Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
15 results
Search Results
Item Комплаєнс у рекламі медичних послуг: виклики етичного маркетингу в Україні(КНЕУ імені Вадима Гетьмана, 2025) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Храмова, К.В умовах зростання комерціалізації медичної сфери в Україні, проблема дотримання етичних та юридичних норм під час рекламування медичних послуг потребує особливої уваги. У сучасному інформаційному просторі, де такі послуги просуваються через різні канали комунікації, в тому числі цифрові, небезпеку становить неконтрольоване або недобросовісне поширення інформації, яка може не лише вводити в оману потенційних споживачів медичних послуг, а й завдавати значної шкоди їхньому здоров’ю та добробуту. Наслідки таких дій негативно впливають також і на учасників медичного бізнесу, що ускладнює провадження діяльності в сфері приватної медицини в Україні. Тому метою роботи є визначити ключові виклики етичного маркетингу медичних послуг в Україні та запропонувати шляхи їх подолання з точки зору комплаєнсу. Відповідність маркетингу медичних послуг етичним та юридичним нормам є надзвичайно важливою для забезпечення добробуту громадян та підтримки довіри до системи охорони здоров'я України в цілому. Дотримання вимог Закону України «Про рекламу», особливо статті 21, є обов'язковим для всіх учасників ринку медичних послуг. Водночас, етичні міркування повинні виходити за межі формальних юридичних вимог, спрямовуючи рекламну діяльність на надання правдивої, об'єктивної та корисної інформації споживачам. Розробка та впровадження внутрішніх систем комплаєнсу є ключовим кроком на шляху до забезпечення етичної та законної реклами медичних послуг в Україні.Item Фактори, що впливають на ціноутворення у воєнний час(Український державний університет залізничного транспорту, 2025) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Ярута, Д.С.Війна ускладнює ціноутворення через руйнування, скорочення виробництва та порушення логістики. У статті проаналізовано фактори, які впливають на ціну (курс валют, ціни на споживчі товари, пальне, енергоносії, зміна харчових звичок, рівень заробітної плати тощо), динаміку їх зміни, вплив на рівень цін на ринку та розроблено рекомендації щодо ціноутворення під час війни.Item Вплив цифрової трансформації на маркетингові стратегії для покоління Z на продуктовому ринку(Полтавський державний аграрний університет, 2025) Болотна, Т.О.; Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia MykolaivnaСучасні тенденції розвитку глобальної економіки характеризуються безперервною цифровою трансформацією, що докорінно змінює бізнес-моделі, ринкові відносини та споживчу поведінку. На споживчу арену виходить нова платоспроможна група населення - покоління Z. Однією з головних особливостей споживчої поведінки цього покоління є використання всіх доступних цифрових ресурсів для порівняння основних характеристик товару, зокрема: ціни, функціоналу, доступності, рейтингів та післяпродажного обслуговування. Цифрова трансформація виступає ключовим фактором, що зумовлює необхідність перегляду та адаптації маркетингових стратегій для ефективної взаємодії з поколінням Z. Глибоке розуміння їхньої унікальної споживчої поведінки, сформованої під впливом цифрового середовища, є основою для розробки дієвих підходів. Успішна маркетингова стратегія для зумерів повинна базуватися на пріоритезації цифрових каналів, створенні автентичного та цікавого контенту відповідних форматів, а також на широкому застосуванні технологій, зокрема ШІ та МН, для забезпечення високого рівня персоналізації. Компанії, які зможуть своєчасно та ефективно адаптувати свої маркетингові практики до нових реалій, отримають суттєві конкурентні переваги у боротьбі за увагу та лояльність цього зростаючого сегменту споживачів. Подальші дослідження можуть бути спрямовані на вивчення специфіки впливу цифрової трансформації на Gen Z у різних галузевих контекстах.Item Фактори, що впливають на ціноутворення під час воєнного стану(Полтавський державний аграрний університет, 2025) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Ярута, Д.З початком повномасштабного вторгнення РФ в Україну в лютому 2022 року економіка України зазнала кардинальних змін. Розрив торговельних зв’язків, котрі налагоджувалися протягом довготривалого періоду, руйнування інфраструктури, бойові дії на значній території промислових регіонів призвели до суттєвого зниження виробництва. Масова еміграція населення, переважно працездатного віку, вплинула ще більше на промисловість. Виділено фактори, що впливають на ціноутворення під час війни та проаналізовано їх динаміку: 1) падіння ВВП: 2) девальвація гривні; 3) зростання індексу споживчих цін; 4) зростання цін на нафту та газ; 5) зростання цін на продовольчі товари; 6) державне регулювання цін на окремі види товарів. Таким чином, війна спричинила глибоку економічну кризу, що проявляється в зростанні рівня інфляції, девальвації гривні, руйнуванні інфраструктури та скороченні виробництва. Наслідки цього відчули всі: як споживачі, так і підприємці. Відновлення буде довготривалим, поступовим та потребуватиме значних інвестицій.Item Smart-енергетика і маркетинг: інновації для сталого та екологічно відповідального розвитку(Олді+, 2024) Чигрин, Олена Юріївна; Chygryn, Olena Yuriivna; Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Зябіна, Євгенія Анатоліївна; Ziabina, Yevheniia AnatoliivnaУ навчальному посібнику розкрито взаємозв’язок між інноваційними енергетичними технологіями, їхнім впливом на сталий розвиток та ефективним маркетингом у цій сфері. Авторами проаналізовано основи smart-енергетики, зокрема поняття, характеристики та технологічний вплив на сталий розвиток. Висвітлено, як перехід від традиційних джерел енергії до відновлюваних сприяє екологічній відповідальності, а також підкреслено роль smart-технологій у досягненні цілей сталого розвитку. В книзі зроблено акцент на маркетингових аспектах енергетичних інновацій, описано сучасні тренди, дослідження ринку, а також стратегічні підходи до створення цінності через екологічну відповідальність, розкрито способи популяризації smart-енергетики через маркетингові інструменти. Авторами приділено увагу інноваційним рішенням для просування екологічних продуктів, розглянуто вплив smart-технологій на формування маркетингових комунікацій, інтерактивні методи залучення аудиторії та цифровий маркетинг у контексті енергетики, проведено аналіз поведінки споживачів у сфері екоенергетики, досліджено особливості формуванні екологічно свідомої аудиторії та створення бренду, що асоціюється з відповідальністю перед довкіллям. Навчальний посібник призначений для студентів, та дослідників всіх спеціальностей, фахівців, представників влади та бізнесу зацікавлених у створенні енергетичної системи майбутнього, яка відповідатиме потребам людства та зберігатиме екологічний баланс.Item Особливості просування продуктів здорового харчування: досвід ЄС та України(ФОП Кошовий Богдан-Петро Олегович, 2024) Усова, С.О.; Євтушенко, В.С.; Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Кривич, Яна Миколаївна; Kryvych, Yana MykolaivnaСтаття зосереджена на особливостях просування товарів здорового харчування. Актуальність зумовлена тим, що останніми роками рівень дитячого ожиріння як у світі, так і в Україні, сильно зростає, при цьому у світі більше одного мільярду людей страждають ожирінням, з яких 159 мільйонів – діти та підлітки. Тому все більше уваги приділяється здоровому харчуванню як способу запобігти негативним наслідкам для здоров’я. Метою роботи є аналіз особливостей просування товарів здорового харчування в ЄС для врахування досвіду в Україні. Результат свідчать, що суспільний інтерес до здорового харчування щороку збільшується. У роботі виокремлено переваги та недоліки від переходу на здорове харчування. Виокремлено основні цільові сегменти продуктів здорового харчування (люди, які піклуються про своє здоров’я, спортсмени та люди, які займаються фізичним вправами, люди, які хочуть схуднути або підтримувати вагу, вегетаріанці та вегани, сім'ї з дітьми, люди, які цікавляться здоровим способом життя в цілому). Проведено порівняльну характеристику інструментів просування на ринку здорового харчування в Україні та ЄС (соціальні мережі, блоги та веб сайти, колаборації з інфлюенсерами, співпраця з роздрібними мережами, створення спільноти, традиційна реклама, пошукова оптимізація, освітні програми, державні програми, мобільні додатки). Встановлено, що українські бренди демонструють ефективні стратегії розвитку, відповідаючи різним сегментам споживачів і сприяючи зростанню ринку здорового харчування в Україні. При цьому використовують лише обмежений набір інструментів просування. Висновки. Для стимулювання зростання в галузі розроблено рекомендації, зокрема залучення інноваційних технологій, розширення асортименту продукції, активне впровадження маркетингових стратегій, державна підтримка у вигляді субсидій та освітніх програм. Це дозволить українському ринку здорового харчування не лише відповідати сучасним глобальним трендам, але й формувати їх. Результати даного дослідження можуть бути корисними маркетологам та власникам компаній, що просувають на ринок продукти здорового харчування, а також дослідникам що, вивчають дану тематику.Item Систематизація бізнес-процесів у ланцюгу комерціалізації інновацій(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia MykolaivnaУ роботі виокремлено та описано основні бізнес-процеси у ланцюгу комерціалізації інновацій (вивчення ринку і споживачів, розроблення продукції чи послуг, пробний маркетинг, НДДКР, планування, виробництво, маркетинг та управління комунікаціями, управління людськими ресурсами). Проведено систематизацію бізнес-процесів в розрізі класифікаційних ознак: за формуванням результату, за характером продукту, за причетністю до підприємства, залежно від напряму діяльності, за ступенем впливу на успіх організації, за ступенем зв’язаності окремих частин, за часом, за сутністю, за основними складовими збалансованої системи показників.Item Дорожня карта ланцюга комерціалізації з метою стимулювання інтенсифікації дифузії й масштабування інновацій(Видавничий дім "Гельветика", 2024) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna; Євдокимова, Альона Вікторівна; Yevdokymova, Alona ViktorivnaСтаття присвячена розробленню дорожньої карти ланцюга комерціалізації з метою стимулювання інтенсифікації дифузії й масштабування інновацій. У роботі виокремлено основні етапи комерціалізації інновацій (розробка ідеї інновації, оцінка потенціалу інновації, розробка бізнес-стратегії, фінансування та інвестування, впровадження та маркетинг, оцінка та оптимізація) та завдання на кожному з них. Виділено ключових стейкхолдерів, що впливають на прийняття рішень щодо комерціалізації інновацій на різних етапах. Визначено рівні реалізації рішень. Розроблено дорожню карту ланцюга комерціалізації, що узгоджує етапи комерціалізації, завдання етапів, рівні реалізації рішень та стейкхолдерів. Вона сприяє досягненню довгострокових переваг на ринку та врахуванню інтересів основних учасників процесу.Item Критерії вибору лідерів думок в службі крові(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia MykolaivnaВ роботі розглянуто питання підходів до визначення критеріїв для роботи з лідерами думок (блогерами) в службі крові. Актуальність питання пов’язана з необхідністю у закладів служби крові у вигідному світлі представляти організацію та залучати добровільних донорів через соціальні мережі. Найчастіше використовуються критерії: аудиторія блогера, умови співпраці, стиль і манера взаємодії з підписниками, подача реклами, тематика акаунта, частота публікації реклами, вид рклами в блозі, статистика сторінки блогера за попередні періоди, тип лідера думок, рівень залученості. Серед інших критеріїв для прийняття рішення щодо співпраці з лідерам думок враховують також кількість вихідних підписок блогера, відсоток підтвердження реклами, вартість реклами, зовнішній вигляд акаунта блогера тощо. Таким чином, використання даних критеріїв дозволить закладу служби крові порівняти блогерів між собою та оцінити доцільність витрат на просування через лідерів думок та своєчасно внести корективи в маркетингову стратегію.Item The Level of Supplying Ukraine with Donor Blood and Blood Components: Statistical Analysis(Львівський торговельно-економічний університет, 2022) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia MykolaivnaМетою роботи є аналіз рівня забезпечення України кров’ю та її компонентами за стабільних умов. Протягом 2012–2020 років кількість донорів зменшилася вдвічі, заготівля плазми скоротилася на 30%, цільної крові – на 56,8%, кількість станцій переливання крові – на 42,6%, відділень трансфузіології лікувальних закладів – на 43,7%, лікарень, що заготовляють кров – на 15,1%. Згідно вітчизняної звітності у 2020 році потреби закладів охорони здоров’я України були забезпечені донорською кров’ю на 91,1%, плазмою – на 94,6%, еритроцитною масою – на 88,9%, а тромбоцитами на 124,1%. Кількість донацій на 1000 населення в середньому по Україні становила 11 у 2020 році, що втричі менше за рекомендовану ВООЗ. Забезпечували більше 33 донацій на 1000 населення лише Сумська область з 2015 року (40,46–61,68), а в 2012–2013 роках АР Крим та Луганська область. В усіх інших регіонах показник менше норми. Нехватка крові у 2020 році склала 952546 донацій або 66,2% від рекомендованих ВООЗ. Кількість заготовленої крові на одного мешканця протягом 2012–2020 років скоротилася майже вдвічі і у 2020 році склала 5,3 мл (ВООЗ рекомендує 12-15 мл). Нестача крові у 2020 році становила 276990,5 л або 55,7% від рекомендованих ВООЗ. Є значні розбіжності в підходах до формування потреб в крові та її компонентах на рівні держави та світу. Результати дослідження показують, що є необхідність в створенні та впровадженні системи показників, як б відображали об’єктивну потребу галузі та окремих регіонів. Для покращення забезпечення України кров’ю та її компонентами за стабільних умов потрібно впроваджувати на загальнодержавному рівні маркетингові програми. Для цього доцільно проаналізувати існуючий досвід центрів крові, що займають лідерські позиції в Україні, та світовий досвід країн, які повністю забезпечують свої потреби та впровадити їх в діяльність центрів крові. Також слід проаналізувати організацію маркетингової діяльності та систему управління маркетингом в центрах крові. Це може бути темою подальших досліджень у даному напрямку. Результати даного дослідження можуть бути корисними маркетологам, які займаються просуванням в службі крові.