Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Item
    Міжнародний трансфер технологій креативних індустрій: досвід країн Скандинавії
    (Сумський державний університет, 2025) Теслик, А.В.
    Мета кваліфікаційної бакалаврської роботи полягає у визначення ефективних моделей міжнародного трансферу технологій у сфері креативних індустрій на прикладі країн Скандинавії та обґрунтування можливостей їхнього впровадження в українському контексті. Об’єктом дослідження є процес міжнародного трансферу технологій у сфері креативних індустрій. Предметом дослідження є досвід країн Скандинавії щодо реалізації трансферу технологій у креативному секторі та можливості його використання в Україні. За результатами дослідження сформульовані такі висновки: 1. Креативні індустрії вже перестали бути винятково гуманітарною сферою, набувши рис повноцінного економічного сектору з високим потенціалом трансформаційного зростання. 2. Цілісні державні стратегії підтримки креативного сектору, інституцій, відповідальних за експорт інновацій, а також платформ, що забезпечують постійну комунікацію між державою, бізнесом і творчою спільнотою, є ключовим чинником успіху моделей креативного розвитку країн Скандинавії. 3. Попри нестабільність, спричинену війною, український креативний сектор зберігає значний потенціал до трансформації, і запозичення скандинавських практик з урахуванням локального контексту може стати каталізатором структурних інституційних змін.
  • Item
    The formation of the creative economy as a key vector of the digital transformation of enterprises
    (Primedia eLaunch, 2022) Мельник, Леонід Григорович; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Simanovska, A.; Маценко, Олександр Михайлович; Matsenko, Oleksandr Mykhailovych; Дегтярьова, Ірина Борисівна; Dehtyarova, Iryna Borysivna; Псарьов, Олександр Вікторович; Psarov, Oleksandr Viktorovych
    Останнім часом креативна економіка тісно переплітається з усіма сферами нашого життя. Це впливає на освіту, науку, технічний прогрес і визначає привабливість регіонів. У процесі становлення креативної економіки основним ресурсом є інформація, а ключовим активом – персонал та його нестандартні, інноваційні ідеї. Отже, основним напрямком є підвищення якості людського капіталу. Проте розвиток цього напряму потребує і відповідних капіталовкладень.
  • Item
    Розвиток креативної економіки як провідний напрям цифрових трансформацій: досвід Європи та практика України
    (Львівський торговельно-економічний університет, 2023) Карінцева, Олександра Іванівна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna; Литвиненко, Світлана Миколаївна; Lytvynenko, Svitlana Mykolaivna; Харченко, Микола Олексійович; Kharchenko, Mykola Oleksiiovych; Хіжазі, Ж.І.; Дейнека, Андрій Віталійович; Deineka, Andrii Vitaliiovych; Чорток, Михайло Володимирович; Chortok, Mykhailo Volodymyrovych
    У статті креативна економіка розглядається як драйвер впровадження цифрових трансформацій у суспільстві і бізнесі. Проведено ретроспективний аналіз виникнення та розвитку креативної економіки. Визначено ключові напрямки наукових досліджень у сфері креативізації та інтелектуалізації економіки. Проаналізовано підходи до визначення сфер діяльності, що охоплюються креативною економікою та на його основі досліджено показники експорту та імпорту усіх креативних товарів країнами, що розвиваються та економічно розвинутими країнами за період 2002−2020 рр., а також у розрізі окремих товарних груп.
  • Item
    Дослідження процесу управління бізнес проєктів в межах креативної економіки (на прикладі власного проєкту)
    (Сумський державний університет, 2021) Вовченко, В.Р.
    Сутність роботи полягає в дослідженні креативної економіки на світовому рівні та на рівні держави України, виявлення основних відмінностей керативної економіки, визначення вкладу креативної економіки в розвиток світової економіки. Креативна економіка в Україні також поступово розвивається, зявляються нові підприємства, що орієнтовані на творчість та креатив. У великих містах, таких, як Київ, Львів, Запоріжжя, Одеса, Харків поступово створюються творчі кластери, що займаються розвитком креативної індустрії в Україні. Розвиток креативної економіки повязаний з розумінням людей, що таке культура та креатив, на скільки вони важливі для самовираження та самоідентифікації. Розвиток креативної економіки матиме свій вплив на Україну. За допомогою розвитку креативної економіки з’явлються нові робочі місця, зростає кількість самозайнятих осіб та кількість малих та середніх підприємств, рівень ВВП збільшиться.
  • Item
    Креативна економіка як інструментарій підвищення потенціалу порцеляново-фаянсової промисловості України: проблеми та перспективи
    (Сумський державний університет, 2020) Таранюк, Леонід Миколайович; Таранюк, Леонид Николаевич; Taraniuk, Leonid Mykolaiovych; Шахова, С.В.
    На IV міжнародному форумі «Креативна Україна», керівництвом країни проголошено креативну економіку пріоритетом стратегічного розвитку України, що спонукає до пошуків та дослідження галузей промисловості, що відповідають вимогам креативності та сприятимуть економічному розвитку держави. Метою даного дослідження є аналіз діяльності порцеляново-фаянсової промисловості України, підстави її ідентифікації як такої та її креативної складової – сфери виготовлення побутових та ужиткових предметів. У даному дослідженні при реалізації нормативного підходу при розгляді соціально-економічного розвитку галузі застосовано історичний метод, при дослідженні економічних показників використано метод крайніх величин, а також застосовані загальнонаукові методи узагальнення і синтезу. У статті зроблено ретроспективний аналіз соціально-економічних аспектів розвитку виробництв на території сучасної України за період з XVIII ст. до сьогодення. Досліджено показники обсягу виробництва продукції даної промисловості. Проведено дослідження відповідності характеристик порцеляново-фаянсової промисловості критеріям, що ставляться до галузей креативної економіки. Важливість дослідження полягає у визначенні подальшого кола питань, які необхідно досліджувати та розробляти з метою пошуку дієвих сучасних інструментів розвитку галузей національної економіки. Крім того, на даному етапі розвитку креативної індустрії, увага до вивчення галузей креативної економіки, зокрема порцеляновофаянсової промисловості, повинна викривати проблеми, що постають безпосередньо перед виробниками креативної продукції з метою розробки дієвого інструментарію їх розв’язання. Важливим наслідком для суспільства повинно стати усвідомлення значущості самого факту існування такої креативної галузі, як порцеляново-фаянсова. Саме її існування репрезентує автентичність цінного культурного явища, що протягом достатнього періоду часу відоме у світі, викликає повагу та вказує на значний культурний внесок, що може бути зроблено Україною як частиною Європейської спільноти. В межах даної статті розглянуто залежність розвитку галузі від державного управління. До напрямку подальших досліджень слід віднести дослідження організаційно-економічного забезпечення реінжинірингу порцеляново-фаянсової галузі з урахуванням інструментарію креативної економіки. Таким чином, наразі, при розбудові порцеляновофаянсової галузі як стратегічної, стаття може бути практично корисною та соціально цінною і для політиків, зокрема, профільному новоствореному Міністерству з питань стратегічних галузей промисловості.
  • Item
    The creative industry as a factor in the development of the economy: dissemination of European experience in the countries with economies in transition
    (Creativity Studies, 2019) Білан, Юрій Валентинович; Билан, Юрий Валентинович; Bilan, Yurii Valentynovych; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Криклій, Олена Анатоліївна; Криклий, Елена Анатольевна; Kryklii, Olena Anatoliivna; Shilimbetova, G.
    The purpose of this article is to determine the possibility of using the experience of European countries in the development of the creative industry as a driving force for economic growth for the economies in transition. The authors studied the concept of the creative industry, existing models of classification of sub-sectors of the creative economy. The article analyses data on the world trends in the development of the creative industry and features of these processes in the economies in transition. Based on the results obtained, the key triggers that should be influenced by government regulation in economies in transition are: ensuring access to finance, ensuring an effective system of education at all levels to ensure the availability of skilled labour and literacy consumers of creative products, availability of high-quality infrastructure and regulatory system. Proceeding from this, recommendations for the development of creative industry in the economies in transition structured in terms of the key stakeholders: government, local government (regions and cities), higher educational institutions, creative industry, and other business representatives.
  • Item
    The effect of industrial revolutions on the transformation of social and economic systems
    (LLC “СPС “Business Perspectives”, 2019) Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Кубатко, Олександр Васильович; Кубатко, Александр Васильевич; Kubatko, Oleksandr Vasylovych; Дегтярьова, Ірина Борисівна; Дегтярева, Ирина Борисовна; Dehtiarova, Iryna Borysivna; Маценко, Олександр Михайлович; Маценко, Александр Михайлович; Matsenko, Oleksandr Mykhailovych; Рожко, Олександр Дмитрович; Рожко, Александр Дмитриевич; Rozhko, Oleksandr Dmytrovych
    The development of human civilization is related to the constant change of economic formations, and the current social and economic situation is determined by such concepts as Society 5.0, Fourth, and Fifth Industrial Revolutions (FIR, FiIR). The paper aims to estimate the change of human role in each economic formation caused by industrial revolutions. A structured review methodology with a focus on biological, labor, and personal entity of human within the industrial revolutions is used. The description of the changes between the biological, labor, and personality entities of human in various socio-economic formations is discussed. The human as a biological entity is not changed in the first four industrial revolutions, while the FiIR tries to change the biological entity through augmenting the physical capacity. The human as a labor entity is not changed in the first three industrial formations, while the FIR tries to replace the majority of physical human jobs and opens the gate for creative economy and decisions-making. The direct labor participation is minimized within FIR since the economic systems move to the transition to the dominant role of cyber-physical systems. The personal human development is triggered within the FiIR, since informational diversity in economic systems is actualized, and conditions for creative jobs within the creative economy are formed. The biological, labor, and personality entities of human are sequentially actualized within the economic formation caused by industrial revolutions. Leonid
  • Item
    Розподілене промислове виробництво як напрямок розвитку креативної економіки
    (Харківський національний університет будівництва та архітектури, 2018) Сотник, Ірина Миколаївна; Сотник, Ирина Николаевна; Sotnyk, Iryna Mykolaivna; Завражний, Костянтин Юрійович; Завражный, Константин Юрьевич; Zavrazhnyi, Kostiantyn Yuriiovych
    Розглянуто сутність розподіленого виробництва те тенденції ййого розвитку в контексті розбудови креативної економіки. Обгрунтовано ключові риси розподіленого виробнитцва та напрями розвитку промисловості шляхом його запровадження.
  • Item
    Креативна економіка та людський капітал: проблеми управління знаннями
    (Сумський державний університет, 2017) Вовченко, В.Р.
    Управління знаннями – невід’ємна частина менеджменту будь-якої компанії. Це модель, яка об’єднує дії, пов’язані з формуванням знань їх кодифікацію, розширенням та використанням. За допомогою людей створюються нові знання, а з використанням науково-технічної революції швидкими темпами розвивається інформаційний сектор та розширюються можливості передачі та обробки інформації.
  • Item
    The role of creativity factor in environmental innovation competitiveness improvement
    (Сумський державний університет, 2013) Шкарупа, Олена Василівна; Шкарупа, Елена Васильевна; Shkarupa, Olena Vasylivna; Lavrynenko, Alina
    The creative element becomes increasingly important for development of national economy in current conditions of toughening social and economic regional differentiation and lack of financial, industrial and material resources. Due to the strengthening of global processes and the corresponding transformation of economic systems, the innovative concept of social development requires understanding of creativity as the driving force of the post-industrial economy. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/31727