Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 170
  • Item
    Роль бізнес-планування у сучасному економічному розвитку підприємства (на прикладі ТОВ «Метро Кеш енд Кері Україна»)
    (Сумський державний університет, 2025) Кравченко, Д.І.
    Business planning is a cornerstone of enterprise success, enabling strategic decision-making, risk mitigation, and competitiveness in dynamic economic environments. In Ukraine, the topic is particularly relevant due to persistent economic instability, including currency fluctuations, supply chain disruptions, and post-conflict recovery challenges. Many Ukrainian enterprises, especially SMEs, underutilize business planning, resulting in inefficiencies, limited access to investments, and reduced resilience. This study addresses these issues by exploring business planning’s role in fostering sustainable enterprise development, using Metro Cash & Carry Ukraine LLC as a case study. The social significance lies in its potential to empower businesses to contribute to Ukraine’s economic recovery, particularly in de-occupied regions like Kherson, where revitalization is critical. The topic has promising prospects for further research, as it aligns with Ukraine’s aspirations to integrate with European economic standards and supports the development of robust business practices across sectors.
  • Item
    Аналіз конкурентного середовища підприємства
    (Сумський державний університет, 2025) Пасікута, Т.Ю.
    В кваліфікаційній роботі досліджено конкурентне середовище підприємства Nestlé Україна як одного з провідних учасників вітчизняного ринку продуктів харчування. Актуальність теми обумовлена зростанням конкуренції, економічною нестабільністю та необхідністю формування ефективної конкурентної стратегії для забезпечення стійкого розвитку підприємства.
  • Item
    Формування системи комунікації стейкхолдерів у сегменті здорових продуктів північно-східного регіону України
    (Сумський державний університет, 2025) Лiсаченко, К.А.
    Актуальність теми роботи зумовлена зростаючим попитом на товари здорового харчування в умовах трансформації споживчих практик, посиленням екологічної свідомості та необхідності побудови ефективних комунікацій між учасниками ринку з метою формування сталих ланцюгів постачання та просування екологічної продукції. Метою кваліфікаційної роботи є дослідження системи комунікацій стейкхолдерів сегменту здорових продуктів північно-східного регіону України та розроблення практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності взаємодії між учасниками цього ринку на прикладі діяльності магазину «Еколавка» у місті Суми. Завдання роботи: проаналізувати сучасні тенденції розвитку ринку екологічно чистих і здорових продуктів в Україні та Німеччині; дослідити стан, особливості та динаміку розвитку сегменту здорового харчування у північно-східній частині України та місті Суми; провести аналіз конкурентного середовища магазину «Еколавка» у місті Суми, асортименту та ціноутворення конкурентів, а також виявити асортиментні прогалини; провести оцінку постачальників сегменту здорового харчування в Сумській, Чернігівській та Полтавській областях; розробити рекомендації щодо оптимізації товарного асортименту відповідно до виявлених потреб місцевих споживачів і ринкових тенденцій. Об’єктом дослідження є магазин екологічної продукції «Еколавка» у місті Суми.. Предметом дослідження є система комунікацій між стейкхолдерами ринку здорових продуктів. Методи дослідження – аналіз та синтез, порівняльний метод, конкурентний та SWOT-аналіз, спостереження та порівняння, графічний та табличний методи. Практична значущість дослідження полягає у можливості застосування запропонованих аналітичних підходів для підвищення ефективності стейкхолдерської взаємодії в локальних екосистемах роздрібної торгівлі здоровими продуктами. Результати роботи можуть бути використані для розробки маркетингових стратегій, побудови партнерств з постачальниками, покращення позиціонування малих підприємств. У першому розділі проаналізовано загальнонаціональні та регіональні тенденції розвитку ринку здорового харчування, виділено чинники його інституційної фрагментарності та потенціалу зростання. У другому розділі розглянуто теоретичні підходи до аналізу стейкхолдерів і конкурентного середовища в екосегменті, визначено фактори впливу на ефективність комунікацій. У третьому розділі проведено аналіз діяльності магазину «Еколавка» в місті Суми, оцінено його конкурентне середовище, виявлено постачальницький потенціал регіону та запропоновано шляхи оптимізації асортименту.
  • Item
    Маркетингові інструменти для зростання та підтримки бізнесу сфери громадського харчування в нестабільних ринкових умовах
    (Сумський державний університет, 2025) Гринько, А.С.
    Актуальність даної роботи зумовлена нестабільністю сучасного ринкового середовища, яка особливо гостро відчувається в сфері громадського харчування. Постійні економічні коливання, зміни споживчих уподобань, зростання конкуренції, а також непередбачувані глобальні події (як-от пандемії чи геополітичні конфлікти) створюють значні виклики для функціонування та розвитку закладів харчування. Дослідження теми дозволить систематизувати та проаналізувати найбільш ефективні маркетингові стратегії та інструменти, які можуть допомогти закладам громадського харчування не лише вижити в кризових умовах, але й розвиватися, залучати нових клієнтів та утримувати лояльну аудиторію. Дослідження дозволить виявити ключові фактори успіху та надати практичні рекомендації для бізнесу, що працює в умовах підвищеної невизначеності. Метою бакалаврської роботи є аналіз існуючого стану маркетингової діяльності досліджуваного підприємства, аналіз стану ринку громадського харчування та конкурентного ринку мобільних кав’ярень, рекомендації для розвитку підприємства. Завдання роботи: визначити перспективу просування кави на ринку; аналіз та оцінка діяльності досліджуваного підприємства; розробити практичні рекомендації для вдосконалення роботи закладу; встановлення переваг кав’ярні серед конкурентів. Об’єктом дослідження є процес функціонування закладів громадського харчування в умовах ринкової нестабільності. Предметом дослідження є маркетингові інструменти, які використовують заклади громадського харчування з метою адаптації до впливу факторів дестабілізації, підвищення конкурентоспроможності та забезпечення сталого розвитку бізнесу. Методи дослідження: аналіз літературних джерел та документального матеріалу, статистичних даних, аналіз і синтез, індукції та дедукції, конкретизації та порівняння, графічний метод та узагальнення даних. Наукова новизна дослідження: під час написання бакалаврської роботи розроблено інструменти для вдосконалення маркетингової діяльності функціонуючого закладу, проаналізовано популярність формату «кава на виніс», ринок сфери харчування та конкурентів. Практична значущість дослідження полягає в тому, що запропоновані рекомендації з покращення маркетингової діяльності та впровадження нових шляхів комунікації з клієнтами здатні покращіти позиціонування підприємства на конкурентному ринку. У першому розділі було досліджено особливості діяльності бізнесу в сфері громадського харчування. У другому розділі було проаналізовано тенденції маркетингової діяльності серед закладів громадського харчування в Україні та за кордоном. У третьому розділі було розглянуто маркетингову діяльність закладу «Kavaman», сформовано пропозиції для її удосконалення та авторські позиції щодо покращення маркетингових заходів.
  • Item
    Захист прав споживачів фінансових послуг як загальний принцип господарювання
    (Сумський державний університет, 2025) Руденко, Людмила Дмитрівна; Rudenko, Liudmyla Dmytrivna
    Захист прав кінцевих споживачів, особливо у сфері фінансових послуг, - це одне з провідних завдань соціально орієнтованої держави з ринковою економікою. Захист прав споживачів фінансових послуг має під собою дві основи, забезпечуючи, по-перше, більш ефективне функціонування фінансового ринку, а по-друге, компенсацію дисбалансу між споживачами та фінансовими установами. Необхідність в особливій правовій охороні споживача обумовлена складністю фінансових інструментів, ризиками нав’язування неякісних послуг. Тому захист прав споживачів є необхідною умовою нормального функціонування фінансового сектору. Збалансоване поєднання правил конкуренції та захисту споживачів забезпечує нормальне функціонування ринку.
  • Item
    Інноваційний розвиток сучасного підприємства
    (Сумський державний університет, 2024) Савченко, Ю.О.
    Метою дослідження є аналіз концептуальних підходів до інноваційного розвитку підприємств, визначення основних чинників, які впливають на цей процес, а також розробка рекомендацій для впровадження ефективних інноваційних стратегій у практику сучасних компаній.
  • Item
    Сучасні тенденції міжнародного маркетингу
    (Сумський державний університет, 2024) Шимошенко, А.О.; Тарасенко, Світлана Вікторівна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna
    Успішна маркетингова стратегія сьогодення вимагає поєднання інновацій, креативності, технологій та сталого розвитку. Компанії, які здатні адаптуватися до нових тенденцій і визначати їх, отримують конкурентну перевагу в сучасному цифровому світі маркетингу.
  • Item
    Управління проєктом з підвищення конкурентоспроможності аграрної продукції
    (Сумський державний університет, 2024) Товстуха, Д.В.
    Актуальність теми зумовлено сучасними наслідками кризових подій та явищ у вітчизняній та світовій економіці, які доцільно нівелювати відповідними заходами розвитку та підвищення конкурентоспроможності продукції завдяки проектній діяльності. Мета роботи – розробити заходи управління проєктом з підвищення конкурентоспроможності аграрної продукції. Отримані результати дозволяють реалізувати заходи проекту підвищення конкурентоспроможності продукції підприємства сфери сільського господарства на основі планування заходів в контексті фінансування та розподілу у часі щодо оновлення матеріально-технічної і сировинної бази підприємства, узгодженості дій виконавців тощо задля вирощування прогресивних видів зернових, а саме нових сортів пшениці. Використані методи дослідження містять загальнонаукові (індукція, дедукція) та спеціальні: економіко-статистичний аналіз, структурний, прогнозування метод дисконтування грошових потоків, SWOT-аналіз, проектний аналіз, ромб конкурентоспроможності та ін.
  • Item
    Global competitiveness of the economy of Ukraine
    (Sumy State University, 2024) Volkov, K.V.
    This study explores the essential characteristics of the concepts of competition and national competitiveness, identifying the sources and factors shaping global competitiveness in modern wartime conditions, specifically focusing on Ukraine. The analytical section examines methodologies for assessing global competitiveness, provides a comparative analysis of the competitiveness of the top five leading global economies, and analyses Ukraine's global competitiveness before and during the war initiated by Russia in 2014. The project final section addresses prospects for enhancing Ukraine's international competitiveness. It includes a SWOT analysis of Ukraine's competitiveness under current conditions and examines organizational and economic mechanisms for strengthening Ukraine's global competitiveness.
  • Item
    Підвищення конкурентоспроможності підприємництва на основі впровадження інновацій
    (Сумський державний університет, 2024) Бобир, М.М.
    Актуальність дослідження обумовлена трансформаційними процесами, що відбуваються у глобальному економічному середовищі під впливом цифрових технологій, глобалізації та переходу до альтернативних джерел енергії . Ці процеси суттєво загострюють конкурентну боротьбу та вимагають від підприємств постійного вдосконалення та пошуку нових шляхів розвитку. Особливо відчутними ці виклики є для українських підприємств, які функціонують в умовах економічної нестабільності, посиленої пандемією COVID-19. Кондитерська галузь, будучи однією з ключових складових харчової промисловості України, також зазнає значного впливу цих факторів. У зв'язку з цим, пошук ефективних стратегій підвищення конкурентоспроможності стає пріоритетним завданням для підприємств галузі. Одним з найбільш перспективних напрямів у цьому контексті є впровадження інновацій, які дозволяють компаніям не лише адаптуватися до змін, але й випереджати конкурентів, створюючи нові продукти, технології та бізнес-моделі .