Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Item
    Algorithms for searching the shortest passes and their application in the computer games
    (Хмельницький національний університет, 2021) Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Яценко, Валерій Валерійович; Яценко, Валерий Валерьевич; Yatsenko, Valerii Valeriiovych; Гриценко, Костянтин Григорович; Гриценко, Константин Григорьевич; Hrytsenko, Kostiantyn Hryhorovych; Kocherezhchenko, R.D.
    В статті досліджені питання застосування технологій елементів штучного інтелекту в комп’ютерних іграх, електронному спорті. Обґрунтовано використання графів для визначення найкоротшого шляху щодо пошуку елементів електронної гри та застосування алгоритмів пошуку найкоротшого шляху: алгоритм Дейкстри, BFS, DFS в системах штучного інтелекту, на основі яких розроблена фундаментальна частина логіки ігрового штучного інтелекту для досягнення найкращого ігрового досвіду та обґрунтування успішного комерційного продукту на ринку. Здійснено практичну реалізацію пошуку найкоротших та найдешевших шляхів в графах на основі їх обходу за допомогою алгоритмів пошуку в ширину, в глибину та алгоритму Дейкстри. Практичну реалізацію запропонованих алгоритмів здійснено мовою програмування Python, результати якої можуть бути інтегрованими в системи штучного інтелекту. Реалізація алгоритмів зроблена в процедурному стилі. Це дозволяє зменшити обсяг програмного коду, що дає більш наочне уявлення про аспекти реалцізації алгоритму. Крім того, результатом практичної реалізації є розширені алгоритми. Працюючі прототипи алгоритмів знаходять шлях з умовної точки А в умовну точку Б, беручи до уваги цільове завдання визначити найкоротший шлях або ж знайти найбільш дешевий шлях. Реалізація алгоритмів може стати основою для подальшої розробки, з урахуванням зворотної роботи алгоритмів, по відновленню маршруту від кінцевої точки до початкової.
  • Item
    Алгоритми пошуку найкоротших шляхів та їх застосування в комп'ютерних іграх
    (Комп’ютерні системи та інформаційні технології, 2021) Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Яценко, Валерій Валерійович; Яценко, Валерий Валерьевич; Yatsenko, Valerii Valeriiovych; Гриценко, Костянтин Григорович; Гриценко, Константин Григорьевич; Hrytsenko, Kostiantyn Hryhorovych; Кочережченко, Р.
    Індустрія кіберспорту пережила значний підйом за останні роки, безперечно, цьому сприяла пандемія коронавірусу в 2020 році, яка змусила скасувати багато спортивних заходів та традиційні спортивні ліги. Від піонерів комп’ютерних наук до сьогодення ми можемо бачити незрівнянно великий стрибок у розвитку обчислювальних потужностей. Як наслідок, з'явилися нові сфери бізнесу і послуг з якими раніше люди не стикалися: Big Data, наука про дані, Data mining, хмарні технології, 3D- симуляції, штучний інтелект. Захоплення технологіями штучного інтелекту та їх застосуваннями у всьому світі призводить до зростання кількості штучних технологій та розпалює інтерес існуючих компаній у цій галузі. Кількість поглинань стартапів зі штучного інтелекту неухильно зростає. Галузь ігрової індустрії є високорозвиненою сферою, що використовує системи штучного інтелекту. В статті досліджені питання застосування технологій елементів штучного інтелекту в комп’ютерних іграх, електронному спорті. Обґрунтовано використання графів для визначення найкоротшого шляху щодо пошуку елементів електронної гри та застосування алгоритмів пошуку найкоротшого шляху: алгоритм Дейкстри, BFS, DFS в системах штучного інтелекту, на основі яких розроблена фундаментальна частина логіки ігрового штучного інтелекту для досягнення найкращого ігрового досвіду та обґрунтування успішного комерційного продукту на ринку. Здійснено практичну реалізацію пошуку найкоротших та найдешевших шляхів в графах на основі їх обходу за допомогою алгоритмів пошуку в ширину, в глибину та алгоритму Дейкстри. Практичну реалізацію запропонованих алгоритмів здійснено мовою програмування Python, результати якої можуть бути інтегрованими в системи штучного інтелекту. Реалізація алгоритмів зроблена в процедурному стилі. Це дозволяє зменшити обсяг програмного коду, що дає більш наочне уявлення про аспекти реалцізації алгоритму. Крім того, результатом практичної реалізації є розширені алгоритми. Працюючі прототипи алгоритмів знаходять шлях з умовної точки А в умовну точку Б, беручи до уваги цільове завдання визначити найкоротший шлях або ж знайти найбільш дешевий шлях. Реалізація алгоритмів може стати основою для подальшої розробки, з урахуванням зворотної роботи алгоритмів, по відновленню маршруту від кінцевої точки до початкової.
  • Item
    Комп’ютерна 3D -гра з використанням Unity Engine и С#
    (Сумський державний університет, 2021) Трусов, Б.О.
    Розроблено прототип комп’ютерної гри з використанням Unity3d Engine та C#. Даний прототип розроблений у вигляді десктопного додатку.
  • Item
    Вплив комп'ютерних ігор на розвиток особистості учня
    (Сумський державний університет, 2017) Третьякова, А.В.
    Сучасний світ дуже важко уявити без новітніх технологій, які зайняли значне місце у навчанні , роботі, відпочинку людей. Розповсюдження комп’ютерних ігор має значний вплив на розвиток особистості сучасних підлітків. З вдосконаленням комп'ютерів вдосконалювалися й гри, залучаючи все більше і більше людей. Оскільки, гра – це діяльність, під час якої засвоюються способи використання предметів і різні типи соціальної поведінка, а отже і комп’ютерна гра не є виключенням. За статистичними даними, майже кожен школяр хоча б один раз спробував грати в комп’ютерні ігри.
  • Item
    Математика у створенні комп'ютерних ігор
    (Cумський державний університет, 2016) Черненко, В.В.; Грес, В.М.
    Математичний апарат в комп’ютерних іграх дуже поширений. Так при створенні ігрових об’єктів використовуються системи координат, матриці, вектори, тригонометричні співвідношення, рівняння прямих та ліній і поверхонь другого порядкую, проекції на різні координатні площини.
  • Item
    Застосування законів механіки у віртуальному ігровому середовищі
    (Cумський державний університет, 2016) Радько, А.Д.
    Сучасні комп’ютерні ігри використовують потужні комп’ютерні програми (фізичні движки – physical engines), які здійснюють моделювання фізичних законів реального світу у віртуальному просторі з певним ступенем наближення. Найчастіше для фізичного моделювання використовуються не окремі самостійні програмні продукти, а складові компоненти – підпрограми, спрямовані на відтворення фізичних законів у віртуальному середовищі.
  • Item
    Исследование изменения биоэлектрической активности головного мозга во время прохождения популярных компьютерных игр
    (Сумской государственный университет, 2016) Геккель, Е.В.; Пирожкова, А.С.
    Целью нашей исследовательской работы стало изучение влияния двух популярных игр (Сапёр, Limbo) на активность головного мозга исследуемых.
  • Item
    Роль і використання математики в комп’ютерних іграх
    (Сумський державний університет, 2015) Бабій, Є.А.; Тищенко, Д.В.
    За останні роки кіберспортивна дисципліна стрімко рвонула вперед. Тому зацікавленість у ній теж зросла. На сьогоднішній день молодь дуже стрімко розвивається й шукає для себе найбільш цікавий соціум, сферу, де вона буде почувати себе комфортно й отримувати задоволення. Однією з таких сфер є кіберспорт. Розглянемо дві досить відомі комп’ютерні ігри у світі : Dota 2 та Counter-Strike.
  • Item
    Простір культури: вплив сучасних технологій
    (Чернівецький національний університет, 2012) Бойко, Ольга Петрівна; Бойко, Ольга Петровна; Boiko, Olha Petrivna
    Стаття присвячена проблемі трансформації культури в сучасному світі. Показано вплив сучасних технологій на формування суспільної та індивідуальної свідомості.