Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 94
  • Item
    Розроблення моделі комерціалізації інновацій на основі врахування «вузьких» місць
    (НТУУ "Київський політехнічний інститут", 2022) Сагер, Людмила Юріївна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Сигида, Любов Олексіївна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Бондаренко, Алла Федорівна; Bondarenko, Alla Fedorivna
    Проведені дослідження спрямовані на формування авторської моделі комерціалізації інновацій, що ґрунтується на перевагах і «вузьких» місцях існуючих моделей. Розроблена модель передбачає проходження чотирьох стадій – підготовчу стадію, бізнес-стадію, стадію розроблення та стадію впровадження. Визначено, що підготовча стадія спрямована на формування концепції інновації. Бізнес-стадія є стадією презентації бізнес-пропозиції та досягнення домовленостей між всіма учасниками моделі, що засвідчується укладанням контрактів. Стадія розроблення передбачає представлення перевіреного прототипу інновації, а стадія впровадження – початок її масового виробництва. Крім того, у моделі показано напрямки подолання «вузьких» місць, пов’язаних із відособленістю процесу комерціалізації від учасників; із недостатньою увагою до думок і бажань споживачів; із захистом прав інтелектуальної власності на інноваційну продукцію.
  • Item
    Розроблення моделі комерціалізації інновацій на основі врахування «вузьких» місць
    (КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022) Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna
    Проведені дослідження спрямовані на формування авторської моделі комерціалізації інновацій, що ґрунтується на перевагах і «вузьких» місцях існуючих моделей. Розроблена модель передбачає проходження чотирьох стадій – підготовчу стадію, бізнес-стадію, стадію розроблення та стадію впровадження. Визначено, що підготовча стадія спрямована на формування концепції інновації. Бізнес-стадія є стадією презентації бізнес-пропозиції та досягнення домовленостей між всіма учасниками моделі, що засвідчується укладанням контрактів. Стадія розроблення передбачає представлення перевіреного прототипу інновації, а стадія впровадження – початок її масового виробництва. Крім того, у моделі показано напрямки подолання «вузьких» місць, пов’язаних із відособленістю процесу комерціалізації від учасників; із недостатньою увагою до думок і бажань споживачів; із захистом прав інтелектуальної власності на інноваційну продукцію.
  • Item
    Сучасні світові тренди в управлінні ланцюгами поставок
    (2021) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna
    Ланцюги поставок та їх значення зростає з кожним роком. Тому важливо дослідити ті тренди, що впливають на їх функціонування та визначають майбутнє ланцюгів поставок. Усі тренди можна поділити на дві складові: 1) технологічні тренди, що надають технічні можливості для удосконалення і подальшого розвитку ланцюгів поставок, та 2) нетехнологіні, які стосуються організаційних моментів в ланцюгу поставок, вибудування відносин з клієнтами та ін.
  • Item
    Вимірювання економічної та маркетингової привабливості території
    (2021) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna
    У сучасних умовах виникає значна конкуренція між різними територіями (містами, регіонами, країнами) за людей, фінансову підтримку, туристів, ресурси тощо. Відповідно території повинні забезпечувати тісні взаємозв’язки між громадянами та іншими контрагентами (інвесторами, туристами тощо), знаходити способи бути більш цікавими для різних цільових аудиторій. Тому проблема визначення та вимірювання привабливості території як складової територіального маркетингу на різних рівнях є актуальною.
  • Item
    Бібліометричний аналіз наукових досліджень з питання сенсорного маркетингу
    (Сумський державний університет, 2021) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Назаренко, А. П.
    У статті представлені результати аналізу публікацій із проблематики сенсорного маркетингу. Дослідження проводилось із застосуванням бібліометричного аналізу, а для наочного відображення отриманих результатів був використаний метод візуалізації. Загалом для досягнення мети цього дослідження було опрацьовано 182 публікації (статті) із наукометричної бази даних Scopus за період з 2004 по 2020 рр. Пошук у базі даних Scopus здійснювався у полі «title, abstract, keywords». Візуалізація результатів проводилася за допомогою програми VOSviewer. Проведений аналіз дозволив отримати наступні результати. По-перше, у результаті дослідження було визначено, що проблематика сенсорного маркетингу є достатньо новою і знаходиться на стадії розвитку. Загальна кількість публікацій у сфері сенсорного маркетингу, а також число цитувань поступово зростає, починаюси з 2011 р.; пік публікаційної активності припадає на 2020 рік. По-друге, третина публікацій відноситься до такої галузі знань як бізнес, менеджмент та бухгалтерський облік, по 10% публікацій стосуються таких галузей знань як економіка, економетрика і фінанси та психологічні науки. По-третє, над проблематикою сенсорного маркетингу працювати вчені з різних установ, країн та континентів. Наукова взаємодія за тематикою стає все тіснішою, що сприяє утворенню географічних кластерів, з них три найбільших об’єднуються навколо США, Великобританії та Франції. По-четверте, шість статей із аналізованих були процитовані більше 100 разів, що свідчить про їх високий науковий рівень та зацікавленість розглнутою тематикою. По-пяте, до основних «критичних» напрямків досліджень з проблематики сенсорного маркетингу належать sensory marketing, marketing, consumer behavior, color та music. Саме навколо цих ключових слів фоомуються потужні наукові кластери. Крім того, тематика досліджень значно поглибилася, перейшовши від аналізу взаємозв’язків сенсорного маркетингу та споживацької поведінки у статтях, опублікованих до 2015 року, до комплексного підходу до застосування інструментів сенсорного маркетингу, їх впливу на сприйняття продукції, запам’ятовування та ін., починаючи з 2019 р. Отримані результати аналізу та їх графічна інтерпретація є актуальними та формують основу для кращого розуміння проблематики сенсорного маркетингу, пошуку прогалин, над вирішенням яких можна працювати у подальших дослідженнях.
  • Item
    Статистичний аналіз розвитку світового ринку електронної торгівлі
    (Хмельницький національний університет, 2021) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Решетняк, Ярослав В'ячеславович; Решетняк, Ярослав Вячеславович; Reshetniak, Yaroslav Viacheslavovych; Шевченко, К.В.
    У статті здійснено аналіз світового ринку електронної торгівлі. Визначено обсяги продажу товарів онлайн в динаміці з 2014 року. Досліджено обсяги продажів на ринку електронної торгівлі за регіонами світу. Встановлено, що на глобальні показники продажів суттєво впливають Китай та США, які займають перші два місця серед країн світу за обсягом продажу товарів на ринку електронної комерції. Проаналізовано аналогічні показники для ринку електронної комерції в Європі. Визначено динаміку зростання онлайн-покупців у різних країнах Європи, а також способи оплати, які вони використовуються найчастіше.
  • Item
    Визначення потенційних напрямків формування власного «зеленого» бренду України
    (Видавничий дім «ІНЖЕК», 2021) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Хаба, А.П.; Назаренко, А.П.
    У результаті дослідження було визначено позиції України за Sustainable Development Goals Index. Згідно з ним, Україна досить вдало поєднує економічний розвиток, соціальну інтеграцію й екологічну стійкість. Крім того, встановлено, що Україна неефективно використовує сільськогосподарські землі, оскільки наявний високий рівень розораності, а під органічне виробництво зайнято тільки 1,1%. Визначено, що відновлювальна енергетика в Україні знаходиться на стадії зародження, причиною чого є, у тому числі, і недофінансування цього напрямку. Найбільш розвиненими джерелами відновлювальної енергії в Україні на даний час є гідроенергетика та сонячна енергія. Додатково у статті виокремлено слабкі сторони, які створюють перепони до екологічності та сталого розвитку, та які мають бути нівельовані для формування «зеленого» бренда України.
  • Item
    Продовольча безпека у світі: поточний стан
    (ТНТУ, 2021) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna
    Продовольча безпека безпосередньо пов’язана з харчуванням та здоров’ям населення. Вона стосується наявності (availability) продуктів харчування, необхідних людям, їх доступності (accessibility) для споживачів, у тому числі фінансової, можливості використання (utilization) продуктів харчування відповідної якості у достатній кількості, щоб забезпечити повноцінне життя, а також стабільності (stability), тобто можливості протистояти негативним змінам, що виникають у ланцюгах поставок продуктів харчування. Продовольча безпека є причинно-наслідковим шляхом, що починається з виробництва і веде до споживання, проходячи етапи стабілізації та боротьби зі стресами. Відповідно метою статті є розгляд сутності продовольчої безпеки та дослідження її рівня за допомогою аналізу світових рейтингових показників. Враховуючи наведену мету, у статті був розглянутий Global Food Security Index, який вимірює рівень продовольчої безпеки за 4 напрямками – доступність продуктів харчування, їх наявність, якість і безпека та природні ресурси й стійкість. Згідно з цим рейтингом перші три місця займають країни Західної Європи – Фінляндія, Ірландія та Нідерланди, також до 15-ки, крім країн Західної Європи, належать Ізраїль, Японія, Сполучені Штати Америки, Канада та Нова Зеландія. Україна займає 54 місце зі 113 країн. Позитивні зміни відбуваються лише у групі «якість і безпека», за рештою груп показників продовольчої безпеки України спостерігаються негативні тенденції, зокрема у групі «наявність продуктів харчування» більше, ніж на третину погіршилися показники «зобов'язання щодо продовольчої безпеки та політики доступу» й «політичні та соціальні бар'єри доступу» порівняно з попереднім роком. Додатково був розглянутий Global Hunger Index, який базується на чотирьох індикаторах – недоїдання, виснаження, затримка розвитку дитини та дитяча смертність. Незважаючи на наявність тенденцій щодо покращення даного індексу за регіонами світу, його значення є особливо небезпечним у країнах регіону Африка на південь від Сахари та Південна Азія. Для України значення цього показника знаходиться на рівні менше 5, починаючи з 2006 р., що відносить Україну до області низької небезпеки. Враховуючи проведений аналіз, можна зазначити, що на даний час друга мета плану досягнення Сталого розвитку до 2030 р. – «нульовий голод» (Zero Hunger), є недосяжною.
  • Item
    Інновації та Індустрія 4.0: бібліометричний аналіз
    (Видавничий дім «ІНЖЕК», 2020) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Бондаренко, Алла Федорівна; Бондаренко, Алла Федоровна; Bondarenko, Alla Fedorivna
    Мета статті полягає в дослідженні особливостей понять «інновація» («innovation») та «Індустрія 4.0» («Industry 4.0») на основі бібліометричного аналізу та візуалізації отриманих результатів. Проведено огляд 720 публікацій (статей і матеріалів конференцій) із наукометричної бази даних Scopus за період 2014–2020 рр. на основі використання комбінації двох понять з логічним оператором «AND». Пошук у базі даних Scopus здійснювався у полі «title, abstract, keywords». Візуалізація результатів проводилася за допомогою програми VOSviewer. У результаті дослідження визначено динаміку публікаційної активності за роками та відповідну кількість цитувань. Встановлено, що публікації переважно належать до однієї з галузей знань – інженерні науки, комп’ютерні науки та бізнес, менеджмент і облік. Виокремлено авторів, які мають найбільшу кількість публікацій у рамках досліджуваної тематики, а також найбільш цитовані дослідження. Визначено, що Німеччина, Італія, США, Китай, Бразилія та Великобританія є країнами, у яких проблематика інноваційності та Індустрії 4.0 опрацьовується найбільш детально. Також сформовано кластери ключових слів. Отримані результати аналізу та візуалізація є актуальними та формують основу для кращого розуміння концепцій інноваційності та Індустрії 4.0. Перспективою подальших досліджень у даному напрямі є детальне розроблення проблематики Інтернету речей та інформаційної трансформації.
  • Item
    Дослідження ступеня готовності України до викликів Індустрії 4.0 та посилення інноваційної активності
    (2020) Сигида, Любов Олексіївна; Сигида, Любовь Алексеевна; Syhyda, Liubov Oleksiivna; Захаркіна, Людмила Сергіївна; Захаркина, Людмила Сергеевна; Zakharkina, Liudmyla Serhiivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna
    Сучасний стан світової економіки характеризується масштабними трансформаціями, які проявляються у розвитку ключових технологій Четвертої промислової революції, смарт-індустріалізації, смарт-спеціалізації, підвищенні інтенсивності міжнародної конкуренції, пришвидшенні усіх процесів, які стають глобальними та більш відкритими. Поступово змінюється уявлення про взаємовідносини між країнами та економічними агентами: принципово новим моментом стає поєднання конкуренції і кооперації, співробітництва і суперництва. Для того, щоб мати зиски від цих процесів, країна має бути спроможною «на рівних» брати участь у системі світогосподарських зв’язків, що залежить від її здатності опановувати нові інноваційно-технологічні орієнтири розвитку. На даному етапі Україна значно програє в цьому плані. Відсутність прогресивних структурних зрушень в економіці України практично впродовж усього періоду незалежності, консервування відсталого типу виробничої структури, характерного для бідних країн, призвели до економічного занепаду, хронічної «голландської хвороби», деіндустріалізації та «інвестиційного голоду». Нарощення обсягів промислового виробництва в країнах, що розвиваються, є важливим фактором їх розвитку, але воно має здійснюватися не за рахунок капіталовкладень, природних та енергетичних ресурсів, як це відбувається наразі, а шляхом підвищення продуктивності праці, що передбачає впровадження трудових ресурсозберігаючих технологій, активізацію інноваційної діяльності підприємств промисловості як ключових гравців інноваційних процесів. Метою статті стало дослідження головних показників та визначення на цій основі готовності України до викликів Індустрії 4.0, а також активізації інноваційної діяльності. Відповідно у статті було здійснено аналіз особливостей Індустрії 4.0, встановлено цілі та бар’єри переходу. Враховуючи дані звіту Світового економічного форуму була співставлена готовність України до переходу до Індустрії 4.0 порівняно з іншими країнами, які знаходяться на різних рівнях економічного розвитку. Також було встановлено залежність між рівнем інноваційної активності аналізованих країн із їх витратами на НДДКР у ВВП.