Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
3 results
Search Results
Item Advantages of STEAM education in foreign language online classes(Sumy State University, 2024) Руденко, Наталія Володимирівна; Rudenko, Nataliia Volodymyrivna; Мальована, Нiна Володимирiвна; Malovana, Nina Volodymyrivna; Pylypenko, Y.STEAM - це сучасна освітня модель, яка фокусується на практиці, заохочуючи самостійне навчання, дослідження та творчість. Загальна мета STEAM-освіти - не лише сформувати розуміння STEAM та якості громадян 21-го століття, а й розвинути людські ресурси в галузі науки, технологій, інженерії, мистецтва та математики.Item Мобільні гаджети та їх застосунки як педагогічний інструмент на заняттях з української мови як іноземної(Видавнича група «Наукові перспективи» та громадська наукова організація «Християнська академія педагогічних наук України», 2023) Зайцева, Станіслава Станіславівна; Zaitseva, Stanislava Stanislavivna; Руденко, Наталія Володимирівна; Rudenko, Nataliia VolodymyrivnaСтаття присвячена мовній підготовці іноземних громадян за допомогою мобільних гаджетів, їх застосунків як педагогічного інструменту для взаємодії зі студентською аудиторією на заняттях з української мови як іноземної. З’ясовано, що сучасний світ ІКТ вимагає від викладачів та студентів опановувати цифрові навички з метою забезпечення взаємодії під час навчального процесу, який може бути в офлайн та онлайн форматах через різні соціальні, глобальні, політичні причини. Під мобільним навчанням автори розуміють використання не лише мобільних телефонів/смартфонів, а й мобільних гаджетів взагалі, наприклад, планшетів. Досліджено використання подібних гаджетів під час офлайн- занять за принципом BYOD, тобто коли студенти послуговуються своїми смартфонами або планшетами для, наприклад, знайомства з сайтом бібліотеки, що прискорює адаптацію першокурсників у частині пошуку посібників. Не менш ефективне, за тим самим принципом, виконання граматичних вправ типу «напишіть іменники у множині» або «оберіть правильну відповідь». У статті автори дають рекомендації викладачам щодо вживання різних застосунків, платформ, які можна поєднувати з традиційними методами навчання, а також які розраховані на іноземних громадян, що прагнуть самостійно опанувати українську мову, зокрема, словники та програми для перекладу (Google Translate, Deepl.com/translator), додатки ISSN 2786-6165 (ONLINE) №5(11) 2023 504 для новин та журналів (BBC News Україна, Google News), додатки для вивчення мови (Duolingo, Speak Easy Ukrainian Lite), соціальні платформи для читання (ПодорожіUA, Українська за 27 уроків), подкасти для вивчення української мови для іноземців (Ukrainian Lessons Podcast), застосунки для редагування текстів (Hemingway Editor, Grammarly, Deepl.com/write, Languagetool.org.). Ці застосунки та платформи розраховані на формування та розвиток різних типів навичок. Автори дійшли висновку, що мобільні гаджети, їх застосунки та сам метод взаємодії з іноземними студентами варто впроваджувати в навчальний процес поряд з живим говорінням, читанням, письмом від руки, що забезпечується під наглядом викладача. Подібні гаджети не повинні повністю змінювати процес опанування української мови як іноземної, а слугують для унаочнення, урізноманітнення традиційної роботи на занятті як в режимі відеоконференції, так і під час аудиторних занять, та є засобом популяризації української культури. Окреслено перспективи подальших досліджень і розробок у частині розвитку аудіювальних навичок на основі youtube-каналів з вивчення української мови як іноземної.Item Впровадження елементів STEAM-освіти на заняттях з іноземної мови в умовах онлайн-навчання(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2022) Руденко, Наталія Володимирівна; Руденко, Наталия Владимировна; Rudenko, Nataliia Volodymyrivna; Зайцева, Станіслава Станіславівна; Зайцева, Станислава Станиславовна; Zaitseva, Stanislava StanislavivnaУ статті розглядаються функціонал та способи використання електронних засобів та програмних продуктів у процесі впровадження елементів STEAM-освіти (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) на заняттях з іноземної мови в умовах онлайн-навчання. STEAM-освіта є інтегрованим проєктним підходом, який має практичну спрямованість в педагогіці. У 2020 році українські освітяни були змушені повністю перейти на дистанційні засоби навчання, що передбачало необхідність набуття ними технічних навичок за короткий адаптивний період. Водночас ці виклики відкрили нові можливості імплементації елементів STEAM-освіти у процес викладання іноземної мови. Це є важливим кроком для успішного переходу української системи освіти на європейські стандарти, оскільки багато іноземних програм партнерства та співпраці наразі активно просувають STEAM-освіту. Наявність безплатних мобільних додатків, онлайн сервісів та платформ з англомовним інтерфейсом стають у пригоді для створення цікавих та оригінальних занять. На прикладі STEAM-освітніх занять з англійської мови студентів Сумського державного університету, в період онлайн-навчання, досліджується роль різних програмних продуктів у формуванні необхідних мовних навичок (читання, говоріння, письма, розуміння усного мовлення) та збагачення словникового запасу із будь-якої розмовної теми, передбаченої навчальною програмою. Зокрема вивчаються можливості мобільних додатків (Movavi Clips, VivaVideo, InShot, InShot, FilmoraGo) для створення навчальних відео з демонстрацією фізичних явищ, безплатних вебсервісів (Google Calendar, Google Meet, Google Classroom), та програми Microsoft Publisher для реалізації проєктних завдань (проведення онлайн екскурсії та створення електронного макета кулінарної книги). Переваги STEAM-освіти полягають у тому, що цей підхід покращує навчальну мотивацію, сприяє розвитку аналітичного мислення, заохочує до творчості та співпраці через пошук шляхів імплементації власних ідей у процесі розв’язання технічних задач. Впровадження цього педагогічного підходу в освітній процес допоможе українським студентам стати успішними професіоналами в майбутньому.