Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
80 results
Search Results
Item Recommendations on compulsory online learning for educational institutions during wartime on the basis of the best international practices(Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ, 2023) Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna; Sliusarenko, A.D.; Артюхов, Артем Євгенович; Артюхов, Артем Евгеньевич; Artiukhov, Artem YevhenovychМета цієї статті полягає у дослідженні та узагальненні найкращого міжнародного досвіду для розробки рекомендацій щодо вимушеного онлайн-навчання в Україні. Для досягнення зазначеної мети було проведено детальний аналіз ряду наукових публікацій, що присвячені вивченню передових практик дистанційного навчання серед країн, які зіткнулися зі схожими викликами через військові конфлікти або глобальну пандемію. Було досліджено різні аспекти, включаючи структуру та зміст дистанційного навчання, розробку технологічних платформ для освітнього процесу, забезпечення фізичної та психологічної безпеки учасників навчального процесу, а також розробку інноваційних підходів до навчання та розвитку компетенцій учнів та студентів. У результаті проведеного аналізу було визначено ключові аспекти та напрямки, які можуть сприяти успішній реалізації поставленої мети. Досліджено досвід таких передових країн як Ізраїль, Південна Корея, Сінгапур, Фінляндія та Естонія. Виявлено напрямки, за якими можна покращити процес вимушеного онлайн-навчання та майбутнього освітнього процесу в Україні в цілому. На основі вивченого матеріалу надано рекомендації, щодо можливих майбутніх впроваджень в систему освіти України. Необхідність комплексного підходу до забезпечення виявлених аспектів навчання потребує інвестицій у будівництво захисних споруд, укріплень наявної інфраструктури та створення безпечних просторів для освітньої діяльності. Також, було зазначено про необхідність оснащення технічної інфраструктури для ефективного впровадження дистанційного навчання. Це включає розробку та підтримку освітніх платформ, забезпечення доступу до Інтернету, створення онлайн-ресурсів та доступність інструментів для навчання. Була окреслена важливість створення центрів психологічної та професійної підтримки для студентів та вчителів. Створення освітніх та управлінських платформ могло б спростити адміністративні складнощі для працівників сфери освіти та налагодити зв’язок між різними стейкхолдерами у сфері освіти, у тому числі учнями, батьками, вчителями та вищим керівництвом. Також було зазначено важливість впровадження предмету кібербезпеки в освітній процес змалечку. На рівні вищої освіти стає очевидною потреба поступового зміщення підходу, орієнтованого на викладача до підходу, орієнтованого на студента, з акцентом на розвитку практичних компетенцій і навичок у студентства, необхідних для життя у реальному світі.Item Prospects and challenges of online education development in Ukraine(ТОВ «Фінтехальянс», 2023) Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna; Sliusarenko, A.D.У статті представлено результати дослідження перспектив та викликів розвитку онлайн-освіти в Україні. Метою дослідження є визначення перспектив розвитку сектору онлайн-освіти в Україні, а також виявлення обмежень, які впливають на уповільнення еволюції онлайн-освіти в Україні. Для досягнення поставленої мети необхідно реалізувати наступні завдання: розглянути причини переходу до онлайн-навчання, проаналізувати останні до-слідження, пов'язані з онлайн-освітою як в Україні, так і за кордоном, визначити слабкі та сильні сторони он-лайн-освіти в Україні, дослідити перспективи розвитку онлайн-освіти в Україні, а також виклики, з якими сти-кається українська система освіти сьогодні. Основними методами дослідження є: порівняльний аналіз наукових досліджень, спостереження та аналітичні методи, такі як аналіз статистичних та вторинних даних, наданих вітчиз-няними та зарубіжними дослідниками. У ході дослдження були проаналізовані статистичні дані та літературні джерела, близькі до теми дослідження. Визначено сильні та слабкі сторони системи освіти України. Серед актуальних визначених загроз сьогодення найбільшу роль відіграє pосійське вторгнення в Україну та пов’язані з цим втрати. Було визначено, що ди-станційна освіта характеризується трендовим напрямком у світі та набула популярності в останні роки за причи-ною вимушеної ізоляції населення у зв’язку з пандемією Covid-19. Відмічено зростання кількості навчальних курсів на глобальних онлайн платформах, таких як Coursera. Було визначено, що в Україні наразі немає сильної оформленої системи дистанційної освіти та усвідомленої направленості на навчання впродовж життя. Та все ж Україна почала рухатися у цьому напрямку. Головним гальмівним фактором виступає воєнна ситуація в країні, яка спричиняє недофінансування та недостатню направленість уваги у сектор освіти, також високий рівень ри-зиків для стейкхолдерів та загальна освітня криза в країні.Item Searching for ways to improve the forced distance learning of students(Видавничий дім "Гельветика", 2023) Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna; Котенко, Станіслав Ігорович; Котенко, Станислав Игоревич; Kotenko, Stanislav Ihorovych; Hnilokozova, P.O.Спочатку пандемія коронавірусу, а потім і війна стали причиною пошуку шляхів організації навчального процесу. Освіта, безсумнівно, важлива для будь-якої країни світу, тому організувати навчальний процес на високому якісному рівні необхідно за будь-яких умов. Завдяки інформаційним технологіям стало можливим навчання онлайн. Проте при реалізації освітнього процесу в дистанційному форматі освітянам довелося зіткнутися з низкою труднощів. Метою цього дослідження є аналіз проблеми організації дистанційного навчання в умовах пандемії та російської агресії, визначення шляхів удосконалення вимушеного дистанційного навчання в Україні. Основними методами дослідження, які були використані при написанні статті, є статистичний, графічний методи, аналіз та синтез. Дистанційне навчання стало викликом не лише для студентів, а й для викладачів. У процесі дистанційної роботи під час карантину виникли такі проблеми: технічна компетентність викладачів та студентів; процедури реєстрації та спілкування, змістовне структурування інформаційного потоку; дистанційна оптимізація графіка та навантаження; багатозадачність; особистий простір як навчальне середовище; електронний деканат. У статті автори проаналізували статистичні дані щодо кількості здобувачів освіти та навчальних закладів, у яких заняття проводились у різних форматах: дистанційному, очному та змішаному. У статті досліджуються чотири моделі навчання: заочна, дистанційна, мультимедійна, віртуальна. Автори виділяють окремі види навчання: традиційне навчання, синхронне навчання, змішане навчання та розкривають їх сутність. Автори проаналізували такі платформи, як Moodle, Google Classroom, які можуть бути використані для навчання та спілкування, або навчальний заклад може використовувати власну розроблену навчальну платформу, наприклад MIX в СумДУ. Аналізуючи сутність дистанційної освіти та електронного навчання, автори дійшли висновку, що ця ідея не є новою, оскільки її елементи впроваджуються в навчальний процес. Розвиток дистанційної освіти в Україні продовжується і цьому сприяє Інтернет та вдосконалення методів дистанційного навчання.Item Consequences of the world financial crisis for the Poland's economy(Сумський державний університет, 2021) Shebeda, A.; Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia OleksiivnaВизначено стуність глобальних фінансових та економічних криз. Проведено аналіз наслідків криз для економіки Польщі. Наведено план стабілізації та розвитку.Item Іnternational Economic Convergence Applied to China(Estudios de Economia Aplicada, 2021) Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna; Прокопенко, Ольга Володимирівна; Прокопенко, Ольга Владимировна; Prokopenko, Olha Volodymyrivna; Osik, Y.; Myzuchenko, G.; Ding, XinМетою статті є дослідження феномену міжнародної економічної конвергенції на прикладі Китаю. У роботі використано методи аналізу, синтезу, економічної та управлінської компаративістики, економічної статистики, метод Хофстеде. У роботі використано методи аналізу, синтезу, управлінської компаративістики, економічної статистики, метод Хофстеде. Автори провели порівняльний аналіз виробництва і споживання в умовах економічного тоталітаризму. Цей симбіоз соціалізму і капіталізму базується на конвергентній соціально-економічній системі, теоретичні засади якої основи якої закладені ще на початку творення світу. Наприкінці 20-го та на початку 21-го століття відбулися величезні зміни в економічній діяльності. Визначено, що сучасний світовий досвід включає деглобалізацію, реіндустріалізацію, нову економіку та менеджмент. Проведене дослідження буде корисним для розробки торговельної політики, міжнародних економічних відносин з досліджуваними країнами. Автори здійснили аналіз культур досліджуваних країн за допомогою методу Гріта Хофстеде. Розкрито роль конфуціанства як релігії та філософії в економічному розвитку Китаю. Проаналізовано Досліджено китайську модель управління, яка складається з трьох елементів: демократія, експерименти між місцевою та центральною владою, меритократія.Item Трансформації в освіті, викликані російсько-українською війною: збереження інтелектуального капіталу країни(ГО "Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій", 2023) Тарасенко, А.І.; Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia OleksiivnaУ роботі проаналізовано трансформації в освіті, викликані російсько-украхнською війною. Досліджено кроки держави у галузі освіти щодо збереження інтелектуального капіталу країни.Item Пошук шляхів удосконалення вимушеного дистанційного навчання школярів та студентів(ГО «Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій», 2023) Гнілокозова, П.О.; Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia OleksiivnaУ роботі досліджено напрямки розвитку дистанційного навчання в Україні та світі. Проаналізовано тендерції та виклики онлайн освіти. Визначено кращі світові практики викладання на відстані.Item Механізм трансформації державних ресурсів в інноваційний капітал суб’єктів господарювання з позиції забезпечення економічної безпеки держави(ДП "Український інститут інтелектуальної власності", 2019) Захаркіна, Людмила Сергіївна; Захаркина, Людмила Сергеевна; Zakharkina, Liudmyla Serhiivna; Захаркін, Олексій Олександрович; Захаркин, Алексей Александрович; Zakharkin, Oleksii Oleksandrovych; Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia OleksiivnaЗапропоновано механізм трансформації державних ресурсів в інноваційний капітал суб’єктів господарювання з позиції забезпечення економічної безпеки держави, що ґрунтується на створенні джерел формування економічної безпеки через підвищення ефективності використання його фінансових, виробничих, трудових, управлінських ресурсів.Item Public-Private Partnership as an Effective Tool in R&D Activity(IBIMA, 2019) Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna; Захаркіна, Людмила Сергіївна; Захаркина, Людмила Сергеевна; Zakharkina, Liudmyla Serhiivna; Захаркін, Олексій Олександрович; Захаркин, Алексей Александрович; Zakharkin, Oleksii Oleksandrovych; Басанцов, Ігор Володимирович; Басанцов, Игорь Владимирович; Basantsov, Ihor VolodymyrovychМетою дослідження є розробка підходу до вибору партнера у державно-приватному співробітництві в науково-дослідній діяльності. Оцінка рівня інтелектуального капіталу може бути ефективним інструментом у варіанті державно-приватного партнерства у сфері створення інноваційних продуктів і послуг. Проаналізовано різні сучасні підходи до оцінки інтелектуального капіталу. Авторами розроблено арифметичну модель оцінки інтелектуального капіталу за її структурою. Авторами визначено діапазон значень інтегрального показника інтелектуального капіталу підприємства. Ця модель дозволяє всебічно розглянути та оцінити інтелектуальний капітал компанії. У статті розкрито передумови державно-приватного партнерства в науково-дослідній діяльності.Item Strategies, models and technologies of economic systems management in the context of international economic integration(Institute of Economics of the Latvian Academy of Sciences, 2020) Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna; Смоленніков, Денис Олегович; Смоленников, Денис Олегович; Smolennikov, Denys Olehovych; Захаркін, Олексій Олександрович; Захаркин, Алексей Александрович; Zakharkin, Oleksii Oleksandrovych; Захаркіна, Людмила Сергіївна; Захаркина, Людмила Сергеевна; Zakharkina, Liudmyla SerhiivnaАвтори дійшли висновку, що для підвищення ефективності управління економічними системами необхідно використовувати сучасні стратегії, моделі та технології. Основне дослідження спрямоване на оцінку інноваційного потенціалу підприємства, аналіз конкурентного середовища, вищого освітнього та кадрового потенціалу, формування кластерів. Результати дослідження впроваджуються в різні моделі еколого-економічного менеджменту, впровадження фінансових інновацій, механізму управління інноваційним розвитком, цифрової трансформації економіки, впровадження Інтернет-технологій, розвитку електронної комерції,» бізнес – освіта – наука». Тріада, правове регулювання державної допомоги та екологічного оподаткування. Результати дослідження можуть бути використані при прийнятті рішень на рівні міжнародного бізнесу, міністерств і відомств, які регулюють процеси розвитку економічних систем, забезпечення стабільності та ефективності. Результати також можуть бути використані студентами та молодими вченими при розробці стратегій, моделей і технологій управління економічними системами в умовах міжнародної економічної інтеграції.