Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 25
  • Item
    Основи популяризації здорового способу життя
    (Сумський державний університет, 2024) Єжова, Ольга Олександрівна; Yezhova, Olha Oleksandrivna; Кириченко, В.І.
    У навчальному посібнику подано теоретичні основи популяризації здоров’я та здорового способу життя й успішні світові практики в освіті та охороні здоров’я. Актуалізовано питання ролі реабілітації та громадського здоров’я в збереженні здоров’я населення й промоції здорового способу життя. Навчальний посібник адресовано здобувачам спеціальності 227 «Терапія та реабілітація» першого рівня вищої освіти. Може бути корисним і здобувачам інших спеціальностей галузі «Охорона здоров’я», зокрема спеціальності 229 «Громадське здоров’я»
  • Item
    Особливості застосування соціально-педагогічних технологій у формуванні просоціальної поведінки підлітків
    (Інститут проблем виховання НАПН України, 2020) Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna; Кириченко, В.І.
    Анотація. У статті висвітлено результати вивчення особливостей застосування соціально-педагогічних технологій у формуванні просоціальної поведінки підлітків. Основна мета дослідження полягала у з’ясуванні виховного потенціалу соціальнопедагогічних технологій для підвищення ефективності формування просоціальної поведінки підлітків закладів загальної середньої освіти. Для вирішення мети і завдань емпіричного дослідження використовувались порівняльний метод і метод анкетування за розробленим нами опитувальником для педагогів «Організаційно-технологічне забезпечення формування просоціальної поведінки підлітків». Для аналізу відповідей респондентів застосовувались методи описової статистики (розрахунки середнього арифметичного (М), стандартної помилки (m), відсотків, критерію Пірсона (χ2 )) та компаративний аналіз. Для упорядкування переліку найбільш ефективних у формуванні просоціальної поведінки дітей та підлітків соціальнопедагогічних технологій було обрано метод експертного оцінювання, в якому взяли участь 12 експертів, кожний з яких мав науково-педагогічний стаж понад 15 років, науковий ступінь і вчене звання. Відповідно узагальненій думці експертів до переліку соціально-педагогічних технологій, що мають найбільший потенціал у формуванні просоціальної поведінки учнів, віднесено наступні технології: особистісно орієнтована, проектна, ігрові, інформаційнокомунікаційні, театральна, тренінгові, саморозвитку особистості, колективних творчих справ. Цей перелік склав основу запитань опитувальника «Організаційно-технологічне забезпечення формування просоціальної поведінки підлітків». Виявлено вірогідні відмінності оцінок виховного потенціалу і особливостей практичного впровадження соціально-педагогічних технологій у виховній діяльності з підлітками окремими групами педагогів (1-ша група – зі стажем педагогічної роботи до 10 років; 2-га ‒ зі стажем понад 10 років). У висновках наголошено, що молоді вчителі на етапах свого професійного становлення потребують коучингу і наставництва; що при впровадженні технологій більш мобільно мають оновлюватись засоби їхньої трансляції з урахуванням набутої популярності у дитячо-молодіжному середовищі; шкільні бібліотеки мають більше наповнюватись науково-методичною літературою і якісними педагогічними періодичними виданнями (у тому числі – їхніми електронними версіями).
  • Item
    The Motivation of Prosocial Behavior of Adolescents
    (BRAIN. Broad Research in March, 2022 Artificial Intelligence and Neuroscience, 2022) Kyrychenko, V.I.; Petrochko, Z. V.; Necherda, V.; Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna; Denysiuk, Ol.
    У статті представлено нейропсихологічний підхід теоретико-експериментального аналізу дослідження мотивації просоціальної поведінки підлітків. Приділено увагу теоретичному вивченню просоціалізації особистості та можливості позитивної мотивації на різних вікових етапах, відповідно до нервово-психічних особливостей підлітків. Представлено роль структурних характеристик когнітивно-мотиваційної сфери, що активно розвивалися в нейропсихологічних і когнітивно-орієнтованих теоретичних напрямках: когнітивний напрямок неофрейдизму (школа Менінгера), мотиваційно-когнітивні теорії особистості, напрями когнітивної психології. Проведено аналіз теоретичних уявлень, напрямків проблемної мотивації вибору просоціальної поведінки підлітків з точки зору нейропсихологічного підходу. Для досягнення цієї мети в даному дослідженні було використано ряд методів: загальнонауковий – теоретичний аналіз психолого-педагогічної наукової літератури та узагальнення даних, конкретно-науковий – ранжування експериментальних даних. Для визначення основних компонентів навчальної мотивації підлітків використано методику діагностики структури навчальної мотивації, яка дозволила дослідити найбільш значущі мотиви навчальної діяльності та провести якісний їх аналіз серед учнів різних форм і дисциплін (Фетискін, 2002). Для обґрунтування зв’язку між просоціальною поведінкою підлітка та основними компонентами навчальної мотивації було проведено попарне порівняння показників учнів-підлітків, які навчаються за різними дисциплінами. Зроблено висновок, що когнітивно-мотиваційні стилі, які формують просоціальну поведінку особистості, також передбачають перевагу певних способів інтелектуальної поведінки, які найкраще відповідають пізнавальним нахилам і здібностям людини. Поняття «когнітивні стилі» характеризує індивідуальну відмінність у причині, потребі, прагненні та способі отримання, обробки та використання інформації. Когнітивний стиль описує спосіб мотивації підлітка.
  • Item
    Implementation of new master's programmes of physical therapy in Ukraine
    (Aluna Publishing, 2022) Лобода, Андрій Миколайович; Лобода, Андрей Николаевич; Loboda, Andrii Mykolaiovych; Вовканич, А.С.; Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna; Тимрук-Скоропад, К.А.; Ціж, Л.М.; Ситник, Ольга Андріївна; Сытник, Ольга Андреевна; Sytnyk, Olha Andriivna
    Мета. Проаналізувати результати проекту ЄС Erasmus+ «Інноваційна реабілітаційна освіта – впровадження нових магістерських програм в Україні» (2018-2022) у закладах вищої освіти (ЗВО) учасниках проекту. Матеріали та методи. Методи теоретичного аналізу та узагальнення, конкретизації, узагальнення та систематизації практичного педагогічного досвіду підготовки магістрів з фізичної терапії використано у чотирьох українських закладах вищої освіти, а саме: Національному університеті фізичного виховання і спорту України, Львівському державному університеті фізичної культури імені Івана Боберського, Тернопільському національному медичному університеті імені І. Горбачевського, Сумському державному університеті. Результати. Результати проекту REHAB можна представити відповідно до його основних цілей. (1). Підвищення професійного потенціалу викладачів ЗВО; (2). Створення нових ресурсів для викладання/навчання/оцінювання; (3). Створення спеціальної освітньої інфраструктури, необхідної для впровадження нової національної професійної програми з фізичної терапії. Висновки. Вважається, що основні цілі проекту досягнуті. Надалі планується поширювати результати проекту серед інших вищих навчальних закладів України та постійно оновлювати зміст дисциплін відповідно до сучасних тенденцій європейської освіти з фізичної терапії.
  • Item
    Cross-cultural adaptation and cross-cultural validation of visa-p for ukrainian-speaking patients
    (Aluna Publishing, 2022) Степаненко, Олександр Сергійович; Степаненко, Александр Сергеевич; Stepanenko, Oleksandr Serhiiovych; Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna; Воропаєв, Дмитро Сергійович; Воропаев, Дмитрий Сергеевич; Voropаiev, Dmytro Serhiiovych; Ситник, Ольга Андріївна; Сытник, Ольга Андреевна; Sytnyk, Olha Andriivna; Бріжата, Ірина Анатоліївна; Брижата, Ирина Анатольевна; Brizhata, Iryna Anatoliivna; Петренко, Наталія Володимирівна; Петренко, Наталья Владимировна; Petrenko, Nataliia Volodymyrivna; Томин, Любов Василівна; Томин, Любовь Васильевна; Tomyn, Liubov Vasylivna
    Ціль. Провести міжкультурну адаптацію та валідацію анкети VISA-P для україномовних пацієнтів з пателлярною тендінопатією. Матеріали та методи. Кроскультурну адаптацію англомовної анкети VISA-P проводили за рекомендаціями Beaton et al. Внутрішня узгодженість запитань анкети VISA-P визначалася значенням α-Кронбаха та середнім коефіцієнтом кореляції. Статистичні розрахунки проводили за допомогою пакета STATISTICA версії 6.0. Був застосований рівень значущості 5%. До адаптації та валідації анкети було залучено 94 особи (20 осіб – для оцінки адаптації, 58 осіб – для оцінки надійності, 16 осіб – для оцінки валідності). Результати. Українську версію анкети адаптували у п’ять послідовних етапів. Останній був перевірений. Визначено, що коефіцієнт середньої кореляції між питаннями (середня міжпунктова корекція) шкали становить 0,47; значення α-Кронбаха становить 0,75, що свідчить про хорошу адаптацію питань українською мовою. Достатня валідація україномовної версії анкети була підтверджена шляхом тестування осіб з підтвердженою ультразвуковою пателлярною тендінопатією та осіб з різними скаргами на дисфункцію колінного суглоба (по 8 у кожній групі). Було виявлено достовірну різницю (p≤0,01) між результатами опитування цих двох груп. Належна чутливість української версії анкети VISA-P також підтверджується відсутністю «ефекту стелі» та «ефекту підлоги». Висновки. Анкета VISA-P для україномовних пацієнтів з пателлярною тендінопатією еквівалентна оригіналу, характеризується задовільною надійністю та валідністю. Тому для оцінки та моніторингу процесу фізичної реабілітації осіб з пателлярною тендінопатією можна рекомендувати українську версію анкети VISA-P.
  • Item
    Основи фізичної реабілітації (загальна характеристика засобів фізичної раебілітаціїї)
    (2019) Воропаєв, Дмитро Сергійович; Воропаев, Дмитрий Сергеевич; Voropаiev, Dmytro Serhiiovych; Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna
    У навчальному посібнику розгглянуто основні засоби фізичної реабілітації. Розкриті загальні особливості лікувальної фізичної культури, масажу, механотерапії, фізіотерапії, працетерації. Висвітлено періоди використання засобів фізичної реабілітації та рухові режими. Для студентів медичних закладів вищої освіти III–IV рівнів акредитації.
  • Item
    До питання трактування понять педагогіки здоров'я
    (ПП "Видавництво "Рідна школа", 2017) Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna
    У статті розглянуто питання трактування основних понять педагогіки здоров’я. Наголошено на тому, що метою і результатом професійної педагогічної діяльності мають бути збереження, зміцнення, формування і відновлення здоров’я учасників навчально-виховного процесу. Обґрунтовано доцільність поняття «здоровий стиль життя». Оновлено трактування загальновживаних понять «здоров’язбережувальні технології» та «здоров’язбережувальна компетентність».
  • Item
    Патогенетичний підхід при проведенні фізичної реабілітації дітям з ДЦП і наявністю у них порушень постави та сколіоз
    (Сумський державний університет, 2017) Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna; Стеценко, Л.; Стеценко, Н.; Євтушенко, О.
    On the basis of the pathogenetic approach, a program of syndromepathogenetic physiotherapy has been developed, which is a component of complex medical rehabilitation of children with cerebral palsy and the presence of disturbances of posture and scoliosis in them. The program was implemented in Sumy Regional Center for Social Rehabilitation of Children with Disabilities. The positive dynamics of indicators of anthropometric profile and posture is obtained.
  • Item
    The physiotherapeutic means in a complex rehabilitation of people with posthypoxic encephalopathy
    (Sumy State University, 2017) Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna; Radych, K.; Loboda, T.
    The purpose of the work is to develop a physiotherapy programme for the patients with posthypoxic encephalopathy (PE) after a clinical death.
  • Item
    Феномен культури здоров’я в педагогічних дослідженнях
    (Південний науковий центр НАПН України, 2010) Єжова, Ольга Олександрівна; Ежова, Ольга Александровна; Yezhova, Olha Oleksandrivna
    В статті аналізується педагогічний аспект поняття „культура здоров’я” і обґрунтовується доцільність використання культури здоров’я у якості інтегрального критерію ціннісного ставлення до здоров’я.