Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
58 results
Search Results
Item Concept harmony in ecological discourse(Sumy State University, 2025) Скарлупіна, Юлія Анатоліївна; Skarlupina, Yuliia AnatoliivnaThis research aims to highlight the necessity of studying the impact of using the concept HARMONY in the ecological discourse. This topic seems to be of particular importance, as far as discourse can be used as a number of linguistic means which possess the ability, as A. Stibbe puts it, to «convey underlying stories that influence how people think, talk and act» (Stibbe, 2020).Item Conceptual metaphor as the way of concept development(Sumy State University, 2024) Скарлупіна, Юлія Анатоліївна; Skarlupina, Yuliia AnatoliivnaOne of the most contentious topics in modern language studies is the term «concept» which refers to the fundamental element of our perception of the universe (Tatsenko, 2008). А. Martyniuk (2012) in the «Dictionary of Basic Terms of Cognitive and Discourse Linguistics» defines a concept as «the basic unit of structured knowledge in the human mind», which possesses a certain cultural load.Item Sociolinguistic perspective on varieties of English: implications for teaching(Луганський національний університет імені Тараса Шевчанка, 2021) Андрейко, Лариса Володимирівна; Андрейко, Лариса Владимировна; Andreiko, Larysa Volodymyrivna; Медведовська, Дар`я Олександрівна; Медведовская, Дарья Александровна; Medvedovska, Dar`ia Oleksandrivna; Скарлупіна, Юлія Анатоліївна; Скарлупина, Юлия Анатольевна; Skarlupina, Yuliia AnatoliivnaУ поданій статті досліджується проблема мовної стандартизації та соціолінгвістичні передумови різновидів англійської мови. Робота відповідає на питання, чому одні різновиди англійської мови визнаються «стандартними», в той час як інші вважаються менш престижними або нижчими за статусом, підкреслюється важливість соціолінгвістичної компетентності для вчителів. Детально обговорюються дві моделі стандартизації мови («популярна» і «експертна»), що дають докладне пояснення процесу стандартизації та формування мовної ідеології. Описується історія виникнення найпопулярнішого різновиду англійської мови у Великій Британії «Received pronunciation", вказуються причини, завдяки яким він став визнаним як «стандартний» різновид. У статті обговорюється потужня стандартна ідеологія щодо World Englishes і поточний стан регіональних варіацій англійської мови як його «недосконалих» або «скам'янілих» версій. Питання високого або низького статусу різних різновидів розглядається в контексті понять «система мови» і «використання мови». Показано, що соціальний компонент має вирішальне значення для розуміння того, чому певні різновиди вважаються менш престижними, незважаючи на те, що вони мають однаково багаті і складні мовні системи. На їх статус також впливають такі фактори, як стереотипи і належність до певного кола мовців. Стаття переходить до обговорення значення цих соціолінгвістичних аспектів для викладання. Підкреслюється важливість критичного усвідомлення викладачами соціолінгвістичних реалій. Представлені такі переваги підвищення обізнаності учнів про різновиди англійської мови як уникнення або зменшення непорозуміння й невірних тлумачень при спілкуванні іноземною мовою, формування уявлення про різноманітність акцентів та діалектів, розширення світогляду щодо інших культур, релевантність до реальних життєвих ситуацій. Наведено конкретні приклади роботи з різновидами англійської мови у викладацькій практиці.Item Benefits of Information and Communication and Communication Technologies (ICT) for Developing Language Skills(Міжнародний гуманітарний університет, 2021) Андрейко, Лариса Володимирівна; Андрейко, Лариса Владимировна; Andreiko, Larysa Volodymyrivna; Медведовська, Дар`я Олександрівна; Медведовская, Дарья Александровна; Medvedovska, Dar`ia Oleksandrivna; Скарлупіна, Юлія Анатоліївна; Скарлупина, Юлия Анатольевна; Skarlupina, Yuliia Anatoliivna; Турчина, Тамара Василівна; Турчина, Тамара Васильевна; Turchyna, Tamara VasylivnaСтаття присвячена використанню інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у вивченні іноземних мов в вищих навчальних закладах. Обґрунтовується доцільність та практичність їх використання у процесі оволодіння іноземною мовою. Розглядаються навчальні функції, які реалізуються через використання інформаційно-комунікаційних технологій. Присутність інформаційно-комунікаційних технологій в освіті дозволяє створювати нові способи навчання для студентів та викладачів, оптимізує організацію навчального процесу шляхом постійного залучення сучасних цифрових технологій в якості невід'ємної складової навчання. Визначені переваги ІКТ для розвитку мовних навичок у процесі оволодіння іноземною мовою. Сектор вищої освіти постійно змінюється. Трансформаційні процеси в освіті включають впровадження різноманітних інновацій. Більше того, інформаційно-комунікаційні технології роблять можливим взаємодію не тільки в класі, але й в Інтернеті. Однією з головних причин, чому багато підприємств досі ефективно працюють (освіта, адміністрація, банки, страхування тощо), є використання інформаційно-комунікаційних (ІКТ) технологій, що полегшують дистанційну роботу та навчання. Навчальні заклади використовують ІКТ для створення альтернативних способів навчання за допомогою цифрових технологій та інтернет-ресурсів для викладачів. Відеодзвінки, обмін файлами, віддалений доступ до навчального центру та платформ дозволяють співпрацювати студентам та вчителям усіх вікових груп. Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) роблять спільну роботу студентів взаємовигідною. Існує безліч зручних інструментів, якими можна скористатися під час онлайн-навчання. Відкриті освітні ресурси не обмежуються використанням таких освітніх платформ, як Британська Рада, BBC та Cambridge English. Пояснення граматики, введення нової лексики або теми для обговорення мозкових штурмів також можна зробити за допомогою таких платформ, як Flippity, Vizia, LyricsTraining, Audacity, Moodle та інші. Річ у тім, що ІКТ дозволяють користувачам створювати власний контент, що є цінною можливістю як для вчителя, так і для студента.Item Creativity in teaching foreign languages(Львів: ПП "Марусич", 2020) Скарлупіна, Юлія Анатоліївна; Скарлупина, Юлия Анатольевна; Skarlupina, Yuliia AnatoliivnaНа сучасному етапі викладачі іноземних мов, зазвичай стикаються з двома основними проблемами: недостатня вмотивованість студентів і різнорівневі групи, де студенти, які мають рівень, наприклад, А1, змушені навчатись разом з тими, хто має рівень В2 (і, відновідно, інші потреби). Це може спричинити певні труднощі, непорозуміння і навіть психологічні бар'єри при вивченні мови. Власне, обідві проблеми пов'язані між собою.Творчість (як з боку викладача, так і студентів) може бути одним з варіантів вирішення даних проблем.Item Автономність студентів у вивченні іноземних мов: модель змішаного навчання(Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2019) Андрейко, Лариса Володимирівна; Андрейко, Лариса Владимировна; Andreiko, Larysa Volodymyrivna; Скарлупіна, Юлія Анатоліївна; Скарлупина, Юлия Анатольевна; Skarlupina, Yuliia AnatoliivnaСтаття присвячена вивченню ролі інформаційних технологій у розвитку автономного навчання іноземним мовам, а саме можливості підвищення ефективності навчання іноземній мові за рахунок інтеграції інформаційних технологій як одного з інструментів посилення автономії навчання. Проаналізовано поняття автономності навчання, виявлено його характерні риси. Розглянуто шляхи використання інформаційних ресурсів, що можуть забезпечити навчальну автономію студентів в різних видах мовленнєвої діяльності. Окреслено переваги використання цифрових технологій для забезпечення автономності при навчанні говорінню, письму, а також граматиці та вокабуляру. Наведені конкретні освітні онлайн ресурси, які довели свою ефективність на практиці. Проакцентовано, що ігрова форма навчання за допомогою онлайн-ресурсів є дієвим засобом для максимального залучення до активної навчальної діяльності навіть студентів з низьким рівнем мотивації. В результаті дослідження з’ясовано, що залучення методів змішаного навчання до викладання іноземних мов надає можливість для автономного опрацювання матеріалу, що в своє чергу сприяє оптимізації процесу навчання, підвищує мотивацію як до вивчення іноземних мов, так і до загального саморозвитку студентів.Item Відкриті освітні ресурси у викладанні іноземних мов(Одеський національний університет імені І.І. Мечникова, 2019) Скарлупіна, Юлія Анатоліївна; Скарлупина, Юлия Анатольевна; Skarlupina, Yuliia AnatoliivnaВикористання методів змішаного навчання надає багато можливостей для викладання іноземних мов. В цьому контексті, позитивний вплив використання відкритих освітніх ресурсів важко переоцінити, оскільки вони надають студентам доступ до автентичних матеріалів, інтерактивних завдань і платформ для створення власного контенту.Item Реалізація концепції змішаного навчання при викладанні англійської мови у вищій школі("РОДОВІД", 2018) Андрейко, Лариса Володимирівна; Андрейко, Лариса Владимировна; Andreiko, Larysa Volodymyrivna; Скарлупіна, Юлія Анатоліївна; Скарлупина, Юлия Анатольевна; Skarlupina, Yuliia AnatoliivnaУ статті розглядаються актуальність впровадження змішаного навчання у освітній процес, його переваги, моделі та перспективи в контексті викладання англійської мови. Продемонстровані можливості оптимізації процесу викладання англійської мови у вищому навчальному закладі. Наведені приклади роботи з онлайн-ресурсами та сервісами, які є оптимальними як для індивідуальної роботи, так і для групової діяльності студентів. Аргументується твердження про те, що поєднання традиційних методів навчання і онлайн технологій є ефективним засобом оптимізації, інтенсифікації та індивідуалізації процесу викладання англійської мови. Робиться висновок, що змішане навчання сприяє підвищенню якості мовної підготовки студентів, а також створює передумови для реалізації концепції безперервної самоосвіти протягом всього життя.Item Інтерактивні технології у викладанні іноземних мов(Сумський державний університет, 2017) Скарлупіна, Юлія Анатоліївна; Скарлупина, Юлия Анатольевна; Skarlupina, Yuliia AnatoliivnaМетою сучасної вищої освіти є формування всебічно розвиненої людини, здатної до подальшого вдосконалення знань. Зокрема, вивчаючи іноземну мову, студент повинен отримати високий рівень мовленнєвої компетенції, в сфері як професійного, так і щоденного спілкування.Item Free online resources in foreign languages teaching(Марусич, 2017) Скарлупіна, Юлія Анатоліївна; Скарлупина, Юлия Анатольевна; Skarlupina, Yuliia AnatoliivnaПозитивний вплив використання веб додатків на мотивацію студентів і підвищення їх лінгвістичних компетенцій важко переоцінити. Власне, не лише технології, а гейміфікація навчального процесу, яка базується на даних технологіях, сприяє його оптимізації. Крім того, такі підходи до організації навчального процесу, як змішане і перевернене навчання, надають викладачу можливість запровадження проблемно-орієнтованого навчання, основним принципом якого є підсилення процесу вивчення іноземної мови досвідом студентів в інших сферах діяльності, що, в свою чергу, сприяє покращенню міждисциплінарних зв'язків.