Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
18 results
Search Results
Item Дорожня карта з профілактики онкологічних гінекологічних захворювань в Сумській області(Сумський державний університет, 2021) Світайло, Ніна Дмитрівна; Свитайло, Нина Дмитриевна; Svitailo, Nina Dmytrivna; Савельєва, Юлія Михайлівна; Савельева, Юлия Михайловна; Savelieva, Yuliia Mykhailivna; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna; Сумцов, Дмитро Георгійович; Сумцов, Дмитрий Георгиевич; Sumtsov, Dmytro Heorhiiovych; Костенко, Андріана Миколаївна; Костенко, Андриана Николаевна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Півень, Світлана Миколаївна; Пивень, Светлана Николаевна; Piven, Svitlana Mykolaivna; Євсєєва, Ганна Володимирівна; Евсеева, Анна Владимировна; Yevsieieva, Hanna Volodymyrivna; Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav AnatoliiovychДослідження бар’єрів у користуванні міськими і сільськими жінками послугами щодо профілактики та раннього виявлення онкогінекологічних захворювань у Сумській області здійснювалося Центром соціальних досліджень Сумського державного університету впродовж липня–жовтня 2021 року в межах «Ініціативи з розвитку університетських аналітичних центрів», яку впроваджує Міжнародний фонд "Відродження" в партнерстві з Ініціативою відкритого суспільства для Європи (OSIFE) та за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні. Динаміка показників онкогінекологічних захворювань за останні 5 років свідчить про зменшення профілактичних оглядів жінок, що негативно впливає на зростання випадків як дорічної летальності, так і занедбаності випадків. Спостерігається зростання темпів приросту випадків дорічної летальності та занедбаності щодо раку шийки матки, а також занедбаності щодо захворюваності на рак яєчників. Показники захворюваності, смертності від онкогінекологічних захворювань у м. Суми нижчі порівняно із районами області, що свідчить про нижчий рівень доступності медичних послуг у сільській місцевості. Лише 60% опитаних жінок регулярно проходять профілактичні гінекологічні огляди. Більшість опитаних бувають на прийомах у гінеколога один раз на рік (46,8%). Чим старша жінка, тим рідше вона звертається до спеціалістів або ж взагалі не відвідує консультацій. Рідше бувають на профоглядах або взагалі їх не проходять жінки з сіл та селищ. Професійність та уважність є головними чинниками при виборі гінеколога, проте майже кожна п’ята жінка вимушена вибирати гінеколога, керуючись близькістю до місця проживання. Жінки, які проживають у селі, частіше звертаються за усною консультацією і не проходять огляд на гінекологічному кріслі. Також рівень доходу жінок прямо пов’язаний з кількістю процедур, які вони проходять під час гінекологічних оглядів.Item Технології mHealth у активізації здорового способу життя населення(Сумський державний університет, 2015) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna; Клименко, В.О.Завдяки доступності, необмеженим можливостям застосування і перспективам розвитку за допомогою мобільних технологій можна побудувати систему активізації населення до здорового способу життя, яка буде підпорядковуватися правилу «4Р»: predictive – припущення проблем до їх появи; preventive – усунення проблем до їх появи; personalized – індивідуальна медицина; participatory – ефективна участь у процесі діагностики та лікування усіх необхідних спеціалістів.Item Моніторування рівня поінформованості диспансерних хворих з артеріальною гіпертензією("ДІА", 2014) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna; Сміянова, Ольга Іванівна; Смиянова, Ольга Ивановна; Smiianova, Olha Ivanivna; Ващенко, Іван Олександрович; Ващенко, Иван Александрович; Vashchenko, Ivan OleksandrovychНаведено результати моніторування рівня поінформованості диспансерних хворих з артеріальною гіпертензіею (АГ). Розроблено заходи з підвищення рівня поінформованості хворих з АГ шляхом посилення інформаційно-роз'яснювальної діяльності та комунікацій, створення і виконання адресних ефективних цільових медико-соціальних програм.Item Формирование благоприятной среды в учреждении здравоохранения как необходимое условие внедрения системы непрерывного улучшения качества медицинской помощи(РГП на ПХВ «Карагандинский государственный медицинский университет» Министерства здравоохранения и социального развития Республики Казахстан (г. Караганда), 2014) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana ViktorivnaЦель работы - разработка алгоритма формирования в учреждении здравоохранения среды, благоприятной к внедрению системы непрерывного улучшения качества медицинского обслуживания, анализ мотивационных факторов повышения качества медицинской помощи в условиях коллектива медицинских работников. Материалы и методы: Объект исследования - среда в коллективе работников учреждения здравоохранения; мотивация медицинских работников учреждений здравоохранения г. Сумы к оказанию качественной медицинской помощи. В исследовании приняли участие 334 врача, работающих в стационарных и амбулаторных подразделениях учреждений здравоохранения г. Сумы (Украина) в течение 2013 г. Медико-статистическая обработка данных включала в себя определение ошибки репрезентативности и доверительного интервала. Для оценки достоверности результатов исследования использовался критерий Стьюдента. Достоверность оценки - не менее 95%. Результаты и обсуждение. Разработаны основные этапы создания в учреждении здравоохранения среды, благоприятной к внедрению системы непрерывного улучшения качества медицинской помощи, а именно: 1) проведение разъяснительной работы в коллективе для информирования сотрудников о принципах функционирования системы непрерывного улучшения качества медицинской помощи (доброжелательности, инициативности, ненаказуемости, конфиденциальности); 2) проведение занятий с сотрудниками учреждения здравоохранения об особенностях системы непрерывного улучшения качества медицинской помощи, инструментах и методах ее внедрения; 3) создание и распространение методических материалов среди медицинских работников, пациентов и их родственников; 4) создание в учреждении здравоохранения эффективной системы стимулирования медицинских работников к качественному оказанию медицинской помощи, для чего необходимо проведение социологических исследований. Выводы. Формирование благоприятной среды в учреждении здравоохранении является необходимым условием внедрения системы непрерывного улучшения качества медицинской помощи. Но на уровне каждого учреждения здравоохранения меры должны быть скорректированы с учетом существующей «мотивационной картины», т. е. системы факторов, стимулирующих медицинский персонал к оказанию качественной медицинской помощи. В целом наиболее эффективной система мотивации будет в случае ее построения для отдельных подразделений учреждения здравоохранения с учетом особенностей предоставления в них медицинской помощи и кадрового состава.Item Формирование благоприятной среды в учреждении здравоохранения как необходимое условие внедрения системы непрерывного улучшения качества медицинской помощи(Карагандинский государственный медицинский университет, 2014) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana ViktorivnaМета: розробка алгоритму формування в закладі охорони здоров'я середовища, сприятливого до впровадження системи безперервного поліпшення якості медичного обслуговування, аналіз мотиваційних факторів підвищення якості медичної допомоги в умовах колективу медичних працівників. Матеріали і методи: Об'єкт дослідження - середовище в колективі працівників закладу охорони здоров'я; мотивація медичних працівників закладів охорони здоров'я м Суми до надання якісної медичної допомоги. У дослідженні взяло участь 334 лікаря, що працювали в стаціонарних і амбулаторних підрозділах закладів охорони здоров'я м Суми (Україна) впродовж 2013 року. Медико-статистична обробка даних включала визначення помилки репрезентативності та довірчого інтервалу. Для оцінки достовірності результатів дослідження використовувався критерій Стьюдента. Достовірність оцінки не менше 95%. Результати та обговорення. Розроблено основні етапи створення в закладі охорони здоров'я середовища, сприятливого до впровадження системи безперервного поліпшення якості медичної допомоги, а саме: 1) проведення роз'яснювальної роботи в колективі для інформування співробітників про принципи функціонування системи безперервного поліпшення якості медичної допомоги (доброзичливості, ініціативності, непокарання, конфіденційності); 2) проведення занять із співробітниками установи охорони здоров'я про особливості системи безперервного поліпшення якості медичної допомоги, інструменти і методи її впровадження; 3) створення та розповсюдження методичних матеріалів серед медичних працівників, пацієнтів та їх родичів; 4) створення в закладі охорони здоров'я ефективної системи стимулювання медичних працівників до якісного надання медичної допомоги, для чого необхідне проведення соціологічних досліджень. Висновки: Формування сприятливого середовища в установі охороні здоров'я є необхідною умовою впровадження системи безперервного поліпшення якості медичної допомоги. Але на рівні кожного закладу охорони здоров'я заходи повинні бути скориговані з урахуванням існуючої «мотиваційної картини», тобто системи факторів, що стимулюють медичний персонал до надання якісної медичної допомоги. В цілому найбільш ефективною система мотивація буде у разі її побудови для окремих підрозділів закладу охорони здоров'я з урахуванням особливостей надання в них медичної допомоги та кадрового складу.Item Модель управління якістю медичної допомоги на основі механізму внутрішнього аудиту в закладі охорони здоров’я(Харківський національний медичний університет, 2013) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Степаненко, Алла Василівна; Степаненко, Алла Васильевна; Stepanenko, Alla Vasylivna; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana ViktorivnaРозроблено організаційно-методологічний підхід до управління якістю медичної допомоги в закладі охорони здоров'я на основі механізму внутрішнього аудиту, що надає практичну можливість прийняття та реалізації управлінських рішень для забезпечення безперервного поліпшення якості медичної допомоги в закладі охорони здоров'я.Item Медико-соціальне дослідження рівня поінформованості хворих на артеріальну гіпертензію у місті Суми(Харківський національний медичний університет, 2013) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna; Сміянова, Ольга Іванівна; Смиянова, Ольга Ивановна; Smiianova, Olha Ivanivna; Бокатов, Андрій Васильович; Бокатов, Андрей Васильевич; Bokatov, Andrii VasyliovychНаведено результати медико-соціального дослідження рівня поінформованості диспансерних хворих на артеріальну гіпертензію у місті Суми щодо перебігу їх захворювання, виконання заходів з профілактики, діагностики і лікування та використання отриманої інформації у процесах управління якістю медичної допомоги. Розроблено заходи щодо підвищення рівня поінформованості хворих з артеріальною гіпертензією шляхом посилення інформаційно-роз’яснювальної діяльності та комунікацій.Item Механізми впливу громади на розвиток системи охорони здоров’я на регіональному рівні(Університетська книга, 2014) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana ViktorivnaВизначено основні механізми покращення функціонування системи охорони здоров’я за участі громади на регіональному рівні. З позиції громадського здоров’я як соціального інституту розглянуто процес реформування галузі охорони здоров’я у Сумському регіоні. Запропоновано формувати соціальну норму у суспільстві: необхідність профілактики захворюваності шляхом ведення здорового способу життя, тобто соціального замовлення на профілактичні програми як основи «здоров’язберігаючого» суспільства.Item Підвищення рівня інформаційно-мотиваційної компоненти реформи медичної галузі у Сумському регіоні(ТОВ "ВИДАВНИЦТВО "КІМ", 2014) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna; Сміянова, Юлія Олегівна; Смиянова, Юлия Олеговна; Smiianova, Yuliia OlehivnaВ статті обґрунтована гіпотеза про позитивний вплив на процеси реформування медичної галузі підвищення рівня інформаційно-мотиваційної компоненти реформи в Сумському регіоні шляхом вивчення інформаційних потреб населення, консультацій експертів, інформаційної кампанії з підвищення обізнаності про реформування галузі охорони здоров'я. Визначено основні складові системи інформаційно-мотиваційної підтримки реформи; етапи інформаційної кампанії з підвищення обізнаності про реформування медичної галузі в Сумському регіоні; короткострокові та довгострокові наслідки такої інформаційно-просвітницької діяльності.Item Медико-социальная модель управления качеством медицинской помощи на уровне учреждения здравоохранения(НИУ «БелГУ». Издательский дом «Белгород», 2014) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna; Сміянова, Ольга Іванівна; Смиянова, Ольга Ивановна; Smiianova, Olha Ivanivna; Деміхова, Надія Володимирівна; Демихова, Надежда Владимировна; Demikhova, Nadiia VolodymyrivnaУ статті запропоновано модель управління якістю медичної допомоги на рівні закладу охорони здоров'я, основним характеристикої якої є соціальна спрямованість. Виокремлення умовно-постійної і умовно-змінної складових моделі дозволяє системно і поетапно впровадити систему безперервного поліпшення якості медичної допомоги в закладі охорони здоров'я. Модель передбачає формування базових умов безперервного покращання якості медичного обслуговування, які надалі підтримуються з урахуванням мінливих умов зовнішнього і внутрішнього середовища. На базі створеної умовно-постійної складової можливе функціонування циклу внутрішнього аудиту (умовно-змінна складова), в процесі якого безпосередньо визначаються існуючі і можливі ризики щодо якості медичної допомоги, розробляються і впроваджуються заходи з усунення виявлених ризиків.