Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 42
  • Item
    Візуальні матеріали, присвячені сільській електрифікації, на сторінках повоєнної обласної преси Сумщини (1945-1955 рр.)
    (Сумський державний університет, 2023) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych
    Візуальні матеріали, присвячені висвітленню сільської електрифікації у місцевій пресі, були складовою агітаційно-пропагандистського супроводу зазначеного процесу та характеризувалися різноманітністю за формою і змістом. Значна інформативність цього масиву даних робить його цінним джерелом для подальших перспективних досліджень проблем повоєнного розвитку сільської місцевості як на регіональному рівні, так і в територіальних межах всієї України.
  • Item
    Радянські урядові постанови про розвиток сільської електрифікації 1945-1948 рр.
    (Сумський державний університет, 2023) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych
    Нестача електроенергії протягом кількох останніх місяців внаслідок ворожих ударів по українській критичній інфраструктурі провокує підвищену увагу вітчизняних дослідників до питань електрифікації в історичній ретроспективі.
  • Item
    Трудрезервник у повоєнному місті: культурне життя мобілізованої молоді (1945-1950 рр.)
    (Сумський державний університет, 2022) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych
    Організація дозвілля учнів в установах трудових резервів обов’язково знаходилася під кураторством місцевих комсомольських організацій, до яких належала значна частина учнівського контингенту та молоді працівники навчальних закладів. Не рідше разу на місяць у закладах відбувалися лекції, що мали просвітницький характер. Проводилися ці заходи у червоних куточках та клубах навчальних закладів або базових підприємств. З лекціями і політичними докладами виступали не тільки викладачі шкіл та училищ трудових резервів, але й запрошувалися кваліфіковані штатні лектори-агітатори міськкомів і обкомів КП(б)У та ЛКСМУ, працівники місцевих вишів і керівні працівники управлінь трудових резервів. Щороку в навчальних закладах системи ДТР України відбувалося по кілька тисяч таких заходів. За офіційними звітами ними був охоплений весь учнівський контингент республіки.
  • Item
    Проблеми створення ЮНЕСКО: співпраця і протистояння на тлі початку холодної війни (1945-1954 рр.)
    (Сумський державний університет, 2022) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych; Улько, Є.С.
    Після двох наймасштабніших воєн в історії людства перед суспільством постала необхідність об’єднання зусиль світового співтовариства для захисту прийдешніх поколінь від загрози спустошливих конфліктів. Для досягнення цієї мети істотного значення набувало налагодження міжнародного співробітництва в усіх галузях, зокрема й у культурній, науковій та освітній. Розуміючи цей факт, провідні політичні діячі прийняли рішення створити універсальну міжнародну організацію, яка б сприяла розвитку та захисту інтелектуальних галузей діяльності людини. Створення Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО) було об'єктивно необхідним і відповідало прагненню народів світу до співробітництва в мирних умовах.
  • Item
    Вихід США з ЮНЕСКО і криза організації 1980-х років
    (Сумський державний університет, 2021) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych; Улько, Є.С.
    У 1980-х роках ЮНЕСКО стала полем політичного та ідеологічного протистояння між США та СРСР. Конфронтація в ЮНЕСКО, а також вихід США зі складу цієї організації викликали її тяжку кризу. У підсумку, до початку 1990-х років ЮНЕСКО вдалося подолати кризу, а з розвалом СРСР і падінням більшості соціалістичних режимів, питання ідеологічних розбіжностей само собою відійшло на задній план. Важливо простежити діяльність цієї структури з точки зору досвіду, отриманого під час кризи у 1980-х рр., та можливості його застосування в ситуації, що склалася після нового демаршу США 3 роки тому.
  • Item
    Учнівський контингент залізничних училищ Сумщини в період відбудови економіки (1943–1950 рр.)
    (ФОП Цьома С.П., 2020) Слюсарева, Є.О.; Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych
    Залізничні училища (ЗУ) – це тип навчального закладу радянської системи державних трудових резервів, що в роки ІІ Світової війни та повоєнної відбудови готував кваліфікованих робітників для шляхів сполучення. Конотопське ЗУ № 1 і Білопільське ЗУ № 2 були передовиками мережі установ трудових резервів Сумської області. Учнівський контингент залізничних училищ Сумщини формувався на добровільних засадах і складався з осіб, які щонайменше мали початкову освіту. Кількість учнів ЗУ визначалася потребами місцевої залізниці. Переважно контингент складався з хлопців, присутність дівчат у відносному значенні постійно зменшувалась.
  • Item
    Інтерв’ю з Марфою Гордіївною Тараненко
    (Сумський державний університет, 2020) Мурашко, К.В.; Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych
    Життя героїні мого інтерв'ю легким не назвеш. Марфа Гордіївна Тараненко наразі проживає у селі Воскресенка Буринського району на Сумщині. Війна, полон, знущання, голод, все це наклало свій відбиток, потім років з сім тому втрата найріднішої людини. Але вона пам'ятає все і ділиться з нами своїми спогадами.
  • Item
    Інтерв’ю з Марією Василівною Слюсаревою
    (Сумський державний університет, 2020) Слюсарева, Є.О.; Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych
    Вивчення історії, як це не банально було б сказано, то не тільки завчити певну кількість дат та змогти вільно їх пригадати в будь-якій ситуації. Ні! Майбутні історики та й узагалі будь-яка освічена людина мають володіти вмінням детально і грамотно аналізувати події, виокремлювати головне з цілої купи буденної інформації, критично ставитися до неї, а також знаходити нові джерела, з яких можна почерпнути щось досі невідоме. До таких джерел належить царина усної історії. У інтерв’ю і спогадах пересічна літня людина може висвітлити те чи інше питання зсередини, тобто як учасник та свідок історичних подій. І це буде зовсім інший ракурс, ніж інформація з офіційних джерел.
  • Item
    Фізкультура і спорт у педагогічному процесі в закладах професійно-технічної освіти повоєнного періоду
    (Сумський державний університет, 2020) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna
    Однією з важливих складових навчального процесу в училищах і школах системи ДТР було фізичне виховання. Крім обов’язкових занять з фізкультури у закладах системи ДТР передбачалися додаткові заходи, включені до режиму дня (ранкова гімнастика, гімнастика у перервах між заняттями), а також спортивна активність учнів у позанавчальний час.
  • Item
    Навчальні заклади системи трудових резервів у період відбудови економіки України (1943–1950 рр.)
    (Запорізький національний університет, 2017) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych
    Робота присвячена комплексному вивченню найважливіших аспектів функціонування навчальних закладів системи державних трудових резервів під час відбудови економіки України у 1943–1950 рр. На основі архівних джерел та опублікованих матеріалів, інформації повоєнної преси, усної історії, мемуарної та автобіографічної літератури розкрито головні особливості процесу відновлення та розвитку мережі навчальних закладів трудових резервів УРСР наприкінці Другої світової війни та у повоєнний період. Запропоновано вдосконалену типологію досліджуваних закладів. Було охарактеризовано стан матеріальної бази установ системи ДТР. Визначено кількісний та якісний склад персоналу шкіл та училищ трудових резервів. Виявлено особливості комплектування учнівського контингенту закладів та проаналізовані проблеми його збереження. Розкрито головні характеристики навчального процесу в установах системи ДТР. Встановлено основні риси виховної роботи та форм учнівського дозвілля у закладах трудрезервів. Проаналізовано стан матеріально-побутового забезпечення молоді під час навчання: харчування, обмундирування та умови проживання учнів. Доведено, що фактичне забезпечення трудрезервників їжею, одягом і житлом встановленим нормам здебільшого не відповідали.