Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
50 results
Search Results
Item Досвід управління службою крові повоєнного часу(Одеський національний економчний університет, 2023) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav ViktorovychВ перший день повномасштабного вторгнення Президент України закликав ставати донорами крові. Українці настільки активізувалися, що створився надлишок крові. Однак через декілька місяців запаси крові та компонентів повернулися на довоєнний рівень – втричі менше, ніж рекомендує ВООЗ (33 донації на 1000 населення). Однією із країн, яка існує в умовах воєнного стану багато років, є Ізраїль. При цьому служба крові є однією з потужніших у світі, де потреба в крові та її компонентах забезпечується в повній мірі. Тому виникає необхідність в аналізі складових управління службою крові Ізраїлю, щоб перейняти цей досвід Україні. Метою роботи є виділити складові управління, що забезпечують високий рівень роботи служби крові країни в умовах повоєнного часу. Отже, складовими успішності управління службою крові Ізраїлю є: переважання виїзних зборів крові; програма страхування крові; потужна робота Асоціація добровільних донорів; підготовка молоді до майбутнього донорства; підземний центр крові. Досвід, набутий службою крові Ізраїлю, підтвердив себе у війнах і масштабних подіях, що відбуваються в країні та її околицях. Ефективність служб крові призвела до того, що Ізраїль повністю забезпечує потребу в донорах та переливанні крові. Більше того, Ізраїль надає допомогу та відправляє до зарубіжних країн і районів лиха велику кількість крові та продуктів у рамках гуманітарної діяльності MDA. Таким чином, досвід Ізраїлю свідчить про ефективність безоплатного добровільного донорства крові для забезпечення населення країни безпечною кров’ю в достаній кількості та високої якості.Item Дослідження проблем ринку служби крові України(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2022) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav ViktorovychУ статті подано результати дослідження проблем ринку служби крові України. Завданнями роботи є виявлення сучасних проблем в службі крові України; систематизація та класифікація їх, та виокремлення тих, які можна вирішувати за допомогою інструментів маркетингу. Спираючись на статистичні дані та експертні оцінки щодо служби крові України, було визначено найбільш актуальні проблеми служби крові України. Їх було систематизовано та класифіковано на групи: інформаційні, логістичні, виробничі, проблеми безпеки, фінансові та політичні. З’ясовано, що за допомогою інструментів маркетингу можна вирішити лише інформаційні (відсутність достатньої бази кадрових донорів; з боку держави не проводиться належна популяризація добровільного донорства та логістичні) та логістичні (недостатня кількість донорів; проблема забезпечення медичної галузі компонентами та препаратами донорської крові в достатній кількості; проблема доступності компонентів та препаратів крові для галузей медицини; великий відсоток списання еритроцитарної маси).Item Medical and Economic Analysis of the Choice of Therapeutic Plasmapheresis Method to Optimize the Transfusion Care Quality(ALUNA Publishing, 2021) Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav Viktorovych; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Ковалішин, Михайло Петрович; Ковалишин, Михаил Петрович; Kovalishyn, Mykhailo Petrovych; Ільїна, Вікторія Валеріївна; Ильина, Виктория Валерьевна; Ilina, Viktoriia Valeriivna; Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Сікора, Володимир Віталійович; Сикора, Владимир Витальевич; Sikora, Volodymyr Vitaliiovych; Бабар, Тетяна Володимирівна; Бабарь, Татьяна Владимировна; Babar, Tetiana VolodymyrivnaМета: Аналіз медико-економічних аспектів ручного та різних видів автоматичного плазмаферезу (ручного, автоматичного центрифужного, автоматичного мембранного, плазмаферезу з плазмотерапією та змішаного), що використовуються в лікувальних цілях. Матеріали та методи: Використовували Baxter Auto-C, Haemonetics PCS2, Haemophenics, антикоагулянт і фізіологічний розчин Baxter CPDA, голки Baxter 16GA. Загальний білок досліджували біуретовим методом, гемоглобін — методом Саллі, загальний білірубін — колориметричним фотометричним методом, фрагменти клітин — методом мікроскопії камери Горяєва; комфорт пацієнта – за 10-бальною шкалою. У дослідженні брали участь здорові донори крові. Ручний плазмаферез виконано 31 особі, автоматичний плазмаферез з відцентровою технологією – 36 особам, за мембранною технологією – 21 особа, змішана технологія – 36 особам. Результати: Проведено аналіз впливу різних технологій на гематологічні, психологічні та медико-економічні показники. Нативний гемоглобін був відсутній у крові та в кінцевій плазмі за всіма технологіями. Індекс білірубіну був у межах норми. Фрагментів клітин не було. Доведено відсутність суттєвих відмінностей у різних технологіях за гематологічними показниками. Встановлено нижчий рівень комфорту пацієнта за допомогою ручного плазмаферезу. Висновок: Всі технології лікувального плазмаферезу однаково впливають на гематологічні показники крові пацієнта і не мають негативного впливу на організм за такими показниками: гемоліз, наявність уламків клітин, дискомфорт пацієнта та цитратні реакції під час стандартної процедури забору проб 800. мл плазми. Найбільш ефективними за медико-економічними параметрами є плазмаферезні апарати з відцентровою технологією.Item New Marketing Tools in the Blood Service to Optimize Quality Management(Aluna Publishing, 2021) Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav Viktorovych; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Ковалішин, Михайло Петрович; Ковалишин, Михаил Петрович; Kovalishyn, Mykhailo Petrovych; Ільїна, Вікторія Валеріївна; Ильина, Виктория Валерьевна; Ilina, Viktoriia Valeriivna; Бабар, Тетяна Володимирівна; Бабарь, Татьяна Владимировна; Babar, Tetiana Volodymyrivna; Сікора, Володимир Віталійович; Сикора, Владимир Витальевич; Sikora, Volodymyr Vitaliiovych; Сімонова, О.В.Мета: Визначити основні страхи донорства серед молоді міста та шляхи усунення цих фобій за допомогою сучасних маркетингових інструментів. Матеріали та методи: Було проведено анкетування студентів Сумського державного університету щодо страхів донорства. Анкета включала питання про досвід донорства, причини відмови та вік. Після цього була організована фокус-група серед студентів, які боялися донорства. Учасникам показали відео 360 градусів, записане в центрі крові, та обговорили, як здавати кров після перегляду відео. Результати: Основними фобіями були страх зараження під час процедури (37,7%), страх самої процедури через незнання та нерозуміння того, чого очікувати (14,0%), страх перед голкою, кров’ю та можливість дискомфорту під час процедури (10,0%); 26,7% вказали, що не можуть бути донорами за станом здоров’я, і 11,6% через особисту лінь. Було розроблено відео 360 градусів, яке демонструє процес здачі крові, показуючи наступні кроки з відібраною кров'ю в установах. Воно триває 20 хвилин. Це відео було показано у фокус-групі для десяти не-донорів із певними страхами перед здачею крові. 60% з них повідомили про зміну відношення до здачі крові на позитивне, що може свідчити про ефективність цього інструменту. Висновки: завдяки відео 360 градусів деякі недонори можуть впевнитися в безпеці, стерильності процесу, зменшити страх перед донорством і збільшити ймовірність стати постійними донорами.Item STRUCTURAL DISTRIBUTION OF PLASMAPHERESIS SESSIONS’ AMOUNT IN THE COURSE OF TREATMENT INFECTIOUS NOSOLOGIES ON THE BASIS OF SUMY REGIONAL CLINICAL HOSPITAL OF INFECTIOUS DISEASES AFTER Z.Y. KRASOVYTSKYI(Sumy State University, 2019) Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav Viktorovych; Ільїна, Вікторія Валеріївна; Ильина, Виктория Валерьевна; Ilina, Viktoriia Valeriivna; Ковалішин, Михайло Петрович; Ковалишин, Михаил Петрович; Kovalishyn, Mykhailo Petrovych; Бондаренко, Артем Костянтинович; Бондаренко, Артем Константинович; Bondarenko, Artem Kostiantynovych; Плакса, Вікторія Михайлівна; Плакса, Виктория Михайловна; Plaksa, Viktoriia MykhailivnaУ наш час лікувальний плазмаферез займає видне місце як еферентна терапія в комплексному лікуванні хворих для подовження ремісії в певних інфекційних нозологіях (хронічний гепатит, гострий гепатит, сепсис, токсичний гепатит, герпес, лептоспіроз, хронічний арахноенцефаліт). За даними патофізіологічногих аспектів, використання аферезу сприяє нормалізації білкового обміну з гормональним станом, у формі придушення дезамінування амінокислот, що є важливе значення в спектрі плазмаферезу.Item Історія служби крові(Сумський державний університет, 2020) Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav Viktorovych; Любчак, В. П.; Тимченко, А. С.; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia MykolaivnaРозглядається історія виробничої та клінічної трансфузіології: Висвітлюються питання перших згадок про ці науки та супутні матеріали у світі та Україні. Описані складові інфраструктури служби крові (центри крові, науково-дослідні інститути, освітні заклади, банки крові, компанії-партнери, громадські організації). Аналізується історія служби крові за регіонами України та майбутнє служби крові. Розглядається світовий досвід використання маркетингових інструментів для залучення та утримання безоплатних добровільних донорів.Item Маркетингова програма утримання донорів як складова маркетингового менеджменту в закладах служби крові світу(Луцький національний технічний університет, 2020) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliya Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav ViktorovychВ результаті аналізу маркетингової активності служб крові в країнах з високим індексом людського розвитку (ІЛР) виявлено, що більшість маркетингових зусиль у діяльності закладів служби крові спрямовані на утримання існуючих донорів. В основі дослідження – проаналізувати маркетингові програми у службах крові країн з високим ІЛР для розроблення ефективної програми утримання донорів для малих та середніх підприємств даної галузі. В закладах служби крові світу використовується велика кількість інструментів маркетингових комунікацій: прямий маркетинг, паблік рилейшнз, реклама та стимулювання збуту. Було проаналізовано маркетингові програми служб крові у 9 країнах із високим ІЛР та визначено інструменти маркетингових комунікацій, які вони використовують для досягнення своїх цілей. Для первинних донорів, щоб заохотити повторне пожертвування, доцільно розробити посвідчення донора, наклейку на телефон «Я донор» та листівку з інформацією про вигоди для донора та основні вказівки щодо його поведінки. Після другого здавання крові бажано подарувати брелок із групою крові та білети в кіно чи театр. За 5, 10, 25 та 50 здачі крові можна використовувати поштові подяки та сертифікати від спонсорів. Для нагадування бажано використовувати сайт, соціальні мережі та мобільний додаток. Відгуки можна отримувати через дзвінки та анкети електронною поштою. Про факт використання крові слід повідомити через SMS або повідомлення на Viber / Telegram / WhatsApp. Доцільно проводити донорську діяльність раз на місяць: конкурси малюнків, віршів або пісень про здачу крові. Також можна вибрати кращого донора та пропагандиста. Для донорів, які здавали кров більше 25 разів, можна організовувати пікніки, піші прогулянки тощо. Утримання донорів – це складний і довгостроковий процес, який вимагає розроблення маркетингової програми із використанням цілого ряду маркетингових інструментів. Але це може забезпечити значний соціальний вплив, що значно перевищує маркетингові витрати.Item Аналіз реклами служби крові в друкованих ЗМІ (на прикладі Сумського обласного центру служби крові)(Галицький економічний вісник, 2020) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliya Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav ViktorovychСлужба крові – одна зі стратегічно важливих галузей охорони здоров’я у світі, яка рятує мільйони життів щорічно. Згідно з даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) у 60 країнах світу добровільні безоплатні донори забезпечують 100% запасів крові. Це їм вдається завдяки ефективним маркетинговим програмам. В Україні не вистачає донорської крові, а кількість донацій крові майже втричі менша, ніж рекомендовано ВООЗ. Тому важливо проаналізувати позитивний досвід провідних закладів служби крові. Метою дослідження є визначення ролі реклами в друкованих ЗМІ як складової маркетингової діяльності закладу служби крові. Було систематизовано переваги та недоліки реклами в друкованій пресі. Проаналізовано 71 статтю, опубліковану про Сумську станцію переливання крові в 11 друкованих виданнях за 1991 – травень 2020 рр. Виявлено друковані видання, в яких найбільше опубліковано статей. Для аналізу використано методи аналізу та логічного узагальнення, тренд-аналіз та контент-аналіз. Визначено основні тематики статей на кожному етапі становлення: акцент на співучасть у вирішенні проблем, на боротьбу з некомпетентними діями, на донора як основу функціонування закладу служби крові. Для формування залучення людей до донорського руху доцільно використовувати друковану рекламу з основним позивом "кожен може легко допомогти іншим людям, які потребують кров". Слід регулярно нагадувати в періодичній локальній пресі про заклад служби крові. Оскільки сучасні друковані ЗМІ мають друковану версію видання й інформаційний інтернет-сайт, можна донести необхідну закладу інформацію до широких кіл місцевої громадськості. Зокрема доцільно розміщувати приклади якомога більшої кількості людей та організацій, які здають кров, розповідати про внутрішню діяльність закладу, яку ніхто не бачить, показувати людей, які найактивніші в просуванні донорства, щоб вони залучали більшу кількість людей до донорства, показувати приклади успішно вирішених проблем закладу та доводити до відома ідею: бути донором просто і корисно як для донора, так і суспільства. У майбутньому це дозволить оптимізувати рекламу в друкованих ЗМІ та підвищити її ефективність, а також розробити повноцінну маркетингову програму з високими показниками залучення й утримання донорів.Item Therapeutic plasmapheresis in a complex treatment of patients with chronic hepatitis(ALUNA Publishing House, 2019) Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav Viktorovych; Plaksa, V.M.; Pelo, I.M.; Kovalishyn, M.P.; Lyubchak, V.P.; Горох, Володимир Васильович; Горох, Владимир Васильевич; Horokh, Volodymyr Vasylovych; Lisovenko, T.Iu.; Ільїна, Вікторія Валеріївна; Ильина, Виктория Валерьевна; Ilina, Viktoriia Valeriivna; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia MykolaivnaМета: Визначити патогенетичну доцільність, ефективність і місце терапевтичного плазмаферезу в комплексному лікуванні хворих на хронічний гепатит. Матеріали і методи: Проведено аналіз історій хвороб 77 пацієнтів. В процесі лікування у пацієнтів був діагностований хронічний токсичний гепатит (к.71). Діагноз встановлено відповідно до офіційної документації, представленої гастроентерологічним відділенням Сумської обласної клінічної лікарні ЦО «ЦМЛ», Сумською обласною інфекційною клінічною лікарнею імені З.Ю. Красовицького і Сумським обласним центром служби крові. Результати: Встановлено, що показники загального білка в нормі і альбуміну після плазмаферезу і при консервативному лікуванні. Велике значення можуть мати маркери цитолізу і холестазу. Найбільш значні зміни спостерігалися в показниках ураження паренхіми печінки, включаючи АлАТ, АсАТ і лужну фосфатазу. При консервативному лікуванні відсоток рівня лужної фосфатази покращився на 31%, після курсу плазмаферезу - на 58%. Отримані цифри індексів холестазу свідчать про ефективність обох методів лікування, але лікування плазмаферезу надає більш виражений вплив на зниження рівня лужної фосфатази. Рівень білірубіну поліпшений на 38,8% після плазмаферезу і на 65% при консервативному лікуванні. Висновок: Включення плазмаферезу в комплексну терапію хронічного гепатиту знижує вираженість цитолізу і холестазу, збільшує ремісію і значно покращує клінічні прояви.Item Аналіз використання мобільних додатків в стратегіях бренд-менеджменту служби крові(Київський національний торговельно-економічний університет, 2020) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav ViktorovychМета роботи – проаналізувати маркетингові програми у службах крові країн з високим індексом людського розвитку для розроблення ефективної програми утримання донорів для малих та середніх підприємств служби крові. В службі крові світу використовується велика кількість інструментів маркетингових комунікацій: прямий маркетинг, паблік рилейшнз, реклама та стимулювання збуту. Було проаналізовано маркетингові програми служб крові у 9 країнах із високим індексом людського розвитку та визначено інструменти маркетингових комунікацій, які вони використовують для досягнення своїх цілей. Таким чином, служба крові повинна використовувати комбінацію різних інструментів маркетингу, щоб утримати існуючих донорів крові. Для первинних донорів, щоб заохотити повторне пожертвування, доцільно розробити посвідчення донора, наклейку на телефон "Я донор" та листівку з інформацією про вигоди для донора та основні вказівки щодо його поведінки. Після другого здавання крові бажано подарувати брелок із групою крові та білети в кіно чи театр. За 5, 10, 25 та 50 здачі крові можна використовувати поштові подяки та сертифікати від спонсорів. Для нагадування бажано використовувати сайт, соціальні мережі та мобільний додаток. Відгуки можна отримувати через дзвінки та анкети електронною поштою. Про факт використання крові слід повідомити через SMS або повідомлення на Viber / Telegram / WhatsApp. Доцільно проводити донорську діяльність раз на місяць: конкурси малюнків, віршів або пісень про щдачу крові. Також можна вибрати кращого донора та пропагандиста. Для донорів, які здавали кров більше 25 разів, можна організовувати пікніки, піші прогулянки тощо.