Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
33 results
Search Results
Item Адаптація шкали VISA-P для україномовних пацієнтів з пателлярною тендінопатією та її надійність(Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2021) Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna; Степаненко, Олександр Сергійович; Степаненко, Александр Сергеевич; Stepanenko, Oleksandr Serhiiovych; Буйвало, Валентина Петрівна; Буйвало, Валентина Петровна; Buivalo, Valentyna Petrivna; Воропаєв, Дмитро Сергійович; Воропаев, Дмитрий Сергеевич; Voropаiev, Dmytro Serhiiovych; Ситник, Ольга Андріївна; Сытник, Ольга Андреевна; Sytnyk, Olha Andriivna; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana AnatoliivnaАктуальність. Серед спортсменів значну поширеність має пателлярна тендінопатія, що вимагає складної та тривалої фізичної реабілітації. Аналіз наукової літератури засвідчує, що надійним інструментом для моніторингу процесу лікування та фізичної реабілітації осіб з пателлярною тендінопатією є шкала VISA-P, розроблена австралійським Вікторіанським Інститутом спорту у 1998 році. Шкала VISA-P дозволяє оцінити рівень прояву симптомів, здатність виконати прості функціональні тести і можливість займатися спортом. Методологія дослідження. Шкала VISA-P складається з восьми запитань, що оцінюють прояви болю у колінних суглобах під час повсякденного життя або стосуються здатності брати участь у спортивних заходах. Під час процедури перекладу англійської версії шкали VISA-P дотримувалися загально визнаних основних етапів. У всіх досліджуваних документували демографічні характеристики (стать, вік та кількість спортивних годин на тиждень). Для оцінки надійності тестування проводилося двічі з інтервалом у 1 тиждень. Рівень відмінності між результатами двох тестувань проводили за критерієм Пірсона (χ2). Внутрішня узгодженість запитань шкали VISA-P визначалася за значенням α-Кронбаха. Усі статистичні аналізи проводились із використанням STATISTICA версії 6.0. Застосовано рівень значущості 5%. Результати роботи. Шкала VISA-P виявилася надійною та достовірною, що підтверджується коефіцієнтом середньої кореляції (0,47) та значеннями α-Кронбаха (0,72 та 0,75 для першого та другого тестування). Середній бал VISA-P (±SD) становив 82,67 (±15,71) та 84,06 (± 19,04) бали відповідно для першого та другого тестувань. Розрахунок критерію Пірсона (χ2) для кожного запитання при першому та другому тестуванні знаходився у межах від 0,7 до 3,32, що відповідало р>0,05. Про належну сенситивність україномовної версії шкали VISA-P свідчить відсутність «ефекту стелі» і «ефекту підлоги». Обмеження цього дослідження полягає у залученні до анкетування студентів, у яких не підтверджено інструментально пателлярну тендінопатію. Висновки. Україномовна версія шкали VISA-P еквівалентна оригіналу, має задовільну надійність тестування і може слугувати інструментом моніторингу за процесом фізичної реабілітації спортсменів з пателлярною тендінопатією.Item Європейський досвід підготовки фізичних терапевтів: впровадження нових магістерських програм з фізичної терапії в Україні(Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2021) Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna; Бріжатий, Олександр Володимирович; Брижатый, Александр Владимирович; Brizhatyi, Oleksandr Volodymyrovych; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Воропаєв, Дмитро Сергійович; Воропаев, Дмитрий Сергеевич; Voropаiev, Dmytro Serhiiovych; Ситник, Ольга Андріївна; Сытник, Ольга Андреевна; Sytnyk, Olha Andriivna; Бріжата, Ірина Анатоліївна; Брижата, Ирина Анатольевна; Brizhata, Iryna AnatoliivnaПідвищення якості освіти і професійної підготовки майбутніх фізичних терапевтів в Україні можливо за умови врахування досвіду кращих європейських освітніх програм. Протягом 2018-2021 рр. в Україні реалізується Програма ЄС Еразмус+ за напрямом KA2 – "Співпраця задля розвитку інновацій та обміну кращими практиками – Розвиток потенціалу вищої освіти" проект "Інноваційна реабілітаційна освіта в Україні ‒ впровадження нових магістерських програм (REHAB)". Серед партнерів-учасників по чотири представники ЗВО України та Європи. Провідними цілями проєкту є: підвищення професійного потенціалу викладачів вітчизняних університетів; створення нових ресурсів для викладання, навчання, оцінювання; створення спеціальної освітньої інфраструктури, необхідної для реалізації нових магістерських програм з фізичної терапії. Результатами реалізації цього проєкту у Сумському державному університеті є: аналіз та оновлення освітньо-професійної програми "Фізична терапія" першого (бакалаврського) рівня вищої освіти; розроблення проекту овітньо-наукової програми "Фізична терапія" другого (магістерського) рівня вищої освіти; розроблення навчально-методичного забезпечення освітніх компонентів бакалаврської та магістерської освітніх програм з фізичної терапії; розроблення трьох електронних курсів для освітньо-наукової програми другого (магістерського) рівня "Фізична терапія"; розроблення методичного забезпечення для проведення об’єктивного структурованого клінічного іспиту (ОСКІ) зі спеціальності 227. "Фізична терапія, ерготерапія"; створення чотирьох реабілітаційних навчально-наукових лабораторій та організація на їх базі освітнього процесу; підвищення професійної компетентності усіх викладачів кафедри фізичної терапії, ерготерапії та спортивної медицини СумДУ; участь студентів у заходах академічної мобільності, різних формах неформальної освіти у рамках проекту.Item Фізкультура і спорт у педагогічному процесі в закладах професійно-технічної освіти повоєнного періоду(Сумський державний університет, 2020) Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana AnatoliivnaОднією з важливих складових навчального процесу в училищах і школах системи ДТР було фізичне виховання. Крім обов’язкових занять з фізкультури у закладах системи ДТР передбачалися додаткові заходи, включені до режиму дня (ранкова гімнастика, гімнастика у перервах між заняттями), а також спортивна активність учнів у позанавчальний час.Item Методико-теоретичний компонент рекреаційної діяльності як важливий складник формування оздоровчого світогляду студентів ВПНЗ(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2020) Берест, Ольга Олександрівна; Берест, Ольга Александровна; Berest, Olha Oleksandrivna; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana AnatoliivnaЗ метою чіткого розуміння сутності та змісту професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури до рекреаційно-оздоровчої діяльності здійснено визначення поняттєво-категоріального апарату основних понять фізкультурної освіти з урахуванням сучасного етапу розвитку галузевих наукових знань. На основі комплексного аналізу понятійно-категоріального апарату рекреації уточнено трактування поняття «рекреаційно-оздоровчі технології». Виявлено їх основну мету і завдання, що зазначені в Цільовій комплексній програмі «Фізичне виховання – здоров’я нації». Проаналізовано рекреаційно-оздоровчої технології та фактори успішної рекреаційної діяльності, ефективність їх застосування в процесі формування рекреаційної культури студентської молоді з огляду позитивного впливу на показники фізичного стану, теоретичної підготовленості, обсягу рухової активності, організацію корисного дозвілля та активного відпочинку. Означено важливість засвоєння студентами новітніх здоров’язберігаючих технологій, заснованих на різних видах фітнес-програм, зокрема аеробіки.Item Взаємозв’язок розвитку рухових здібностей баскетболістів 12 років із психофізіологічними показниками(Сумський державний університет, 2019) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Рязанцев, П.О.Сучасний рівень розвитку спорту характеризується більш раннім залученням дітей в інтенсивну тренувальну і змагальну діяльність. Відповідно спортивний відбір повинен вирішувати завдання виявлення перспективних осіб, з яких можна підготувати видатних спортсменів, а спортивна орієнтація визначає стратегію і тактику цієї підготовки в системі навчання і тренування [1]. У зв’язку з цим виникає необхідність у більш досконалій системі первинного відбору й орієнтації в спортивній грі, як баскетбол. Мета. Вивити кореляційні зв’язки рухових здібностей з психофізіологічними особливостями організму баскетболістів 12 років у процесі спортивного відбору.Item Спортивна орієнтація у гандболі: теоретичний аспект проблеми(Сумський державний університет, 2019) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Курпіль, І.О.Сучасний стан розвитку спорту висуває високі вимоги до процесу спортивного вдосконалення. Досягнення високого результату можливе не лише завдяки методично правильно побудованим навчально-тренувальним процесом, але й через ефективність спортивної орієнтації майже на всіх етапах підготовки. Гандбол – гра з постійно мінливим темпом, значною варіативністю рухів, емоційним напруженням – усе це висуває підвищені вимоги до рухової, функціональної і психічної діяльності спортсмена. У процесі спортивної орієнтації доцільно використовувати лише ті показники, які мають велике значення для досягнення спортивного результату. Мета: узагальнити наукові дані щодо специфіки спортивної орієнтації у гандболі.Item Обґрунтування програми з фізичного виховання навчальної секції «Спортивне орієнтування» для студентів технічних спеціальностей(Олімпійська література, 2014) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana AnatoliivnaРозглянуто можливість застосування засобів спортивного орієнтування в процесі фізичного виховання студентів технічних спеціальностей з метою поліпшення їх професійно-прикладної фізичної підготовки. Розроблено і теоретично обґрунтовано авторську програму з фізичного виховання навчальної секції «Спортивне орієнтування». Програма розрахована на чотири етапи підготовки, виходячи з вимог до навчальної діяльності студентів в вузі. Розкрито структуру та зміст занять зі спортивного орієнтування.Item Професійно-прикладні аспекти фізичного виховання технічних спеціальностей(Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, 2017) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr MykolaiovychУ статті представлено аналіз теоретичних основ професійно-прикладного спрямування фізичного виховання студентів технічних спеціальностей. Розкрито модель фахівця технічного профілю: з’ясовано переважні види діяльності, характер моторної дії, умови праці, стан функціональних систем, що зазнають найбільшого навантаження, психічні функції, які беруть участь у прийманні інформації, професійно важливі якості, якими має володіти фахівець. Розглянуто вже існуючі підходи до розробки програм професійно-прикладного спрямування, а також встановлено, що до найефективніших засобів професійно-прикладної фізичної підготовки студентів технічних спеціальностей відносяться: вправи з легкої атлетики, плавання, спортивних ігор (волейбол, баскетбол), прикладної гімнастики, лижного спорту, настільного тенісу, спортивного орієнтування. Окрім того, визначено методи та форми реалізації професійно-прикладної фізичної підготовки студентів технічного профілю для ефективного навчально-виховного процесу з фізичного виховання у вищих навчальних закладах.Item Ефективність застосування засобів спортивного орієнтування у фізичному вихованні студентів технічних спеціальностей(Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2015) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana AnatoliivnaУ статті проаналізовані результати педагогічного експерименту, за динамікою яких можна стверджувати щодо ефективності застосування засобів спортивного орієнтування в процесі фізичного виховання для підвищення функціональних і психофізіологічних показників, а також рівня фізичного здоров’я студентів технічних спеціальностей. У дослідженні брали участь 102 студенти: 2 експериментальних (25 юнаків і 24 дівчини) та 2 контрольних груп (27 юнаків і 26 дівчат). За результатами дослідження встановлено, що в експериментальних групах статистично вірогідно на рівні р < 0,05–0,001 покращилися майже всі досліджувані показники. Кількість студентів з середнім рівнем фізичного здоров’я зросла на 32,0 % у юнаків і на 54,2 % у дівчат, з вище за середній рівнями на 12,0 % у юнаків.Item Динаміка показників психофізіологічної підготовленості студентів технічних спеціальностей під впливом засобів спортивного орієнтування(ТОВ «Планер», 2015) Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana AnatoliivnaУ статті досліджено вплив засобів спортивного орієнтування в рамках авторської програми фізкультурно-оздоровчих занять на показники психофізіологічної підготовленості студентів технічних спеціальностей. Установлено, що за час проведення експерименту відбулися вірогідні зміни у фізичному здоров’ї та у більшості функціональних показників серцево-судинної, дихальної, м’язової та центральної нервової систем організму студентів. Крім того, отримані результати підтверджують вже існуючі, щодо ефективності засобів спортивного орієнтування у підвищенні показників психофізіологічних функцій не лише під час спортивної підготовки, але й у процесі фізичного виховання студентів.