Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
6 results
Search Results
Item The place and the role of financial monitoring in anti-money laundering system(Universitas Diponegoro, 2023) Уткіна, Марина Сергіївна; Уткина, Марина Сергеевна; Utkina, Maryna Serhiivna; Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha SerhiivnaФінансовий моніторинг відіграє ключову роль у загальній ефективності системи боротьби з відмиванням грошей (AML). У цій статті досліджено місце та роль фінансового моніторингу у запобіганні та виявленні діяльності з відмивання коштів. Автори підкреслили важливість ефективного фінансового моніторингу для виконання нормативних вимог. Актуалізовано визначення ролі та місця фінансового моніторингу в боротьбі з легалізацією корупційних доходів, враховуючи завдання та вимоги, які стоять перед Україною як країною-кандидатом на вступ до Європейського Союзу, та виклики, спричинені воєнним станом.Item Problem aspects of interaction of law enforcement authorities in the field of countering money laundering(Universidad de la Amazonia, 2021) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Горобець, Надія Сергіївна; Горобец, Надежда Сергеевна; Horobets, Nadiia Serhiivna; Костенко, Андріана Миколаївна; Костенко, Андриана Николаевна; Kostenko, Andriana Mykolaivna; Назаров, Микола Сергiйович; Назаров, Николай Сергеевич; Nazarov, Mykola SerhiiovychOne of the biggest obstacles to maintaining an effective international financial system is money laundering. Money laundering is also extremely difficult to investigate and prosecute. The latter task is entrusted to law enforcement agencies. The purpose of the article is to characterize the problematic aspects of law enforcement cooperation in the field of combating money laundering in Ukraine and finding optimal ways to solve them. During the study, the authors used the following methods: dialectal, terminological analysis and operationalization of concepts, analysis and refinement, analysis, and synthesis, sociological and statistical. The article emphasizes that the normative sources of ways of interaction between law enforcement agencies in the field of combating money laundering are set out in a rather fragmentary manner, without any specifics regarding the specific boundaries, scope of cooperation. This situation inevitably leads to various kinds of abuse and conflict. In our opinion, given the importance of the task of combating money laundering, the main task is to clearly regulate the ways and methods of cooperation between law enforcement agencies in this area and the introduction of administrative liability for failure to take measures or evasion of such cooperation.Item Організаційно-правові аспекти міжнародного співробітництва у сфері протидії легалізації злочинних доходів(Запорізький національний університет, 2021) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Чернадчук, Олександр Вікторович; Чернадчук, Александр Викторович; Chernadchuk, Oleksandr ViktorovychМетою статті є адміністративно-правова характеристика організаційно-правових аспектів міжнародного співробітництва у сфері протидії легалізації злочинних доходів. Легалізації злочинних доходів визнана злочином міжнародного характеру. Саме тому, протидія цьому деструктивному явищу є завданням не однієї конкретної держави, а всієї міжнародної спільноти. Міжнародна співробітництво у сфері протидії легалізації злочинних доходів розвивається досить динамічно. Це багато в чому пояснюється тим, що передумови міжнародно-правового регулювання були закладені багатосторонніми та двосторонніми міжнародними договорами про взаємну правову допомогу у кримінальних справах 50-х рр. ХХ ст. Серед міжнародних організацій, які значну увагу приділяють корупції, як джерелу накопичення коштів, що можуть брати участь у легалізації злочинних доходів, особливе місце посідає Financial Action Task Forse (FATF). FATF здійснює моніторинг країн, щоб переконатися, що вони повністю та ефективно впроваджують Стандарти FATF, і притягує країни до відповідальності, які їх не виконують. Історія взаємодії України та FATF почалася із здобуття Україною незалежності та свідчить про недостатнє використання Україною інструментарію протидії корупції та легалізації злочинних доходів, якими володіє ця міжнародна організація. Включення до «чорного списку» стало своєрідною шоковою терапією для українського суспільства та зумовило проведення певних реформ. Відповідальність за дотримання законодавства про боротьбу з відмиванням грошей у Європейському Союзі в першу чергу покладається на національні компетентні органи, призначені державами-членами при транспонуванні Директив щодо боротьби з відмиванням грошей. Стосовно організації міжнародного співробітництва у сфері запобігання та протидії легалізації злочинних доходів в Україні, то воно здійснюється за принципом взаємності відповідно міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, інших нормативно-правових актів.Item Кримінально-правова характеристика об’єктивнихознак легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом(Видавничий дім «Гельветика», 2020) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha SerhiivnaУ статті аналізуються питання об’єктивних ознак легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом. Одним із найбільш поширених та найбільш небезпечних злочинів, відповідальність за вчинення якого передбачена VII Розділом Кримінального кодексу України, є легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом. Даний злочин характеризується високою суспільною небезпечністю, адже є своєрідним етапом злочинної діяльності та досить часто пов’язаний із корупцією, може негативно впливати на відносини власності, фінансово-кредитну систему, правосуддя. Традиційно у теорії кримінального права виділяють об’єктивні та суб’єктивні ознаки складу злочину. До об’єктивних належать об’єкт злочину та його об’єктивна сторона. Основним безпосереднім об’єктом злочину є суспільні відносини у сфері легальної економічної діяльності. Додатковим об’єктом є правовідносини у сфері нормального функціонування фінансово-кредитної системи, правосуддя, громадської безпеки, належного функціонування органів державної влади. Предмет легалізації (відмивання), одержаних злочинним шляхом, є досить специфічним, адже, щоб його визначити попередньо необхідно ознайомитись з джерелом походження майна чи коштів. Так, законодавець чітко вказує на незаконний, злочинний шлях походження майна чи коштів. Тобто, застосування ст. 209 Кримінального кодексу України вимагає попереднього винесення обвинувального вироку за предикатний злочин. Об’єктивна сторона легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, може альтернативно виражатись в одній з чотирьох форм: вчинення фінансової операції з коштами або іншим майном, одержаними внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів; вчинення правочину з коштами або іншим майном, одержаними внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів; вчинення дій, спрямованих на приховання чи маскування незаконного походження таких коштів або іншого майна чи володіння ними, прав на такі кошти або майно, джерела їх походження, місцезнаходження, переміщення, зміну їх форми (перетворення); набуття, володіння або використання коштів чи іншого майна, одержаних внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, що передувало легалізації (відмиванню) доходів. Робиться висновок, що об’єктивні ознаки легалізації (відмивання) доходів, одержаним злочинним шляхом, викладені законодавцем досить чітко. Водночас, в умовах постійного розвитку, особливо інформаційних відносин, конкретні форми цього діяння можуть трансформуватися, що суттєво ускладнює процес кваліфікації, а отже і притягнення винних до кримінальної відповідальності. Тому, диспозиція та примітка 1 до ст. 209 Кримінального кодексу України потребує внесення певних змін та доповнень.Item Контрабанда валютних цінностей та товарів комерційного призначення як способи легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом(Видавничий дім «Гельветика», 2020) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Скляр, Ю.І.У статті проаналізовано контрабанду валютних цінностей і товарів комерційного призначення як способів легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом. Автори наголошують, що світові процеси, спрямовані на об’єднання та гармонізацію в тому числі економічної діяльності, не завжди зумовлюють конструктивні перетворення. Нині однією з найбільших загроз економіці держави, у тому числі перепоною її економічному розвитку, є зростання числа випадків учинення легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом. Форми та способи легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, є різноманітними. Більше того, в умовах активної державної протидії цьому деструктивному діянню ці форми та способи постійно трансформуються, оновлюються й новелізуються. Щодо вітчизняного законодавства, то перелік способів легалізації міститься як у чинному Законі України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», так і в Проекті Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», що набирає чинності з 28 квітня 2020 р., а також у Кримінальному кодексі України. У цих законодавчих джерелах перелік дій, що належать до легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, уніфіковано. Однак перелік способів учинення діяння, відповідальність за вчинення якого передбачена ст. 209 Кримінального кодексу України, потребує доповнення. Так, автори вважають, що ефективна законодавча база, спрямована на протидію легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, повинна забороняти будь-які можливі способи такої легалізації, маючи на меті криміналізацію окремих правопорушень. Робиться висновок, що способи легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, постійно новелізуються й удосконалюються. Автори вважають, що нині найбільш простими та найбільш поширеними із них є контрабанда валютних цінностей і контрабанда товарів комерційного призначення. Саме цим й обґрунтовується соціальна зумовленість кри-міналізації цих діянь.Item Легалізація (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом: характеристика складу злочину(Сумський державний університет, 2020) Кириченко, В.С.; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha SerhiivnaФінансовий підйом сучасного суспільства нерозривно пов’язаний із протидією усіх можливих небезпек, тим більше, які поширюються в період реформування фінансової системи. Легалізація доходів, отриманих злочинним шляхом, є для України актуальною зараз, тому що в сьогоднішніх умовах становлення нашої держави здійснюється перебудовою економіки, разом із цим збільшується і чисельність коштів злочинного походження. Питання боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів, отриманих злочинним шляхом, вважається питанням національної безпеки. Протидія легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом, вимагає розуміння природи і чинників поширення цього суспільно небезпечного явища, а ще відповідного правового забезпечення, узгодженого з інтернаціональними стандартами. Основними цілями даної роботи є розгляд проблем протидії легалізації доходів отриманих злочинним шляхо