Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
7 results
Search Results
Item Психологічні особливості емоційної сфери студентів(Сумський державний університет, 2024) Коляда, Наталія Вікторівна; Koliada, Nataliia Viktorivna; Тарасова, Тетяна Борисівна; Tarasova, Tetiana Borysivna; Песоцька, А.В.Відомо, що юнацький етап вікового розвитку є чи не найбільш відповідальним у житті людини. Цей перший етап вікового періоду дорослості характеризується виключно важливими та складними характеристиками соціальної ситуації розвитку, центральною ланкою яких є необхідність адекватного життєвого та професійного самовизначення. Саме тому юнацтво відрізняється низкою істотних психологічних змін, однією з яких стає підвищена емоційна чутливість і вразливість. Проблема особливостей емоційної сфери особистості набуває особливої актуальності коли йдеться про студентські роки, в яких навчально-професійна діяльність стає провідною та, без перебільшення, визначає, весь наступний життєвий шлях людини. Ці обставини зумовили вибір проблеми дослідження. Мета дослідження полягала у визначенні особливостей емоційної сфери студентів, яка зумовила постановку та розв'язання наступних завдань: – проаналізувати теоретичні підходи до проблеми особливості емоційної сфери студентів; – провести емпіричне дослідження особливостей емоційної сфери студентів; – підібрати психодіагностичні методики для дослідження емоційної сфери студентів.Item Подолання деструктивних типів прив’язаності у осіб юнацького віку методами когнітивно-поведінкової терапії(Сумський державний університет, 2024) Коляда, Наталія Вікторівна; Koliada, Nataliia Viktorivna; Клименко, А.М.Актуальність теми деструктивних типів прив’язаності неможливо недооцінити особливо серед осіб юнацького віку. Це пов’язано з тим, що на сьогоднішній день все більшої важливості набуває запит молодих людей щодо складності формування психологічно здорових взаємовідносин на фоні відсутності в них якостей, характерних для надійного типу прив’язаності. Відомо, що первинний зв’язок, який формується в перші роки життя з найближчими людьми, є майже константним (Крижановська). Взаємодіючи зі своїми друзями в школі та в більш пізньому віці, більшість дітей демонструють той тип прив’язаності, який був сформований в ранньому дитинстві. Тому формування надійного типу прив’язаності зумовлює ймовірну успішність побудови комунікативних зв’язків та взаємодії з людьми в цілому. На сьогодні існує невелику кількість емпіричних досліджень в галузі психології щодо успішної корекції деструктивних типів прив’язаності. У зв’язку з цим нами було вирішено розробити програму корекції деструктивних типів прив’язаності осіб юнацького віку з різними дитячо-батьківськими стосунками на основі когнітивно-поведінкової терапії (КПТ). Когнітивний напрямок – це напрямок у психотерапії, який орієнтується на вивчення когнітивних процесів психіки людини: сприйняття, мислення, мовлення, увага, уява, інтелект – тобто усі процеси, завдяки яким людина набуває, структурує, використовує та відтворює отриману інформацію. Загалом у когнітивній психокорекції велика увага приділяється пізнавальним (когнітивним) структурам психіки з упором саме на особистість, її особистісні конструкти та здатності до логіки та аналітики. Когнітивний напрямок дозволяє вивчати, інтерпретувати процес сприйняття; пояснювати поведінку через опис процесів пізнання людиною навколишнього середовища; розпізнавати образи; досліджувати процес та механізми побудови соціальної картини світу у свідомості людини; досліджувати процес несвідомого пізнання та сприйняття. Значущими в процесі корекції є зміни у сприйнятті себе та навколишнього середовища. Знання про себе та навколишній світ впливають на поведінку людини, а сама поведінка, її наслідки впливають на уявлення людини щодо себе та світу.Item Самооцінка у юнаків із різним рівнем конформності(Сумський державний університет, 2023) Коляда, Наталія Вікторівна; Коляда, Наталия Викторовна; Koliada, Nataliia Viktorivna; Гутник, Р.На сьогоднішній день самооцінка є важливим і актуальним розділом психологічних досліджень. Даний феномен має значний вплив на життєдіяльність особистості у всіх сферах її життя. Самооцінка є одним з ключових факторів, який вирішує як людина буде взаємодіяти із оточуючим її соціумом. Відомо, що від впевненості особистості в своїх власних силах залежить її психологічне здоров’я та успішність у всіх галузях життєдіяльності. Крім того існує багато підходів, згідно яких самооцінка має різне трактування і методи дослідження. Феномен самооцінки досліджували багато вітчизняних та зарубіжних вчених, таких як: А. Адлер, З. Фрейд, К. Левін, А. Маслоу, Ф. Франкл, Д. Уотсон, С. Кросс, М. Кляйн, Р. Ленг, Р. Берис, Б. Ананьєв, С. Рубіншейн та ін. Однак попри велику кількість досліджень феномену самооцінки вплив конформної поведінки на її формування досліджений недостатньо, що і зумовило вибір даної теми дослідження. Метою дослідження є визначення рівня самооцінки та конформності осіб юнацького вікового періоду з подальшим аналізом отриманої інформації, ціллю якого є виявлення тенденції до змін в самооцінці в залежності від рівня конформності.Item Семантична самооцінка ворожості сиблінгів з різним рівнем дистресу(Сумський державний університет, 2021) Коляда, Наталія Вікторівна; Коляда, Наталия Викторовна; Koliada, Nataliia Viktorivna; Кудрик, О.Відомо, що сучасне суспільство характеризується кризовими станами в різних сферах, в тому числі і в сфері особистісної і суспільної духовності. Це виражається в переоцінці існуючих стереотипів, норм і цінностей, що виявляються в фіксованих установках щодо таких елементів соціальної дійсності, які для особистості представляють особливий інтерес і значимість. Варто зауважити, що семантична самооцінка має складний процес формування, що може видозмінюватися під впливом різноманітних чинників. Саме у цьому контексті цікавим є питання прояву семантичної самооцінки ворожості між сиблінгами або навпаки, спрямованість ворожості сиблінгів у зовнішній світ, соціум.Item Особливості стилів мислення осіб юнацького віку з різними професійними схильностями(Сумський державний університет, 2021) Коляда, Наталія Вікторівна; Коляда, Наталия Викторовна; Koliada, Nataliia Viktorivna; Клименко, А.Мета – дослідити особливості стилів мислення осіб юнацького віку з різними професійними схильностями.Item Особливості феномену співзалежності у сучасній психології(Сумський державний університет, 2021) Коляда, Наталія Вікторівна; Коляда, Наталия Викторовна; Koliada, Nataliia Viktorivna; Гуйван, К.На сьогодні аналіз літературних джерел свідчить про недостатню кількість досліджень співзалежності у психології. З одного боку, все частіше зустрічаються описи цього феномена представниками різних професій в області медицини, психіатрії, психології, консультування, соціальних служб. З іншого боку, сучасні автори не йдуть далі описів, які свідчать лише про те,що таке явище існує, а також майже не існує спроб оголосити це явище нової парадигмою в системі психологічного знання.Item Психологічні особливості осіб юнацького віку з різним рівнем медіаграмотності(Сумський державний університет, 2021) Коляда, Наталія Вікторівна; Коляда, Наталия Викторовна; Koliada, Nataliia Viktorivna; Перепелиця, А.Стрімкий розвиток у сучасному світі інформаційно-комунікаційних технологій та системи мас-медіа нагально потребує цілеспрямованої підготовки особистості до вмілого і безпечного користування ними. Медіа потужно й суперечливо впливають на освіту молодого покоління, стаючи одним із провідних чинників його соціалізації, стихійного соціального навчання. Незважаючи на численні напрацювання вітчизняних та зарубіжних дослідників проблема медіаграмотності потребує подальшого аналізу, що пов’язане із недостатнім вивченням психологічного фактору даного поняття.