Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
32 results
Search Results
Item Фізкультура і спорт у педагогічному процесі в закладах професійно-технічної освіти повоєнного періоду(Сумський державний університет, 2020) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana AnatoliivnaОднією з важливих складових навчального процесу в училищах і школах системи ДТР було фізичне виховання. Крім обов’язкових занять з фізкультури у закладах системи ДТР передбачалися додаткові заходи, включені до режиму дня (ранкова гімнастика, гімнастика у перервах між заняттями), а також спортивна активність учнів у позанавчальний час.Item Методико-теоретичний компонент рекреаційної діяльності як важливий складник формування оздоровчого світогляду студентів ВПНЗ(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2020) Берест, Ольга Олександрівна; Берест, Ольга Александровна; Berest, Olha Oleksandrivna; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana AnatoliivnaЗ метою чіткого розуміння сутності та змісту професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури до рекреаційно-оздоровчої діяльності здійснено визначення поняттєво-категоріального апарату основних понять фізкультурної освіти з урахуванням сучасного етапу розвитку галузевих наукових знань. На основі комплексного аналізу понятійно-категоріального апарату рекреації уточнено трактування поняття «рекреаційно-оздоровчі технології». Виявлено їх основну мету і завдання, що зазначені в Цільовій комплексній програмі «Фізичне виховання – здоров’я нації». Проаналізовано рекреаційно-оздоровчої технології та фактори успішної рекреаційної діяльності, ефективність їх застосування в процесі формування рекреаційної культури студентської молоді з огляду позитивного впливу на показники фізичного стану, теоретичної підготовленості, обсягу рухової активності, організацію корисного дозвілля та активного відпочинку. Означено важливість засвоєння студентами новітніх здоров’язберігаючих технологій, заснованих на різних видах фітнес-програм, зокрема аеробіки.Item Взаємозв’язок розвитку рухових здібностей баскетболістів 12 років із психофізіологічними показниками(Сумський державний університет, 2019) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Рязанцев, П.О.Сучасний рівень розвитку спорту характеризується більш раннім залученням дітей в інтенсивну тренувальну і змагальну діяльність. Відповідно спортивний відбір повинен вирішувати завдання виявлення перспективних осіб, з яких можна підготувати видатних спортсменів, а спортивна орієнтація визначає стратегію і тактику цієї підготовки в системі навчання і тренування [1]. У зв’язку з цим виникає необхідність у більш досконалій системі первинного відбору й орієнтації в спортивній грі, як баскетбол. Мета. Вивити кореляційні зв’язки рухових здібностей з психофізіологічними особливостями організму баскетболістів 12 років у процесі спортивного відбору.Item Спортивна орієнтація у гандболі: теоретичний аспект проблеми(Сумський державний університет, 2019) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Курпіль, І.О.Сучасний стан розвитку спорту висуває високі вимоги до процесу спортивного вдосконалення. Досягнення високого результату можливе не лише завдяки методично правильно побудованим навчально-тренувальним процесом, але й через ефективність спортивної орієнтації майже на всіх етапах підготовки. Гандбол – гра з постійно мінливим темпом, значною варіативністю рухів, емоційним напруженням – усе це висуває підвищені вимоги до рухової, функціональної і психічної діяльності спортсмена. У процесі спортивної орієнтації доцільно використовувати лише ті показники, які мають велике значення для досягнення спортивного результату. Мета: узагальнити наукові дані щодо специфіки спортивної орієнтації у гандболі.Item Обґрунтування програми з фізичного виховання навчальної секції «Спортивне орієнтування» для студентів технічних спеціальностей(Олімпійська література, 2014) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana AnatoliivnaРозглянуто можливість застосування засобів спортивного орієнтування в процесі фізичного виховання студентів технічних спеціальностей з метою поліпшення їх професійно-прикладної фізичної підготовки. Розроблено і теоретично обґрунтовано авторську програму з фізичного виховання навчальної секції «Спортивне орієнтування». Програма розрахована на чотири етапи підготовки, виходячи з вимог до навчальної діяльності студентів в вузі. Розкрито структуру та зміст занять зі спортивного орієнтування.Item Професійно-прикладні аспекти фізичного виховання технічних спеціальностей(Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, 2017) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr MykolaiovychУ статті представлено аналіз теоретичних основ професійно-прикладного спрямування фізичного виховання студентів технічних спеціальностей. Розкрито модель фахівця технічного профілю: з’ясовано переважні види діяльності, характер моторної дії, умови праці, стан функціональних систем, що зазнають найбільшого навантаження, психічні функції, які беруть участь у прийманні інформації, професійно важливі якості, якими має володіти фахівець. Розглянуто вже існуючі підходи до розробки програм професійно-прикладного спрямування, а також встановлено, що до найефективніших засобів професійно-прикладної фізичної підготовки студентів технічних спеціальностей відносяться: вправи з легкої атлетики, плавання, спортивних ігор (волейбол, баскетбол), прикладної гімнастики, лижного спорту, настільного тенісу, спортивного орієнтування. Окрім того, визначено методи та форми реалізації професійно-прикладної фізичної підготовки студентів технічного профілю для ефективного навчально-виховного процесу з фізичного виховання у вищих навчальних закладах.Item Ефективність застосування засобів спортивного орієнтування у фізичному вихованні студентів технічних спеціальностей(Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2015) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana AnatoliivnaУ статті проаналізовані результати педагогічного експерименту, за динамікою яких можна стверджувати щодо ефективності застосування засобів спортивного орієнтування в процесі фізичного виховання для підвищення функціональних і психофізіологічних показників, а також рівня фізичного здоров’я студентів технічних спеціальностей. У дослідженні брали участь 102 студенти: 2 експериментальних (25 юнаків і 24 дівчини) та 2 контрольних груп (27 юнаків і 26 дівчат). За результатами дослідження встановлено, що в експериментальних групах статистично вірогідно на рівні р < 0,05–0,001 покращилися майже всі досліджувані показники. Кількість студентів з середнім рівнем фізичного здоров’я зросла на 32,0 % у юнаків і на 54,2 % у дівчат, з вище за середній рівнями на 12,0 % у юнаків.Item Динаміка показників психофізіологічної підготовленості студентів технічних спеціальностей під впливом засобів спортивного орієнтування(ТОВ «Планер», 2015) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana AnatoliivnaУ статті досліджено вплив засобів спортивного орієнтування в рамках авторської програми фізкультурно-оздоровчих занять на показники психофізіологічної підготовленості студентів технічних спеціальностей. Установлено, що за час проведення експерименту відбулися вірогідні зміни у фізичному здоров’ї та у більшості функціональних показників серцево-судинної, дихальної, м’язової та центральної нервової систем організму студентів. Крім того, отримані результати підтверджують вже існуючі, щодо ефективності засобів спортивного орієнтування у підвищенні показників психофізіологічних функцій не лише під час спортивної підготовки, але й у процесі фізичного виховання студентів.Item Удосконалення технічної підготовки у спортивному орієнтуванні на етапі початкової підготовки(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2019) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Сірик, Антоніна Євгенівна; Серик, Антонина Евгеньевна; Siryk, Antonina YevhenivnaУ статті розкрито зміст методики технічної підготовки спортсменів-орієнтувальників на початковому етапі підготовки, що базується на застосуванні засобів переважно ігрової спрямованості та в умовах педагогічного експерименту доведено її ефективність. За результатами дослідження встановлено, що в експериментальній групі статистично достовірно на рівні р < 0,05–0,001 покращилися всі досліджувані показники і приріст їх у порівнянні з контрольною групою був більшим, зокрема: у тесті, що перевіряє знання умовних знаків, кількості правильно відмічених КП під час проходження маркованої дистанції, часі виконання завдання «відмітник», відхиленні в метрах в тестовій вправі «почуття відстані» на 100 м по дорозі і пересічній місцевості, відхиленні в метрах під час бігу в азимут на 100 і 200 м.Item Вплив засобів спортивного орієнтування на фізичну підготовленість студентів технічних спеціальностей(Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2015) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana AnatoliivnaУ статті експериментально обґрунтувано вплив засобів спортивного орієнтування в рамках авторської програми фізкультурно-оздоровчих занять на показники фізичної підготовленості студентів технічних спеціальностей. У дослідженні брали участь 102 студенти: 2 експериментальних (25 юнаків і 24 дівчини) та 2 контрольних груп (27 юнаків і 26 дівчат). Використано метод оцінювання фізичної підготовленості за Т. Ю. Круцевич. За результатами дослідження встановлено, що в експериментальних групах статистично вірогідно на рівні р < 0,05–0,001 покращилися майже всі показники фізичної підготовленості, крім гнучкості, а також силової витривалості верхніх кінцівок у юнаків (р > 0,05). Середньогрупова оцінка фізичної підготовленості підвищилася на 5,64 бала у юнаків і на 7,96 бала у дівчат, забезпечивши перехід із «середнього» до «вище середнього» рівня. Кількість студентів із вище середнього рівнем фізичної підготовленості зросла на 40,00 % у юнаків і на 45,83 % у дівчат. Отримані результати вказують на позитивний вплив засобів спортивного орієнтування на фізичну підготовленість студентів технічних спеціальностей у процесі фізичного виховання.