Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
5 results
Search Results
Item Міжнародний трансфер технологій креативних індустрій: досвід країн Скандинавії(Сумський державний університет, 2025) Теслик, А.В.Мета кваліфікаційної бакалаврської роботи полягає у визначення ефективних моделей міжнародного трансферу технологій у сфері креативних індустрій на прикладі країн Скандинавії та обґрунтування можливостей їхнього впровадження в українському контексті. Об’єктом дослідження є процес міжнародного трансферу технологій у сфері креативних індустрій. Предметом дослідження є досвід країн Скандинавії щодо реалізації трансферу технологій у креативному секторі та можливості його використання в Україні. За результатами дослідження сформульовані такі висновки: 1. Креативні індустрії вже перестали бути винятково гуманітарною сферою, набувши рис повноцінного економічного сектору з високим потенціалом трансформаційного зростання. 2. Цілісні державні стратегії підтримки креативного сектору, інституцій, відповідальних за експорт інновацій, а також платформ, що забезпечують постійну комунікацію між державою, бізнесом і творчою спільнотою, є ключовим чинником успіху моделей креативного розвитку країн Скандинавії. 3. Попри нестабільність, спричинену війною, український креативний сектор зберігає значний потенціал до трансформації, і запозичення скандинавських практик з урахуванням локального контексту може стати каталізатором структурних інституційних змін.Item The formation of the creative economy as a key vector of the digital transformation of enterprises(Primedia eLaunch, 2022) Мельник, Леонід Григорович; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Simanovska, A.; Маценко, Олександр Михайлович; Matsenko, Oleksandr Mykhailovych; Дегтярьова, Ірина Борисівна; Dehtyarova, Iryna Borysivna; Псарьов, Олександр Вікторович; Psarov, Oleksandr ViktorovychОстаннім часом креативна економіка тісно переплітається з усіма сферами нашого життя. Це впливає на освіту, науку, технічний прогрес і визначає привабливість регіонів. У процесі становлення креативної економіки основним ресурсом є інформація, а ключовим активом – персонал та його нестандартні, інноваційні ідеї. Отже, основним напрямком є підвищення якості людського капіталу. Проте розвиток цього напряму потребує і відповідних капіталовкладень.Item Розвиток креативної економіки як провідний напрям цифрових трансформацій: досвід Європи та практика України(Львівський торговельно-економічний університет, 2023) Карінцева, Олександра Іванівна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna; Литвиненко, Світлана Миколаївна; Lytvynenko, Svitlana Mykolaivna; Харченко, Микола Олексійович; Kharchenko, Mykola Oleksiiovych; Хіжазі, Ж.І.; Дейнека, Андрій Віталійович; Deineka, Andrii Vitaliiovych; Чорток, Михайло Володимирович; Chortok, Mykhailo VolodymyrovychУ статті креативна економіка розглядається як драйвер впровадження цифрових трансформацій у суспільстві і бізнесі. Проведено ретроспективний аналіз виникнення та розвитку креативної економіки. Визначено ключові напрямки наукових досліджень у сфері креативізації та інтелектуалізації економіки. Проаналізовано підходи до визначення сфер діяльності, що охоплюються креативною економікою та на його основі досліджено показники експорту та імпорту усіх креативних товарів країнами, що розвиваються та економічно розвинутими країнами за період 2002−2020 рр., а також у розрізі окремих товарних груп.Item Дослідження процесу управління бізнес проєктів в межах креативної економіки (на прикладі власного проєкту)(Сумський державний університет, 2021) Вовченко, В.Р.Сутність роботи полягає в дослідженні креативної економіки на світовому рівні та на рівні держави України, виявлення основних відмінностей керативної економіки, визначення вкладу креативної економіки в розвиток світової економіки. Креативна економіка в Україні також поступово розвивається, зявляються нові підприємства, що орієнтовані на творчість та креатив. У великих містах, таких, як Київ, Львів, Запоріжжя, Одеса, Харків поступово створюються творчі кластери, що займаються розвитком креативної індустрії в Україні. Розвиток креативної економіки повязаний з розумінням людей, що таке культура та креатив, на скільки вони важливі для самовираження та самоідентифікації. Розвиток креативної економіки матиме свій вплив на Україну. За допомогою розвитку креативної економіки з’явлються нові робочі місця, зростає кількість самозайнятих осіб та кількість малих та середніх підприємств, рівень ВВП збільшиться.Item Креативна економіка як інструментарій підвищення потенціалу порцеляново-фаянсової промисловості України: проблеми та перспективи(Сумський державний університет, 2020) Таранюк, Леонід Миколайович; Таранюк, Леонид Николаевич; Taraniuk, Leonid Mykolaiovych; Шахова, С.В.На IV міжнародному форумі «Креативна Україна», керівництвом країни проголошено креативну економіку пріоритетом стратегічного розвитку України, що спонукає до пошуків та дослідження галузей промисловості, що відповідають вимогам креативності та сприятимуть економічному розвитку держави. Метою даного дослідження є аналіз діяльності порцеляново-фаянсової промисловості України, підстави її ідентифікації як такої та її креативної складової – сфери виготовлення побутових та ужиткових предметів. У даному дослідженні при реалізації нормативного підходу при розгляді соціально-економічного розвитку галузі застосовано історичний метод, при дослідженні економічних показників використано метод крайніх величин, а також застосовані загальнонаукові методи узагальнення і синтезу. У статті зроблено ретроспективний аналіз соціально-економічних аспектів розвитку виробництв на території сучасної України за період з XVIII ст. до сьогодення. Досліджено показники обсягу виробництва продукції даної промисловості. Проведено дослідження відповідності характеристик порцеляново-фаянсової промисловості критеріям, що ставляться до галузей креативної економіки. Важливість дослідження полягає у визначенні подальшого кола питань, які необхідно досліджувати та розробляти з метою пошуку дієвих сучасних інструментів розвитку галузей національної економіки. Крім того, на даному етапі розвитку креативної індустрії, увага до вивчення галузей креативної економіки, зокрема порцеляновофаянсової промисловості, повинна викривати проблеми, що постають безпосередньо перед виробниками креативної продукції з метою розробки дієвого інструментарію їх розв’язання. Важливим наслідком для суспільства повинно стати усвідомлення значущості самого факту існування такої креативної галузі, як порцеляново-фаянсова. Саме її існування репрезентує автентичність цінного культурного явища, що протягом достатнього періоду часу відоме у світі, викликає повагу та вказує на значний культурний внесок, що може бути зроблено Україною як частиною Європейської спільноти. В межах даної статті розглянуто залежність розвитку галузі від державного управління. До напрямку подальших досліджень слід віднести дослідження організаційно-економічного забезпечення реінжинірингу порцеляново-фаянсової галузі з урахуванням інструментарію креативної економіки. Таким чином, наразі, при розбудові порцеляновофаянсової галузі як стратегічної, стаття може бути практично корисною та соціально цінною і для політиків, зокрема, профільному новоствореному Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості.