Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    The impact of state regulation in a sphere of education on sustainable development of national economy.
    (Problems and Perspectives in Management, 2020) Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Швіндіна, Ганна Олександрівна; Швиндина, Анна Александровна; Shvindina, Hanna Oleksandrivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana; Мішеніна, Галина Анатоліївна; Мишенина, Галина Анатольевна; Mishenina, Halyna Anatoliivna; Геєць, І.О.
    Education is a core element of the Sustainable Development Concept. It is not only because of the declaration of SDG 4 within the 2030 Agenda but also its embeddedness in other goals, targets, and indicators. Thus, the study aims to generalize approaches to define the relationship between the efficiency of the strategy of sustainable devel opment of the national economy and state regulation of education. The research is accomplished for 14 Central and Eastern European countries (2006–2016) using the combination of principal components method and parametric method of stochastic frontier analysis in the software package STATA 11 and FRONTIER 4.1. As a result, the empirical proofs of the strong and adequate link between the efficiency of the sus tainable development strategy of the national economy and state regulation of educa tion are identified. The technical efficiency indexes were also calculated that allowed forming three clusters for Central and Eastern European countries distributed by the level of state regulation of education and efficiency of sustainable development strategy implementation. It helps to distinguish the main measures to reform the state regula tion of education in Ukraine considering the experience of Slovenia, Poland, the Czech Republic, countries that proved to be the leaders in a sphere of sustainable develop ment strategy implementation. The recommendations for further improvements in educational policies were defined. For instance, effective and sustainable state regula tion of education should focus on decentralizing education, developing private-public partnerships, stimulating adult education development, etc.
  • Item
    Intercultural development of European cities: educational and financial and economic challenges
    (Чернігіський національний технічний університет, 2019) Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Пономаренко, Оксана Сергіївна; Пономаренко, Оксана Сергеевна; Ponomarenko, Oksana Serhiivna
    У статті досліджено, як європейські міста, вирішуючи проблеми міграції, біженців та вимушених переселенців, скоординували вектор свого розвитку в напрямку інтеркультурності. Програма Інтеркультурного розвитку міст Ради Європи спрямована интеркультурность; индекс интеркультурности; территориальная община; образование; социально-экономическое развитие городана вивчення потенціалу інтеркультурного підходу до інтеграції громади з культурно різноманітним населенням. У статті досліджено зміст поняття інтеркультурне місто. Розглянуто інтеркультурний індекс як інструмент порівняльного аналізу. Визначено основні передумови входження міст до мережі інтеркультурних міст. Досліджено географічне поширення мережі інтеркультурних міст, передусім у країнах, де проблема етнокультурного розмаїття стоїть особливо гостро. На прикладі двох міст України представлено, як проводиться оцінювання функцій міст, використовуючи інструментарій інтеркультурних лінз та як визначаються пріоритети інтеркультурних стратегій. Представлено обґрунтування взаємозв’язу освітньої та економічної складової інтеркультурного розвитку міст.
  • Item
    The issues of the city development strategy design basing on the European intercultural educational policy
    (Сумський держвний університет, 2018) Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Mayboroda, Tetyana Mykolayivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Петрушенко, Юрій Миколайович; Петрушенко, Юрий Николаевич; Petrushenko, Yurii Mykolaiovych; Замора, Оксана Михайлівна; Замора, Оксана Михайловна; Zamora, Oksana Mykhailivna
    У статті розглянуто досвід та проаналізовано засади європейської інтеркультурної концепції та політики, зокрема в сегменті освіти, та її вплив на місцевий розвиток. Також досліджено потенційні напрямки стратегування окремо взятого міста Суми з точки зору відповідності цим засадам та їх вплив на місцевий розвиток. Превенція радикалізації та посилення економічного потенціалу через інтеркультурну освітню політику є надзвичайно актуальною для пограничної Сумської області в умовах довгострокового військового конфлікту. Приєднання українського міста Суми в 2016 році до Меморандуму Національної Мережі Інтеркультурних Міст України вимагає змін в стратегічних поглядах на майбутнє, зокрема, в рамках нової стратегії розвитку міста, що повинна бути розроблена в 2019 році.
  • Item
    Теоретичні основи фінансової політики держави в галузі освіти та її складових
    (Сумський державний університет, 2017) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Воронцова, Анна Сергіївна; Воронцова, Анна Сергеевна; Vorontsova, Anna Serhiivna; Майборода, Тетяна Миколаївна; Майборода, Татьяна Николаевна; Maiboroda, Tetiana Mykolaivna
    На сьогоднішній день жоден сектор господарювання в країні не може ефективно функціонувати без належного забезпечення фінансовими ресурсами, врегульованого на рівні державної політики. Освітня система не є виключенням, адже від того, як розподілені різного характеру кошти, залежить розвиток та діяльність освітніх установ та провайдерів. Враховуючи, що знання або інтелектуальний ресурс та їх розвиток і застосування в економіці знань набувають все більшого значення для соціально-економічного розвитку як на мікро-, так і на макрорівнях, підтверджується актуальність даної теми дослідження. В роботі було ґрунтовно досліджено узагальнюючу сутність державної фінансової політики на основі аналізу наукових праць численних науковців, виділено основні підходи до встановлення суб’єкту та об’єкту фінансової політики та досліджено їх суть. Окремо розглянуто основні складові фінансової політики за різними ознаками та встановлено місце в них галузі освіти, її основні завдання та принципи. Автори в даній статті аналізують основні підходи науковців щодо сутності фінансового механізму як засобу реалізації фінансової політики, та основні його складові, в тому числі фінансове забезпечення. Додатково було розглянуто основні форми фінансового забезпечення галузі освіти, що формує базу для подальших досліджень у цій сфері.