Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
33 results
Search Results
Item Клінічна оцінка реставрацій при різному дизайні емалевого краю каріозних порожнин І класу за Блеком(ВДНЗ "УМСА", 2019) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii Volodymyrovych; Сміянов, Юрій Владиславович; Смиянов, Юрий Владиславович; Smiianov, Yurii VladyslavovychВідібрано 130 пацієнтів, які були розділені на три групи в залежності від дизайну емалевого краю порожнин. I група — без формування скоса емалі, II — зовнішній скіс емалі під кутом 45о до емалево-дентинній межі, III — внутрішній скіс. Каріозні порожнини відновлювали мікрогібридним композиційним світлотверднучим матеріалом LATELUX. Кількість реставрацій, які потребували заміни, в І групі спостереження в 2 рази більше за ІІ (р=0,02) і в 4,4 менше за ІІІ (р=0,07), в ІІ групі — в 8,9 рази менше за ІІІ (р=0,02). Найкращі якісні характеристики мали реставрації з зовнішнім скосом.Item Ефективність різних засобів ремінералізації при поверхневій демінералізаціїї емалі(Органiзацiя наукових медичних дослiджень "Salutem", 2019) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii Volodymyrovych; Ажар, А.В.В експерименті на видалених зубах оцінена ефективність різних засобів ремінералізації при поверхневій демінералізаціїї емалі.Item Некаріозні ураження зубів, що виникли до прорізування. Патоморфологія. Клініка. Діагностика. Лікування(Сумський державний університет, 2018) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii VolodymyrovychItem Гомеостаз зуба після прорізування. Резистентність емалі зуба до каріозного ушкодження. Вплив на процеси формування, мінералізації та дозрівання емалі з метою профілактики карієсу(Сумський державний університет, 2018) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii VolodymyrovychItem Анатомо-фізіологічна характеристика слизової оболонки порожнини рота (СОПР). Особливості обстеження пацієнтів із патологією СОПР. Первинні та вторинні елементи пошкоджень СОПР. Загальні уявлення про захворювання слизової оболонки та їх систематика(Сумський державний університет, 2018) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii VolodymyrovychItem Лікування різних форм періодонтиту(Сумський державний університет, 2018) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii VolodymyrovychItem Обстеження стоматологічних хворих(Сумський державний університет, 2018) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii VolodymyrovychItem Влияние напряженно-деформационных процессов в эмали зубов на маргинальную проницаемость реставраций I класса с разным дизайном края кариозной полости(Aluna Publishing, 2018) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii Volodymyrovych; Сміянов, Юрій Владиславович; Смиянов, Юрий Владиславович; Smiianov, Yurii VladyslavovychВведення: З факторів, що впливають на маргінальну проникність реставрацій в зубах, мало вивчено стан напружено-деформаційних процесів в емалі при різному дизайні краю каріозної порожнини. Мета цього дослідження полягала в тому, щоб вивчити вплив напружено-деформаційних процесів в емалі зубів на маргінальну проникність реставрацій I класу з різним дизайном краю каріозної порожнини. Матеріали і методи: Досліджували на 45 віддалених інтактних третіх молярах, які були розділені на три групи по 15 в кожній залежно від сформованих у них каріозних порожнин І класу. У I групі формували каріозну порожнину без скоса емалі, в II - з зовнішнім скосом емалі, в III - з внутрішнім скосом емалі. Каріозні порожнини відновлювали мікрогібридним композиційним світлотверднучий матеріалом. Зуби піддавали термоциклювання і одноразовому вертикальному механічному навантаженню, покривали лаком для нігтів, поміщали в 1% водний розчин метиленового синього, сепарували в медио-дистальному напрямку і вивчали глибину проникнення барвника. Напружено-деформаційно стан емалі моделювали за методом кінцевих елементів. Результати: Непараметричний статистичний аналіз показав, що існує пряма залежність між значеннями напруги і деформації в емалі і маргінальної проникністю реставрацій. Чим вище ці значення, тим більш глибоке проникнення барвника. При формуванні краю каріозної порожнини у вигляді зовнішнього скоса емалі спостерігається найменша проникнення барвника, у вигляді внутрішнього - найбільше. Отримані результати можуть бути корисні клініцистам при препаруванні каріозних порожнин I класу. Висновки: Чим вище значення напруги і деформації в емалі, тим більше маргінальна проникність реставрацій. При формуванні зовнішнього скоса емалі спостерігається найменша проникнення барвника, а внутрішнього скоса - найбільше.Item Етапи оволодіння мануальними навичками студентами при вивченні курсу дисциплін з пропедевтичної стоматології(Сумський державний університет, 2017) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii Volodymyrovych; Животовський, Ігор Володимирович; Животовский, Игорь Владимирович; Zhyvotovskyi, Ihor Volodymyrovych; Давидова, Людмила Миколаївна; Давыдова, Людмила Николаевна; Davydova, Liudmyla Mykolaivna; Сміянов, Юрій Владиславович; Смиянов, Юрий Владиславович; Smiianov, Yurii Vladyslavovych; Карпець, Лідія Михайлівна; Карпец, Лидия Михайловна; Karpets, Lidiia MykhailivnaОрганізація процесу навчання з стоматологічних дисципліни справляє визначальний вплив на формування компетенцій майбутнього фахівця. Однією з головних задач підготовки стоматологів на додипломному періоді є опанування студентами мануальних навиків. Практична підготовка майбутніх стоматологів відбувається на доклінічному і клінічному етапах. Перше знайомство з професійною роботою студенти отримують на другому курсі при вивченні доклінічних пропедевтичних дисциплін (терапевтичної, дитячої терапевтичної, ортопедичної стоматології), де стоматологічні маніпуляції опановуються ними на фантомах, муляжах, моделях, біологічних об’єктах. Оскільки, через відсутність досвіду у студентів, в результаті виконання маніпуляцій на біологічних зразках (видалені зубі), вартісних штучних моделях зубів та щелеп можуть виникати незворотні зміні в цих наочних матеріалах, на кафедрі стоматології запроваджені певні етапи практичної підготовки - імітаційний, демонстраційний і репетиційний.Item Використання сучасних технологій візуального навчання при викладанні стоматологічних дисциплін(Сумський державний університет, 2017) Лахтін, Юрій Володимирович; Лахтин, Юрий Владимирович; Lakhtin, Yurii Volodymyrovych; Москаленко, Павло Олександрович; Москаленко, Павел Александрович; Moskalenko, Pavlo Oleksandrovych; Галич, Людмила Вікторівна; Галич, Людмила Викторовна; Halych, Liudmyla Viktorivna; Тимошенко, Олексій Олексійович; Тимошенко, Алексей Алексеевич; Tymoshenko, Oleksii Oleksiiovych; Черненко, Володимир Миколайович; Черненко, Владимир Николаевич; Chernenko, Volodymyr MykolaiovychОсобливістю підготовки майбутнього лікаря-стоматолога є готовність до самостійної професійної діяльності в амбулаторно-поліклінічних установах безпосередньо після закінчення вузу. При реалізації компетентнісного підходу в освітньому процесі необхідно використовувати різні методи при вивченні дисциплін професійного циклу. Одна з вимог до умов реалізації основних освітніх програм на основі освітніх стандартів є широке використання в навчальному процесі активних та інтерактивних форм проведення занять з метою формування і розвитку професійних навичок і компетенцій студентів. Серед таких форм проведення занять є використання аудіовізуальних засобів. Ці засоби призначені для подання зорової та слухової інформації.