Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
19 results
Search Results
Item Marketing management in blood service enterprises(The Academic Research and Publishing UG, 2024) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Римарь, Юрій Володимирович; Rymar, Yurii VolodymyrovychУ службі крові обсяг зібраних компонентів крові залежить від наявності донорів. Високі вимоги потребують високої якості продукції (щодо безпеки тощо). Якість компонентів крові залежить від стану здоров'я донорів. Терміни зберігання компонентів крові обмежені і вимагають певних умов. Підприємства служби крові повинні розташовуватися в межах досяжності пацієнтів, і переважно у великих містах з великою кількістю населення. На якість і кількість зібраної крові впливає рівень захворюваності, що призводить до відведення донорів і збитків закладів служби крові. Отже, ефективність роботи центру крові багато в чому залежить від успішності маркетингових заходів: кількості донорів та рекрутингових кампаній. Водночас здача крові добровольцями можлива лише завдяки успішній та систематичній рекламі користі донорства для здоров’я. Підтримка належного стану здоров'я залежить від кампаній утримання та встановлення довгострокових відносин між центрами крові та донорами за допомогою прямого маркетингу. Заходи стимулювання збуту змушують людей вперше здавати кров і створюють стійку звичку щомісяця відвідувати центр крові. Найбезпечніша кров від звичайного донора, а маркетинг утримання допомагає перетворити основного донора на звичайного. У статті проведено бібліометричний аналіз робіт Web of Science за 1991-2023 рр., присвячених маркетингу на підприємствах служби крові. Аналіз довів деякі факти. По-перше, потребує додаткового вивчення тема функціонування служби крові (їх всього 304 роботи). По-друге, ми бачимо зростання дослідницького інтересу (32,5% від усіх робіт за 2019-2023 рр.) і майже удвічі більше щорічних цитувань з 2019 року. По-третє, лідують учені зі США, Німеччини, Австралії, Англії, Франції та Іспанії за кількістю досліджень. У статті узагальнено проблеми служби крові України. Їх можна вирішити за допомогою маркетингового управління (безпекова, управлінська, інформаційна, економічна детермінанти). У статті визначено цілі та завдання, основні етапи та принципи управління маркетингом для підприємств служби крові. Розроблено систему з 20 критеріїв оцінки ефективності заходів маркетингового менеджменту на підприємствах служби крові. Результати дослідження складають основу загального уявлення про управління маркетингом на підприємствах служби крові.Item Promotion of Blood Service Facilities of Ukraine in Social Networks(Sumy State University, 2023) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia MykolaivnaСоціальні мережі стали частиною життя майже кожного. Більшість компаній використовують їх для просування своїх товарів і послуг. Не є винятком і служба крові України, роль якої особливо зросла з початком повномасштабного вторгнення. Мета роботи – дослідити особливості використання соціальних мереж для популяризації ідей донорства. За п'ять років було запущено лише 30 рекламних кампаній із середньою тривалістю 2–3 дні. Це лише шість рекламних кампаній на рік на всю Україну. Рекламу показали 1,3–1,5 мільйона разів. Потенційною цільовою аудиторією є населення віком від 18 до 60 років, а це 23,5 млн осіб (за даними на початок 2022 року), що приблизно в 16 разів більше, ніж було показів реклами за п’ять років. А враховуючи те, що для виконання необхідної дії рекламне повідомлення потрібно переглянути кілька разів, то потрібно значно більше. Таким чином, можна зробити висновок про необхідність більшої маркетингової активності закладів служби крові в соціальних мережах.Item Досвід управління службою крові повоєнного часу(Одеський національний економчний університет, 2023) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav ViktorovychВ перший день повномасштабного вторгнення Президент України закликав ставати донорами крові. Українці настільки активізувалися, що створився надлишок крові. Однак через декілька місяців запаси крові та компонентів повернулися на довоєнний рівень – втричі менше, ніж рекомендує ВООЗ (33 донації на 1000 населення). Однією із країн, яка існує в умовах воєнного стану багато років, є Ізраїль. При цьому служба крові є однією з потужніших у світі, де потреба в крові та її компонентах забезпечується в повній мірі. Тому виникає необхідність в аналізі складових управління службою крові Ізраїлю, щоб перейняти цей досвід Україні. Метою роботи є виділити складові управління, що забезпечують високий рівень роботи служби крові країни в умовах повоєнного часу. Отже, складовими успішності управління службою крові Ізраїлю є: переважання виїзних зборів крові; програма страхування крові; потужна робота Асоціація добровільних донорів; підготовка молоді до майбутнього донорства; підземний центр крові. Досвід, набутий службою крові Ізраїлю, підтвердив себе у війнах і масштабних подіях, що відбуваються в країні та її околицях. Ефективність служб крові призвела до того, що Ізраїль повністю забезпечує потребу в донорах та переливанні крові. Більше того, Ізраїль надає допомогу та відправляє до зарубіжних країн і районів лиха велику кількість крові та продуктів у рамках гуманітарної діяльності MDA. Таким чином, досвід Ізраїлю свідчить про ефективність безоплатного добровільного донорства крові для забезпечення населення країни безпечною кров’ю в достаній кількості та високої якості.Item Marketing management process in blood service companies(Sumy State University, 2021) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Babaiev, E.Регулярні зміни зовнішнього середовища вимагають від компанії пошуку ефективних шляхів розвитку. На ефективність компанії на ринку впливає правильно організований процес управління маркетингом. Враховуючи специфіку служби крові, можна запропонувати послідовність наступних етапів маркетингової діяльності малих і середніх закладів служби крові: 1. встановлення цілей та показників їх досягнення, кількість нових і повторних донорів, донацій, проведені заходи, залучені стейкхолдери); 2. аналіз ринку та маркетингових можливостей підприємства (постачальники, донори, товари та послуги, конкуренти, споживачі, законодавчі зміни); 3. сегментація (потенційні та існуючі донори, клієнти, споживачі послуг); 4. розробка маркетингової програми (планування шляхів досягнення цілей); 5. реалізація маркетингової програми; 6. процес управління: підготовчий етап, закупівлі, виробництво товарів і послуг, збут, лояльність; 7. контроль за виконанням маркетингового плану (цілей), його коригування та оцінка ефективності. Такий підхід дозволить систематизувати маркетингову діяльність служби крові та досягти поставлених цілей.Item Критерії вибору лідерів думок в службі крові(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia MykolaivnaВ роботі розглянуто питання підходів до визначення критеріїв для роботи з лідерами думок (блогерами) в службі крові. Актуальність питання пов’язана з необхідністю у закладів служби крові у вигідному світлі представляти організацію та залучати добровільних донорів через соціальні мережі. Найчастіше використовуються критерії: аудиторія блогера, умови співпраці, стиль і манера взаємодії з підписниками, подача реклами, тематика акаунта, частота публікації реклами, вид рклами в блозі, статистика сторінки блогера за попередні періоди, тип лідера думок, рівень залученості. Серед інших критеріїв для прийняття рішення щодо співпраці з лідерам думок враховують також кількість вихідних підписок блогера, відсоток підтвердження реклами, вартість реклами, зовнішній вигляд акаунта блогера тощо. Таким чином, використання даних критеріїв дозволить закладу служби крові порівняти блогерів між собою та оцінити доцільність витрат на просування через лідерів думок та своєчасно внести корективи в маркетингову стратегію.Item The Level of Supplying Ukraine with Donor Blood and Blood Components: Statistical Analysis(Львівський торговельно-економічний університет, 2022) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia MykolaivnaМетою роботи є аналіз рівня забезпечення України кров’ю та її компонентами за стабільних умов. Протягом 2012–2020 років кількість донорів зменшилася вдвічі, заготівля плазми скоротилася на 30%, цільної крові – на 56,8%, кількість станцій переливання крові – на 42,6%, відділень трансфузіології лікувальних закладів – на 43,7%, лікарень, що заготовляють кров – на 15,1%. Згідно вітчизняної звітності у 2020 році потреби закладів охорони здоров’я України були забезпечені донорською кров’ю на 91,1%, плазмою – на 94,6%, еритроцитною масою – на 88,9%, а тромбоцитами на 124,1%. Кількість донацій на 1000 населення в середньому по Україні становила 11 у 2020 році, що втричі менше за рекомендовану ВООЗ. Забезпечували більше 33 донацій на 1000 населення лише Сумська область з 2015 року (40,46–61,68), а в 2012–2013 роках АР Крим та Луганська область. В усіх інших регіонах показник менше норми. Нехватка крові у 2020 році склала 952546 донацій або 66,2% від рекомендованих ВООЗ. Кількість заготовленої крові на одного мешканця протягом 2012–2020 років скоротилася майже вдвічі і у 2020 році склала 5,3 мл (ВООЗ рекомендує 12-15 мл). Нестача крові у 2020 році становила 276990,5 л або 55,7% від рекомендованих ВООЗ. Є значні розбіжності в підходах до формування потреб в крові та її компонентах на рівні держави та світу. Результати дослідження показують, що є необхідність в створенні та впровадженні системи показників, як б відображали об’єктивну потребу галузі та окремих регіонів. Для покращення забезпечення України кров’ю та її компонентами за стабільних умов потрібно впроваджувати на загальнодержавному рівні маркетингові програми. Для цього доцільно проаналізувати існуючий досвід центрів крові, що займають лідерські позиції в Україні, та світовий досвід країн, які повністю забезпечують свої потреби та впровадити їх в діяльність центрів крові. Також слід проаналізувати організацію маркетингової діяльності та систему управління маркетингом в центрах крові. Це може бути темою подальших досліджень у даному напрямку. Результати даного дослідження можуть бути корисними маркетологам, які займаються просуванням в службі крові.Item Research of Ukrainian Blood Service Market Problems to Ensure Competitiveness(НУ "Запорізька політехніка", 2022) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia MykolaivnaСтрімкі зміни ринкової ситуації змушують підприємства шукати шляхи підвищення конкурентоспроможності своєї продукції. Те саме стосується закладів охорони здоров’я, зокрема служби крові. Ідея донорства крові стала важливою темою досліджень у сфері маркетингу, оскільки маркетингові стратегії можуть сприяти підвищенню конкурентоспроможності як окремого центру крові, так і галузі в цілому. Робота спрямована на дослідження проблем ринку ценрів крові та визначення тих, які можна вирішити за допомогою маркетингових інструментів. Служба крові України стикається з багатьма проблемами, кожну з яких можна віднести до однієї з наступних груп: інформаційні, матеріально-технічні, виробничі, безпекові, фінансові, політичні. Водночас за допомогою маркетингових інструментів можна вирішити лише інформаційні та логістичні проблеми.Item Influencer marketing in blood service facilities(Національний університет "Чернігівська політехніка", 2021) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla YuriivnaІнструменти традиційного маркетингу поступово втрачають ефективність. З кожним роком зростає кількість інтернет-користувачів і стає популярною взаємодія з компанією через соціальні медіа. Це стимулює розвиток нових напрямів маркетингової діяльності компанії. Виникає необхідність в пошуку більш сучасних і разом з цим ефективних маркетингових інструментів. Одним із них є маркетинг впливу. Дослідженню маркетингу впливу все більше уваги приділяють маркетингові та PRагенства, SMM-фахівці та маркетологи; серед науковців Гвоздецька І. В., Дяченко К. В., Куева-Естрада Дж., Бєлова Т. Г., Кислицина А. А., Журило В. та інші. Хоча з кожним роком збільшується кількість публікацій щодо маркетингу в службі крові, однак відсутні наукові публікації щодо взаємодії з лідерами думок в закладах служби крові. Метою роботи є визначення можливих форматів роботи з лідерами думок, аналіз позитивного досвіду використання маркетингу впливу в службах крові за кордоном, розробка рекомендацій щодо його використання в українських закладах крові. У роботі було визначено можливі цілі та формати роботи з лідерами думок, критерії вибору блогерів та показники для оцінки ефективності взаємодії з ними. Були проаналізовані досвід використання маркетингу впливу в закладах служби крові, зокрема в кампанії «Date 2 Donate» в Великобританії, співпраця з письменником та блогером в Італії, пост блогерів в Сінгапурі та ПАР. Було розроблено рекомендації для застосування маркетингу впливу в закладах служби крові України. Служба крові України може взаємодіяти з блогерами через пости в блозі; запрошення до центру крові; відеоролики з показом процесу здачі крові; прямі ефіри; ведення акаунту або рубрики центру крові в соціальних мережах; проведення конкурсів в соціальних мережах та інші.Item Дослідження проблем ринку служби крові України(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2022) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav ViktorovychУ статті подано результати дослідження проблем ринку служби крові України. Завданнями роботи є виявлення сучасних проблем в службі крові України; систематизація та класифікація їх, та виокремлення тих, які можна вирішувати за допомогою інструментів маркетингу. Спираючись на статистичні дані та експертні оцінки щодо служби крові України, було визначено найбільш актуальні проблеми служби крові України. Їх було систематизовано та класифіковано на групи: інформаційні, логістичні, виробничі, проблеми безпеки, фінансові та політичні. З’ясовано, що за допомогою інструментів маркетингу можна вирішити лише інформаційні (відсутність достатньої бази кадрових донорів; з боку держави не проводиться належна популяризація добровільного донорства та логістичні) та логістичні (недостатня кількість донорів; проблема забезпечення медичної галузі компонентами та препаратами донорської крові в достатній кількості; проблема доступності компонентів та препаратів крові для галузей медицини; великий відсоток списання еритроцитарної маси).Item Semiotic Analysis of Logos as a Marketing Promotion Tool for Blood Service Enterprises(Хмельницький національний університет, 2021) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla YuriivnaУ статті проведено порівняльний аналіз логотипів закладів служби крові, виявлено особливості їх складових елементів для подальшої розробки нового логотипу або для ребрендингу існуючого та запропоновано шляхи підвищення його ефективності. Було знайдено 100 логотипів різних закладів служби крові в мережі Інтернет, зокрема на офіційних сайтах закладів та офіційних сторінках в соціальних мережах, з них 43 – Європа (з них 12 – Україна), 13 – Азія, 19 – Південна та Північна Америка, 15 – Африка, 10 – Австралія та Океанія. Було досліджено наступні аспекти: використання символьних та шрифтових елементів в логотипі, кольори, що використовуються та їх кількість, головні посили айдентики та регіональні відмінності. Під час проведення дослідження використовувались загальнонаукові аналітичні методи, а також методи аналогії та прототипів для отримання практичних результатів. Результати даного дослідження свідчать про те, що для більшості закладів служби крові регіону характерні комбіновані композиції в логотипах - це поєднання шрифту з візуальною складовою, але з досить прямим підтекстом. Найпопулярніші кольори в службі крові - червоний і синій разом з чорно-білим шрифтом. У логотипах найчастіше використовується 2 кольори (крім білого), рідше 1 або 3. Найчастіше використовуються такі символи служби крові: крапля крові, серце, хрест, людина і руки. Також зустрічаються коло, півмісяць, пелікан, зірка і метелик. Вони стимулюють певний тип поведінки та впливають на почуття. Результати даного дослідження дозволяють створити гарне відокремлення від конкурентів і в кілька разів підвищити маркетингові показники нової створеної або існуючої організації. Результати даного дослідження можуть бути використані установами служби крові при ребрендингу організації, а також власниками організацій для розробки айдентики майбутнього бренду.