Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
6 results
Search Results
Item Міжнародний досвід правового регулювання інклюзивної освіти(Ужгородський національний університет, 2021) Шлапко, Тетяна Вікторівна; Shlapko, Tetiana Viktorivna; Філоненко, С.С.; Ковалевський, М.М.; Гриб, А.А.Стаття присвячена дослідженню міжнародного досвіду правового регулювання інклюзивної освіти. Основними Законами демократичних країн світу проголошено, що всі люди рівні у своїх правах. Ніхто не може бути дискримінованим за ознаками фізичного чи психічного становища особи. Право на освіту є одним із найголовніших, адже саме від того, на якому рівні воно забезпечується, залежить людський потенціал держави,без якого її розвиток неможливий. Цивілізовані країни вже давно усвідомили, що суспільство не є повноцінним, якщо його певна частина ізольована і не приймає у ньому активної участі. Тому вони створили таку систему освіти, яка включає осіб з особливими освітніми потребами до загальної системи освіти. Така форма навчання отримала назву інклюзивна освіта. Головна ідея інклюзивної освіти полягає у підтвердженні цінності людської багатоманітності, що унеможливлює дискримінацію та відображає одну із ознак демократичного суспільства, зокрема, у сфері освіти. Інклюзивна освіта не запроваджена з метою зробити учнів однаковими. В широкому розумінні вона створена для забезпечення рівних можливостей усім дітям та надання однакових умінь та навичок для подальшого існування у суспільстві. Проаналізовано міжнародні стандарти інклюзивної освіти, що впроваджуються ЮНЕСКО та ООН, які є головними ініціаторами прийняття нових положень щодо забезпечення прав осіб з ООП на рівні освітніх можливостей. Міжнародне законодавство визнає дітей з ООП повноцінними учасниками освітнього процесу, визначаючи при цьому новий підхід до організації навчання. Він базується на засадах доступності, безоплатності, обов’язковості, відсутності дискримінації та рівності. В статті розглянуто досвід правового забезпечення права на освіту для дітей з ООП та функціонування інклюзивної освіти у таких зарубіжних країнах, як Італійська Республіка, Республіка Авcтрія, Королівство Швеція, Фінляндська Республіка, Королівство Норвегія.Item Міжнародний досвід правового регулювання інклюзивної освіти(Ужгородський національний університет, 2021) Шлапко, Тетяна Вікторівна; Шлапко, Татьяна Викторовна; Shlapko, Tetiana Viktorivna; Філоненко, С.С.; Ковалевський, М.М.; Гриб, A.A.Стаття присвячена дослідженню міжнародного досвіду правового регулювання інклюзивної освіти. Основними Законами демократичних країн світу проголошено, що всі люди рівні у своїх правах. Ніхто не може бути дискримінованим за ознаками фізичного чи психічного становища особи. Право на освіту є одним із найголовніших, адже саме від того, на якому рівні воно забезпечується, залежить людський потенціал держави,без якого її розвиток неможливий. Проаналізовано міжнародні стандарти інклюзивної освіти, що впроваджуються ЮНЕСКО та ООН, які є головними ініціаторами прийняття нових положень щодо забезпечення прав осіб з ООП на рівні освітніх можливостей. Міжнародне законодавство визнає дітей з ООП повноцінними учасниками освітнього процесу, визначаючи при цьому новий підхід до організації навчання. Він базується на засадах доступності, безоплатності, обов’язковості, відсутності дискримінації та рівності. В статті розглянуто досвід правового забезпечення права на освіту для дітей з ООП та функціонування інклюзивної освіти у таких зарубіжних країнах, як Італійська Республіка, Республіка Авcтрія, Королівство Швеція, Фінляндська Республіка, Королівство Норвегія.Item Шляхи вдосконалення управління витратами підприємства(Сумський державний університет, 2021) Філоненко, С.С.Мета даної роботи полягає в розгляді теоретичних основ обліку витрат на прикладі конкретного підприємства, розглянути основні методи розрахунку собівартості, а також як запланувати собівартість і знизити витрати, які в нею включаються. Для досягнення даної мети в роботі вирішені наступні задачі: - дослідити теоретичні основи і сутність управління витратами; - визначити методи оцінки, які дозволяють проводити аналіз ефективності управління витратами на виробництво продукції; - дослідили сучасний стан господарювання підприємства; - ознайомитись із організаційною структурою та структурою управління підприємством; - обґрунтувати пропозиції щодо зниження собівартості продукції на ТОВ «Агрофірма ЛАН»; Об'єктом дослідження є виробничі процеси ТОВ «Агрофірма ЛАН» Сумської області Сумського району. В процесі виконання роботи були використані річні звіти за 2017-2019 рр. Предметом дослідження є методичні, теоретичні, практичні питання собівартості переробного виробництва. В процесі підготовки роботи були використані такі методи наукового дослідження як економічний аналіз; синтез; індукція; дедукція; аналогія; моделювання; абстрагування; системний аналіз; статистичний; спостереження; експеримент.Item Міжнародний досвід регулювання вільних ліцензій(Сумський державний університет, 2020) Філоненко, С.С.; Думчиков, Михайло Олександрович; Думчиков, Михаил Александрович; Dumchykov, Mykhailo OleksandrovychВ результаті розвитку суспільних відносин, пов’язаних з укладенням договорів щодо передачі права на доступ до об’єктів інтелектуальної власності, стрімко розвивається інститут вільних ліцензій, за допомогою якого здійснюється укладення договору щодо вільного доступу до творів чи інших авторських прав у цифровому просторі. Останнім часом, досить поширеним явищем стало бажання правовласників передати повністю або тільки частину твору для загальносуспільного використання. Саме це стало підставою виникнення такого виду договору як вільні публічні ліцензії. Головна особливість даного виду правовідносин полягає втому, що автор повідомляє користувача про обмеження свого авторського права. Прикладом може бути ситуація, коли правоволоділець надає право третій особі використовувати твір й вносити до нього поправки, виправлення, але лише для некомерційних цілей. Варто підкреслити, що під вільної ліцензією варто розуміти не обов’язково безкоштовну, а таку, що буде існувати на умовах вільного ринку, торгівлі, свободи волі. Однак, у більшості випадках вільна ліцензія існує на безоплатній основі. Під час обмеження обсягу захисту авторського об’єктаправоволодільцем інтереси потенційних користувачів не враховуються. На них лише покладається право прийняття або неприйняття права на доступ до твору на умовах вільної ліцензії.Item Співвідношення оперативно-розшукових заходів та негласних слідчих (розшукових) дій(Сумський державний університет, 2020) Філоненко, С.С.; Ільченко, Олександр Васильович; Ильченко, Александр Васильевич; Ilchenko, Oleksandr VasylovychКонституція України закріплює положення про те, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека є найвищою соціальною цінністю, а утвердження прав людини – головний обов’язок держави, що в свою чергу вимагає від уповноважених державних органів відповідального ставлення до реалізації поставлених перед ними завдань [1]. Кримінальний процесуальний кодекс України (далі – КПК України) у своїх положеннях продовжує ідеї правової, соціальної та демократичної держави й закріплює норму про те, що охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження є завданням кримінального процесу [2]. Важливо розуміти, що саме вибір правильного процесуального способу доказування вини особи лежить в основі успішного розслідування та розкриття злочину, а також безпосередньо впливає на дотримання основоположних прав людини.Item Соціальна обумовленість криміналізації здійснення народним депутатом України на пленарному засіданні верховної ради України голосування замість іншого народного депутата України(Сумський державний університет, 2020) Філоненко, С.С.; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha SerhiivnaЗа останні роки для українців стало нормою спостерігати за новинами про неособисте голосування народних депутатів Верховної Ради України (далі – ВРУ). Здавалося б, високопоставлені та поважні законотворці, які мають створювати нормативно-правову базу, що спроможна регулювати всі спектри суспільних відносин та результативно боротися з правопорушеннями в країні, діють всупереч закону. Саме від цих людей в більшій мірі залежить подальший розвиток держави як суверенної, демократичної, соціальної та правової. Що тоді можна говорити про інших осіб, якщо самі члени вищого законодавчого органу України відкрито та безперешкодно порушують закон?! Проблема настільки увійшла в буденність, що годі було й сподіватися на подолання такого негативного явища як «кнопкодавство».Однак, з приходом нової влади до управління державою, з’явилася надія докорінно змінити усталений роками звичай неособистого голосування в парламенті. Яскраво продемонструвати рівень недовіри населення до ВРУ дозволяють відомості Українського центру економічних і політичних досліджень ім. О. Разумкова. Згідно з його даними, у березні 2019 р. 82% опитаних не мали довіри до парламенту, що на 3% більше, ніж до російських ЗМІ [1]. Ситуація дещо змінилася стосовно нового складу ВРУ, адже соціологічне дослідження «Рейтинг» від 6-10 вересня 2019 р. показало, що 39% опитаних задоволені роботою новообраних депутатів [2].