Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
11 results
Search Results
Item Pragmatic functions of repetitions in newspaper informational texts(Національний університет "Острозька академія", 2022) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaСтаття продовжує низку публікацій, присвячених теорії тексту. Авторка розглядає прагматичні функції повторів в інформаційних газетних текстах, а саме – в англомовних повідомленнях про погоду газети “The Washington Times”. Досягненню зазначеної мети підпорядковано вирішення наступних конкретних завдань: охарактеризувати елементи надмірності в газетних синоптичних текстах та виявити особливості повтору в зазначених текстах. Крім того, аналізуються поняття інформації, надмірності та компресії. Інформаційні газетні тексти знаходяться у сфері особливої уваги лінгвістів завдяки посиленню та розширенню впливу ЗМІ та нових інформаційних технологій на сучасне суспільство. Актуальність роботи визначається зростанням інтересу до вивчення перешкодостійких факторів, призначених для забезпечення ефективності передачі та отримання інформації в процесі газетної комунікації. Теоретичною базою даного дослідження послужили фундаментальні розробки вітчизняної та зарубіжної лінгвістики в галузі теорії тексту, прагмалінгвістики, лінгвостилістики та кібернетики. Об’єктом дослідження даної статті є англомовні газетні повідомлення про погоду, предметом є елементи надмірності в аналізованих текстах. Надмірність, представлена в аналізованих текстах різнорівневим повтором, належить до прагматично відмічених властивостей повідомлення, оскільки адресат прагне не лише економно використовувати лінгвістичні засоби, але і гарантувати надійність передачі інформації. Повтор забезпечує зв’язність в газетних текстах, фокусує увагу на предметі повідомлення, сприяє запам’ятовуванню інформації і її збереженню в довготривалій пам’яті. Газетне інформаційне повідомлення про погоду розглядається як яскравий приклад комплексного використання графічних та лінгвістичних засобів. При цьому повтор у газетному повідомленні про погоду крім семантичної характеристики набуває ще й графічної.Item The place of the category of informativeness in the system of text categories(Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2021) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaСтаття продовжує низку публікацій автора, присвячених теорії тексту. Вивчення категорій тексту актуально, оскільки неможливо говорити про об’єкт дослідження, не назвавши і не пояснивши його категорій. Опис категорій тексту і їх взаємодії націлений на отримання узагальненої характеристики всієї системи, тобто тексту як цілого шляхом з’єднання знань про його елементи. В статті розглядаються основні напрямки досліджень категорій тексту і їх класифікації на прикладі газетного повідомлення про погоду. Специфіку та стійкість будь-якого типу текстів забезпечує єдність текстових категорій. Огляд наукової літератури показує, що поряд зі специфічними існує ряд універсальних категорій тексту. Категорія інформативності є однією з основних текстових категорій. Дослідження категорії інформативності вимагає чіткого визначення понять «інформативність» і «інформація», приймаючи до уваги трактування даних понять визначеннями, прийнятими в лінгвістиці, кібернетиці та теорії інформації. Враховуючи загальнонауковий характер поняття «інформація» і філософську значимість терміна «категорія», категорія інформативності о досягнень суміжних наук в нерозривному зв’язку з іншими категоріями тексту.Item Экспрессивный потенциал метафоры в информационных газетных текстах(Національний університет «Острозька академія», 2017) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaМетафори в інформаційних газетних текстах мають велику виразність, що є складовою частиною експресивно-емоційного блоку суб’єктивно-модальної інформації. Стерти метафори широко представлені в аналізованих повідомленнях внаслідок універсалізації текстового змісту. Образність індивідуальних авторських метафор викликає інтерес до змісту тексту, розширюючи читацьку аудиторію. Оригінальність оказіональних метафор має певний експресивний потенціал, підсилює лексичне значення додатковими конотаціями, надаючи, тим самим, вплив на розум і емоції адресата. Амбівалентний характер метафоризації в аналізованих тестах полягає в створенні варіативності лексичного оформлення,з одного боку, і прагненням до економії мовних засобів, з іншого боку.Item Прагматические функции повторов в информационных газетных текстах(Острозька академія, 2016) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaПрагматичні функції повторів в інформаційних газетних текстах. У статті розглядаються прагматичні функції повторів в інформаційних газетних текстах. Надмірність, представлена в аналізованих текстах різнорівневим повтором, належить до прагматично відмічених властивостей повідомлення, оскільки адресант прагне не лише економно використовувати лінгвістичні засоби, але і гарантувати надійність передачі інформації. Повтор забезпечує зв’язність в газетних текстах, фокусує увагу на предметі повідомлення, сприяє запам’ятовуванню інформації і її збереженню в довготривалій пам’яті.Item Прагматические функции повторов в информационных газетных текстах(Острозька академія, 2016) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Ganna BorysivnaПрагматичні функції повторів в інформаційних газетних текстах. У статті розглядаються прагматичні функції повторів в інформаційних газетних текстах. Надмірність, представлена в аналізованих текстах різнорівневим повтором, належить до прагматично відмічених властивостей повідомлення, оскільки адресант прагне не лише економно використовувати лінгвістичні засоби, але і гарантувати надійність передачі інформації. Повтор забезпечує зв’язність в газетних текстах, фокусує увагу на предметі повідомлення, сприяє запам’ятовуванню інформації і її збереженню в довготривалій пам’яті.Item Информация, информативность и коммуникация в условиях информационной революции ХХІ века(Украинская академия банковского дела Национального банка Украины, 2014) Козловская, Анна Борисовна; Козловська, Ганна Борисівна; Kozlovska, Hanna BorysivnaВ статье анализируются взаимосвязанные понятия информации, информативности и коммуникации, являющиеся предметом исследования различных направлений научного знания. Рассматриваются основные информационные революции в истории развития человеческого общества.Item Свойства и функции информации в кратком газетном сообщении(Гнозис, 2012) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaСтатья посвящена исследованию свойств и функций информации в кратком газетном сообщении. Ценность, полезность, новизна и истинность рассматриваются как основные свойства текстовой информации. Основными функциями информации являются функция передачи сведений/фактов, негэнтропийная функция, функция текстовой информации как меры разнообразия.Item Информативность как основная категория газетных сообщений(Сумський державний університет, 2006) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaСтатья посвящена исследованию информативности как основной текстовой категории англоязычных газетных сообщений. Автор осмысливает место категории информативности в системе текстовых категорий и рассматривает основные свойства и функции текстовой информации.Item К вопросу о текстовой категории информативности(КНЛУ, 2005) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaСтатья посвящена исследованию текстовой категории информативности. Категория информативности рассматривается как понятие высокого уровня абстракции, которое имеет конкретные текстовые проявления, отраженные в информационном содержании текста.Item К проблеме коммуникативной эффективности в условиях информационной экспансии XXI века(Запорізький національний університет, 2008) Козловська, Ганна Борисівна; Козловская, Анна Борисовна; Kozlovska, Hanna BorysivnaСтатья посвящена проблемам коммуникативной эффективности и гармонизации, что достигается устранением коммуникативного шума, минимизацией таких энтропийных процессов как информационная неясность и/или неоднозначность.