Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 15
  • Item
    Перспективи впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних систем на рівні первинної медико-санітарної допомоги
    (ДВНЗ «Ужгородський національний університет», 2019) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Дрига, Наталія Олександрівна; Дрыга, Наталия Александровна; Dryha, Nataliia Oleksandrivna
    Мета – проаналізувати існуючі системи та розробити нові інформаційно-комунікаційні програмні засоби, що дозволять оперативно визначати, аналізувати та контролювати психоемоційний та фізичний стан здоров’я людини. Матеріали та методи. В процесі дослідження використано системний підхід, мета-аналіз, проектування інформаційно-аналітичних схем технічних умов та систем, описового моделювання. Розроблено концепцію модульної автоматизованої мультифункціональної інформаційно-комунікаційної системи із сервісною платформою, яка призначена для моніторингу та контролю основних фізіологічних показників, що характеризують стан організму людини із обов’язковим залученням пацієнтів до процесу профілактики та лікування. Результати. Розглянуто складові якості медичної допомоги та визначені стратегії для її поліпшення, а також ключові питання залучення пацієнта до процесу тривалого спостереження та контролю основних показників організму, які заслуговують більшого розгляду та вивчення з метою підвищення доступності та якість медичної допомоги. Обґрунтовано актуальність впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на рівні закладу первинної медико-санітарної допомоги для поліпшення якості медичних послуг. Висновки. Питання забезпечення якості медичної допомоги, що надається населенню, належить до пріоритетних у діяльності регіональних управлінь охорони здоров’я. Інструменти електронного медичного обслуговування розглядаються як спосіб досягнення рівня сучасної медичної допомоги пацієнту. Дистанційний двосторонній обмін медичною інформацією між пацієнтами та лікарями забезпечує важливу можливість спілкування, збільшення відповідальності та участі пацієнтів в контролі власного здоров’я.
  • Item
    Разработка алгоритма формирования благоприятной среды в учреждении здравоохранения как необходимое условие внедрения системы непрерывного улучшения качества медицинской помощи
    (Сумский государственный университет, 2017) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Дрыга, Н.А.; Сміянов, Юрій Владиславович; Смиянов, Юрий Владиславович; Smiianov, Yurii Vladyslavovych
    The aim of the study was to design the algorithm of formation the environment, favourable to apply the system of continuous health care quality improvement; to analyse the motivating factors of health care quality improvement in the conditions of medical staff. The object of the research is the environment in the healthcare staff; motivation of medical workers of Sumy city’s health care facilities to render qualitative medical care. 334 doctors, who had been working in the inpatient and outpatient departments of health care facilities of Sumy city (Ukraine) during the year 2015, participated in the research. Forming favourable environment in health care facilities is the necessary condition for applying the system of continuous health care quality improvement. But at the level of each health care facility the activities should be corrected with the account of the current “motivating picture”, that is factor system motivating the medical staff to render qualitative medical care. Generally, motivating system would be the most effective if it is developed for each department of health care facility taking into account the peculiarities of medical care rendered there and features of the staff.
  • Item
    Система контролю якості медичної допомоги в закладах охорони здоров'я Сумської області
    (Сумський державний університет, 2017) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Горох, Володимир Васильович; Горох, Владимир Васильевич; Horokh, Volodymyr Vasylovych; Дрига, Н.О.
    The objective of the study is to systematize and analyze the basic methods and tools on health services quality assurance on health care facilities level under the current control system of medical care quality. Analysis of the basic types and forms of medical care quality control, and evaluation of the quality assurance level in 24 typical medical and preventive treatment facilities of Sumy region. The basic mechanisms of the current control system of medical care quality in health care facilities of Sumy region were studied. It was proved that the main tool for controlling the quality is medical expert examination, based on retrospective analysis of statistical values.
  • Item
    Формирование благоприятной среды в учреждении здравоохранения как необходимое условие внедрения системы непрерывного улучшения качества медицинской помощи
    (РГП на ПХВ «Карагандинский государственный медицинский университет» Министерства здравоохранения и социального развития Республики Казахстан (г. Караганда), 2014) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna
    Цель работы - разработка алгоритма формирования в учреждении здравоохранения среды, благоприятной к внедрению системы непрерывного улучшения качества медицинского обслуживания, анализ мотивационных факторов повышения качества медицинской помощи в условиях коллектива медицинских работников. Материалы и методы: Объект исследования - среда в коллективе работников учреждения здравоохранения; мотивация медицинских работников учреждений здравоохранения г. Сумы к оказанию качественной медицинской помощи. В исследовании приняли участие 334 врача, работающих в стационарных и амбулаторных подразделениях учреждений здравоохранения г. Сумы (Украина) в течение 2013 г. Медико-статистическая обработка данных включала в себя определение ошибки репрезентативности и доверительного интервала. Для оценки достоверности результатов исследования использовался критерий Стьюдента. Достоверность оценки - не менее 95%. Результаты и обсуждение. Разработаны основные этапы создания в учреждении здравоохранения среды, благоприятной к внедрению системы непрерывного улучшения качества медицинской помощи, а именно: 1) проведение разъяснительной работы в коллективе для информирования сотрудников о принципах функционирования системы непрерывного улучшения качества медицинской помощи (доброжелательности, инициативности, ненаказуемости, конфиденциальности); 2) проведение занятий с сотрудниками учреждения здравоохранения об особенностях системы непрерывного улучшения качества медицинской помощи, инструментах и методах ее внедрения; 3) создание и распространение методических материалов среди медицинских работников, пациентов и их родственников; 4) создание в учреждении здравоохранения эффективной системы стимулирования медицинских работников к качественному оказанию медицинской помощи, для чего необходимо проведение социологических исследований. Выводы. Формирование благоприятной среды в учреждении здравоохранении является необходимым условием внедрения системы непрерывного улучшения качества медицинской помощи. Но на уровне каждого учреждения здравоохранения меры должны быть скорректированы с учетом существующей «мотивационной картины», т. е. системы факторов, стимулирующих медицинский персонал к оказанию качественной медицинской помощи. В целом наиболее эффективной система мотивации будет в случае ее построения для отдельных подразделений учреждения здравоохранения с учетом особенностей предоставления в них медицинской помощи и кадрового состава.
  • Item
    Формирование благоприятной среды в учреждении здравоохранения как необходимое условие внедрения системы непрерывного улучшения качества медицинской помощи
    (Карагандинский государственный медицинский университет, 2014) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna
    Мета: розробка алгоритму формування в закладі охорони здоров'я середовища, сприятливого до впровадження системи безперервного поліпшення якості медичного обслуговування, аналіз мотиваційних факторів підвищення якості медичної допомоги в умовах колективу медичних працівників. Матеріали і методи: Об'єкт дослідження - середовище в колективі працівників закладу охорони здоров'я; мотивація медичних працівників закладів охорони здоров'я м Суми до надання якісної медичної допомоги. У дослідженні взяло участь 334 лікаря, що працювали в стаціонарних і амбулаторних підрозділах закладів охорони здоров'я м Суми (Україна) впродовж 2013 року. Медико-статистична обробка даних включала визначення помилки репрезентативності та довірчого інтервалу. Для оцінки достовірності результатів дослідження використовувався критерій Стьюдента. Достовірність оцінки не менше 95%. Результати та обговорення. Розроблено основні етапи створення в закладі охорони здоров'я середовища, сприятливого до впровадження системи безперервного поліпшення якості медичної допомоги, а саме: 1) проведення роз'яснювальної роботи в колективі для інформування співробітників про принципи функціонування системи безперервного поліпшення якості медичної допомоги (доброзичливості, ініціативності, непокарання, конфіденційності); 2) проведення занять із співробітниками установи охорони здоров'я про особливості системи безперервного поліпшення якості медичної допомоги, інструменти і методи її впровадження; 3) створення та розповсюдження методичних матеріалів серед медичних працівників, пацієнтів та їх родичів; 4) створення в закладі охорони здоров'я ефективної системи стимулювання медичних працівників до якісного надання медичної допомоги, для чого необхідне проведення соціологічних досліджень. Висновки: Формування сприятливого середовища в установі охороні здоров'я є необхідною умовою впровадження системи безперервного поліпшення якості медичної допомоги. Але на рівні кожного закладу охорони здоров'я заходи повинні бути скориговані з урахуванням існуючої «мотиваційної картини», тобто системи факторів, що стимулюють медичний персонал до надання якісної медичної допомоги. В цілому найбільш ефективною система мотивація буде у разі її побудови для окремих підрозділів закладу охорони здоров'я з урахуванням особливостей надання в них медичної допомоги та кадрового складу.
  • Item
    Модель управління якістю медичної допомоги на основі механізму внутрішнього аудиту в закладі охорони здоров’я
    (Харківський національний медичний університет, 2013) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Степаненко, Алла Василівна; Степаненко, Алла Васильевна; Stepanenko, Alla Vasylivna; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna
    Розроблено організаційно-методологічний підхід до управління якістю медичної допомоги в закладі охорони здоров'я на основі механізму внутрішнього аудиту, що надає практичну можливість прийняття та реалізації управлінських рішень для забезпечення безперервного поліпшення якості медичної допомоги в закладі охорони здоров'я.
  • Item
    Аналіз існуючої системи контролю якості медичної допомоги в закладах охорони здоров'я Сумської області
    (ДУ "Український інститут стратегічних досліджень МОЗ України", видавництво "ЕКСПЕРТ", 2014) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych
    Метою дослідження є систематизація і аналіз основних методів та інструментів забезпечення якості медичного обслуговування на рівні закладу охорони здоров’я в умовах існуючої системи контролю якості медичної допомоги. Матеріали і методи дослідження. Аналіз основних видів і форм контролю якості медичної допомоги та визначення рівня забезпечення якості в 24 типових лікувально-профілактичних установах Сумської області. Результати. У«Планах основних організаційних заходів» закладів охорони здоров’я наявні окремі розділи з покращення контролю якості медичної допомоги, що декларують контролюючі функції і вимагають виконання і дотримання запланованих кількісних показників роботи. Питання щодо розроблення і впровадження сучасних механізмів управління якістю медичної допомоги у цих планах відсутні. Заклади охорони здоров’я Сумської області функціонують у рамках нормативів з контролю і експертизи якості медичної допомоги. Висновки. Досліджено основні механізми існуючої системи контролю якості медичної допомоги в закладах охорони здоров’я Сумської області. Доведено, що основним інструментом контролю якості є медична експертиза, в основу якої покладений ретроспективний аналіз статистичних показників.
  • Item
    Development and application of the informational and communication technologies in quality standards of health care management for patients with arterial hypertension
    (The International Academy of Sciences, 2014) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna; Сміянова, Ольга Іванівна; Смиянова, Ольга Ивановна; Smiianova, Olha Ivanivna
    Мобільні технології охорони здоров'я покращують якість медичних послуг. Розроблена і впроваджена інформаційно-комунікативна технологія для нагадування хворим із артеріальною гіпертензією про необхідність виконання призначень лікаря. Створена система зворотнього зв'язку з лікарем загальної практики- сімейної медицини (система нагадування пацієтам з підтримкою двостороннього спілкування), яка дозволяє інтерактивно супроводжувати хворого в процесі диспансерного спостереження. Запропонована система передбачає формування бази даних для узагальненого аналізу результатів онлайн- анкетування хворих, які отримують медичну допомога в закладі охорони здоров'я, для прийняття керівництвом надалі управлінських рішень з підвищення якості надання медичних послуг. Аналіз ефективності впровадженої технології свідчить, що кількість пацієнтів, які регулярно контролюють свій артеріальний тиск збільшилася на 31,00%, а пацієнтів, які впродовж досліджуваного року 2 і більше рази відвідали лікаря з профілактичною метою - на 18,24%. Кількість хворих, які мають цільовий тиск, збільшилась на 24,51% і склала 38,55%.
  • Item
    Оценка эффективности внедрения механизма внутреннего аудита качества медицинской помощи больным артериальной гипертензией
    (EMBASE, Excerpta Medica, 2014) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna; Сміянова, Ольга Іванівна; Смиянова, Ольга Ивановна; Smiianova, Olha Ivanivna; Деміхова, Надія Володимирівна; Демихова, Надежда Владимировна; Demikhova, Nadiia Volodymyrivna
    Мета дослідження. Аналіз ефективності впровадження механізму внутрішнього аудиту якості медичної допомоги хворим із артеріальною гіпертензією на первинному рівні надання медичної допомоги. Матеріали і методи. Для виявлення існуючого рівня якості надання медичної допомоги були проаналізовані дані амбулаторних карт і проведено опитування обізнаності хворих із артеріальною гіпертензією, які знаходяться на диспансерному обліку у лікаря загальної практики - сімейної медицини. За підсумками проведеного дослідження були розроблені та впроваджені організаційні заходи щодо поліпшення якості медичної допомоги хворим із артеріальною гіпертензією. Для аналізу ефективності впровадження механізму внутрішнього аудиту через рік після розробки і впровадження пропозицій щодо покращання якості медичної допомоги був проведений повторний аудит. Результати дослідження. Впровадження моделі управління якістю медичної допомоги на основі внутрішнього аудиту в поліклінічних відділеннях Сумської міської клінічної лікарні №4 та Сумської міської клінічної лікарні № 5 поліпшило якість медичного обслуговування хворих на артеріальну гіпертензію: кількість пацієнтів з цільовим рівнем артеріального тиску збільшилася з 14,04% до 38, 55%, кількість гіпертонічних кризів зменшилася з 28,97 % до 11,15 % (на 17,82%), кількість викликів невідкладної медичної допомоги зменшилася з 5,00% до 2,04%.
  • Item
    Організаційно-методологічний підхід до управління якістю медичної допомоги в закладі охорони здоров’я
    (Тернопiльський державний медичний університет iменi I.Я. Горбачевського; Український інститут громадського здоров'я МОЗ України, 2013) Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Петренко, Вячеслав Юрійович; Петренко, Вячеслав Юрьевич; Petrenko, Viacheslav Yuriiovych; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna; Степаненко, А.В.
    У статті розроблено організаційно-методологічний підхід, що передбачає функціонування моделі системи управління якістю медичної допомоги на основі внутрішнього аудиту, впровадження якої сприятиме підвищенню ефективності прийняття і реалізації управлінських рішень для забезпечення безперервного покращення якості медичної допомоги. Запропоновано систему багаторівневих стратегій забезпечення якості медичної допомоги, що комплексно інтегрує можливі напрямки підвищення якості медичного обслуговування в Україні. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/33421