Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Сучасні підходи до вивчення оптики в курсі фізики закладів загальної середньої освіти
    (Сумський державний університет, 2025) Бортнік, Д.А.
    Актуальність теми зумовлена необхідністю модернізації викладання фізики в умовах Нової української школи, зокрема розділу «Оптика», який є складним для засвоєння, але надзвичайно важливим для формування наукового світогляду учнів. Упровадження сучасних педагогічних підходів, інтерактивних методик та цифрових технологій сприяє підвищенню ефективності навчального процесу, розвитку ключових компетентностей і зацікавленості школярів до фізики. Мета кваліфікаційної роботи полягає в дослідженні сучасних підходів до викладання оптики у школі, аналізі труднощів засвоєння теми учнями та розробці практичних методичних рекомендацій для ефективного впровадження інноваційних засобів навчання. У результаті дослідження встановлено, що застосування компетентнісного підходу, STEM-елементів, цифрових ресурсів (симуляцій, віртуальних лабораторій, доповненої реальності), а також діяльнісних методів навчання істотно підвищує рівень засвоєння знань з оптики, формує пізнавальний інтерес, самостійність та співпрацю учнів. Розроблені уроки й апробовані методики можуть бути використані вчителями фізики під час викладання теми «Оптика» у 11 класах. Вони сприяють реалізації принципів сучасної освіти та покращують якість навчального процесу.
  • Item
    Зв'язок монологічного мовлення з іншими видами мовленнєвої діяльності
    (Сумський державний університет, 2020) Несторенко, Д.В.
    Мета: дослідити зв’язок монологічного мовлення з іншими видами мовленнєвої діяльності у процесі навчання іноземної мови. Теоретичне значення: виявлення шляхів комплексного навчання монологу у взаємодії з рецептивними та продуктивними видами іншомовної діяльності/ Кваліфікаційна робота присвячена питанням навчання мовленнєвої діяльності на уроці іноземної мови. Проаналізовано науково-теоретичну літературу, що стосується інтеграції монологічного мовлення з іншомовною рецептивною та продуктивною діяльністю учнів. Визначено сутність компетентнісного підходу у навчанні говоріння та з’ясовано особливості організації процесу формування мовленнєвих навичок та вмінь. Розроблено пропозиції щодо практичного застосування «інтеграції» видів мовленнєвої діяльності на заняттях з англійської мови в процесі формування комунікативної компетентності в монологічному мовленні. Дослідження доводить, що суттєвих результатів у навчанні монологічного мовлення на уроках іноземних мов можна досягти лише за умови існування взаємопов’язаної основи для продуктивних та рецептивних видів діяльності. У роботі використовувалися такі методи наукового дослідження, як аналіз праць із педагогіки та методики викладання іноземних мов, спостереження за діяльністю здобувачів освіти та викладача на заняттях, узагальнення