Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
13 results
Search Results
Item Организация управляемой самостоятельной работы студентов при изучении дисциплины "Физическая рекреация"(Сумский государственный университет, 2020) Горовой, В.А.; Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia OleksandrivnaВ настоящее время самостоятельная учебная работа студентов учреждений высшего образования (УВО) решает ряд практических задач формирования социально-профессиональных компетенций и профессионально-значимых качеств будущих специалистов и обеспечивает связь учебной и научно-исследовательской деятельности, что является отличительной чертой университетского образования. Самостоятельность понимается как осуществление человеком какой-либо деятельности без посторонней помощи [1]. Современная система образования в УВО должна базироваться на принципах личностно-развивающего обучения, способствующего профессиональному самоопределению личности. Цель данной работы – рассмотреть общую схему организации управляемой самостоятельной работы студентов, в частности при изучении дисциплины «основы оздоровительной физической культуры». Изложение материала исследования. Эффективными формами приобщения студентов к самостоятельной творческой деятельности, развитию их познавательной активности в процессе обучения в УВО относится самостоятельная работа. Организация самостоятельной работы выдвигает ряд проблем, требующих, прежде всего: более совершенного планирования учебного процесса; обеспеченности студентов учебно-методической и научной литературой; перехода к активным формам и методам обучения с учетом особенностей будущей профессиональной деятельности; применения разнообразных форм и методов контроля и оценки знаний студентов.Item Шляхи забезпечення максимальної результативності використання засобів ППФП(Сумський державний університет, 2020) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia OleksandrivnaВступ. ППФП є спеціалізованим видом фізичного виховання у ЗВО, який здійснюється в узгодженості з особливостями і вимогами до майбутньої професії. Більшість видів професійної діяльності передбачають розумову працю, яка виконується сидячі та в умовах малої рухової активності при тривалому збереженні одноманітної статичної пози. Це призводить до виникнення умов для зниження активної працездатності, підвищеної втомлюваності і та суттєво погіршує самопочуття людини[1; 2]. Різні напрями підготовки спеціалістів характеризуються як загальною подібністю, так й відмінністю між спеціальностями (навіть одного напряму), специфічними професійними вимогами до різних напрямів підготовки, які повинні враховуватися при розробці системи ППФП у ЗВО. Мета дослідження. Визначити практичну забезпеченість максимальної результативності використання засобів ППФП для досягнення професіонального довголіття.Item Возможности использования проектного подхода для развития физкультурно-рекреационной деятельности(Сумский государственный университет, 2019) Горовой, В.А.; Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia OleksandrivnaОдним из важных факторов развития образования является осуществление в педагогических учреждениях инновационной деятельности. Инновационная деятельность – это деятельность по разработке, освоению, использованию и распространению новшеств, внедрение проверенных в ходе эксперимента идей, теорий, модулей, технологий, гипотез. Главной целью инновационной деятельности, независимо от ее темы, продолжительности, количества участников, статуса и базы реализации, должно быть совершенствование образовательного процесса, развитие профессиональной культуры учителя (преподавателя, тренера) и повышение качества образования каждого учащегося. Одной из таких развитых, культурных форм инновационной деятельности в образовании является проектирование [1]. Цель данной работы – рассмотреть общую схему физкультурно-рекреационного проектирования (на примере туризма) и определить показатели эффективности данного процесса.Item Професійно-прикладне значення фізичного виховання у фаховій підготовці студентів спеціальності «Інформатика»(Сумський державний університет, 2019) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna; Федорчак, А.Ф.В останні десятиліття комп’ютеризація охопила практично всі сфери життєдіяльності людини. Зрозумілий інтерес до професій, що пов’язані з обчислювальною технікою й автоматизованими системами. Натомість цей вид професійної діяльності передбачає переважно розумову працю, яка протікає в умовах малої рухової активності при тривалому збереженні статичної одноманітної пози. Це призводить до виникнення умов для підвищеної втомлюваності, зниження працездатності і погіршення самопочуття. У зв’язку з цим до студентів, які навчаються на спеціальності «Інформатика» та обчислювальної техніки, пред’являються підвищені вимоги до рівня розвитку окремих фізичних якостей і психофізіологічних властивостей організму, які сприяють більш ефективному виконанню професійної діяльності. Професійно-прикладна фізична підготовка представляє собою спеціалізований вид фізичного виховання, який здійснюється в узгодженості з вимогами і особливостями майбутньої професії. Вітчизняні науковці зазначають, що ППФП істотно впливає на підвищення якості професійного навчання і скорочення терміну опанування професійних навичок. Мета – дослідити необхідність професійно-прикладної фізичної підготовки студентів спеціальності «Інформатика» та її вплив на подальший професійний розвиток фахівця.Item Essential characteristics of modernization of physical education and sports in the higher education system(Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту, 2018) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna; Індик, Павло Миколайович; Индык, Павел Николаевич; Indyk, Pavlo Mykolaiovych; Малигін, Анатолій Олександрович; Малыгин, Анатолий Александрович; Malyhin, Anatolii OleksandrovychBased on the analysis of domestic and foreign scientific literature, the article substantiates the essence of modernization of physical education and sports in the system of higher education. Scientific works and dissertations of Ukrainian, Italian, American, and Polish researchers have been considered. The definitions of modernization, formulated by representatives of various scientific fields within the framework of modern modernization theory have been analyzed. The essential characteristics of modernization have been singled out. The essence of the concept of "modernization of physical education and sport in the system of higher education" have been determined. The necessity of studying the experience of European higher education institutions in updating the contents of educational programs have been emphasized.Item Conceptual approaches to physical education of youth in the studies of european scientists(Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова, 2019) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna; Возний, Андрій Петрович; Возный, Андрей Петрович; Voznyi, Andrii Petrovych; Індик, Павло Миколайович; Индык, Павел Николаевич; Indyk, Pavlo MykolaiovychAnalyzes the little-known foreign literary sources concerning the problem of physical education of young people and presents the results of the researches of European scientists. Within the research, the funds of the main library of Maria Curie-Skłodowska University (Lublin), the libraries of the University of Silesia and the University of Economics in Katowice, Bytom pedagogical college (Bytom), e-catalogues of the University of Warsaw of the Republic of Poland have been processed. The views of the leading Polish scientists on the identified problem are revealed and compared. Contemporary modern conceptual approaches to the physical education of youth are systematized. It has been found out that in Polish scientific thought there are three basic approaches to physical education of youth, namely: humanistic (which emphasizes upon the harmony between the body and the mentality, upon the interconnection of physical and mental health of the person), axiological (which interprets the concept of “physical education” through the conglomerate of such values, like “health”, “work capacity” and “body beauty”) and valeological (under which the physical education, sport and health recovery system function together). It is proved, that the physical education is aimed at achievement of two purposes, in particular educational and pedagogic. Herewith, the education purpose of physical education is aimed upon the rational use by person its own movement abilities; pedagogic purpose influences upon the complex of nature peculiarities of the body. It is established, that each separate concept of physical education modern youth is aimed at illuminating its health aspect, in which physical education, sport and valeology interact as a whole. It is exactly what ensures the education and upbringing of the health nation, and the health related fitness becomes the life attitude sense.Item До питання системи професійно-прикладної фізичної підготовки студентів вищих навчальних закладів(Сумський державний університет, 2017) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna; Михайліченко, К.В.Недоліком теоретичного прикладної фізичної підготовки є відсутність необхідної чіткості при використанні понятійного апарату і можливостей визначити, до якої міри можна вивчити і пізнати професійно-прикладну фізичну підготовку з позицій системного підходу. На сьогодні не існує системного підходу у вигляді суворої методологічної концепції. Він виконує свої евристичні функції, не пов’язаний сукупністю пізнавальних принципів, основна суть яких – відповідна орієнтація на конкретні дослідження. Ця орієнтація здійснюється двояко [1; 2].Item Choreography in the process of physical education of students in Polish universities(Sumy State University, 2017) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna; Lourens, N.V.In the conditions of the university education reforming in Ukraine, there is an urgent necessity to bring the training-educational activities of educational institutions according to the tasks of the main moral and national principles implementing of Ukraine, providing the unity of consciousness, love to the national culture in the professional and social sphere of life of future generation. Problems of the national education of young people are constantly in the focus of educators, social workers, public and political figures.Item Хореографічні заняття у процесі фізичного виховання студентів польських університетів(Сумський державний університет, 2015) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia OleksandrivnaВ умовах реформування університетської освіти в Україні постає нагальна потреба приведення навчально-виховної діяльності навчальних закладів у відповідність до завдань реалізації головних моральних та національних принципів Української держави, забезпечення єдності свідомості, любові до національної культури у професійно-соціальній сфері життєдіяльності майбутнього покоління. Проблеми національного виховання молоді постійно перебувають у центрі уваги педагогів, соціальних працівників, громадських та політичних діячів.Item Характеристика організації спортивного життя студентів політехнічних університетів Польщі(Сумський державний університет, 2016) Овчинніков, І.І.; Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna; Малигін, Анатолій Олександрович; Малыгин, Анатолий Александрович; Malyhin, Anatolii OleksandrovychАкадемічний Спортивний Союз (Akademicki Zwiazek Sportowy, AZS) – це студентська спортивна організація. Головною метою організації є розвиток фізичного виховання, сприяння здоровому образу життя та виховання молоді у атмосфері спорту і фізичної активності. На сьогодні ACC є найбільшою організацією, яка займається спортивним розвитком молоді у академічному середовищі Польщі. Членами організації являються більш ніж 50 тисяч людей в більш ніж 200 вишах. Члени ACC займаються більш ніж 30 видами спорту, а 25% складу національної спортивної команди Польщі складають члени цієї організації. Основною організаційною одиницею ACC є студентські клуби.