Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
79 results
Search Results
Item Розвиток місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації (на прикладі СМР)(Сумський державний університет, 2023) Рєзнік, Олег Миколайович; Rieznik, Oleh MykolaiovychАктуалізація тематики полягає в необхідності розвитку місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації з метою підвищення якості місцевого самоврядування та оптимізації бюджетних коштів, які спрямовуються в громаду. Головною метою дослідження є розвиток місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації (на прикладі СМР). Дане дослідження містить такі завдання: дослідити понятійний апарат місцевого самоврядування; визначити забезпечення місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації; сформувати складові місцевого самоврядування; проаналізувати методичне забезпечення місцевого самоврядування; дослідити особливості розвитку місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації; проаналізувати перспективи розвитку місцевого самоврядування в умовах реалізації реформи децентралізації.Item Фінансове шахрайство: сутність та заходи протидії(Запорізький національний університет, 2023) Рєзнік, Олег Миколайович; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Болгов, Г.О.Сучасний світ, насичений інноваціями та цифровими технологіями, відкриває безліч можливостей для розвитку та зручності. Проте, разом із цими можливостями зростає і ризик стати жертвою фінансових шахрайств. Фінансові злочини стають все більш виразними та вдосконаленими, використовуючи нові технічні та соціальні методи впливу. Ця стаття спрямована на розгляд проблеми фінансових шахрайств і вивчення ефективних заходів запобігання таким злочинам. Розглядаючи різноманітні аспекти цього питання, ми проаналізували та визначили стратегії, що спрямовані на забезпечення фінансової безпеки для індивідів, підприємств та суспільства в цілому. В умовах постійного розвитку інформаційних технологій, банківських послуг та фінансового сектору загалом, важливо не лише реагувати на випадки шахрайства, але й активно займатися їхнім передбаченням та запобіганням. Це стає необхідністю для забезпечення стійкості та надійності фінансової системи. Мета нашого дослідження полягає у висвітленні актуальних питаннь, пов’язаних із зростаючою загрозою фінансових шахрайств та визначити стратегії та інструменти, які можуть ефективно запобігти цьому явищу. Дослідження підтверджує, що основними причинами успішного фінансового шахрайства є поєднання технологічних і соціальних аспектів, і що для боротьби з ними потрібен комплексний підхід. Оскільки сучасні технології надають шахраям нові засоби для вчинення злочинів, важливо вдосконалювати технічні заходи безпеки. Однак роль освіти та навчання також важлива. Вкрай важливо, щоб фінансові установи, правоохоронні органи та суспільство в цілому розділили відповідальність за розробку та впровадження ефективних програм інформування про ризики фінансових злочинів. Запропоновані нами стратегії можуть мати значний вплив на запобігання фінансовому шахрайству. Стаття покликана сприяти подальшим дослідженням та розвитку заходів, спрямованих на забезпечення фінансової безпеки. Висновки показують, що лише комплексний підхід, який поєднує технічні та соціальні аспекти, може ефективно протистояти викликам сучасної фінансової злочинності та сприяти побудові стабільної та безпечної фінансової системи.Item Особливості правового регулювання діяльності місцевого самоврядування в умовах сталого розвитку(Луганський навчально-науковий інститут ім. Е. О. Дідоренка, 2023) Чумак, В.В.; Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh MykolaiovychУ статті визначено сутність та особливості правового регулювання діяльності місцевого самоврядування в умовах сталого розвитку. Указано, що, відповідно до закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами, які не суперечать положенням Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Наголошено, що правовий статус місцевого самоврядування в містах Києві та Севастополі, а також в Автономній Республіці Крим визначається Конституцією України та законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» з особливостями, передбаченими законами про міста Київ і Севастополь. Зауважено, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим – також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими в межах їх компетенції.Item Особливості адміністративної відповідальності за порушення правил карантину за законодавством України та Грузії: порівняльно-правовий аспект(Науково-дослідний інститут приватного права і підприємництва імені академіка Ф. Г. Бурчака НАПрН України, 2023) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh MykolaiovychСтаттю присвячено дослідженню особливостей адміністративної відповідальності за порушення правил карантину в Україні та Грузії шляхом вивчення та аналізу окремих норм діючого адміністративно-деліктного законодавства обох країн. З’ясовано, що за діючою в Україні нормативно-правовою базою порушення правил карантину має своїм наслідком притягнення особи-правопорушника до юридичної відповідальності, що може бути або адміністративною, або кримінальною в залежності від специфіки юридичного складу протиправного діяння. Окрему увагу зосереджено на визначенні основних елементів юридичного складу порушення правил карантину як одного з адміністративних проступків у сфері охорони здоров’я населення, а саме встановлено його об’єкт, об’єктивну сторону, визначено можливих суб’єктів вчинення та специфіку суб’єктивної сторони. Констатовано схожість причин запровадження інституту адміністративної відповідальності за порушення правил ізоляції та/або карантину і в Україні, і в Грузії, що було викликано загрозою життю та здоров’ю людей, пов’язаною із розвитком пандемії коронавірусної інфекції у 2020 році та спровокувало внесення певних змін до законодавства, зокрема, і до адміністративно-деліктного.Item Компетенція старости щодо вирішення питань місцевого значення(Сумський державний університет, 2023) Зименко, Олександр Вікторович; Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Зименко, Александр Викторович; Zymenko, Oleksandr ViktorovychДовготривалий процес реалізації в Україні реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади обумовлений потребою у формуванні такої системи місцевого самоврядування, яка б вирізнялася ефективністю функціонування, а саме належною якістю надаваних публічних послуг, доступністю громадськості до інформації, участі громадян у процесі прийняття рішень на місцевому рівні тощо. При цьому вкрай важливими аспектами залишаються вираження та втілення у життя інтересів мешканців окремих населених пунктів, що, головним чином, покладається на старосту і пов’язане зі здійсненням ним своєї професійної діяльності. Відтак визначення компетенції старости шляхом конкретизації кола повноважень, встановлення прав та обов’язків, якими наділяється ця посадова особа місцевого самоврядування, є необхідною умовою для з’ясування його ролі у вирішенні питань місцевого значення.Item Роль і значення інституту старости в системі місцевого самоврядування в Україні(Маріупольський державний університет, 2023) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha SerhiivnaСтаття присвячена важливій та актуальній темі – вивченню ролі та значення інституту старости в системі органів місцевого самоврядування. У статті акцентується увага, що місцева представницька демократія сприяє розвитку громадського самоврядування. Громадяни мають можливість активно брати участь у прийнятті рішень, вносити пропозиції та ініціювати проекти, які впливають на їхнє оточення. Це сприяє зміцненню громадських організацій, розвитку місцевих ініціатив та залученню різних соціальних груп до процесів місцевого управління. Інститут старост сприяє забезпеченню стабільності та соціальної гармонії на місцевому рівні. Староста виконує роль посередника і сприяє вирішенню конфліктних ситуацій, міжгрупових та міжособистісних проблем у громаді. Вони сприяють підтримці соціальної взаємодії, врегулюванню суперечностей та сприяють зміцненню довіри між громадянами. Інститут старост, як інститут місцевого самоврядування, існує в багатьох країнах світу. Хоча назва та функції можуть відрізнятися залежно від країни, загальна ідея полягає в тому, що староста є обраною посадовою особою, що представляє та діє в інтересах своєї місцевої громади. Староста сприяє мобілізації та об’єднанню громади навколо спільних цілей та проєктів. Вони залучають мешканців до участі у розвитку громади, організації заходів та співпраці з іншими організаціями та установами. Інститут староста, як і будь-який інститут, має свої позитивні та негативні риси. Важливо збалансувати позитивні та негативні аспекти інституту старост для забезпечення його ефективності та відповідності потребам громади. Встановлено, що роль і значення старости для місцевої громади в Україні є важливими і багатогранними. Ось деякі аспекти їх ролі: представництво громади, мобілізація та співпраця, розвиток ініціатив та самодостатності, забезпечення порядку та врегулювання конфліктів, реалізація проєктів та програм.Item Щодо проблематики законодавчого врегулювання питань здійснення повноважень сільського, селищного, міського голови у разі їх дострокового припинення на період дії правового режиму воєнного стану в Україні(Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ, 2023) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh MykolaiovychУ статті проаналізовано випадки дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови та особливості їх подальшого виконання секретарем відповідної ради. Запропоновано до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі оборонної роботи додати бронювання військовозобов’язаних, які працюють в органах місцевого самоврядування і діяльність яких є необхідною для забезпечення функціонування зазначених органів, у період дії воєнного стану шляхом внесення доповнення до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Вироблено пропозиції щодо розширення переліку підстав, за наявності яких військовослужбовці під час воєнного стану звільняються з військової служби, що закріплений у Законі України «Про військовий обов’язок і військову службу».Item Економіка та бізнес-інновації(Університетська книга, 2023) Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Карінцева, Олександра Іванівна; Каринцева, Александра Ивановна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna; Завдов'єва, Юлія Миколаївна; Завдовьева, Юлия Николаевна; Zavdovieva, Yuliia Mykolaivna; Балацький, Євген Олегович; Балацкий, Евгений Олегович; Дерев`янко, Юрій Миколайович; Кириченко, Константин Иванович; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Дзиконський, К.; Євдокимов, Ю.; Маслак, О.І.; Кириленко, М.В.; Бойко, Антон Александрович; Збиранник, О.М.; Завражний, Костянтин Юрійович; Лепейко, Т.І.; Завражный, Константин Юрьевич; Zavrazhnyi, Kostiantyn Yuriiovych; Зось-Кіор, М.А.; Калініченко, Л.Л.; Kozmenko, Serhii Mykolaiovych; Касьяненко, Татьяна Вячеславовна; Kryvenko, Larysa Volodymyrivna; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Кубатко, Александра Викторовна; Рєпіна, І.М.; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Решетняк, Ярослав Вячеславович; Мазин, Юрий Александрович; Lytvynenko, Svitlana Mykolaivna; Коновалов, Н.Г.; Кубатко, Олександрa Вікторівна; Starodub, Ihor Andriiovych; Косарева, Т.В.; Кочубей, Р.В.; Псарьов, О.В.; Kubatko, Oleksandra Viktorivna; Derykolenko, Oleksandr Mykolaiovych; Коваленко, Євген Володимирович; Коваленко, Евгений Владимирович; Kovalenko, Yevhen Volodymyrovych; Ковальов, Богдан Леонідович; Лукаш, Ольга Анатольевна; Ковалев, Богдан Леонидович; Маценко, Олександр Михайлович; Кривенко, Лариса Владимировна; Matsenko, Oleksandr Mykhailovych; Стародуб, Ігор Андрійович; Мельник, Ю.М.; Sotnyk, Iryna Mykolaivna; Ступнікер, А.Л.; Рєзнік, Олег Миколайович; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Kovalov, Bohdan Leonidovych; Мельник, В.; Вороненко, В'ячеслав Ігорович; Кубатко, Олександр Васильович; Кубатко, Александр Васильевич; Сотник, Ирина Николаевна; Назарова, Г.В.; Kubatko, Oleksandr Vasylovych; Лебединський, Ігор Леонідович; Лебединский, Игорь Леонидович; Lebedynskyi, Ihor Leonidovych; Решетняк, Ярослав В'ячеславович; Мазін, Юрій Олександрович; Резник, Олег Николаевич; Balatskyi, Yevhen Olehovych; Рубан, Анатолій Іванович; Yarova, Inessa Yevhenivna; Яровая, Инесса Евгеньевна; Voronenko, Viacheslav Ihorovych; Бурлакова, Ірина Михайлівна; Стародуб, Игорь Андреевич; Кривенко, С.В.; Рубан, Анатолий Иванович; Евдокимов, Андрей Валерьевич; Мішенін, Євген Васильович; Мишенин, Евгений Васильевич; Ярова, Інесса Євгенівна; Mishenin, Yevhen Vasylovych; Павленко, О.П.; Півень, А.Г.; Півень, В.С.; Скрипка, Є.О.; Reshetniak, Yaroslav Viacheslavovych; Тєшева, Л.В.; Дериколенко, Олександр Миколайович; Устинова, І.І.; Derevianko, Yurii Mykolaiovych; Євдокимова, Альона Вікторівна; Дериколенко, Анна Александровна; Burlakova, Iryna Mykhailivna; Бойко, Антон Олександрович; Псарьова, В.Г.; Труніна, І.М.; Касьяненко, Владимир Алексеевич; Ruban, Anatolii Ivanovych; Самаль, С.О.; Деревянко, Юрий Николаевич; Харченко, Микола Олексійович; Лукаш, Ольга Анатоліївна; Сауляк, С.В.; Степура, Т.М.; Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Boiko, Anton Oleksandrovych; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych; Вороненко, Вячеслав Игоревич; Тамбовцева, Т.; Дейнека, Л.В.; Karpishchenko, Oleksii Ivanovych; Генс, Люк Юлес Й; Карпищенко, Алексей Иванович; Касьяненко, Тетяна Вячеславівна; Євдокимов, Андрій Валерійович; Дериколенко, Александр Николаевич; Сотник, Ірина Миколаївна; Димченко, О.В.; Козьменко, Сергей Николаевич; Харченко, Николай Алексеевич; Kharchenko, Mykola Oleksiiovych; Карпіщенко, Олексій Іванович; Генс, Люк Юлес И; Чорток, Юлія Володимирівна; Чорток, Юлия Владимировна; Chortok, Yuliia Volodymyrivna; Ходаківська, О.В.; Дериколенко, Анна Олександрівна; Бурлакова, Ирина Михайловна; Yevdokymov, Andrii Valeriiovych; Галиця, І.О.; Евдокимова, Алена Викторовна; Kozlov, Dmytro Valeriiovych; Козлов, Дмитрий Валерьевич; Кривенко, Лариса Володимирівна; Kasianenko, Tetiana Viacheslavivna; Касьяненко, Володимир Олексійович; Шаульська, Л.В.; Yevdokymova, Alona Viktorivna; Mazin, Yurii Oleksandrovych; Hens, Liuk Yules Y; Гриценко, Павло Валерійович; Козлов, Дмитро Валерійович; Гриценко, Павел Валериевич; Hrytsenko, Pavlo Valeriiovych; Дегтярьова, Ірина Борисівна; Дегтярева, Ирина Борисовна; Kasianenko, Volodymyr Oleksiiovych; Derykolenko, Anna Oleksandrivna; Кириченко, Костянтин Іванович; Литвиненко, Светлана Николаевна; Kyrychenko, Kostiantyn Ivanovych; Литвиненко, Світлана Миколаївна; Маценко, Александр Михайлович; Lukash, Olha Anatoliivna; Козьменко, Сергій Миколайович; Dehtyarova, Iryna BorysivnaМатеріал, представлений у підручнику відображає сучасні проблеми впливу інновацій на підприємницьку діяльність бізнес-структур. У підручнику розглядаються питання впровадження інновацій в економічних системах, а також наводяться матеріали, що висвітлюють специфіку управління інноваційними процесами. Зокрема, в них розглядаються питання: генерування інновацій на підприємствах, реалізації цифрових трансформацій, інтенсифікації бізнес-процесів в умовах сучасних промислових революцій, формування інноваційних моделей ведення бізнесу, а також інші актуальні в сьогоднішніх умовах питання. Підручник призначений для викладачів і студентів, а також може бути використаний керівниками підприємств, фахівцями та бізнесменами в їх практичній діяльності.Item Деякі аспекти адміністративно-правового статусу секретаря міської ради(Запорізький національний університет, 2020) Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh MykolaiovychСтаттю присвячено дослідженню деяких аспектів адміністративно-правового статусу секретаря міської ради як посадової особи місцевого самоврядування. Зокрема, в процесі вивчення питань законодавчого врегулювання засад адміністративно-правового статусу секретаря місцевої ради встановлено, що першочергово вони закріплені на конституційному рівні, а також містяться в окремих нормах чинних нормативно-правових актів, серед яких закони України «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад». Встановлено, які заборони передбачені законодавцем щодо суміщення секретарем міської ради своєї службової діяльності з іншою посадою, а також висвітлено повноваження цієї посадової особи місцевого самоврядування. Визначено законодавче регулювання такого повноваження секретаря міської ради, як тимчасове здійснення повноважень міського голови, та надано пропозиції щодо внесення відповідних змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Окрему увагу приділено встановленню прав та обов’язків секретаря міської ради. З’ясовано, що на законодавчому рівні визначено лише повноваження цієї посадової особи місцевого самоврядування, тоді як права та обов’язки не закріплено. З урахуванням вимог законодавства про місцеве самоврядування встановлено, що секретар міської ради обирається з числа депутатів. У процесі більш детального вивчення деяких прав та обов’язків депутатів міської ради констатовано наявну невідповідність норм Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» щодо входження депутата до фракції місцевої організації партії або членства депутата місцевої ради у фракції. Розглянуто питання щодо можливості входження секретаря міської ради до складу депутатських фракцій та/або депутатських груп. З’ясовано, що заборона щодо входження секретаря міської ради до складу депутатських фракцій та/або депутатських груп жодним законодавчим актом не передбачена, тому її закріплення в регламенті міської ради, що не встановлена нормативно-правовим актом вищої юридичної сили, суперечить нормам чинного законодавства про місцеве самоврядування. Вироблено пропозиції щодо внесення відповідних змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».Item Способи оптимізації співпраці правоохоронних органів з метою протидії легалізації злочинних доходів(Запорізький національний університет, 2022) Мотузна, А.В.; Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh MykolaiovychСтаттю присвячено дослідженню співпраці правоохоронних органів з метою протидії легалізації злочинних доходів, а також, визначенню способів оптимізації взаємодії правоохоронних органів між собою та з іншими державними та міжнародними інституціями. Зазначено, що сучасне українське законодавство загалом відповідає вимогам нормативних актів міжнародних організацій, котрі займаються протидією відмивання злочинних доходів. У статті визначено, що правопорушники уникають країн із налагодженою правоохоронною системою та дієвим механізмом протидії легалізації. Тому, оптимізація взаємодії українських правоохоронних органів із вітчизняними та міжнародними інституціями є пріоритетним завданням в рамках протидії легалізації злочинних доходів. Визначено роль співпраці правоохоронних органів із Державною службою фінансового моніторингу. Зауважено, що необхідною є взаємодія, направлена на виконання Плану дій щодо удосконалення національної системи фінансового моніторингу за результатами 5-го раунду оцінки України Комітетом MONEYVAL. Акцентовано увагу на тому, що значний вплив на результативну співпрацю правоохоронних органів справляє корупція. Корумповані правоохоронці можуть створювати перешкоди у проведенні антилегалізаційної діяльності. Обмін інформацією був визначений як основний спосіб взаємодії правоохоронних органів із іншими національними та іноземними органами в сфері протидії легалізації злочинних доходів. Зауважено, що основним критерієм цього виду співпраці є оперативність. У статті вказані основні аспекти співпраці правоохоронних органів, котрі потребують оптимізації: міжнародна співпраця, способи комунікації, вимоги до оформлення запитів, співпраця із громадськістю. Зроблено висновок, що оптимізація співпраці правоохоронних органів призведе до підвищення ефективності їх діяльності та зниження рівня легалізації злочинних доходів. Для цього необхідно приділити особливу увагу протидії корупції, модернізації інформаційної комунікації між інституціями та підвищенню рівня довіри громадян до правоохоронних органів.