Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Green competitiveness: the evolution of concept formation
    (EDP Sciences, 2021) Чигрин, Олена Юріївна; Chygryn, Olena Yuriivna; Росохата, Анна Сергіївна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Рибіна, Олена Іванівна; Rybina, Olena Ivanivna; Stoyanets, N.
    The modern tendencies confirmed the necessity to consider the environmental factors in companies' effectiveness. The goal of the article is to investigate the structural and functional environment of the development of the green competitiveness concept. In the paper were used the methods of bibliometric analysis for determining vectors of green competitiveness concept development. The hypothesis of the study is the growing tendency of analysing sustainable competitiveness by scientists. In this order, a bibliometric analysis of the spread of the concept of «green competitiveness» in scientific articles indexed by the Scopus database was performed. The authors reviewed about 30000 papers from Scopus base in the period from 1996 till 2019. The Scopus screening tools showed that in 2004 the number of articles that focused on green competitiveness began to increase. On the international level, the investigated area was represented by the next countries: the United States, China, India, Great Britain, Taiwan. Using the VOS viewer program were identified the main clusters of the scientific papers, which have investigated green competitiveness with the interconnection of such categories: green marketing, green innovation and sustainable development. The findings could be used for improving the basis for the creation of the strategies for green competitiveness promotion.
  • Item
    The company’s innovation development and marketing communication as a driver of the country’s macroeconomic stability: A quantitative analysis of tendencies
    (EDP Sciences, 2021) Росохата, Анна Сергіївна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Мінченко, Марія Геннадіївна; Minchenko, Mariia Hennadiivna; Чикалова, Анна Сергіївна; Chykalova, Anna Serhiivna
    The work aims to analyse the activities of business structures in the issue of quantitative analysis of communication policy, as quantitative is more common and allows assessing the various aspects of communication policy of an enterprise in quantitative units. The tendency formed in conducting the communication policy of business structures is a natural change of the process in a certain time series. The paper graphically presents the relationship among the fundamental aspects of trend formation: time, place, and action. The study allows each promising trend selected from the previous stage of communication policy analysis to assess the success of the factors contributing to the speed of its spread to build input data for grouping trends that will further form promising areas of innovative development of industrial enterprises.
  • Item
    Вплив показників ефективності передачі енергетичних інновацій на показники декабронізації економіки
    (Хмельницький національний університет, 2023) Матвєєва, Юлiя Тагiбекiвна; Matvieieva, Yuliia Tahibekivna; Опанасюк, Юлія Анатоліївна; Opanasiuk, Yuliia Anatoliivna; Росохата, Анна Сергіївна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Коваленко, Євген Володимирович; Kovalenko, Yevhen Volodymyrovych; Шевченко, В.
    Стаття присвячена оцінці ефективності передачі енергетичних інновацій у контексті декарбонізації, що є основною ціллю зменшення вуглецевого сліду в світі. Стаття виявляє взаємозв'язокміж показниками, які відображають вплив енергетичних інновацій на зменшення викидів парникових газів та сприяють переходу до сталого, менш вуглецевого енергетичного майбутнього.Автори розглядають основні показники декарбонізації економіки та виявляють вплив розвитку енергетичних інновацій на ці показники. За допомогоюрегресійногоаналізу виявлено взаємозв'язок між показниками енергетичних інновацій та декарбонізацією.Стаття також розглядає можливості методів декарбонізації для різних галузейекономікита наводить аналіз основних показників, що застосуються для оцінки рівня декарбонізації, таких як Індекс екологічної ефективності (EPI), Глобальний інноваційний індекс (GII), Патентний індекс (GPI) та Індекс привабливості відновлюваної енергетики (RECAI).На основі аналізу цих показників по країнах G7, були доведені кореляційні зв’язки між наведеними показниками
  • Item
    Improving the Classification of Digital Marketing Tools for the Industrial Goods Promotion in the Globalization Context
    (Sciedu Press, 2020) Росохата, Анна Сергіївна; Росохатая, Анна Сергеевна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Рибіна, Олена Іванівна; Рыбина, Елена Ивановна; Rybina, Olena Ivanivna; Дериколенко, Анна Олександрівна; Дериколенко, Анна Александровна; Derykolenko, Anna Oleksandrivna; Makerska, V.
    In today's environment, the use of digital marketing tools is of great importance for domestic manufacturers, as it allows them to promote their products to the world markets quickly, with a relatively small cost, to provide target audience influence, to form and enhance their own image, as well as the image of their products, etc. The constant updating of the Digital Marketing tools and the disagreement among scientists regarding the systematization and classification of the objects of the digital environment need further consideration. The authors attempt to further develop the classification of digital marketing tools in the terms of identifiing new classification attribute "By type of mediation", which contributes to further systematization of digital tools, deepening understanding of the impact of various tools (direct, indirect), the degree of their specialization and economic interest, that makes possible their effective implementation at different entities. The comparative analysis of the main digital tools is being held resulting in defining their characteristics and the peculiarities of application. It is suggested to determine the importance factor of using each digital tool to promote industrial production by the method of pairwise comparison. It is proposed to consider the importance factor of using a particular digital tool when calculating the cost-effectiveness of using it.