Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
5 results
Search Results
Item Публічні фінанси: транспарентність vs корупція(Видавництво "Ярославна", 2020) Школьник, Інна Олександрівна; Школьник, Инна Александровна; Shkolnyk, Inna Oleksandrivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Дехтяр, Надія Анатоліївна; Дехтярь, Надежда Анатольевна; Dekhtiar, Nadiia Anatoliivna; Дейнека, Ольга Валеріївна; Дейнека, Ольга Валерьевна; Deineka, Olha Valeriivna; Пігуль, Наталія Георгіївна; Пигуль, Наталья Георгиевна; Pihul, Nataliia HeorhiivnaУ монографії викладено концептуальні засади та запропоновано практичні механізми забезпечення транспарентності публічних фінансів як передумови протидії корупції в УкраїніItem Вплив тіньової економіки на фінансову безпеку банківської системи(Сумський державний університет, 2021) Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Мордань, Євгенія Юріївна; Мордань, Евгения Юрьевна; Mordan, Yevheniia Yuriivna; Кравченко, Я. І.; Давиденко, Ю. С.Доцільність наукового дослідження з питань фінансової безпеки як базової складової економічної безпеки держави обумовлена тим, що дозволяє визначити умови для збереження цілісності та єдності фінансової системи. Сучасний стан фінансової безпеки в Україні характеризують як нестабільний, що спричинено такими кризовими явищами та процесами: зростанням державного боргу, підвищенням рівня тінізації економіки в банківському секторі, скороченням темпів та обсягів кредитування банківськими установами реального сектору, зниженням фінансової стійкості окремих інституціональних одиниць економіки. Зважаючи на особливості становлення в Україні банкоцентричноїфінансової системи, забезпечення банківської безпеки є першочерговим завданням, реалізація якого дозволить підвищити рівень довіри суб’єктів господарювання, населення та бізнесу до банківської системи.Item Shadow Economy and its Impact on Demand at the Investment Market of the Country(Entrepreneurial Business and Economics Review, 2019) Bilan, Yu.; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Тютюник, Інна Володимирівна; Тютюнык, Инна Владимировна; Tiutiunyk, Inna VolodymyrivnaМетою дослідження є вивчення зв'язку між рушіями тіньової економіки та рівнем попиту на інвестиційному ринку. На основі тесту Шапіро-Вілька оцінюється нормальність розподілу капітальних інвестицій та рівень тіньової економіки країн Європейського Союзу та України. Тести Спірмена та Шапіро-Вілька використовуються для виявлення найбільш релевантних показників впливу. Аналіз зміни динаміки щодо обсягу капітальних вкладень та рівня тіньової економіки в Україні та країнах ЄС протягом 2010-2016 років показує, що між ними існує зворотний зв'язок - зростання тіньової економіки негативно впливає на капіталовкладення обсягу в країні. Це дослідження доводить значний вплив тіньової економіки на рівень попиту на інвестиційному ринку та підкреслює необхідність переглянути поточну державну політику щодо стимулювання попиту на інвестиційному ринку з точки зору найбільш актуальних рушіїв тіні. Науковий внесок статті полягає в тому, що існуючі дослідження щодо впливу тіньової економіки на економічний розвиток країн залишаються роздробленими, а також дослідження, що оцінюють його вплив на інвестиційну привабливість країни. Побудована економетрична модель може надати деяке розуміння кращого розуміння найбільш впливових факторів, що впливають на інвестиційну привабливість країни та негайну реакцію на неї.Item Shadow economy channels and their impact on macroeconomic stability(Причорноморські економічні студії, 2019) Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Золковер, А.; Боженко, Вікторія Володимирівна; Боженко, Виктория Владимировна; Bozhenko, Viktoriia VolodymyrivnaАктуальність вирішення наукової проблеми щодо необхідності ідентифікації впливу деструктивних процесів через різні канали детінізації національної економки, полягає в тому, що тіньова діяльність спотворює ринковий механізм і створює неконкурентні умови для функціонування фінансових суб’єктів, тим самим стримуючи економічний та соціальний розвиток країни. Основна мета дослідження – ідентифікувати основні канали нелегальної економічної діяльності та проаналізувати їх вплив на економічне зростання. На основі комплексного поєднання бібліографічного, економетричного та статистичного методів у роботі формалізовано чотири канали тінізації економіки: податковий, соціальний, інвестиційний та інституційний. Автори проаналізували обсяги тіньової економіки в Україні за методами Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства та Ф. Шнайдера. Емпірично доведено, що надмірне податкове навантаження на бізнес та громадян, складність системи адміністрування податків та обов’язкових платежів, отримання незаконного відшкодування ПДВ та функціонування конвертаційних центрів призводять до зростання тіньової економіки. Прямі та портфельні інвестиції, що надходять з офшорних юрисдикцій або спрямовуються на них, шкідливо впливають на макроекономічну та фінансову стабільність країни. Високі ставки оподаткування доходів фізичних осіб, відсутність ефективного контролю за реєстрацією працівників на підприємствах та прийнятне ставлення громадян до неформальної зайнятості та виплати заробітної плати «в конвертах» призвели до активного розвитку незадекларованої праці в Україні. В результаті пропонуються рекомендації щодо запобігання або мінімізації незаконних схем в Україні з точки зору окремих каналів тінізації. Результати дослідження можуть бути корисними для органів виконавчої влади при формуванні державної інвестиційної політики, спрямованої на поліпшення якості ділового середовища, зменшення адміністративного тягаря та посилення інвестиційного попиту з боку іноземних інвесторів з метою інтенсифікації процесів детінізації національної економіки.Item Impact of transparency of public finances on the level of corruption in Ukraine(Centre of Sociological Research, 2019) Савченко, Тарас Григорович; Савченко, Тарас Григорьевич; Savchenko, Taras Hryhorovych; Бухтіарова, Аліна Геннадіївна; Бухтиарова, Алина Геннадьевна; Bukhtiarova, Alina Hennadiivna; Школьник, Інна Олександрівна; Школьник, Инна Александровна; Shkolnyk, Inna Oleksandrivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Бєлова, Інна Валеріївна; Белова, Инна Валерьевна; Bielova, Inna Valeriivna; Семеног, Андрій Юрійович; Семеног, Андрей Юрьевич; Semenoh, Andrii Yuriiovych; Мордань, Євгенія Юріївна; Мордань, Евгения Юрьевна; Mordan, Yevheniia Yuriivna; Mynenko, L.; Snagoshchenko, A.; Reva, V.; Podobriy, H.; Zykunov, D.; Sirobaba, D.; Tenitska, I.; Klochko, O.; Dukhno, J.Корупція в Україні значно перевищує середньоєвропейський рівень, що робить цю проблему однією з ключових перешкод для ефективної реформи соціально-економічних відносин для просування європейських цінностей та забезпечення сталого економічного зростання. На наш погляд, корупцію слід трактувати як складне явище, зміст якого визначається як економічними законами, так і суспільно-політичними процесами. Зважаючи на складність тлумачення корупції, інструменти боротьби з цим явищем можна розділити на дві великі групи. По-перше, прямі заходи репресій, які в основному стосуються сфери діяльності антикорупційних органів: Вищий антикорупційний суд України, Національне антикорупційне бюро, Спеціалізована антикорупційна прокуратура, Національне агентство з питань боротьби з корупцією та Державне бюро розслідувань. По-друге, стратегічні комплексні профілактичні заходи. Ці заходи формують передумови для зміни думки учасників економічних відносин та запроваджують системні гарантії вчинення корупції. Одним із ключових інструментів другої групи є підвищення прозорості функціонування інститутів державних фінансів, а також забезпечення прозорості всіх складових державної економічної політики, опосередкованих рухом фінансових ресурсів. Ця монографія вивчає методологічні основи забезпечення прозорості державних фінансів в Україні; а також методологічні підходи щодо підвищення прозорості функціонування окремих суб'єктів (банківських груп, державних банків, небанківських фінансових посередників) та систем (протидія відмиванню незаконного доходу, кредитної інформації) у цій галузі.