Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 38
  • Item
    Designing MCQs items: how not to get trapped by common violations
    (TESOL-Ukraine National Convention, 2024) Гнаповська, Людмила Вадимівна; Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
    Представлені у тезах матеріали підсумовують зміст воркшопа, присвяченого основним принципам розробки завдань на множинний вибір, які є найбільш розповсюдженим форматом тестових завдань з мовного оцінювання. Аналізуються найбільш поширені помилки в дизайні MCQ, такі як погано написані основи, неоднозначні відволікаючі опції або незбалансовані варіанти відповідей, які можуть призвести до невалідних та/або ненадійних результатів оцінювання. Пропонуються практичні вказівки, як уникнути цих пасток, гарантуючи, що MCQ відповідають цілям навчання та справедливо оцінюють знання чи вміння студентів. Вирішуючи ці проблеми, педагоги можуть покращити якість та ефективність оцінювання навчальних досягнень студентів у вивченні іноземної мови.
  • Item
    Proper name: a glimpse of history and today’s perspectives
    (Sumy State University, 2024) Гнаповська, Людмила Вадимівна; Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
    In everyday communication, the onomastic lexicon plays a crucial role in facilitating reference and disambiguation. Whether in interpersonal interactions or written texts, the use of proper names helps individuals identify and track specific entities within a given context. Moreover, proper names serve as markers of identity, allowing individuals to assert their distinctiveness and uniqueness in social settings. The nominations of places, organizations, products, etc. also carry symbolic significance, often reflecting the nation’s cultural values and historical legacies. Paying due tribute to the topicality of researching proper names from the interdisciplinary perspective, which constitutes the mainstream of modern scientific research, this paper aims to explore the theory of proper names by delving into its historical development and discussing the key concepts of Onomastics in contemporary debates.
  • Item
    Charter cities: a dream or a solution to the problem of developing countries?
    (Сумський державний університет, 2021) Домашенко, Марина Дмитрівна; Домашенко, Марина Дмитриевна; Domashenko, Maryna Dmytrivna; Гнаповська, Людмила Вадимівна; Гнаповская, Людмила Вадимовна; Hnapovska, Liudmyla Vadymivna; Lazis, P.
  • Item
    Esp online course as a means of enhancing graduate students’ employability opportunities-case of Sumy state university
    (Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, 2020) Ляшенко, Ірина Володимирівна; Ляшенко, Ирина Владимировна; Liashenko, Iryna Volodymyrivna; Гнаповська, Людмила Вадимівна; Гнаповская, Людмила Вадимовна; Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
    Поряд із наданням великих можливостей на ринку праці, постійне зростання різних технологій у широкому діапазоні галузей в даний час створює високий рівень конкурентоспроможності випускників. Питання працевлаштування, яке є найважливішим питанням вищих навчальних закладів, сьогодні стає актуальним серед роботодавців, освітян, дослідників та майбутніх фахівців. Це дослідження має на меті визначити механізми, за допомогою яких дистанційний курс ESP може сприяти підвищенню рівня працевлаштування серед аспірантів. Хоча ідея впровадження дистанційного навчання у професійну підготовку не є новою, послідовних досліджень щодо того, як зробити завдання в Інтернеті більш збагачувальними для майбутньої професійної діяльності і, таким чином, що призводять до підвищення рівня працевлаштування, поки що не пропонується. Опитування, проведене в рамках дослідження, виявляє взаємозв'язок між завданнями навичок критичного мислення в рамках курсу ESP та зростанням професійної компетентності як інтегрованого компонента працевлаштування. Отримані дані перевірені статистичним аналізом. Ще одна інвестиція у сферу працевлаштування була зроблена завдяки пропозиціям, як правильно розробляти онлайн-завдання.
  • Item
    Blended Education: Patterns of Implementation at Sumy State University
    (Lumen Publishing, 2019) Ляшенко, Ірина Володимирівна; Ляшенко, Ирина Владимировна; Liashenko, Iryna Volodymyrivna; Гнаповська, Людмила Вадимівна; Гнаповская, Людмила Вадимовна; Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
    Останні роки були відзначені зростаючої глобальної тенденцією впровадження методів змішаного навчання у вищих навчальних закладах. Ця тенденція посилюється в українських вузах. Хоча в даний час змішане освіту в Україні, схоже, зростає, ефективність використання змішаного навчання все ще залишається неясною. Сьогодні більшість університетів почали використовувати дистанційне навчання і перехід на змішану систему навчання в класах. Вчені сперечаються про переваги і недоліки звичайного і змішаного освіти, оскільки обидва методи мають свої позитивні сторони і недоліки. Успішна інтеграція змішаного освіти в освітній процес була підтверджена численними дослідженнями. Це дослідження було розроблено, щоб визначити вплив змішаного освіти на навчальний процес. Першим питанням у дослідженні було виявлення основних сфер змішаного освіти, що впливають на освітній процес. Друге питання був направлений на визначення готовності студентів Сумського державного університету до переходу на змішаний освітній процес. На першому етапі було узгоджено технічне завдання, розроблено програму і інструменти, розроблений графік збору інформації. На другому етапі було підготовлено збір інформації, збір анкет, їх комп'ютерна обробка, сформовані таблиці і звіти. Відповіді, отримані від служби студентів, показали, що більшість студентів чітко розуміють систему змішаного навчання, позитивно ставляться до неї і більш мотивовані в своєму навчанні. Цей досвід пілотування поклав початок позитивної практики впровадження змішаного освіти в навчальний процес, де настійно рекомендується використовувати елементи змішаного освіти в навчальній діяльності в якості додаткової індивідуальної роботи у віртуальній онлайн-середовищі як розширює ефект шкільної роботи з допомогу сучасних електронних пристроїв і технологій.
  • Item
    "Мова" - "Людина" - "Культура" в лінгвокультурологічній перспективі
    (Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки, 2018) Гнаповська, Людмила Вадимівна; Гнаповская, Людмила Вадимовна; Hnapovska, Liudmyla Vadymivna; Дорда, Світлана Володимирівна; Дорда, Светлана Владимировна; Dorda, Svitlana Volodymyrivna
    У статті діалектика взаємозв’язків елементів семіотичної тріади «мова – людина – культура» аналізується у лінгвокультурологічній перспективі. Дослідження спирається на арсенал вітчизняних та зарубіжних розвідок, в надрах яких формується понятійно-термінологічний апарат сучасної лінгвокультурології. Наводяться різні точки зору на спектр завдань, що вирішуються цією міждисциплінарною галуззю наукового знання, у дослідницькому фокусі якої знаходиться пошук ознак мови як культурного коду нації. Думка про інтегративність лінгвокультурології, яка увібрала в себе компоненти методологічного апарату різних наук (психології, етнографії, соціології, когнітології, культурології тощо), доводиться шляхом стислого огляду методів, що використовуються у сучасних лінгвокультурних дослідженнях, які, саме завдяки зазначеній інтегративності, набувають статусу валідного джерела інформації про національно специфічну логіку сприйняття та оцінювання світу певним соціумом. Виходячи з цього, основні теоретичні положення статті ілюструються на матеріалі інтерпретації лінгвокультурного потенціалу, закодованого у внутрішній формі англійської антропонімії. Вибір онімів в якості об’єкта аналізу пояснюється специфікою їх семіотичного статусу: семантична структура онімічних знаків нерозривно пов’язана з позамовними ознаками етнокультурної спільноти, в надрах якої вони зародились. Виконуючи функцію суспільно обумовленої ідентифікації максизнака – людини – у розмаїтті її просторових, діяльнісних, особистісних, ціннісних орієнтирів, оніми функціонують як своєрідні культурно-історичні індекси суспільно значущих реалій, що дозволяє трактувати їх як лінгвокультуреми. Розгортання смислового простору цих лінгвокультурем надає дослідникові можливість декодувати реалії життя етносу-носія мови на певному етапі його соціально-культурного розвитку, зокрема ті з них, які через низку чинників позамовної природи були втрачені, вийшли з ужитку або є забутими і можуть бути відтворені лише завдяки процедурам лінгвокультурного аналізу.
  • Item
    Quality Language Assessment in University EFL Classroom
    (Sumy State University, 2017) Гнаповська, Людмила Вадимівна; Гнаповская, Людмила Вадимовна; Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
    In recent years, teachers have become increasingly interested in the methodology by which the attitudes, knowledge and skills of EFL learners can be constructively developed. In line with this strand, European language examinations focus upon assessing a learner’s ability to use the language, and do not concentrate on testing whether learners can recite the rules of the language, or how many words they have learned, or whether they sound like a perfect native speaker. Modern language assessments are not interested in whether students can transform isolated sentences into paraphrased versions, or whether they can give a definition of a word out – or even within – the context. They are also rarely interested in whether the learner can translate sentences in his/her first language into the target language, or whether (s)he can translate sentences from the target language into the mother tongue or, indeed, whether (s)he can give the mother tongue equivalent of an underlined word in an English passage.
  • Item
    Современное образование в эпоху глобализации: традиционная классика VS цифровые технологии
    (Видавничий центр Київського національного лінгвістичного університету, 2016) Гнаповська, Людмила Вадимівна; Гнаповская, Людмила Вадимовна; Hnapovska, Liudmyla Vadymivna; Карпова, В.Н.
    В статті аналізуються тенденції формування та перспективи розвитку сучасної парадигми в освіті. Проводяться паралелі між класичними та інноваційними моделями навчання в контексті розгляду основних характеристик цифрового освітнього середовища, в якому розгортаються сучасні педагогічні процеси. Висвітлюються деякі аспекти глобальної проблеми комп’ютеризації навчання та пов’язані з ними питання виховання особистості студента. Наводиться короткий екскурс до проблематики моделювання штучного інтелекту та створення нейронету як альтернативного традиційним конвенціям формату освіти з фокусом на розвиток когнітивно-особистісного потенціалу студента.
  • Item
    Teacher Roles in Teaching Foreign Languages: Retrospective Analysis and Insights into the Future
    (Національний університет "Острозька академія", 2015) Гнаповська, Людмила Вадимівна; Гнаповская, Людмила Вадимовна; Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
    The article offers retrospective analysis of approaches to teaching foreign languages. Peculiarities of each of the approaches are interpreted pertaining to the set of methods and techniques available within the framework of the methodological paradigms under consideration. Special emphasis is placed on professional competences and roles inherent to teachers in the context of action-oriented learner-centred approach to language teaching.
  • Item
    Learner-centred Language Teaching: Teacher-Learner interaction Formats
    (ХНУ ім. В.Н. Каразіна, 2015) Гнаповська, Людмила Вадимівна; Гнаповская, Людмила Вадимовна; Hnapovska, Liudmyla Vadymivna
    The abstract dwells on the key issues related to the necessity of changing teacher-student partnership formats in the context of learner-centred approach to teaching foreign languages. The interpretation of "learner-centredness" as a concept is put into the humanistic perspective, the perspective of practical necessity, and the curriculum design perspective.