Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
Search Results
Item Адаптація шкали VISA-P для україномовних пацієнтів з пателлярною тендінопатією та її надійність(Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2021) Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna; Степаненко, Олександр Сергійович; Степаненко, Александр Сергеевич; Stepanenko, Oleksandr Serhiiovych; Буйвало, Валентина Петрівна; Буйвало, Валентина Петровна; Buivalo, Valentyna Petrivna; Воропаєв, Дмитро Сергійович; Воропаев, Дмитрий Сергеевич; Voropаiev, Dmytro Serhiiovych; Ситник, Ольга Андріївна; Сытник, Ольга Андреевна; Sytnyk, Olha Andriivna; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana AnatoliivnaАктуальність. Серед спортсменів значну поширеність має пателлярна тендінопатія, що вимагає складної та тривалої фізичної реабілітації. Аналіз наукової літератури засвідчує, що надійним інструментом для моніторингу процесу лікування та фізичної реабілітації осіб з пателлярною тендінопатією є шкала VISA-P, розроблена австралійським Вікторіанським Інститутом спорту у 1998 році. Шкала VISA-P дозволяє оцінити рівень прояву симптомів, здатність виконати прості функціональні тести і можливість займатися спортом. Методологія дослідження. Шкала VISA-P складається з восьми запитань, що оцінюють прояви болю у колінних суглобах під час повсякденного життя або стосуються здатності брати участь у спортивних заходах. Під час процедури перекладу англійської версії шкали VISA-P дотримувалися загально визнаних основних етапів. У всіх досліджуваних документували демографічні характеристики (стать, вік та кількість спортивних годин на тиждень). Для оцінки надійності тестування проводилося двічі з інтервалом у 1 тиждень. Рівень відмінності між результатами двох тестувань проводили за критерієм Пірсона (χ2). Внутрішня узгодженість запитань шкали VISA-P визначалася за значенням α-Кронбаха. Усі статистичні аналізи проводились із використанням STATISTICA версії 6.0. Застосовано рівень значущості 5%. Результати роботи. Шкала VISA-P виявилася надійною та достовірною, що підтверджується коефіцієнтом середньої кореляції (0,47) та значеннями α-Кронбаха (0,72 та 0,75 для першого та другого тестування). Середній бал VISA-P (±SD) становив 82,67 (±15,71) та 84,06 (± 19,04) бали відповідно для першого та другого тестувань. Розрахунок критерію Пірсона (χ2) для кожного запитання при першому та другому тестуванні знаходився у межах від 0,7 до 3,32, що відповідало р>0,05. Про належну сенситивність україномовної версії шкали VISA-P свідчить відсутність «ефекту стелі» і «ефекту підлоги». Обмеження цього дослідження полягає у залученні до анкетування студентів, у яких не підтверджено інструментально пателлярну тендінопатію. Висновки. Україномовна версія шкали VISA-P еквівалентна оригіналу, має задовільну надійність тестування і може слугувати інструментом моніторингу за процесом фізичної реабілітації спортсменів з пателлярною тендінопатією.Item Analysis of students' somatic health and emotional state during sports games classes(Aluna Publishing, 2021) Shaposhnikova, I.I.; Korsun, S.M.; Arefieva, L.P.; Kostikova, O.V.; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Riabchenko, V.G.The aim: Is to investigate the impact of sports games (football) on the level of somatic health and emotional state of students in the process of studying. Materials and methods: The study was conducted at Kharkiv State Academy of Physical Culture and Sumy State University (Ukraine) in 2018-2019. The study involved 87 male students of the main department. Two groups were formed: an experimental group (EG, n=42), the students of which were engaged in a sports-oriented form of physical education (in the class of football), and a control group (CG, n=45), the students of which were training according to the traditional methods of organizing physical education classes at higher education institutions. The somatic health of students was assessed according to the method of H. L. Apanasenko, which provided for the determination of body mass, life, power, and Robinson indexes, heart rate recovery time after a standard exercise. The emotional state of students was determined by the WAM (Well-being, Activity, Mood) methodology. Results: At the end of the study, the EG students showed a significantly better level of somatic health than the CG students; the difference was significant and accounted for 3.18 points (p<0.001). At the same time, during the study, the EG students had a more pronounced significant increase in all studied health indicators (p<0.001). The best emotional state level of the students of both groups was recorded at the end of the study, but in the EG students it was significantly (p<0.05) better than in the CG students by 0.55-0.73 points. Conclusions: It was found that sports games classes, including football, had a positive effect on the level of somatic health and emotional state of students. Significant changes were observed in the performance of the respiratory and cardiovascular systems of students. The high level of somatic health and good emotional state of students will help to improve mastering academic disciplines at higher education institutions, provide preparation for active life and help to improve future professional activities.