Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
26 results
Search Results
Item Key indicators of green competitiveness: the EU and Ukraine’s performance(EDP Sciences, 2021) Чигрин, Олена Юріївна; Chygryn, Olena Yuriivna; Люльов, Олексій Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Myronenko, N.Реалізація Глобальних цілей сталого розвитку до 2030 року актуалізує необхідність прискорення динамічних процесів зміни традиційних підходів до ведення бізнесу на користь екологічно безпечних та відповідальних. Метою статті є дослідження структурного середовища розвитку зеленої конкурентоспроможності на глобальному рівні. За допомогою методів структурного аналізу було визначено основних чинників формування зелених конкурентних переваг, кореляційний аналіз для вимірювання зв'язків між глобальною сталою конкурентоспроможністю та ВВП на душу населення країн. Автори акцентують увагу на рівні зеленої конкурентоспроможності країни, що описується індексом глобальної сталої конкурентоспроможності. У статті досліджено здатність України генерувати конкурентні переваги шляхом аналізу ключових детермінант, пов'язаних з природним капіталом, ресурсоємністю, інтелектуальним капіталом, соціальною згуртованістю та управлінням у порівнянні зі світовим рівнем. Аналіз основних складових "зеленої" конкурентоспроможності зеленої конкурентоспроможності засвідчив наявність значної кількості організаційних та економічних передумов для її формування та підвищення. Вплив сталої конкурентоспроможності на сталої конкурентоспроможності на ВВП зростає з часом. У цьому контексті важливо важливо приймати рішення щодо економічної та управлінської політики з урахуванням просування результатів "зеленої" конкурентоспроможності. Отримані результати можуть бути використані для вдосконалення бази для створення стратегій зеленої конкурентоспроможності просування зеленої конкурентоспроможності на рівні країн.Item Stakeholders’ Engagement in the Company’s Management as a Driver of Green Competitiveness within Sustainable Development(MDPI, 2023) Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Квілінський, Олексій Станіславович; Квилинский, Алексей Станиславович; Kwilinski, AleksyПерехід світу до зеленого економічного зростання, враховуючи Порядок денний сталого розвитку, провокує відповідні структурні зміни на світовому ринку. Отже, це підвищує здатність бізнес-сектору включати зелені виміри у свою політику розвитку, щоб посилити свою екологічну конкурентоспроможність на ринку. У цьому випадку необхідно визначити відповідні показники, які впливають на екологічну конкурентоспроможність компанії. Таким чином, зацікавлені сторони та керівництво можуть посилити або знизити екологічну конкурентоспроможність компанії залежно від ефективності спілкування між ними. Стаття має на меті проаналізувати роль залучення зацікавлених сторін до управління компанією у підвищенні екологічної конкурентоспроможності. Дані дослідження були зібрані на основі анкетування 75 респондентів, які представляють керівництво української компанії. Дослідження застосовує PLS-SEM для перевірки гіпотез дослідження. Емпіричні результати дозволяють зробити висновок, що залучення стейкхолдерів до управління компанією позитивно впливає на екологічну конкурентоспроможність компанії. Найбільш статистично значущий вплив на екологічну конкурентоспроможність компанії має досвід спілкування зі стейкхолдерами та управління конфліктами стейкхолдерів із коефіцієнтами навантаження 0,802 та 0,806 відповідно. Отримані результати показують, що для покращення екологічної конкурентоспроможності керівництво компанії має розвивати цільові комунікації із зацікавленими сторонами та розширювати знання та обізнаність щодо інтересів і цінностей зацікавлених сторін. У той же час керівництво має враховувати пропозиції та рекомендації зацікавлених сторін, сприяючи екологічній конкурентоспроможності компанії.Item The Green Competitiveness of Enterprises: Justifying the Quality Criteria of Digital Marketing Communication Channels(MDPI, 2021) Chen, Y.; Kwilinski, A.; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana VolodymyrivnaThe omnichannel approach to forming marketing strategies for the development of the green competitiveness of enterprises is seen as a process for the inseparable interaction of marketingmix elements that are aimed at promoting green competitiveness. This approach integrates traditional and digital marketing communication channels and provides consideration for stakeholder interests. The effectiveness of applying the omnichannel approach to the formation of marketing strategies to develop the green competitiveness of enterprises depends on a set of marketing communication channels, which, in various combinations, can increase or decrease the level of companies’ green competitiveness. For that purpose, this paper proposes a scientific approach to identifying the quality parameters of marketing communication channels, which involves testing the hypothesis that statistically significant relationships exist between their quality parameters and the levels of green competitiveness. The objects analyzed in the paper comprise large Ukrainian production companies that are part of the agro-industrial, mechanical engineering, and food industries, and that work in both the local and international markets. According to the results of the calculations, four relevant parameters were identified for determining the quality of the marketing communication channels: the speed of loading pages, the failure rate, image, and remarketing activities.Item The ways of corporate sector firms financing for sustainability of performance(International Journal of Ecology and Development, 2014) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana VolodymyrivnaВизначено передумови формування системи фінансування сталого розвитку економіки підприємств корпоративного сектору. Авторами виділено основні питання обмеження використання акціонерними товариствами сучасних еколого-економічних інструментів. Систематизовано сучасні джерела фінансування сталого розвитку економіки підприємств корпоративного сектору. Розрізняють зовнішні та внутрішні, існуючі та перспективні джерела фінансування сталого розвитку компаній з урахуванням специфіки їх функціонування. Доведено, що одним із сучасних напрямків фінансування сталого розвитку є залучення ринкової вартості за рахунок підвищення її еколого-економічного рейтингу. Запропоновано науково-методичний підхід до визначення еколого-економічного рейтингу підприємства, який передбачає аналіз трьох груп показників. З метою апробації запропонованого науково-методичного підходу до визначення еколого-економічного рейтингу. У зв’язку з цим у статті пропонується враховувати значення еколого-економічного рейтингу підприємства при визначенні фондового індексу сталого розвитку з метою залучення інвестицій для реалізації сталого функціонування. Визначено передумови формування екологічно орієнтованої дивідендної політики та внутрішнього корпоративного екологічного фонду на промисловому підприємстві корпоративного сектору економіки. Визначено особливості залучення фінансових ресурсів за рахунок випуску екологічних цінних паперів.Item Biogas as an alternative energy source in Ukraine and Israel: Current issues and benefits(International Journal of Environmental Technology and Management, 2018) Cebula, J.; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Chayen, S.V.; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana VolodymyrivnaВсе більше країн розвивають і пропагують відновлювані джерела енергії, які впливають на їхню економіку. У цій роботі аналізується та оцінюється енергетичний потенціал біомаси в Україні в цілому та в аграрному секторі зокрема. Проаналізовано переваги для енергії (біогаз з гною), навколишнього середовища та економіки. Розглянуто економічний ефект від впровадження біогазової установки в Україні. Розробка біогазу має відбуватися відповідно до основних принципів сталого розвитку. Описано основні практичні кроки створення українського ринку біогазу.Item The Green Competitiveness of Enterprises: Justifying the Quality Criteria of Digital Marketing Communication Channels(MDPI, 2021) Chen, Y.; Kwilinski, A.; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana VolodymyrivnaThe omnichannel approach to forming marketing strategies for the development of the green competitiveness of enterprises is seen as a process for the inseparable interaction of marketingmix elements that are aimed at promoting green competitiveness. This approach integrates traditional and digital marketing communication channels and provides consideration for stakeholder interests. The effectiveness of applying the omnichannel approach to the formation of marketing strategies to develop the green competitiveness of enterprises depends on a set of marketing communication channels, which, in various combinations, can increase or decrease the level of companies’ green competitiveness. For that purpose, this paper proposes a scientific approach to identifying the quality parameters of marketing communication channels, which involves testing the hypothesis that statistically significant relationships exist between their quality parameters and the levels of green competitiveness. The objects analyzed in the paper comprise large Ukrainian production companies that are part of the agro-industrial, mechanical engineering, and food industries, and that work in both the local and international markets. According to the results of the calculations, four relevant parameters were identified for determining the quality of the marketing communication channels: the speed of loading pages, the failure rate, image, and remarketing activities.Item Omnichannel Strategy as A Green Marketing Tool(IBIMA Conference, 2020) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Люльова, Лілія Юріївна; Люлева, Лилия Юрьевна; Liulova, Liliia Yuriivna; Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana VolodymyrivnaThe current trends in green products promotion characterizes by the relevant necessity of implementation the omni-channel approach for unification customer experience across all marketing channels. The goal of the article is to investigate the structural and functional environment of the formation and development the marketing and omnichannel strategies, to search the opportunity for its implementation in green marketing strategies. The authors used the methods of bibliometric analysis for determining vectors of perspective development of marketing strategies and omnichannel theory as a tool for green goods and services promotion. The main hypothesis of investigation is the studying the increasing tendency on analyzing of marketing strategies by the scientists. In order to formulate the terminological basis of the implementation the omnichannel strategies in green marketing, a bibliometric analysis of the spread of the concept of "green marketing" and "omnichannel strategies" in scientific articles indexed by the Scopus science base was performed. These authors reviewed more than 1670 papers from Scopus base. The period for the analysis was chosen since 2000 till 2019. Used the Scopus screening tools showed that in 2006 the numbers of articles which focused on marketing strategies began to increase. On the international level the investigated area represented by the next countries: United States, United Kingdom, China, Australia, India etc. Using the VOS viewer program were identified 12 clusters of the scientific papers which investigated marketing strategies from the different points of views. In the paper justified that in the condition when the scale of green products supply and using are constantly increasing the traditional multichannel strategies can lead to confusion for customers about the products offer. In that case using the omnichannel strategies could optimize consumers engagement, meet high customer expectations, enable better service, provide actionable data integrated.Item Green Bonds like the Incentive Instrument for Cleaner Production at the Government and Corporate Levels: Experience from EU to Ukraine(Journal Of Environmental Management And Tourism, 2019) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Гончарова, Аліна В`ячеславівна; Гончарова, Алина Вячеславовна; Honcharova, Alina ViacheslavivnaThe paper deals with analysis of the main features and perspectives of green bonds development. Under the investigation the European Union experience of developing and functioning the green bonds market were analysed by the authors. The authors systematised the main approaches to define green bonds. Thus, the green bonds were defined as the debt investment in which an investor loans money which borrows the funds for a defined period at a variable or fixed interest rate with purpose to raise money and finance the variety of green projects and activities. In this direction, green projects mean the all activities which connected with resources saving and environmental protection activities. According to this result, the main features, parameters and principles of green bonds were indicated by the authors. Besides, based on the European Union experience the authors allocated the main pre-requisites of developing the green bonds market in Ukraine. Moreover, the authors allocated the main players at the green bonds market. According to the European Union experience and Ukraine conditions, the attractive directions of green bonds market for investors were identified by the authors. With this purpose the authors tried to consolidate the main advantages and disadvantages of green bonds for investors. According to the results, in conclusion, the authors allocated the possible economic, social, political and environmental benefits of green bonds market for issuers with purpose to attract their attention and to develop the green bonds market in Ukraine.Item Digital marketing for green goods promotion: modern trends in entrepreneurship(Publishing House Alexander Dubček University in Trenčín, 2019) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Білан, Юрій Валентинович; Билан, Юрий Валентинович; Bilan, Yurii Valentynovych; Старченко, Людмила Володимирівна; Старченко, Людмила Владимировна; Starchenko, Liudmyla VolodymyrivnaIn the article mainstreamed the necessity of implementation the digital marketing technologies for green product and services promotion. The main purpose is to analyze the modern tendencies in the entrepreneurship with the connection of the green consumerism and systemize the approaches to spreading digital technologies in the marketing strategies. The authors emphasize the existence of appropriate benefits for green entrepreneurship development with the connection of global tendencies of consumer’s preferences in the wishing to buy green products and goods. At the same time the widening spheres of sustainable entrepreneurship establish opportunities for creation and implementation modern marketing strategies. The assessment of implementation the digital marketing technologies for green product and services promotion have to hold to main aspects which give the opportunity to estimate the general digital and social media usage behavioral models by green consumers. The authors proposed the procedure of the investigation green marketing digitalization with the systematizing types of digital media. In the paper defined the future areas for research linking between educational level of the green consumers and Internet using. For investigation the social media usage behavior pattern of green consumers the authors proved that it is appropriate to analyze such social media outlets - Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Pinterest, Flickr, and Instagram. Also, the article proposes managerial decision and digital marketing strategies involvement green consumers on Internet.Item Теоретико-методичні принципи впровадження екологічного аудиту в Україні(Хмельницький національний університет, 2010) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana VolodymyrivnaРозглянуто основи екологічного аудиту, висвітлено завдання та напрямки його розвитку. Проаналізовано досвід формування системи екологічного аудиту за кордоном і в Україні, обґрунтовано необхідність його застосування у сучасних ринкових умовах.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »