Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
77 results
Search Results
Item Етносоціальний досвід як об’ективація ментальності та ідентичності(Сумський державний університет, 2023) Бойко, Ольга Петрівна; Бойко, Ольга Петровна; Boiko, Olha PetrivnaТе, що суспільство сьогодні знаходиться в процесі повсякчасних змін не викликає ні яких сумнівів, а тому зрозуміло і з’являються нові реалії та атрибути, які вимагають їх осмислення та усвідомлення. В Україні становлення і розвиток громадянського суспільства зумовлює зростання самосвідомості особистості, розширення сфери її соціально значимих ініціатив, адже розвинене громадянське суспільство передбачає досягнення високого рівня самореалізації особистості, реально дієвого механізму захисту прав людини, її вільного самовизначення, а також захист демократичних прав і свобод. На сучасному етапі, в умовах війни, Україна переживає глибоку трансформацію, що впливає на формування нації. Українці демонструють велику готовність до оборони своєї держави та національної ідентичності. Це сприяло зміцненню патріотизму та національної свідомості серед українського населення. У цій ситуації важливо зробити все можливе, щоб зберегти національну єдність та підтримати розвиток української держави.Item Intercultural Management in Educational Organizations(Krakow, 2020) Отрощенко, Лариса Степанівна; Отрощенко, Лариса Степановна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Бойко, Ольга Петрівна; Бойко, Ольга Петровна; Boiko, Olha Petrivna; Миленкова, Римма Володимирівна; Миленкова, Римма Владимировна; Mylenkova, Rymma VolodymyrivnaЛюдський капітал є видатним фактором конкурентоспроможності будь-якої країни. Це факт підтверджує вирішальну роль освіти в підвищенні економіки країни та соціальне процвітання у міжнародному просторі. Реформування вітчизняних вищих система освіти здійснюється у напрямку нового управління освітою підтримка, управління університетами, фінансування наукової діяльності та міжкультурна діяльність взаємодія університетів з особистостями, культурами та бізнесом. У цьому контексті більшість освітніх організацій стають полікультурними та багатонаціональними. Ось чому університети як міжкультурні простори є зосередженими цей папір. Сучасні університети стикаються з багатьма проблемами, включаючи завдання залишатись інтелектуально та культурно життєздатними у швидко мінливому світі, готуючи студентів до конкуренції на світовому ринку праці та взаємодії з людьми від інших етнічних, релігійних, культурних, національних та географічних груп. Інший Визначено підходи до поняття «міжкультурний менеджмент в освітніх організаціях» та визначено ресурси його вдосконалення у системі вищої освіти. Беручи до уваги, що міжкультурність управління складається з міжкультурних компетенцій, поняття „міжкультурна компетентність” було ретельно проаналізовано. Було зроблено висновок, що міжкультурний менеджмент, заснований на різних вимірах знань, поглядів, умінь та навичок, зазвичай визначається як здатність успішного спілкування і висока ефективність організації у співпраці з іншими культурами.Item Trainings Usage in the Professional Education of Future Sociocultural Activity Managers(KYIV NATIONAL UNIVERSITY OF CULTURE AND ARTS, 2020) Отрощенко, Лариса Степанівна; Отрощенко, Лариса Степановна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Бойко, Ольга Петрівна; Бойко, Ольга Петровна; Boiko, Olha Petrivna; Єремус-Левандовська, Г.; Повалій, Тетяна Леонідівна; Повалий, Татьяна Леонидовна; Povalii, Tatiana LeonidivnaВступ. Сьогодні зростає актуальність управління соціокультурною галуззю. У зв’язку із залученням в цей процес менеджера, зміст діяльності якого полягає в керуванні зберіганням та розповсюдженням культурних цінностей, виникає необхідність висвітлення інноваційних форм навчання майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності. Мета і методи. Мета – теоретичний аналіз, систематизація й узагальнення наукових досліджень щодо обґрунтування особливостей використання тренінгів у професійній підготовці майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності. У ході дослідження використано загальнонаукові методи аналізу, синтезу, систематизації й узагальнення теоретичних положень, а також конкретнонаукові методи термінологічного аналізу, ретроспективний, системно-структурний і структурно-функціональний. Результати. Висвітлено ключові моменти в історії виникнення та розвитку тренінгів. Розкрито види тренінгів: особистісно-орієнтований, вироблення навичок, маркетинговий, управлінський, кадровий та організаційний. Систематизовано структуру підготовки тренінгу у професійному навчанні майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності, яка конкретизована за такими показниками: етапи, розділи, мета та зміст етапів, приклади застосування. Проаналізовано зміст тренінгів та подано їх орієнтовну тематику. Виокремлено особисті якості викладача-тренера та виявлено елементи його професійної майстерності. Висновки та обговорення. Наукова новизна одержаних результатів полягає у конкретизації поняття «тренінг», систематизуванні структури підготовки тренінгу та поданні орієнтовної тематики тренінгів для навчання майбутніх менеджерів соціокультурної діяльності, а практичне значення – в можливості використання досягнутих результатів у навчальному процесі вищих закладів освіти.Item Leisure Management at the Educational Institutions of the Labour Reserves System During the Post-War Recovery of Ukraine (1945-1950)(Київський національний університет культури і мистецтв, 2020) Король, Сергій Миколайович; Король, Сергей Николаевич; Korol, Serhii Mykolaiovych; Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii Mykolaiovych; Зінченко, Анна Володимирівна; Зинченко, Анна Владимировна; Zinchenko, Anna Volodymyrivna; Камьонка, М.The study is relevant due to considering of socio-cultural life arrangement positive and negative domestic experience at the current reformation of professional education in Ukraine. Purpose and methods. The aim of the article lies in the analysis of arrangement peculiarities of students’ leisure at professional schools in the period of the Post-war Recovery of Ukraine (1945-1950). The study used methods include general scientific (analysis, synthesis, induction, deduction, typology, abstraction) and special (problem-chronological, comparative, systematic, retrospective, hermeneutics and content-analysis elements) methods. Results. The research reveals that the extra-curricular activity and organized leisure time of students at labour reserves educational establishments, primarily, were additionally political-ideologically and military-physically oriented. It also used the principles of authoritative pedagogy. Conclusions. The scientific novelty of the research results is that for the first time the analysis, classification and characterization of specific types of students’ free time organization were made, as well as efficiency of the motivation and control means of leisure arrangement model was evaluated. The practical significance of the results is reflected in the presentation to modern educators and students of the leisure organization peculiarities in the post-war period, which has an important pedagogical and educational role and can be used in the preparation of specialists in the specialty “Management of Socio-Cultural Activities”.Item Нормативно-правове забезпечення соціальної політики в незалежній Україні на перших етапах становлення держави(Сумський державний університет, 2020) Король, Сергій Миколайович; Король, Сергей Николаевич; Korol, Serhii Mykolaiovych; Ніколаєнко, М.М.Процес формування сучасного українського правового забезпечення соціальної політики починається з 1991 року, коли Україна стала незалежною і державі потрібно було визнавати і забезпечувати основні соціальні права людини і громадянина, а саме: право на працю, незалежні, безпечні й здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від установленої законом, на соціальний захист, право на достатній життєвий рівень для себе і своєї сім’ї, на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування.Item Результати інтернет опитування представників місцевих політичних партій в місті Суми щодо роботи з молоддю(Сумський державний університет, 2019) Король, Сергій Миколайович; Король, Сергей Николаевич; Korol, Serhii Mykolaiovych; Глова, Д.Молодь – це майбутнє України, адже молоді громадяни – це громадяни України віком від 14 до 35 років, неповнолітні віком до 18 років. Хто ж повинен опікуватися про них? Хто ж повинен надавати гідне майбутнє для молоді? Зрозуміло, що саме політичні сили мають всі права для надання гідного майбутнього. Але, чи це так? Чи стурбовані вони цим питанням? Чи вважається аполітичність (ухилення від участі у політичному житті, байдуже ставлення до питань політики) молоді, не взаємодії політики з неї? Мета розвідки: визначити молодіжні ініціативи та форми взаємодії із молоддю з боку політичних партій м. Суми шляхом експертного інтернет опитування. З даної мети необхідно вирішити наступні завдання дослідження: з’ясувати чи проводиться робота з молоддю зі сторони політичних партії; в чому полягає взаємодія с молоддю; розглянути повноваження політичних партій; проаналізувати причини аполітичності молоді; провести аналіз експертного опитування.Item Інформування громадськості щодо євроатлантичної інтеграції України: правовий аспект(Сумський державний університет, 2019) Король, Сергій Миколайович; Король, Сергей Николаевич; Korol, Serhii Mykolaiovych; Черкасова, О.Виходячи з довгострокової цілі приєднання до загальноєвропейської системи колективної безпеки, основою якої є НАТО, Україна вибудовує нові підходи до забезпечення національної безпеки. З цим Україна здійснюватиме інтеграцію до європейського політичного, економічного, правового простору з метою набуття членства в Європейському Союзі, а також поглиблюватиме співробітництво з НАТО щоб досягти критеріїв, необхідних для набуття членства у цій організації. Питання євроатлантичної інтеграції України повинні знати і розуміти громадяни України. Мета: розглянути нормативно-правові документи щодо інформування громадськості стосовно євроатлантичної інтеграції України. З поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання: проаналізувати Указ Президента «Про Концепцію вдосконалення інформування громадськості з питань євроатлантичної інтеграції України на 2017-2020 роки»; Закон України «Про внесення змін до Конституції України (щодо стратегічного курсу держави на набуття повноправного членства України в Європейському Союзі та в Організації Північноатлантичного договору)».Item Организация питания учащихся заведений трудовых резервов во время восстановления экономики Украины (1943–1950 гг.)(Academic Publishing House Researcher s.r.o., 2017) Король, Сергій Миколайович; Король, Сергей Николаевич; Korol, Serhii Mykolaiovych; Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii MykolaiovychВ статье авторами сделана попытка охарактеризовать повседневную организацию питания в учебных заведениях системы трудовых резервов во время восстановления экономики Украины в 1943-1950 гг. Трудовые резервы были советской централизованной структурой, выполнявшей задачу подготовки и обеспечения стратегических отраслей экономики молодыми рабочими. Были проанализированы условия продовольственного обеспечения и общественного питания учащихся учреждений этой структуры во время их обучения. Преобладающим фактором, повлиявшим на повседневную жизнь учащихся трудовых резервов, была их полная зависимость от государства. В условиях послевоенной нищеты и голода государственные стандарты продовольственного снабжения и материально-бытовых условий в заведениях трудовых ресурсов воспринимались как удовлетворительные. Однако было обнаружено несоответствие между официальными стандартами и реальными условиями жизни трудрезервников. Фактическое продовольственное обеспечение во многом не соответствовало официальным стандартам через сбои централизованной поставки, неэффективное использование ресурсов, неадекватное качество товаров и коррупцию среди персонала. Исследование основано на материалах Центрального государственного архива высших органов власти и управления Украины, Центрального государственного архива общественных объединений Украины и нескольких украинских региональных архивов. Также авторами использовались нарративные источники.Item Привлечение молодежи в учебные заведения системы трудовых резервов во время восстановления экономики Украины: социальные и организационные аспекты (1943–1950 гг.)(Academic Publishing House Researcher s.r.o., 2018) Король, Сергій Миколайович; Король, Сергей Николаевич; Korol, Serhii Mykolaiovych; Король, Віталій Миколайович; Король, Виталий Николаевич; Korol, Vitalii MykolaiovychУ статті було зроблено спробу охарактеризувати процес формування контингенту учнів системи трудових резервів. Під час післявоєнної відбудови згадана централізована система виконувала завдання забезпечення стратегічних секторів радянської економіки молодими робітниками. Авторами були вивчені соціальні та організаційні особливості залучення молоді в ремісничі училища та школи ФЗН Української РСР в 1943-1950 рр. Визначено роль місцевих органів, управлінь трудових резервів і військових комісаріатів в ході мобілізації. Вирішальне значення в наповненні даних закладів зіграли примусові призови. Максимальної кількості учнів системи трудових резервів в Україні було досягнуто на рубежі 1947-1948 рр. Широкомасштабний процес залучення молоді до навчальних закладів трудових резервів і методи його реалізації ускладнювалися різними підходами до підбору контингенту учнів певних типів установ, розширенням категорій мобілізованих, неоднозначною мотивацією молоді до навчання, поширенням ухилення від примусового призову. Дослідження засноване на матеріалах Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України, Центрального державного архіву громадських об'єднань України та кількох українських регіональних архівів.Item Практичні аспекти філософії часу(Сумський державний університет, 2017) Артюх, В`ячеслав Олексійович; Артюх, Вячеслав Алексеевич; Artiukh, Viacheslav Oleksiiovych; Бойко, Ольга Петрівна; Бойко, Ольга Петровна; Boiko, Olha Petrivna; Вертель, А.В.; Додонов, Р.О.; Козинцева, Тетяна Олександрівна; Козинцева, Татьяна Александровна; Kozyntseva, Tetiana Oleksandrivna; Колінько, М.В.; Лебідь, Андрій Євгенович; Лебедь, Андрей Евгеньевич; Lebid, Andrii Yevhenovych; Лебідь, Євген Олександрович; Лебедь, Евгений Александрович; Lebid, Yevhen Oleksandrovych; Мозговий, Іван Павлович; Мозговый, Иван Павлович; Mozghovyi, Ivan Pavlovych; Синах, Андрій Олександрович; Сынах, Андрей Александрович; Synakh, Andrii OleksandrovychЧас, як і колись, продовжує тримати думку людини в напруженні, провокуючи її на спроби відповісти на вічні запитання: що таке час?, яка його природа?, як майбутнє впливає на сьогодення, а сьогодення – на минуле?, як час проявляє себе в різних регіонах реальності?, як співвідносяться психіка й час?, що таке вічність?, чому час має саме такі властивості, які має?.. Безліч запитань, які здатні викликати здивування, а що, як не здивування, дає початок філософії? Як і раніше, людина намагається створити нові моделі часу чи навіть запропонувати остаточну його теорію. Колективна монографія «Практичні аспекти філософії часу» – один із кроків на шляху до розуміння природи часу. Вона призначена для філософів, науковців-гуманітаріїв та природничників, аспірантів, студентів, а також усіх, хто цікавиться проблемами сучасної філософії часу.