Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
4 results
Search Results
Item Body Mass Index in Patients with Bronchial Asthma with Regard to Gln27Glu Polymorphism β2-Adrenergic Receptor Gene(India, 2017) Приступа, Людмила Никодимівна; Приступа, Людмила Никодимовна; Prystupa, Liudmyla Nykodymivna; Бондаркова, Анна Миколаївна; Бондаркова, Анна Николаевна; Bondarkova, Anna Mykolaivna; Murenets, N.; Кмита, Владислава Володимирівна; Кмыта, Владислава Владимировна; Kmyta, Vladyslava Volodymyrivna; Kuchma, N.G.; Псарьова, Валентина Григорівна; Псарева, Валентина Григорьевна; Psarova, Valentyna HryhorivnaBronchial asthma (BA) and obesity due to their high prevalence and medical and social significance belong to global problems of healthcare. Obesity effect on asthma development includes the following mechanisms: impact on respiratory function, inflammation and common genetic factors. The aim of our research was to study the association between BMI and Gln27Glu polymorphism in the ADRB2 gene in BA patients. Patients with bronchial asthma were divided into 3 groups depending on their BMI: Group I – 110 patients with normal body mass; group II – 26 overweight patients, group III – 59 obese patients. Gln27Glu polymorphism in the ADRB2 gene was detected using polymerase chain reaction. Statistical analysis was performed using SPSS–21 program. P-value <0.05 was considered significant. Obtained results showed that obesity occurred more often in Glu27Glu genotype carriers, while normal body mass was more characteristic of Gln27Gln genotype carriers (р = 0.001). Distribution of BMI with regard to Gln27Glu polymorphism in the ADRB2 gene in BA patients did not depend on gender (р=0.1). Thus, BA patients with Glu27Glu genotype of the ADRB2 gene had obesity significantly more often.Item Використання інтерактивного методу «мозкового штурму» при вивченні внутрішньої медицини у міждисциплінарному контексті(Сумський державний університет, 2017) Приступа, Людмила Никодимівна; Приступа, Людмила Никодимовна; Prystupa, Liudmyla Nykodymivna; Кириченко, Наталія Миколаївна; Кириченко, Наталия Николаевна; Kyrychenko, Nataliia Mykolaivna; Псарьова, Валентина Григорівна; Псарева, Валентина Григорьевна; Psarova, Valentyna HryhorivnaМетод „Мозкового штурму" (МШ) - інтерактивна технологія колективного обговорення направлена на генерування ідей по рішенню проблеми, заснований на процесі спільного вирішення поставлених в ході організованої дискусії проблемних завдань. Принципи методу: кожному надається можливість висловитись, усі твердження приймаються, наголошується на кількості, а не на якості пропозицій, ідеї не оцінюються й не критикуються. МШ здійснюється в два етапи: перший - висування будь-яких, навіть безглуздих, ідей; другий – вивчення та обговорення кожної пропозиції. Метод МШ дозволяє залучити усіх студентів групи до обговорення, формує вміння висловити свою думку, слухати опонентів, взаємодіяти один з одним.Item Особливості викладання в системі післядипломної освіти лікарів(Сумський державний університет, 2017) Приступа, Людмила Никодимівна; Приступа, Людмила Никодимовна; Prystupa, Liudmyla Nykodymivna; Кириченко, Наталія Миколаївна; Кириченко, Наталия Николаевна; Kyrychenko, Nataliia Mykolaivna; Псарьова, Валентина Григорівна; Псарева, Валентина Григорьевна; Psarova, Valentyna HryhorivnaМедичні кадри є найбільш значущою складовою системи охорони здоров’я. Потреба у висококваліфікованих фахівцях сприяє зміні концепції і підвищенню ефективності викладання при проведенні циклів підвищення кваліфікації лікарів. Нажаль, лекційно-семінарська система з використанням пояснювально-ілюстрованого методу викладання домінує дотепер. Тоді як проблему навчання зрілої людини необхідно розглядати згідно теорії навчання дорослих – андрагогіки, що реалізує найдавнішу форму навчання: вчимося не для школи, а для життя. Сформована особистість ставить перед собою конкретні цілі навчання в отриманні нових професійних знань і прагне самостійності, самореалізації і самоуправління, та не може навчатися за допомогою традиційних педагогічних технологій. Одним із прийомів сучасної післядипломної освіти є метод діалогу, який можна використати у формі лекції-діалогу, лекції-дослідження або семінару-дискусії.Item Эффективность противовоспалительного лечения ассоциации остеоартроза и метаболического синдрома(WHO Office in Azerbaijan, 2014) Приступа, Людмила Никодимівна; Приступа, Людмила Никодимовна; Prystupa, Liudmyla Nykodymivna; Кириченко, Наталія Миколаївна; Кириченко, Наталия Николаевна; Kyrychenko, Nataliia Mykolaivna; Псарьова, Валентина Григорівна; Псарева, Валентина Григорьевна; Psarova, Valentyna Hryhorivna; Муренець, Нінель Олександрівна; Муренец, Нинель Александровна; Murenets, Ninel Oleksandrivna; Опімах, Олександр Іванович; Опимах, Александр Иванович; Opimakh, Oleksandr Ivanovych; Гученко, Павло Васильович; Гученко, Павел Васильевич; Huchenko, Pavlo VasylovychНаявність асоціації остеоартрозу и метаболічного синдрому супроводжується більш вираженим суглобовим синдромом, підвищенням рівню прозапальних цитокінів і меншою ефективністю лікування. Обстежено 50 пацієнтів з остеоартрозом і метаболічним синдромом. І групу (n=26) склали пацієнти в комплексі лікування яких був включений комбінований препарат хондроетінсульфат/глюкозамін (ХС/ГА) по 1 капсулі три рази в день впродовж місяця, потім по 1 капсулі двічі в день, до ІІ групи (n=24) увійшли хворі, які разом із ХС/ГА приймали діацереїн по 50 мг двічі в день. Результати дослідження показали, що використання діацереїну в комбінації з ХС/ГА у хворих із асоціацією остеоартрозу і метаболічного синдрому призвело до більш вираженого зниження прозапальних цитокінів ІЛ-1β, ІЛ-6 и ФНП-α, що сприяло зменшенню клінічних проявів суглобового синдрому, зниженню потреби і тривалості вживання нестероїдного протизапального засобу.