Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 55
  • Item
    Комплаєнс у рекламі медичних послуг: виклики етичного маркетингу в Україні
    (КНЕУ імені Вадима Гетьмана, 2025) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Храмова, К.
    В умовах зростання комерціалізації медичної сфери в Україні, проблема дотримання етичних та юридичних норм під час рекламування медичних послуг потребує особливої уваги. У сучасному інформаційному просторі, де такі послуги просуваються через різні канали комунікації, в тому числі цифрові, небезпеку становить неконтрольоване або недобросовісне поширення інформації, яка може не лише вводити в оману потенційних споживачів медичних послуг, а й завдавати значної шкоди їхньому здоров’ю та добробуту. Наслідки таких дій негативно впливають також і на учасників медичного бізнесу, що ускладнює провадження діяльності в сфері приватної медицини в Україні. Тому метою роботи є визначити ключові виклики етичного маркетингу медичних послуг в Україні та запропонувати шляхи їх подолання з точки зору комплаєнсу. Відповідність маркетингу медичних послуг етичним та юридичним нормам є надзвичайно важливою для забезпечення добробуту громадян та підтримки довіри до системи охорони здоров'я України в цілому. Дотримання вимог Закону України «Про рекламу», особливо статті 21, є обов'язковим для всіх учасників ринку медичних послуг. Водночас, етичні міркування повинні виходити за межі формальних юридичних вимог, спрямовуючи рекламну діяльність на надання правдивої, об'єктивної та корисної інформації споживачам. Розробка та впровадження внутрішніх систем комплаєнсу є ключовим кроком на шляху до забезпечення етичної та законної реклами медичних послуг в Україні.
  • Item
    Фактори, що впливають на ціноутворення у воєнний час
    (Український державний університет залізничного транспорту, 2025) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Ярута, Д.С.
    Війна ускладнює ціноутворення через руйнування, скорочення виробництва та порушення логістики. У статті проаналізовано фактори, які впливають на ціну (курс валют, ціни на споживчі товари, пальне, енергоносії, зміна харчових звичок, рівень заробітної плати тощо), динаміку їх зміни, вплив на рівень цін на ринку та розроблено рекомендації щодо ціноутворення під час війни.
  • Item
    Особливості ціноутворення під час війни малих та середніх транспортних підприємств
    (Український державний університет залізничного транспорту, 2025) Макерська, Вікторія Олегівна; Makerska, Viktoriia Olehivna; Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna
    Транспортна галузь є критично важливою для функціонування економіки країни, особливо в умовах війни, забезпечуючи логістику та постачання. Малі та середні транспортні підприємства (МСТП) стикаються з унікальними викликами, що суттєво впливають на їхню цінову політику. Правильне ціноутворення є критично важливим для виживання та адаптації МСПТ. Визначено ключові виклики та особливості формування цінової політики для малого та середнього бізнесу в умовах воєнного стану та ефективні стратегії адаптації. Розглянуто стратегії ціноутворення, які можуть застосовувати МСТП. Ціноутворення для МСТП під час війни є надзвичайно складним процесом, що вимагає постійного моніторингу, гнучкості та врахування високих та мінливих ризиків. Зростання цін на пальне, логістичні труднощі та підвищені ризики є основними факторами, що тиснуть на маржинальність МСТП. Успішні стратегії ціноутворення вимагають не лише калькуляції витрат, а й оцінки ризиків, гнучкості у формуванні ціни та постійної адаптації до мінливих умов ринку. Держава намагається стримувати зростання цін на соціально значущі послуги, але загальний тренд – зростання.
  • Item
    Pathways to Enhancing the Efficiency of Business Management Mechanisms in Healthcare
    (ТОВ "ФІНТЕХАЛЬЯНС", 2025) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Летуновська, Наталія Євгенівна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Чванкін, Роман Віталійович; Chvankin, Roman Vitaliiovych
    У роботі здійснено оцінювання ефективності функціонування обласних центрів служби крові на основі аналізу ключових показників діяльності, що охоплюють економічні, управлінські, інформаційні, технологічні та соціальні аспекти. Метою дослідження є виявлення основних проблем у роботі установ служби крові та розроблення системи заходів для підвищення їхньої ефективності відповідно до сучасних вимог медичної галузі. Розроблені рекомендації сформовано за основними детермінантами ефективного функціонування: управлінською, інформаційною, безпековою та економічною. Окрема увага приділена вдосконаленню бізнес-процесів на всіх етапах роботи центрів служби крові — від заготівлі та обробки до зберігання, карантинізації та розподілу компонентів крові. Вибір і пріоритезація заходів здійснені на основі погодження з основними цільовими аудиторіями, серед яких — нові та постійні донори, медичні установи, а також персонал центрів крові. До процесу розроблення пропозицій було залучено результати компаративного аналізу та досвід країн-лідерів у царині донорства крові. Це дозволило інтегрувати найкращі міжнародні практики в український контекст з урахуванням національних реалій і потреб. Запропоновані заходи спрямовані на розв’язання актуальних проблем у царині кровозабезпечення, підвищення рівня задоволеності потреб населення в компонентах крові, забезпечення їхньої безпеки, доступності та якості. Реалізація зазначених ініціатив сприятиме підвищенню конкурентоспроможності установ служби крові на національно-му ринку медичних послуг і зміцненню довіри з боку стейкхолдерів.
  • Item
    Вплив цифрової трансформації на маркетингові стратегії для покоління Z на продуктовому ринку
    (Полтавський державний аграрний університет, 2025) Болотна, Т.О.; Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna
    Сучасні тенденції розвитку глобальної економіки характеризуються безперервною цифровою трансформацією, що докорінно змінює бізнес-моделі, ринкові відносини та споживчу поведінку. На споживчу арену виходить нова платоспроможна група населення - покоління Z. Однією з головних особливостей споживчої поведінки цього покоління є використання всіх доступних цифрових ресурсів для порівняння основних характеристик товару, зокрема: ціни, функціоналу, доступності, рейтингів та післяпродажного обслуговування. Цифрова трансформація виступає ключовим фактором, що зумовлює необхідність перегляду та адаптації маркетингових стратегій для ефективної взаємодії з поколінням Z. Глибоке розуміння їхньої унікальної споживчої поведінки, сформованої під впливом цифрового середовища, є основою для розробки дієвих підходів. Успішна маркетингова стратегія для зумерів повинна базуватися на пріоритезації цифрових каналів, створенні автентичного та цікавого контенту відповідних форматів, а також на широкому застосуванні технологій, зокрема ШІ та МН, для забезпечення високого рівня персоналізації. Компанії, які зможуть своєчасно та ефективно адаптувати свої маркетингові практики до нових реалій, отримають суттєві конкурентні переваги у боротьбі за увагу та лояльність цього зростаючого сегменту споживачів. Подальші дослідження можуть бути спрямовані на вивчення специфіки впливу цифрової трансформації на Gen Z у різних галузевих контекстах.
  • Item
    Маркетингове ціноутворення у системі планування бізнес-стратегії взаємовідносин з клієнтами малих та середніх підприємств
    (ФОП Кошовий Богдан-Петро Олегович, 2025) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Луценко, І.В.; Летуновська, Наталія Євгенівна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Макерська, Вікторія Олегівна; Makerska, Viktoriia Olehivna
    Актуальність дослідження пов'язана з тим, що у сучасних ринкових умовах виникають складнощі у процесі встановлення ціни через швидкі зміни ринкових умов, ризики спричинені воєнними діями, посилення конкуренції, зростання значення споживчої цінності товарів і послуг та необхідність інтеграції новітніх технологій у процес прийняття рішень. Водночас підприємства стикаються з високим рівнем конкуренції, що нерідко змушує їх вдаватися до цінових війн. Існує велика кількість стратегій ціноутворення, проте відсутність чіткої їх систематизації значно ускладнює процес вибору та застосування залежно від галузі, умов ринку чи специфіки діяльності підприємства та з урахуванням переваг та недоліків. Метою роботи є систематизація основних стратегій ціноутворення (ціноутворення на основі конкуренції, витратне, динамічне, високих – низьких цін, проникнення, скімінгу, психологічне та географічне ціноутворення) в розрізі факторів та розміру підприємства (малі та середні). Методологія дослідження базується на використанні комплексного підходу, що охоплює системний аналіз та порівняльний метод. У результатах роботи виділено стратегії ціноутворення, описано їх сутність, сферу застосування та можливість використання для малих та середніх підприємств. Розкрито особливості моделей ціноутворення (freemium, пакетного, преміального, проектного та погодинного ціноутворення) та в розрізі сфер застосування та розміру підприємств. Вибір стратегії ціноутворення залежить від факторів: попит на продукт чи послугу, рівень конкуренції, собівартість, особливо для галузей із високими виробничими витратами, особливості поведінки споживачів та цілі компанії. Узгоджено стратегії з факторами ціноутворення (конкуренти, попит, поведінка споживачів, витрати, цілі) та розміром бізнесу (малі та середні підприємства). У висновках підкреслено значення гнучкості та інновацій у сучасних підходах до ціноутворення для забезпечення сталого розвитку бізнесу. Результати даної роботи можуть бути корисними маркетологам та власникам бізнесу, перед якими стоять задачі щодо встановлення ціни.
  • Item
    Фактори, що впливають на ціноутворення під час воєнного стану
    (Полтавський державний аграрний університет, 2025) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Ярута, Д.
    З початком повномасштабного вторгнення РФ в Україну в лютому 2022 року економіка України зазнала кардинальних змін. Розрив торговельних зв’язків, котрі налагоджувалися протягом довготривалого періоду, руйнування інфраструктури, бойові дії на значній території промислових регіонів призвели до суттєвого зниження виробництва. Масова еміграція населення, переважно працездатного віку, вплинула ще більше на промисловість. Виділено фактори, що впливають на ціноутворення під час війни та проаналізовано їх динаміку: 1) падіння ВВП: 2) девальвація гривні; 3) зростання індексу споживчих цін; 4) зростання цін на нафту та газ; 5) зростання цін на продовольчі товари; 6) державне регулювання цін на окремі види товарів. Таким чином, війна спричинила глибоку економічну кризу, що проявляється в зростанні рівня інфляції, девальвації гривні, руйнуванні інфраструктури та скороченні виробництва. Наслідки цього відчули всі: як споживачі, так і підприємці. Відновлення буде довготривалим, поступовим та потребуватиме значних інвестицій.
  • Item
    Smart-енергетика і маркетинг: інновації для сталого та екологічно відповідального розвитку
    (Олді+, 2024) Чигрин, Олена Юріївна; Chygryn, Olena Yuriivna; Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Зябіна, Євгенія Анатоліївна; Ziabina, Yevheniia Anatoliivna
    У навчальному посібнику розкрито взаємозв’язок між інноваційними енергетичними технологіями, їхнім впливом на сталий розвиток та ефективним маркетингом у цій сфері. Авторами проаналізовано основи smart-енергетики, зокрема поняття, характеристики та технологічний вплив на сталий розвиток. Висвітлено, як перехід від традиційних джерел енергії до відновлюваних сприяє екологічній відповідальності, а також підкреслено роль smart-технологій у досягненні цілей сталого розвитку. В книзі зроблено акцент на маркетингових аспектах енергетичних інновацій, описано сучасні тренди, дослідження ринку, а також стратегічні підходи до створення цінності через екологічну відповідальність, розкрито способи популяризації smart-енергетики через маркетингові інструменти. Авторами приділено увагу інноваційним рішенням для просування екологічних продуктів, розглянуто вплив smart-технологій на формування маркетингових комунікацій, інтерактивні методи залучення аудиторії та цифровий маркетинг у контексті енергетики, проведено аналіз поведінки споживачів у сфері екоенергетики, досліджено особливості формуванні екологічно свідомої аудиторії та створення бренду, що асоціюється з відповідальністю перед довкіллям. Навчальний посібник призначений для студентів, та дослідників всіх спеціальностей, фахівців, представників влади та бізнесу зацікавлених у створенні енергетичної системи майбутнього, яка відповідатиме потребам людства та зберігатиме екологічний баланс.
  • Item
    Особливості просування продуктів здорового харчування: досвід ЄС та України
    (ФОП Кошовий Богдан-Петро Олегович, 2024) Усова, С.О.; Євтушенко, В.С.; Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Кривич, Яна Миколаївна; Kryvych, Yana Mykolaivna
    Стаття зосереджена на особливостях просування товарів здорового харчування. Актуальність зумовлена тим, що останніми роками рівень дитячого ожиріння як у світі, так і в Україні, сильно зростає, при цьому у світі більше одного мільярду людей страждають ожирінням, з яких 159 мільйонів – діти та підлітки. Тому все більше уваги приділяється здоровому харчуванню як способу запобігти негативним наслідкам для здоров’я. Метою роботи є аналіз особливостей просування товарів здорового харчування в ЄС для врахування досвіду в Україні. Результат свідчать, що суспільний інтерес до здорового харчування щороку збільшується. У роботі виокремлено переваги та недоліки від переходу на здорове харчування. Виокремлено основні цільові сегменти продуктів здорового харчування (люди, які піклуються про своє здоров’я, спортсмени та люди, які займаються фізичним вправами, люди, які хочуть схуднути або підтримувати вагу, вегетаріанці та вегани, сім'ї з дітьми, люди, які цікавляться здоровим способом життя в цілому). Проведено порівняльну характеристику інструментів просування на ринку здорового харчування в Україні та ЄС (соціальні мережі, блоги та веб сайти, колаборації з інфлюенсерами, співпраця з роздрібними мережами, створення спільноти, традиційна реклама, пошукова оптимізація, освітні програми, державні програми, мобільні додатки). Встановлено, що українські бренди демонструють ефективні стратегії розвитку, відповідаючи різним сегментам споживачів і сприяючи зростанню ринку здорового харчування в Україні. При цьому використовують лише обмежений набір інструментів просування. Висновки. Для стимулювання зростання в галузі розроблено рекомендації, зокрема залучення інноваційних технологій, розширення асортименту продукції, активне впровадження маркетингових стратегій, державна підтримка у вигляді субсидій та освітніх програм. Це дозволить українському ринку здорового харчування не лише відповідати сучасним глобальним трендам, але й формувати їх. Результати даного дослідження можуть бути корисними маркетологам та власникам компаній, що просувають на ринок продукти здорового харчування, а також дослідникам що, вивчають дану тематику.
  • Item
    Систематизація бізнес-процесів у ланцюгу комерціалізації інновацій
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna
    У роботі виокремлено та описано основні бізнес-процеси у ланцюгу комерціалізації інновацій (вивчення ринку і споживачів, розроблення продукції чи послуг, пробний маркетинг, НДДКР, планування, виробництво, маркетинг та управління комунікаціями, управління людськими ресурсами). Проведено систематизацію бізнес-процесів в розрізі класифікаційних ознак: за формуванням результату, за характером продукту, за причетністю до підприємства, залежно від напряму діяльності, за ступенем впливу на успіх організації, за ступенем зв’язаності окремих частин, за часом, за сутністю, за основними складовими збалансованої системи показників.