Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
76 results
Search Results
Item Оцінка конкурентоспроможності послуг підприємства на телекомунікаційному ринку (на прикладі ПрАТ «Київстар»)(Сумський державний університет, 2025) Рось, В.М.Мета дослідження: Оцінка конкурентоспроможності послуг ПрАТ «Київстар» на телекомунікаційному ринку України з урахуванням впливу зовнішніх та внутрішніх факторів, аналізу фінансово-економічних показників, інноваційності та якості обслуговування.Item Цифрові навички як чинник конкурентоспроможності на ринку праці(Сумський державний університет, 2025) Рикова, К.Ринок праці має тенденцію швидкої зміни під впливом новітніх технологій, тому цифрові навички стали незамінним активом для людей та їх конкурентоспроможності. Коли велика частина даних знаходиться в інтернеті, компанії в стратегічному підборі кадрів надають перевагу людині, яка має навички користування цифровими інструментами. Тому, хто не встигає адаптуватися, залишається або підвищувати свою кваліфікацію, або втратити своє робоче місце. В найближчому часі прогнозується поширення штучного інтелекту на різні сфери діяльності, тому потрібно вже зараз покращувати відповідні цифрові навички.Item Розвиток логістики в умовах цифрової економіки(Сумський державний університет, 2025) Пустогвар, В.В.У сучасних умовах цифрової трансформації бізнесу логістика переживає кардинальні зміни, які стосуються впровадження інноваційних технологій — від штучного інтелекту до Інтернету речей та блокчейн-рішень. Це зумовлено необхідністю підвищення ефективності управління ланцюгами постачання, скорочення витрат і забезпечення прозорості операцій. Особливо актуально це для українських підприємств, які прагнуть зміцнити свою конкурентоспроможність на тлі глобалізації та нестабільності економіки. Цифровізація логістичних процесів виступає не просто як технологічне оновлення, а як стратегічна необхідність, що дозволяє адаптуватися до нових викликів, забезпечити сталий розвиток і підвищити якість обслуговування клієнтів.Item Uncovering patterns of digital transformation of European economies using self-organizing maps(LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”, 2025) Пахненко, Олена Михайлівна; Pakhnenko, Olena Mykhailivna; Яровенко, Ганна Миколаївна; Yarovenko, Hanna Mykolaivna; Семеног, Андрій Юрійович; Semenoh, Andrii Yuriiovych; Мордань, Євгенія Юріївна; Mordan, Yevheniia Yuriivna; Tarasenko, O.Цифрові технології стали ключовим рушієм економічного зростання, конкурентоспроможності та соціальної інтеграції, тоді як значні відмінності в цифровому розвитку зберігаються між національними економіками. Метою цього дослідження є картографування та інтерпретація траєкторій цифрової трансформації у 30 вибраних європейських країнах (держави-члени ЄС, асоційовані економіки та Україна) протягом 2011–2022 років. У дослідженні використовується самоорганізуюча карта (SOM) з ієрархічною кластеризацією Варда для виявлення прихованих структур цифрового розвитку, використовуючи збалансовану панель з 20 показників у трьох сферах: розвиток сектору ІКТ, цифрова інфраструктура, впровадження цифрових технологій та навички. Валідність кластерів оцінювалася за допомогою методу ліктя, коефіцієнта силуету, індексів Калінського-Харабаша та Девіса-Боулдена. Результати показують, що двокластерне рішення є статистично стійким, тоді як трикластерне рішення надає додаткове розуміння перехідних моделей цифрової трансформації. Двокластерне рішення виявило чітку різницю між цифровими лідерами та менш розвиненими економіками, причому найбільші розбіжності спостерігалися в онлайн-банкінгу (71% проти 29%), онлайн-покупках (68% проти 32%) та використанні електронного урядування (68% проти 34%). Трикластерне рішення надало подальших нюансів, показавши, що у 2011 році більшість європейських економік були зосереджені в найслабшому кластері, тоді як лише Північна Європа досягла високого рівня цифровізації. До 2020 року всі європейські країни досягли принаймні середнього кластера, що відображає перехід від сильної поляризації до більш збалансованого розподілу цифрового розвитку. Незважаючи на прогрес, структурні розриви залишаються, що підкреслює необхідність політики, яка розвиває цифрові навички, заохочує інклюзивне впровадження та зміцнює довіру до онлайн-сервісів для підтримки цифрової трансформації.Item Особливості застосування інструментів цифровізації підприємницької діяльності(Сумський державний університет, 2025) Галушка, А.О.На сьогоднішній день майже будь-який бізнес має деяку загальнодоступно інформацію про себе в інтернет-мережі, проте більшість компаній намагається використовувати інформаційно-комунікаційні технології в персональних цілях. Більшість маркетологів більше коштів витрачають для просування своєї продукції саме в інтернеті, так як порівняно з іншими видами реклами має достатньо велику кількість переваг. Найбільші компанії на міжнародному ринку витрачають величезні кошти для роботи та аналізу великих даних, що дозволяє автоматизувати велику кількість процесів та стати ближчим до клієнта за рахунок адаптації своїх пропозицій для кожного окремого клієнта.Item Surveillance capitalism and the new media economy: advertising, power and data(Sumy State University, 2025) Гладченко, Оксана Робертівна; Hladchenko, Oksana Robertivna; Hlushakova, O.У цій статті досліджується еволюція та наслідки наглядового капіталізму в контексті цифрової економіки з акцентом на Україні. Дослідження аналізує, як особисті дані витягуються, перетворюються в товар і використовуються для прогнозування та зміни поведінки користувачів. Він підкреслює конвергенцію медіа, маркетингу та технологічних платформ, які сприяють цій економічній логіці. Через приклади українських компаній, таких як Rozetka, YouScan і Київстар, стаття демонструє, як місцеві компанії не тільки зазнають впливу, але й активно сприяють глобальній експансії стежачого капіталізму.Item Digital economy as a factor of economic development of the state(ТОВ «ФІНТЕХАЛЬЯНС», 2021) Perflieva, A.; Siliutina, I.; Antypenko, N.; Власенко, Дмитро Олександрович; Vlasenko, Dmytro OleksandrovychДосліджено роль цифрової економіки як фактору економічного розвитку держави. Установлено, що вплив цифрової економіки на економічний розвиток держави можна оцінити виходячи з її впливу на макроекономічні показники. Для оцінки впливу цифрової економіки як фактору економічного розвитку України побудовано регресійні моделі впливу цифрової економіки на валовий внутрішній продукт, темп інфляції та обмінний курс гривні відносно щодо США. Установлено, що розвиток ІТ-послуг в Україні має висхідний тренд, надійність якого становить 96 %. Доведено, що кореляція динаміки зростання обсягу наданих ІТ-послуг в Україні та валового внутрішнього продукту становить 79 %. Це доводить існування взаємозв’язку зростання валового внутрішнього продукту і розвитку цифрової економіки в Україні. Доведено обернений вплив розвитку цифрової економіки на темпи інфляції в Україні. Кореляція між ними становить 67 % і має від’ємне значення, оскільки розвиток ІТ-послуг сприяє зменшенню темпів інфляції та забезпечує підтримання цінової стабільності. Виявлено низький рівень кореляції між обсягом ІТ-послуг в Україні та динамікою обмінного курсу гривні щодо долара США. Це зумовлено тим, що ІТ-послуги споживаються резидентами і призводять до безпосереднього припливу іноземної валюти в Україну. Тестування моделей впливу цифрової економіки, що представлена ІТ-послугами, на показники економічного розвитку України показало: статистично значимий вплив ІТ-послуги мають на темп інфляції. Установлено, що низький вплив цифрової економіки на валовий внутрішній продукт в Україні зумовлений малою часткою цифрової економіки. Доведено, що зі збільшенням питомої ваги цифрової економіки її вплив на економічний розвиток держави зростає. Прогнозування трендових значень параметрів економічного розвитку показало, що в майбутньому в Україні зростатиме обсяг ІТ-послуг, а це сприятиме підтриманню цінової стабільності та зростанню обсягу валового внутрішнього продукту. За умови експорту ІТ-послуг цифрова економіка здійснюватиме позитивний вплив на укріплення гривні щодо долара США.Item Особливості розробки стратегії просування онлайн-магазину в умовах цифрової трансформації суспільства(Національний університет «Одеська політехніка», 2023) Похилько, Світлана Василівна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Єременко, Анна Юріївна; Yeremenko, Anna Yuriivna; Тиченко, Т.С.Стаття присвячена дослідженню теоретичних аспектів та практичної імплементації процесів розробки стратегії просування бізнесів в умовах розвитку електронної комерції та цифрової трансформації. У статті проаналізовано широке коло інструментів та платформи, які використовуються для розробки маркетингових стратегій. Наведено приклад актуального онлайн-бізнесу, для якого було визначено цільову аудиторію за допомогою методу «5W» М. Шеррингтона, використано SWOT-аналіз та метод SMART для подальшого формування стратегій розвитку. Доведено, що використання Social Media Marketing є корисним для підвищення життєздатності бізнесу, його розвитку та максимізації прибутку.Item Бізнес-модельне проектування електронної комерції: ефективність дропшипінгу та його трансформація(Національний університет «Одеська політехніка», 2023) Похилько, Світлана Василівна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Єременко, Анна Юріївна; Yeremenko, Anna YuriivnaСтаття присвячена дослідженню теоретичного процесу формування та використання бізнес-моделей в електронній комерції. У статті проаналізовано тенденцію зростання дослідження цифрових бізнес-моделей на світовому рівні. Розглянуто напрямки принципів формування корпоративних бізнес-моделей. Наведено бізнес-модель канвас О. Остервальдера, за допомогою якої було наведено приклад її використання на основі онлайн-сервісу з оренди житла Airbnb. У статті показано бізнес-модельне проектування електронної комерції на основі дропшипінгу. Були визначені послідовні етапи розвитку такого виду бізнесу, зіставлено переваги та недоліки його використання в проєктах. Спрогнозовано збільшення обсягів продажів завдяки використанню бізнес-моделі дропшипінг на 2025 рік. Загалом в дослідженні набуло вагомості формування та використання бізнес-моделі в загальній системі управління компаніями.Item Сфери застосування штучного інтелекту в економіці(Сумський державний університет, 2024) Антоненко, А.Сьогодні у світі спостерігається тенденція до зростання значення електронної комерції та пов’язаних з нею послуг. До ключових технологій, які формують нове цифрове суспільство, відносять: робототехніку, штучний інтелект, За останні роки штучний інтелект зробив приголомшливий стрибок у обробці великих обсягів інформації: від програмного забезпечення для створення нових ліків до алгоритмів, здатних передбачити наші культурні вподобання. Саме тому технології штучного інтелекту мають величезний потенціал для підвищення конкурентоспроможності підприємств завдяки можливості моделювання виробничих і управлінських процесів, дослідження альтернативних варіантів управлінських рішень, використанню експертних знань для обґрунтування прийнятих рішень.