Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 36
  • Item
    Адаптація шкали VISA-P для україномовних пацієнтів з пателлярною тендінопатією та її надійність
    (Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2021) Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna; Степаненко, Олександр Сергійович; Степаненко, Александр Сергеевич; Stepanenko, Oleksandr Serhiiovych; Буйвало, Валентина Петрівна; Буйвало, Валентина Петровна; Buivalo, Valentyna Petrivna; Воропаєв, Дмитро Сергійович; Воропаев, Дмитрий Сергеевич; Voropаiev, Dmytro Serhiiovych; Ситник, Ольга Андріївна; Сытник, Ольга Андреевна; Sytnyk, Olha Andriivna; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna
    Актуальність. Серед спортсменів значну поширеність має пателлярна тендінопатія, що вимагає складної та тривалої фізичної реабілітації. Аналіз наукової літератури засвідчує, що надійним інструментом для моніторингу процесу лікування та фізичної реабілітації осіб з пателлярною тендінопатією є шкала VISA-P, розроблена австралійським Вікторіанським Інститутом спорту у 1998 році. Шкала VISA-P дозволяє оцінити рівень прояву симптомів, здатність виконати прості функціональні тести і можливість займатися спортом. Методологія дослідження. Шкала VISA-P складається з восьми запитань, що оцінюють прояви болю у колінних суглобах під час повсякденного життя або стосуються здатності брати участь у спортивних заходах. Під час процедури перекладу англійської версії шкали VISA-P дотримувалися загально визнаних основних етапів. У всіх досліджуваних документували демографічні характеристики (стать, вік та кількість спортивних годин на тиждень). Для оцінки надійності тестування проводилося двічі з інтервалом у 1 тиждень. Рівень відмінності між результатами двох тестувань проводили за критерієм Пірсона (χ2). Внутрішня узгодженість запитань шкали VISA-P визначалася за значенням α-Кронбаха. Усі статистичні аналізи проводились із використанням STATISTICA версії 6.0. Застосовано рівень значущості 5%. Результати роботи. Шкала VISA-P виявилася надійною та достовірною, що підтверджується коефіцієнтом середньої кореляції (0,47) та значеннями α-Кронбаха (0,72 та 0,75 для першого та другого тестування). Середній бал VISA-P (±SD) становив 82,67 (±15,71) та 84,06 (± 19,04) бали відповідно для першого та другого тестувань. Розрахунок критерію Пірсона (χ2) для кожного запитання при першому та другому тестуванні знаходився у межах від 0,7 до 3,32, що відповідало р>0,05. Про належну сенситивність україномовної версії шкали VISA-P свідчить відсутність «ефекту стелі» і «ефекту підлоги». Обмеження цього дослідження полягає у залученні до анкетування студентів, у яких не підтверджено інструментально пателлярну тендінопатію. Висновки. Україномовна версія шкали VISA-P еквівалентна оригіналу, має задовільну надійність тестування і може слугувати інструментом моніторингу за процесом фізичної реабілітації спортсменів з пателлярною тендінопатією.
  • Item
    Європейський досвід підготовки фізичних терапевтів: впровадження нових магістерських програм з фізичної терапії в Україні
    (Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2021) Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna; Бріжатий, Олександр Володимирович; Брижатый, Александр Владимирович; Brizhatyi, Oleksandr Volodymyrovych; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Воропаєв, Дмитро Сергійович; Воропаев, Дмитрий Сергеевич; Voropаiev, Dmytro Serhiiovych; Ситник, Ольга Андріївна; Сытник, Ольга Андреевна; Sytnyk, Olha Andriivna; Бріжата, Ірина Анатоліївна; Брижата, Ирина Анатольевна; Brizhata, Iryna Anatoliivna
    Підвищення якості освіти і професійної підготовки майбутніх фізичних терапевтів в Україні можливо за умови врахування досвіду кращих європейських освітніх програм. Протягом 2018-2021 рр. в Україні реалізується Програма ЄС Еразмус+ за напрямом KA2 – "Співпраця задля розвитку інновацій та обміну кращими практиками – Розвиток потенціалу вищої освіти" проект "Інноваційна реабілітаційна освіта в Україні ‒ впровадження нових магістерських програм (REHAB)". Серед партнерів-учасників по чотири представники ЗВО України та Європи. Провідними цілями проєкту є: підвищення професійного потенціалу викладачів вітчизняних університетів; створення нових ресурсів для викладання, навчання, оцінювання; створення спеціальної освітньої інфраструктури, необхідної для реалізації нових магістерських програм з фізичної терапії. Результатами реалізації цього проєкту у Сумському державному університеті є: аналіз та оновлення освітньо-професійної програми "Фізична терапія" першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; розроблення проекту овітньо-наукової програми "Фізична терапія" другого (магістерського) рівня вищої освіти; розроблення навчально-методичного забезпечення освітніх компонентів бакалаврської та магістерської освітніх програм з фізичної терапії; розроблення трьох електронних курсів для освітньо-наукової програми другого (магістерського) рівня "Фізична терапія"; розроблення методичного забезпечення для проведення об’єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ) зі спеціальності 227. "Фізична терапія, ерготерапія"; створення чотирьох реабілітаційних навчально-наукових лабораторій та організація на їх базі освітнього процесу; підвищення професійної компетентності усіх викладачів кафедри фізичної терапії, ерготерапії та спортивної медицини СумДУ; участь студентів у заходах академічної мобільності, різних формах неформальної освіти у рамках проекту.
  • Item
    Efficiency of the pedagogical model of teaching the basic competitive swimming strokes to children with cerebral palsy
    (Universidad De La Rioja, 2021) Radziejowski, P.; Tomenko, O.; Босько, Василь Миколайович; Босько, Василий Николаевич; Bosko, Vasyl Mykolaiovych; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych; Dotsyuk, L.; Kushnir, I.; Galan, Y.; Lohush, L.; Tsybanyuk, O.
    Objective: According to many outstanding scholars, sport is essential for social adaptation and integration of people with disabilities. Therefore, it is important to research innovative models for teaching competitive swimming strokes to children with cerebral palsy. The objective of the study is to design the pedagogical model of teaching the basic competitive swimming strokes to children with cerebral palsy and to evaluate its effectiveness for mastering the front crawl swimming stroke. Material and methods: A selective research methodology was used. It involved direct data collection thanks to the survey of the participants. The results showed that the level of mastering the swimming stroke used by children who applied this designed model was objectively higher in comparison with the same indicators of training related to the traditional method. Conclusions: Drawing on the assessment of swimming stroke efficiency, we believe that the proposed pedagogical model of teaching the basic competitive swimming strokes to children with cerebral palsy is effective.
  • Item
    Analysis of students' somatic health and emotional state during sports games classes
    (Aluna Publishing, 2021) Shaposhnikova, I.I.; Korsun, S.M.; Arefieva, L.P.; Kostikova, O.V.; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Riabchenko, V.G.
    The aim: Is to investigate the impact of sports games (football) on the level of somatic health and emotional state of students in the process of studying. Materials and methods: The study was conducted at Kharkiv State Academy of Physical Culture and Sumy State University (Ukraine) in 2018-2019. The study involved 87 male students of the main department. Two groups were formed: an experimental group (EG, n=42), the students of which were engaged in a sports-oriented form of physical education (in the class of football), and a control group (CG, n=45), the students of which were training according to the traditional methods of organizing physical education classes at higher education institutions. The somatic health of students was assessed according to the method of H. L. Apanasenko, which provided for the determination of body mass, life, power, and Robinson indexes, heart rate recovery time after a standard exercise. The emotional state of students was determined by the WAM (Well-being, Activity, Mood) methodology. Results: At the end of the study, the EG students showed a significantly better level of somatic health than the CG students; the difference was significant and accounted for 3.18 points (p<0.001). At the same time, during the study, the EG students had a more pronounced significant increase in all studied health indicators (p<0.001). The best emotional state level of the students of both groups was recorded at the end of the study, but in the EG students it was significantly (p<0.05) better than in the CG students by 0.55-0.73 points. Conclusions: It was found that sports games classes, including football, had a positive effect on the level of somatic health and emotional state of students. Significant changes were observed in the performance of the respiratory and cardiovascular systems of students. The high level of somatic health and good emotional state of students will help to improve mastering academic disciplines at higher education institutions, provide preparation for active life and help to improve future professional activities.
  • Item
    Фізкультура і спорт у педагогічному процесі в закладах професійно-технічної освіти повоєнного періоду
    (Сумський державний університет, 2020) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna
    Однією з важливих складових навчального процесу в училищах і школах системи ДТР було фізичне виховання. Крім обов’язкових занять з фізкультури у закладах системи ДТР передбачалися додаткові заходи, включені до режиму дня (ранкова гімнастика, гімнастика у перервах між заняттями), а також спортивна активність учнів у позанавчальний час.
  • Item
    Методико-теоретичний компонент рекреаційної діяльності як важливий складник формування оздоровчого світогляду студентів ВПНЗ
    (Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2020) Берест, Ольга Олександрівна; Берест, Ольга Александровна; Berest, Olha Oleksandrivna; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna
    З метою чіткого розуміння сутності та змісту професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури до рекреаційно-оздоровчої діяльності здійснено визначення поняттєво-категоріального апарату основних понять фізкультурної освіти з урахуванням сучасного етапу розвитку галузевих наукових знань. На основі комплексного аналізу понятійно-категоріального апарату рекреації уточнено трактування поняття «рекреаційно-оздоровчі технології». Виявлено їх основну мету і завдання, що зазначені в Цільовій комплексній програмі «Фізичне виховання – здоров’я нації». Проаналізовано рекреаційно-оздоровчої технології та фактори успішної рекреаційної діяльності, ефективність їх застосування в процесі формування рекреаційної культури студентської молоді з огляду позитивного впливу на показники фізичного стану, теоретичної підготовленості, обсягу рухової активності, організацію корисного дозвілля та активного відпочинку. Означено важливість засвоєння студентами новітніх здоров’язберігаючих технологій, заснованих на різних видах фітнес-програм, зокрема аеробіки.
  • Item
    Взаємозв’язок розвитку рухових здібностей баскетболістів 12 років із психофізіологічними показниками
    (Сумський державний університет, 2019) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Рязанцев, П.О.
    Сучасний рівень розвитку спорту характеризується більш раннім залученням дітей в інтенсивну тренувальну і змагальну діяльність. Відповідно спортивний відбір повинен вирішувати завдання виявлення перспективних осіб, з яких можна підготувати видатних спортсменів, а спортивна орієнтація визначає стратегію і тактику цієї підготовки в системі навчання і тренування [1]. У зв’язку з цим виникає необхідність у більш досконалій системі первинного відбору й орієнтації в спортивній грі, як баскетбол. Мета. Вивити кореляційні зв’язки рухових здібностей з психофізіологічними особливостями організму баскетболістів 12 років у процесі спортивного відбору.
  • Item
    Спортивна орієнтація у гандболі: теоретичний аспект проблеми
    (Сумський державний університет, 2019) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Курпіль, І.О.
    Сучасний стан розвитку спорту висуває високі вимоги до процесу спортивного вдосконалення. Досягнення високого результату можливе не лише завдяки методично правильно побудованим навчально-тренувальним процесом, але й через ефективність спортивної орієнтації майже на всіх етапах підготовки. Гандбол – гра з постійно мінливим темпом, значною варіативністю рухів, емоційним напруженням – усе це висуває підвищені вимоги до рухової, функціональної і психічної діяльності спортсмена. У процесі спортивної орієнтації доцільно використовувати лише ті показники, які мають велике значення для досягнення спортивного результату. Мета: узагальнити наукові дані щодо специфіки спортивної орієнтації у гандболі.
  • Item
    Обґрунтування програми з фізичного виховання навчальної секції «Спортивне орієнтування» для студентів технічних спеціальностей
    (Олімпійська література, 2014) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna
    Розглянуто можливість застосування засобів спортивного орієнтування в процесі фізичного виховання студентів технічних спеціальностей з метою поліпшення їх професійно-прикладної фізичної підготовки. Розроблено і теоретично обґрунтовано авторську програму з фізичного виховання навчальної секції «Спортивне орієнтування». Програма розрахована на чотири етапи підготовки, виходячи з вимог до навчальної діяльності студентів в вузі. Розкрито структуру та зміст занять зі спортивного орієнтування.
  • Item
    Професійно-прикладні аспекти фізичного виховання технічних спеціальностей
    (Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, 2017) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych
    У статті представлено аналіз теоретичних основ професійно-прикладного спрямування фізичного виховання студентів технічних спеціальностей. Розкрито модель фахівця технічного профілю: з’ясовано переважні види діяльності, характер моторної дії, умови праці, стан функціональних систем, що зазнають найбільшого навантаження, психічні функції, які беруть участь у прийманні інформації, професійно важливі якості, якими має володіти фахівець. Розглянуто вже існуючі підходи до розробки програм професійно-прикладного спрямування, а також встановлено, що до найефективніших засобів професійно-прикладної фізичної підготовки студентів технічних спеціальностей відносяться: вправи з легкої атлетики, плавання, спортивних ігор (волейбол, баскетбол), прикладної гімнастики, лижного спорту, настільного тенісу, спортивного орієнтування. Окрім того, визначено методи та форми реалізації професійно-прикладної фізичної підготовки студентів технічного профілю для ефективного навчально-виховного процесу з фізичного виховання у вищих навчальних закладах.