Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
11 results
Search Results
Item Efficiency of the pedagogical model of teaching the basic competitive swimming strokes to children with cerebral palsy(Universidad De La Rioja, 2021) Radziejowski, P.; Tomenko, O.; Босько, Василь Миколайович; Босько, Василий Николаевич; Bosko, Vasyl Mykolaiovych; Король, Світлана Анатоліївна; Король, Светлана Анатольевна; Korol, Svitlana Anatoliivna; Сергієнко, Володимир Миколайович; Сергиенко, Владимир Николаевич; Serhiienko, Volodymyr Mykolaiovych; Dotsyuk, L.; Kushnir, I.; Galan, Y.; Lohush, L.; Tsybanyuk, O.Objective: According to many outstanding scholars, sport is essential for social adaptation and integration of people with disabilities. Therefore, it is important to research innovative models for teaching competitive swimming strokes to children with cerebral palsy. The objective of the study is to design the pedagogical model of teaching the basic competitive swimming strokes to children with cerebral palsy and to evaluate its effectiveness for mastering the front crawl swimming stroke. Material and methods: A selective research methodology was used. It involved direct data collection thanks to the survey of the participants. The results showed that the level of mastering the swimming stroke used by children who applied this designed model was objectively higher in comparison with the same indicators of training related to the traditional method. Conclusions: Drawing on the assessment of swimming stroke efficiency, we believe that the proposed pedagogical model of teaching the basic competitive swimming strokes to children with cerebral palsy is effective.Item Формування здорового способу життя студентської молоді(Сумський державний університет, 2019) Босько, Василь Миколайович; Босько, Василий Николаевич; Bosko, Vasyl Mykolaiovych; Васильєв, В.Р.Здоровий спосіб життя сучасної студентської молоді на сьогоднішній день позиціонує себе як ключовий момент в отриманні якісної професійної освіти та стає пріоритетним напрямком освітнього процесу на території не нашої держави, але й світу зокрема. Мета. Дослідити фундаментальні основи формування здорового способу життя студентської молоді.Item Психологічна підготовка футболісток 13-14 років у процесі змагальної діяльності(Сумський державний університет, 2019) Босько, Василь Миколайович; Босько, Василий Николаевич; Bosko, Vasyl Mykolaiovych; Якіменко, М.С.Командні види спорту пред’являють особливі вимоги до психологічної підготовки спортсменів (Г. Б. Горська, 2008; М. Осадець, 2014). Жінкам в командних видах спорту властиве уповільнене сприйняття ігрових ситуацій і прийняття рішень в силу більш низьких порівняно з чоловіками показників реагування. Тому першорядне значення в цьому напрямку мають дослідження питань, що відображають структуру і зміст психологічної підготовки спортсменок (В. А. Родионова, В. Г. Сивицкий, 2014). Разом з тим можна говорити про недостатню розробленість теоретичних і методичних матеріалів, що стосуються психологічної підготовки футболісток 13-14 років у змагальному періоді. Таким чином, дослідження їх психологічної підготовки на основі врахування їх індивідуальних особливостей становить значний теоретичний і практичний інтерес. Мета: обґрунтування напрямів психологічної підготовки футболісток 13-14 років у змагальному періоді на основі врахування їх індивідуальних особливостей.Item Аналіз показників технічної підготовленості студентів-дзюдоїстів за допомогою інформаційних технологій(Сумський державний університет, 2019) Босько, Василь Миколайович; Босько, Василий Николаевич; Bosko, Vasyl Mykolaiovych; Ракита, С.С.Передовий науковий досвід останнього десятиліття з проблем навчання техніці рухових дій свідчить, що необхідно орієнтуватися на необхідність освоєння різноманітних підготовчих вправ, у жодному разі не потрібно намагатися стабілізувати техніку рухів, домагатися стійкої рухової навички, яка дозволяє досягти певних спортивних результатів, тому що у цей час у юних спортсменів закладаються основи техніки рухових дій. Теоретичний аналіз проблеми використання інформаційних технологій саме у процесі технічної підготовки дзюдоїстів показав, що впровадження комп’ютерних програмних продуктів дозволяє значно підвищити якість тренувального процесу та технічну майстерність дзюдоїста [1; 2]. Нині практичне використання інформаційних технологій у дзюдо представлене використанням систем для біомеханічного відеоаналізу рухів спортсмена, систем тренувального спрямування та систем навчального характеру. Мета: охарактеризувати особливості використання інформаційних технологій для контролю технічної підготовленості студентів-дзюдоїстів.Item Методика розвитку силових здібностей у спортсменів з армрестлінгу 1–2 юнацького розряду(Сумський державний університет, 2019) Босько, Василь Миколайович; Босько, Василий Николаевич; Bosko, Vasyl Mykolaiovych; Клименко, Б.О.Армспорт (боротьба на руках або армрестлінг) – вид екстремального спорту. Незважаючи на те, що армрестлінг не є олімпійським видом спорту, боротьба на руках має велику популярність в багатьох частинах світу. Під час матчу однойменні руки змагаються, ставляться на тверду, рівну поверхню (як правило, стіл) і долоні зчіплюються в замок. Завданням спортсменів є притиснення руки противника до поверхні. На учасників поєдинку накладається ряд тимчасових, технічних і тактичних обмежень (І.Н. Нікулін, 2016). За результатами аналізу змагальної діяльності найбільш видатних спортсменів виявлено, що при достатньому розвитку м’язів плеча, спини, грудних м’язів, м’язів преса, силові показники біцепса і м’язів передпліччя роблять основний вплив на спортивні досягнення в даному виді спорту (М.П. Рогов, 2016; А.В. Політов, 2016). Тому важливою є проблема силової підготовки в армспорті. Мета: розробити методику силових здібностей армспортсменів 18–20 років у підготовчому періоді.Item Вплив фізичної культури та спорту на формування особистості(Сумський державний університет, 2017) Ус, Я.О.; Босько, Василь Миколайович; Босько, Василий Николаевич; Bosko, Vasyl MykolaiovychУ наш час фізичне виховання і спорт займають досить вагому соціальну нішу в суспільстві. Проте сучасне суспільство диктує нові вимоги до структури фізичного виховання та спорту, тому нині в Україні є необхідність в кардинальних її змінах. Формування особистості має відбуватися в тісній взаємодії та взаємообумовленості численних сторін виховання, однією з яких є фізична культура. Безумовно, фізична культура та спорт є ефективним інструментом зміцнення та охорони здоров’я кожної людини, її фізичної досконалості, але крім того, вони одночасно в більшій чи меншій мірі впливають і на духовний світ особистості, її авторитет в суспільстві, світогляд, трудову діяльність, етичні засади, естетичні смаки, на структуру ціннісних орієнтацій та гармонійні стосунки між людьми в суспільстві. Про важливість фізичної культури та спорту було наголошено одним з найвидатніших і авторитетних діячів Організації Об’єднаних Націй – Федеріко Майором, який є генеральним директором ООН з питань освіти, науки та культури (ЮНЕСКО). У своєму виступі під час відкриття другої міжнародної конференції міністрів і керівних працівників, що відповідають за фізичне виховання і спорт, він відмітив, що спорт є повноправним елементом сучасної культури, рівноцінним естетиці, історії, „став найрозповсюдженішою формою сучасної культури” і „сприяє збагаченню особистості тією ж мірою, що мистецтво й поезія” [1].Item Особливості харчування студентів, які займаються фітнесом(Сумський державний університет, 2017) Рудич, В.О.; Босько, Василь Миколайович; Босько, Василий Николаевич; Bosko, Vasyl MykolaiovychХарчування, як форма забезпечення енергією молодого організму студента, має дуже велике значення для його здоров’я. Правильне харчування сприяє профілактиці захворювань, продовженню життя, підвищенню працездатності і створює умови для адекватної адаптації до навколишнього середовища. Харчування спортсменів і студентів, які займаються спортом, має свої характеристики відповідно до зміни режиму дня, фізичної активності та навантажень на організм. Від того, наскільки правильно і якісно організовано харчування студента-спортсмена, залежить якість його навчальної та спортивної діяльності [2].Item Особливості техніки безпеки під час проведення навчально-тренувальних занять у басейні з дітьми з наслідками ДЦП(Сумський державний університет, 2017) Босько, Василь Миколайович; Босько, Василий Николаевич; Bosko, Vasyl MykolaiovychУ процесі проведення дослідження з проблеми навчання дітей з наслідками дитячого церебрального паралічу (ДЦП) спортивним способам плавання на етапі початкової підготовки ми виявили ряд проблем організації та проведення занять з плавання з такими дітьми [1]. Відзначимо, що заняття з плавання з дітьми з наслідками ДЦП відрізняються своєрідністю та вимагають застосування особливих методів та засобів.Item Спрямованість плавання на профілактику та корекцію порушень постави у дітей(Сумський державний університет, 2014) Босько, Василь Миколайович; Босько, Василий Николаевич; Bosko, Vasyl MykolaiovychНезважаючи на значні здобутки в напрямі використання профілактично-корекційних засобів порушень постави та методів її контролю, профілактика таких дисфункцій у дітей різного віку надалі залишається актуальною проблемою сучасної теорії та практики фізичної культури. Нажаль, питанням профілактики та корекції порушень постави саме засобами плавання приділяється вкрай недостатньо уваги [1; 2]. На основі статистичних даних ортопедо-травматологічного відділення Обласної дитячої клінічної лікарні м. Суми (табл. 1), був проведений порівняльний аналіз щодо показників виявлення порушення постави у дітей.Item Особливості засвоєння рухових дій у водному середовищі дітей з наслідками церебрального паралічу(Сумський державний університет, 2015) Босько, Василь Миколайович; Босько, Василий Николаевич; Bosko, Vasyl MykolaiovychНаукові дані О. А. Томенко (2000), Л. С. Шпака (2002), К. А. Семенової (2007), Є. В. Скрипака (2011) та інших свідчать, що процес навчання руховим діям дитини з обмеженими можливостями має цілий ряд специфічних особливостей і суттєво відрізняється від аналогічної роботи зі здоровими дітьми. Тому надзвичайної актуальності набуває проблема засвоєння рухових дій дітьми з наслідками ДЦП, зокрема, у водному середовищі, оскільки залежно від нозологічних форм такі діти мають різні рухові порушення.