Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 46
  • Item
    Laser Therapy in the Comprehensive Program of Physical Rehabilitation of Athletes with Chronic Patellar Tendinopathy
    (Aluna Publishing, 2022) Степаненко, Олександр Сергійович; Степаненко, Александр Сергеевич; Stepanenko, Oleksandr Serhiiovych; Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna; Dovgan, N.Yu.; Петренко, Наталія Володимирівна; Петренко, Наталья Владимировна; Petrenko, Nataliia Volodymyrivna; Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna; Сміянова, Ольга Іванівна; Смиянова, Ольга Ивановна; Smiianova, Olha Ivanivna
    Мета. Визначення ефективності розробленої комплексної програми фізичної реабілітації спортсменів із хронічною пателлярною тендінопатією. Матеріали та методи. Учасники були випадковим чином поділені на основну та контрольну групи по 11 осіб у кожній. Комплексна реабілітаційна програма в основній групі поєднувала лазеротерапію та різні види терапевтичних вправ, у контрольній групі лазеротерапію виключили. Ефективність втручання оцінювали за інтенсивністю болю в колінній чашечці (візуальна аналогова шкала ВАШ) та функціональною здатністю коліна (шкала VISA-P). Результати. Наприкінці втручання спостерігалося значне зменшення болю в обох групах. Середні бали за шкалою ВАШ були знижені до 2,0 бала в основній групі та до 3,5 в контрольній. Частка пацієнтів, у яких зменшився біль, в основній групі становила 27,27 відсотка, у контрольній таких не виявлено. Після двох місяців втручання за результатами шкали VISA-P в обох групах дослідження відмічалося покращення функціональних можливостей колінного суглоба. Так, середня кількість балів в основній групі зросла на 30,5 бала, а в контрольній – на 12,0. Висновки. Застосування високочастотної лазерної терапії в комплексній програмі фізичної реабілітації хворих з пателлярною тендінопатією показує кращі результати щодо зменшення болю та покращення функціонування колінного суглоба, ніж без неї. Вважаємо, що високочастотна лазерна терапія може бути використана як важливе доповнення до різних видів терапевтичних вправ у комплексній реабілітації пацієнтів з пателлярною тендінопатією.
  • Item
    Основи техніки фінішування спринтерів у легкій атлетиці
    (Сумський державний університет, 2020) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna; Талалай, Е.В.
  • Item
    Методи корекції технічних помилок у спортивній ходьбі
    (Сумський державний університет, 2020) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna; Кравченко, А.П.
  • Item
    Шляхи забезпечення максимальної результативності використання засобів ППФП
    (Сумський державний університет, 2020) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna
  • Item
    Механізми психологічного захисту та стратегії поведінки у спортсменів командних видів спорту в конфлікті
    (Сумський державний університет, 2020) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna; Бережна, Д.В.
  • Item
    Организация управляемой самостоятельной работы студентов при изучении дисциплины "Физическая рекреация"
    (Сумский государственный университет, 2020) Горовой, В.А.; Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna
    В настоящее время самостоятельная учебная работа студентов учреждений высшего образования (УВО) решает ряд практических задач формирования социально-профессиональных компетенций и профессионально-значимых качеств будущих специалистов и обеспечивает связь учебной и научно-исследовательской деятельности, что является отличительной чертой университетского образования. Самостоятельность понимается как осуществление человеком какой-либо деятельности без посторонней помощи [1]. Современная система образования в УВО должна базироваться на принципах личностно-развивающего обучения, способствующего профессиональному самоопределению личности. Цель данной работы – рассмотреть общую схему организации управляемой самостоятельной работы студентов, в частности при изучении дисциплины «основы оздоровительной физической культуры». Изложение материала исследования. Эффективными формами приобщения студентов к самостоятельной творческой деятельности, развитию их познавательной активности в процессе обучения в УВО относится самостоятельная работа. Организация самостоятельной работы выдвигает ряд проблем, требующих, прежде всего: более совершенного планирования учебного процесса; обеспеченности студентов учебно-методической и научной литературой; перехода к активным формам и методам обучения с учетом особенностей будущей профессиональной деятельности; применения разнообразных форм и методов контроля и оценки знаний студентов.
  • Item
    Механізми психологічного захисту та стратегії поведінки у спортсменів командних видів спорту в конфлікті
    (Сумський державний університет, 2020) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna; Бережна, Д.В.
    Ситуації конфлікту у спортивному середовищі нерідкість, адже дух суперництва, жага до перемоги та прагнення бути першим притаманні майже усім спортсменам. Психологічна підготовка спортсменів командних видів спорту сприяє розв’язанню організуючих, мобілізуючих і виконавчих завдань у процесі спортивної підготовки та є невід’ємним фактором підготовки команди до змагань [2, с. 145–147]. Конфлікти можуть виникати серед членів однієї команди через те, що кожному несвідомо приписуються певні характеристики, виникають певні очікування та сподівання, які покладаються на плечі кожного самими учасниками, капітаном команди, тренерами, вболівальниками тощо. Психологічний захист – властиві кожній людині стійкі способи сприйняття і переживання світу, у процесі яких окремі аспекти дійсності вона змінює, викривляє так, щоб дійсність здавалася зручнішою, сприятливішою, не загрозливою. Захисні механізми – це прийоми опрацювання інформації, за допомогою яких особистість захищається від внутрішнього та зовнішнього напруження [1, с. 115]. Мета дослідження. Визначення взаємозв’язку механізмів психологічного захисту та стратегій поведі
  • Item
    Шляхи забезпечення максимальної результативності використання засобів ППФП
    (Сумський державний університет, 2020) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna
    Вступ. ППФП є спеціалізованим видом фізичного виховання у ЗВО, який здійснюється в узгодженості з особливостями і вимогами до майбутньої професії. Більшість видів професійної діяльності передбачають розумову працю, яка виконується сидячі та в умовах малої рухової активності при тривалому збереженні одноманітної статичної пози. Це призводить до виникнення умов для зниження активної працездатності, підвищеної втомлюваності і та суттєво погіршує самопочуття людини[1; 2]. Різні напрями підготовки спеціалістів характеризуються як загальною подібністю, так й відмінністю між спеціальностями (навіть одного напряму), специфічними професійними вимогами до різних напрямів підготовки, які повинні враховуватися при розробці системи ППФП у ЗВО. Мета дослідження. Визначити практичну забезпеченість максимальної результативності використання засобів ППФП для досягнення професіонального довголіття.
  • Item
    Professional preparation for individuals in physical culture and sport: foreign experience
    (Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2020) Берест, Ольга Олександрівна; Берест, Ольга Александровна; Berest, Olha Oleksandrivna; Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna
    Визначено, що сутність підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури та спорту у ВНЗ полягає у формуванні їх готовності до виконання професійних завдань та обов’язків та реалізації фізкультурнооздоровчих послуг. Проаналізовано наукові дослідження, присвячені проблемі професійної підготовки майбутніх спеціалістів з фізичної культури та спорту в США, Польщі, Німеччині та Франції. Встановлено, що особливістю є вивчення циклу природничо-наукових, соціально-гуманітарних, педагогічних, спеціальних та спортивних дисциплін. У Німеччині основним напрямком підготовки майбутніх фахівців-тренерів є формування багатоступінчастої системи освіти, підготовка до змагальної діяльності та спортивного відбору у контексті підготовки до Олімпійських ігор. У Франції підготовка майбутніх фахівців реалізується як приватними, так і державними вищими навчальними закладами, а також приватними навчальними центрами. У США підготовка майбутніх фахівців з фізичної культури та спорту у вищих навчальних закладах та професійних асоціаціях базується на застосуванні фахових бакалаврських та магістерських навчальних програм. Ключові слова: професійна підготовка, фахівець з фізичної культури та спорту, вищий навчальний заклад, професійна діяльність, фізкультурно-оздоровча діяльність, професійна готовність.
  • Item
    Возможности использования проектного подхода для развития физкультурно-рекреационной деятельности
    (Сумский государственный университет, 2019) Горовой, В.А.; Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna
    Одним из важных факторов развития образования является осуществление в педагогических учреждениях инновационной деятельности. Инновационная деятельность – это деятельность по разработке, освоению, использованию и распространению новшеств, внедрение проверенных в ходе эксперимента идей, теорий, модулей, технологий, гипотез. Главной целью инновационной деятельности, независимо от ее темы, продолжительности, количества участников, статуса и базы реализации, должно быть совершенствование образовательного процесса, развитие профессиональной культуры учителя (преподавателя, тренера) и повышение качества образования каждого учащегося. Одной из таких развитых, культурных форм инновационной деятельности в образовании является проектирование [1]. Цель данной работы – рассмотреть общую схему физкультурно-рекреационного проектирования (на примере туризма) и определить показатели эффективности данного процесса.