Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 43
  • Item
    Розроблення моделі комерціалізації інновацій на основі врахування «вузьких» місць
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna
    Проведені дослідження спрямовані на формування авторської моделі комерціалізації інновацій, що ґрунтується на перевагах і «вузьких» місцях існуючих моделей. Розроблена модель передбачає проходження чотирьох стадій – підготовчу стадію, бізнес-стадію, стадію розроблення та стадію впровадження. Визначено, що підготовча стадія спрямована на формування концепції інновації. Бізнес-стадія є стадією презентації бізнес-пропозиції та досягнення домовленостей між всіма учасниками моделі, що засвідчується укладанням контрактів. Стадія розроблення передбачає представлення перевіреного прототипу інновації, а стадія впровадження – початок її масового виробництва. Крім того, у моделі показано напрямки подолання «вузьких» місць, пов’язаних із відособленістю процесу комерціалізації від учасників; із недостатньою увагою до думок і бажань споживачів; із захистом прав інтелектуальної власності на інноваційну продукцію.
  • Item
    Analysis of health care system development in the regions amidst the economic inclusiveness and social determinants of health
    (World Scientific and Engineering Academy and Society, 2023) Летуновська, Наталія Євгенівна; Летуновская, Наталия Евгеньевна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Євдокимова, Альона Вікторівна; Евдокимова, Алена Викторовна; Yevdokymova, Alona Viktorivna
    У статті запропоновано використання кластерного аналізу за допомогою самоорганізованих карт Кохонена на основі нейронної мережі для оцінки рівня здорового розвитку регіонів України. При аналізі враховуються економічні моделі та соціальні детермінанти здоров'я. Автори визначають сильні та слабкі сторони кожного регіону та оцінюють ефективність медичного обслуговування. Описано алгоритм, виокремлені етапи оцінювання та запропоновані показники за окремими групами детермінант. Виокремлено п'ять кластерів регіонів. Одержані множини регіонів дали можливість виявити внутрішні закономірності розвитку регіонів та зрозуміти інформативність обраних соціально-економічних індикаторів, пов’язаних з системою охорони здоров’я. У ході аналізу отримані п’ять кластерів регіонів. У кожній групі регіони характеризуються близьким рівнем розвитку системи забезпечення здоров’я. До першого кластеру ввійшли регіони, жителі яких схильні до переоцінки стану здоров’я. Населення в цих регіонах досить фізично активне порівняно з іншими регіонами. Плюсом цього кластеру є слідкування за раціоном харчування серед населення, а за обсягами споживання цукру цей кластер негативно лідирує серед інших. До другого кластеру ввійшли регіони система забезпечення здоров’я яких характеризується високим рівнем показників інформаційної та поведінкової складової. За іншими показниками регіони цієї групи знаходяться на середньому рівні. Третій кластер – це відчутно фінансово забезпечені регіони. Проте практично за всіма іншими показниками ці регіони знаходяться на середньому та рівні нижче середнього. Четвертий кластер включає очевидні регіони-лідери, а п’ятий – регіони-аутсайдери. Конкретне попадання регіонів в кожний окремий кластер без дублювання описане детально в тексті статті. Відмітною перевагою на користь запропонованого авторами підходу є те, що пропоновану модель оцінювання можливо швидко адаптувати до нових даних, виявити нові закономірності та графічно представити змінені результати.
  • Item
    Closed-Loop Supply Chain: A bibliometric and visualization analysis
    (2021) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Коробець, О. М.; Березянко, Т. В.
    Нині підприємства мають бути корисними для суспільства, дбати про навколишнє середовище і водночас отримувати прибуток. І замкнутий ланцюг поставок допомагає їм у цьому. Проте в області «ланцюг постачання замкнутого циклу» бракує бібліометричних та візуалізаційних досліджень. Таким чином, це дослідження представляє бібліометричний аналіз. У результаті аналізу були визначені найбільш продуктивні автори та журнали. Визначено найбільш цитовані дослідження. Були представлені кластери країн та кластери ключових слів. Отримані результати аналізу та їх графічні презентації є актуальними, і вони є основою для кращого розуміння концепції замкнутого ланцюга постачань.
  • Item
    Бібліометричний аналіз наукових досліджень з питання сенсорного маркетингу
    (Сумський державний університет, 2021) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Назаренко, А. П.
    У статті представлені результати аналізу публікацій із проблематики сенсорного маркетингу. Дослідження проводилось із застосуванням бібліометричного аналізу, а для наочного відображення отриманих результатів був використаний метод візуалізації. Загалом для досягнення мети цього дослідження було опрацьовано 182 публікації (статті) із наукометричної бази даних Scopus за період з 2004 по 2020 рр. Пошук у базі даних Scopus здійснювався у полі «title, abstract, keywords». Візуалізація результатів проводилася за допомогою програми VOSviewer. Проведений аналіз дозволив отримати наступні результати. По-перше, у результаті дослідження було визначено, що проблематика сенсорного маркетингу є достатньо новою і знаходиться на стадії розвитку. Загальна кількість публікацій у сфері сенсорного маркетингу, а також число цитувань поступово зростає, починаюси з 2011 р.; пік публікаційної активності припадає на 2020 рік. По-друге, третина публікацій відноситься до такої галузі знань як бізнес, менеджмент та бухгалтерський облік, по 10% публікацій стосуються таких галузей знань як економіка, економетрика і фінанси та психологічні науки. По-третє, над проблематикою сенсорного маркетингу працювати вчені з різних установ, країн та континентів. Наукова взаємодія за тематикою стає все тіснішою, що сприяє утворенню географічних кластерів, з них три найбільших об’єднуються навколо США, Великобританії та Франції. По-четверте, шість статей із аналізованих були процитовані більше 100 разів, що свідчить про їх високий науковий рівень та зацікавленість розглнутою тематикою. По-пяте, до основних «критичних» напрямків досліджень з проблематики сенсорного маркетингу належать sensory marketing, marketing, consumer behavior, color та music. Саме навколо цих ключових слів фоомуються потужні наукові кластери. Крім того, тематика досліджень значно поглибилася, перейшовши від аналізу взаємозв’язків сенсорного маркетингу та споживацької поведінки у статтях, опублікованих до 2015 року, до комплексного підходу до застосування інструментів сенсорного маркетингу, їх впливу на сприйняття продукції, запам’ятовування та ін., починаючи з 2019 р. Отримані результати аналізу та їх графічна інтерпретація є актуальними та формують основу для кращого розуміння проблематики сенсорного маркетингу, пошуку прогалин, над вирішенням яких можна працювати у подальших дослідженнях.
  • Item
    The first step in removing communication and organizational barriers to stakeholders’ interaction in Smart Grids: A theoretical approach
    (2021) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Вакуленко, Ігор Анатолійович; Вакуленко, Игорь Анатолиевич; Vakulenko, Ihor Anatoliiovych; Колосок, Світлана Іванівна; Колосок, Светлана Ивановна; Kolosok, Svitlana Ivanivna; Євдокимова, Альона Вікторівна; Евдокимова, Алена Викторовна; Yevdokymova, Alona Viktorivna
    Дане дослідження є першим кроком у науковій роботі щодо формування організаційно-комунікаційної взаємодії зацікавлених сторін у Smart Grid. Це теоретичне дослідження вивчає співпрацю зацікавлених сторін у рамках логічного та змістовного процесу ініціації, проектування, впровадження та розвитку проектів Smart Grid. Відповідно до аналізу досліджень у цій сфері та найкращих практичних підходів до розвитку Smart Grids сформовано матрицю взаємодії зацікавлених сторін. Особливістю розробленої матриці є врахування етапів та напрямків (ключових аспектів) розвитку Smart Grids. Він є основою для системного аналізу досліджуваної проблеми. Таким чином, розроблена матриця буде використана як компонент формування логіко-структурної схеми взаємодії зацікавлених сторін. Розробка цієї схеми є проміжним етапом моделювання взаємодії зацікавлених сторін. Результати дослідження, представлені в цій роботі, є першим теоретичним кроком у багатоетапному дослідженні взаємодії зацікавлених сторін.
  • Item
    Статистичний аналіз розвитку світового ринку електронної торгівлі
    (Хмельницький національний університет, 2021) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Решетняк, Ярослав В'ячеславович; Решетняк, Ярослав Вячеславович; Reshetniak, Yaroslav Viacheslavovych; Шевченко, К.В.
    У статті здійснено аналіз світового ринку електронної торгівлі. Визначено обсяги продажу товарів онлайн в динаміці з 2014 року. Досліджено обсяги продажів на ринку електронної торгівлі за регіонами світу. Встановлено, що на глобальні показники продажів суттєво впливають Китай та США, які займають перші два місця серед країн світу за обсягом продажу товарів на ринку електронної комерції. Проаналізовано аналогічні показники для ринку електронної комерції в Європі. Визначено динаміку зростання онлайн-покупців у різних країнах Європи, а також способи оплати, які вони використовуються найчастіше.
  • Item
    Determinants of enterprises profitability of chemical industry in modern conditions of economic security ensuring
    (University of Bielsko-Biala, 2020) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Вода, Г. М.
    У статті наведено детальний аналіз світової та української хімічної промисловості. Визначено обсяг продажів хімічної продукції у 10 передових країнах та глобальне виробництво хімічної продукції за сегментами. Представлено порівняльну характеристику основних показників хімічної промисловості України та інших країн. На основі аналізу статистичної інформації систематизовано фактори впливу, що впливають на результуючий показник (чистий прибуток підприємств) українських підприємств хімічної галузі. Проведено кореляційно-регресійний аналіз між факторами впливу та результуючим показником на прикладі українських підприємств хімічної галузі.
  • Item
    Дослідження ступеня готовності України до викликів Індустрії 4.0 та посилення інноваційної активності
    (2020) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Захаркіна, Людмила Сергіївна; Захаркина, Людмила Сергеевна; Zakharkina, Liudmyla Serhiivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna
    Сучасний стан світової економіки характеризується масштабними трансформаціями, які проявляються у розвитку ключових технологій Четвертої промислової революції, смарт-індустріалізації, смарт-спеціалізації, підвищенні інтенсивності міжнародної конкуренції, пришвидшенні усіх процесів, які стають глобальними та більш відкритими. Поступово змінюється уявлення про взаємовідносини між країнами та економічними агентами: принципово новим моментом стає поєднання конкуренції і кооперації, співробітництва і суперництва. Для того, щоб мати зиски від цих процесів, країна має бути спроможною «на рівних» брати участь у системі світогосподарських зв’язків, що залежить від її здатності опановувати нові інноваційно-технологічні орієнтири розвитку. На даному етапі Україна значно програє в цьому плані. Відсутність прогресивних структурних зрушень в економіці України практично впродовж усього періоду незалежності, консервування відсталого типу виробничої структури, характерного для бідних країн, призвели до економічного занепаду, хронічної «голландської хвороби», деіндустріалізації та «інвестиційного голоду». Нарощення обсягів промислового виробництва в країнах, що розвиваються, є важливим фактором їх розвитку, але воно має здійснюватися не за рахунок капіталовкладень, природних та енергетичних ресурсів, як це відбувається наразі, а шляхом підвищення продуктивності праці, що передбачає впровадження трудових ресурсозберігаючих технологій, активізацію інноваційної діяльності підприємств промисловості як ключових гравців інноваційних процесів. Метою статті стало дослідження головних показників та визначення на цій основі готовності України до викликів Індустрії 4.0, а також активізації інноваційної діяльності. Відповідно у статті було здійснено аналіз особливостей Індустрії 4.0, встановлено цілі та бар’єри переходу. Враховуючи дані звіту Світового економічного форуму була співставлена готовність України до переходу до Індустрії 4.0 порівняно з іншими країнами, які знаходяться на різних рівнях економічного розвитку. Також було встановлено залежність між рівнем інноваційної активності аналізованих країн із їх витратами на НДДКР у ВВП.
  • Item
    Аналіз перспективних напрямків розвитку хімічної промисловості України
    (2020) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna
    У статті подано аналіз світової та української хімічної промисловості. Визначено обсяги продажу хімічної продукції 10 передовими країнами у 2018 році. Встановлено рівень витрат на НДДКР у хімічній промисловості в різних країнах світу у 2008 та 2018 рр. Представлено імпортно-експортна діяльність країн-учасниць міжнародної торгівлі та України. Наведено порівняльну характеристику основних показників хімічної промисловості для України та інших країн світу.
  • Item
    The Economic and Marketing Attractiveness of Countries: Measurement and Positioning in Terms of Economic Security
    (IIETA, 2020) Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna; Захаркіна, Людмила Сергіївна; Захаркина, Людмила Сергеевна; Zakharkina, Liudmyla Serhiivna; Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna
    The subject of the research is the territory’s attractiveness. The main research activities are focused on 15 countries with different levels of development. Thus, the purpose of the study is to provide an empirical study on measuring the attractiveness of defined countries and on identifying their positions comparing with others. The study suggests measuring the territory’s attractiveness from two points of view: economic and marketing attractiveness. It is proposed to measure economic attractiveness using five sub-indexes: business, production, trade & investment, environment, and logistics. At the same time marketing attractiveness consists of the following sub-indexes: social, touristic, territory’s convenience, innovation, and demand. The research results allow plotting countries on a nine-cell matrix and separate three groups of countries – countries with high (group 1), medium (group 2) and low (group 3) economic and marketing attractiveness. Recommendations and strategies of further attractiveness improvement depending on countries' current position are formed.