Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Item
    Розроблення інтерфейсу користувача модуля автоматизованого внутрішнього фінансового моніторингу на підґрунті UML-методології
    (Видавничий дім «Гельветика», 2021) Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Яровенко, Ганна Миколаївна; Яровенко, Анна Николаевна; Yarovenko, Hanna Mykolaivna; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna
    Бурхливий розвиток мов об’єктно-орієнтованого програмування наприкінці XX ст. сприяв розвитку уніфікованих мов моделювання для графічного опису розроблення програмного забезпечення, системного проєктування, відображення організаційних структур відповідної сфери призначення та моделювання бізнес-процесів фінансово-економічного середовища. В умовах сьогодення такими мовами широкого профілю є нотації IDEF0, IDEF3, DFD, UML, які дають змогу здійснювати ефективне визначення, візуалізацію, проєктування, документування автоматизованих програмних модулів та систем. У статті розроблено моделі комунікації між основними користувачами системи і модулем автоматизованого внутрішнього фінансового моніторингу для виявлення якості фінансових транзакцій та упередження легалізації кримінальних доходів на основі UML-діаграм. Запропоновані діаграми візуалізують усі етапи перевірки фінансової операції, визначають напрям руху обміну повідомленнями між задіяними модулями (службами) внутрішнього фінансового моніторингу та службами державного фінансового моніторингу.
  • Item
    Регуляторне забезпечення фінансового моніторингу та кіберзахисту: передові досвіди
    (Сумський державний університет, 2021) Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Кочережченко, Р.Д.
    Інноваційна трансформація політичної, економічної, соціальної сфери посилює залежність фінансової системи від цифрових рішень, стимулюючи необхідність посилення безпеки. У світлі ризику та потенційних наслідків кіберподій, фінансового шахрайства, посилення фінансової безпеки та стійкості кіберпростору є важливою місією внутрішньої безпеки для кожної країни.
  • Item
    Теорія та практика інтелектуалізації та автоматизації процесів фінансового моніторингу
    (Сумський державний університет, 2021) Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Гриценко, Костянтин Григорович; Гриценко, Константин Григорьевич; Hrytsenko, Kostiantyn Hryhorovych; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Діденко, Ірина Вікторівна; Диденко, Ирина Викторовна; Didenko, Iryna Viktorivna; Єфіменко, А.Ю.
  • Item
    Strengthening the economic security of the country: optimization of the financial monitoring procedure
    (Centre of Sociological Research, 2021) Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Бойко, Антон Олександрович; Бойко, Антон Александрович; Boiko, Anton Oleksandrovych; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna
    Монографія містить результати в розрізі трьох площин: економіко-політичного забезпечення процедур фінансового моніторингу для протидії відмивання кримінальних доходів та організації кібербезпеки фінансово-інформаційної сфери; економіко-аналітичного забезпечення щодо визначення рівня фінансової безпеки для 102 країн світу; інформаційного забезпечення процедур фінансового моніторингу (на прикладі України). Узагальнюючий аналіз діючих систем фінансового моніторингу для протидії відмивання кримінальних доходів та передбачення кібершахрайств представлено для країн-членів Європейського Союзу, а також Сполучених Штатів Америки, України. З метою визначення рівня фінансовиї безпеки в роботі проведено комплексний аналіз значень окремих індикаторів, що здійснють вплив на прозорість фінансової системи та характеризують можливість використання соціально-економічних об’єктів, особливо таких, як банківські установи, фінансові установі, бізнес-організації, компанії для відмивання кримінальних доходів. А також сформовано інтегральний рейтинговий показник, який відображає рівень безпеки конкретної країни (дуже високий, високий, середній, низький, дуже низький). З метою детального аналізу фінансових транзакцій та дослідження особливостей фінансових систем між групами країн світу, здійснено кластерний аналіз, результатами якого є розподіл 102 країн світу, які досліджуються групою розробки фінансових заходів боротьби з відмивання грошей (FATF), на 10 груп, статистично підтверджений інструментами дисперсійного аналізу та протоколом агломерації. В розрізі інформаційної площини розроблено автоматизований модуль для внутрішнього фінмоніторингу економічних агентів відповідно до діючого законодавства України за допомогою програмного забезпечення Bizagi Studio та нотації BPMN 2.0. Модуль містить моделі бізнес-процесів для виявлення ознак залучення у процеси легалізації коштів, здобутих злочинним шляхом: 1) багатьох параметрів діяльності різних економічних агентів; 2) платежів через систему «Клієнт-Банк» (передбачає блокування користувача у випадку відсутності джерела доходів та документів, які підтверджують законність транзакції); 3) операцій фінпосередників (перевірка за критеріями, регламентованими загальнодержавними нормативними актами, рекомендаціями FATF або визначеними самим суб’єктом фінмоніторингу); 4) осіб, які здійснюють фінансові операції (автоматизована ідентифікація та верифікація клієнтів щодо здійснення ними незаконних операцій, зміни ними наданих даних, достовірності наданої ними інформації тощо). Алгоритмічне забезпечення цієї інформаційної системи створено із використання елементів машинної бізнес-логіки, структури бази-даних, псевдокоду, блок-схем роботи програм. Крім того, розроблений модуль передбачає інтеграцію результатів внутрішнього моніторингу із автоматизованою системою державного фінансового моніторингу.
  • Item
    Designing the structure of databases for internal financial monitoring by economic agents
    (CPN Publishing Group. Kyoto, Japan, 2021) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Стельмах, І. В.
    У статті наведено результати розроблення структури баз даних внутрішнього фінансового моніторингу економічних агентів у вигляді схеми даних з урахуванням сутностей, їх атрибутів, ключових полів та взаємозв’язків, а також структури одиниць нормативно-довідкової інформації, необхідної для організації основних процедур моніторингу на підґрунті внутрішніх та зовнішніх джерел.
  • Item
    Фінансовий моніторинг клієнтів економічних агентів на підґрунті верифікаційно-ідентифікаційних вхідних та вихідних документів
    (Науковий погляд: економіка та управління, 2021) Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Кочережченко, Роман Дмитрович; Кочережченко, Р. Д.
    Процеси ідентифікації та верифікації осіб є дієвими інструментами, яким віддається провідна роль, та які сприяють недопущенню обігу злочинних коштів через фінансово-економічну систему, дозволяють викрити джерела походження незаконних доходів. В статті розроблено структурну схему вхідних та вихідних документів, що пов’язані з ідентифікацією та верифікацією осіб, які підлягають фінансовому моніторингу економічними агентами, наведено опис кожного етапу перевірки, вимоги до документів, їх зміст. Перевірка вхідних документів складається з трьох етапів. На 1-му етапі перевіряються ідентифікаційні документи, на 2-му етапі – установчі документи, на 3-му етапі – фінансові документи. Структурна схема вихідних документів містить повідомлення Спеціально уповноваженому органу, повідомлення Службі безпеки України, Інформація Національному банку України, лист клієнту.
  • Item
    Development of databases structure of internal economic agents financial monitoring
    (University of Banking of the National Bank of Ukraine, 2021) Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Dotsenko, T.; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna
    The article presents the results of developing the structure of databases of internal financial monitoring of economic agents in the form of a data scheme taking into account the entities, their attributes, key fields, and relationships, as well as the structure of units of regulatory information required for basic monitoring procedures based on internal and external sources. The block diagram of the financial monitoring databases, formed in the modern BPMN 2.0 notation using the Bizagi Studio software product on the basis of internal normative and reference documents, consists of tables containing information on: the client's financial monitoring questionnaire; list of risky clients according to the system of economic agent; the list of clients for which there are court rulings and financial transactions which may contain signs of risk; list of PEP clients of the economic agent; list of clients for which there is a share of state ownership (PSP); list of prohibited industries; reference books (type of financial transactions; features of financial transactions of mandatory financial monitoring; features of financial transactions of internal financial monitoring; identity document; type of subject of primary financial monitoring; type of notification; legal status of transaction participant; type of person who related to the financial transaction; the presence of permission to provide information; signs of financial transaction; regions of Ukraine); directory of risk criteria; clients with FATCA status. The scheme of the structure of databases of internal financial monitoring of economic agents using normative and reference information on the basis of external sources is presented by tables containing information on: legal entities, natural persons-entrepreneurs, public formations, public associations, notaries, lawyers of Ukraine; the list of persons related to terrorism and international sanctions, formed by the State Financial Monitoring Service of Ukraine; list of public figures and members of their families; sanctions lists (National Security and Defense Council of Ukraine; Ministry of Economic Development and Trade of Ukraine; OFAC SDN List — US sanctions list; worldwide sanctions lists; EU sanctions lists); lists of high-risk countries (aggressor state, countries with strategic shortcomings, countries with hostilities, list of the European Commission for countries with weak APC / FT regime, countries with high levels of corruption, self-proclaimed countries, countries with high risk of FT, offshore countries); The First All-Ukrainian Bureau of Credit Histories, which describes the credit history, credit risks of individuals and legal entities in Ukraine (PVBKI); International Bureau of Credit Histories, which describes the credit history of individuals and legal entities of clients of Ukrainian economic agents (MBKI); list of dual-use goods; list of persons with OSH; AntiFraud HUB — information about fraudsters; register of bankruptcies; register of debtors; register of court decisions; database of invalid documents; list of persons hiding from the authorities; register of EP payers; registers of encumbrances on movable and immovable property; data on securities; lustration register; register of arbitration trustees; corruption register; bases of Ukrainian organizations; information on foreign companies. Integrated use of the developed databases based on the proposed schemes will improve the procedures for financial monitoring by economic agents and solve several current problems.
  • Item
    Кластеризація країн за рівнем використання фінансових установ для легалізації кримінальних доходів
    (. Науковий погляд: економіка та управління, 2020) Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna
    Стрімкий розвиток інформаційних технологій, лібералізація руху фінансового капіталу, інтенсивне використання цифрового каналу надання фінансових послуг, а також збільшення масштабів тіньової економічної діяльності призводять до нарощення обсягів незаконно отриманих коштів і вдосконалення схем та методів, які використовують злочинці для легалізації кримінальних доходів. За цих умов зростає необхідність здійснення превентивних заходів щодо протидії легалізації сумнівних доходів за рахунок адекватної оцінки даного ризику. Метою даного дослідження є виокремлення однорідних груп країн за рівнем використання їхніх фінансових установ для легалізації кримінальних доходів. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи кластерного, кореляційного, дисперсійного аналізу. За результатами кластерного аналізу виділено 10 груп країн залежно від рівня ризику легалізації кримінальних доходів.