Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Item
    New Marketing Tools in the Blood Service to Optimize Quality Management
    (Aluna Publishing, 2021) Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav Viktorovych; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Ковалішин, Михайло Петрович; Ковалишин, Михаил Петрович; Kovalishyn, Mykhailo Petrovych; Ільїна, Вікторія Валеріївна; Ильина, Виктория Валерьевна; Ilina, Viktoriia Valeriivna; Бабар, Тетяна Володимирівна; Бабарь, Татьяна Владимировна; Babar, Tetiana Volodymyrivna; Сікора, Володимир Віталійович; Сикора, Владимир Витальевич; Sikora, Volodymyr Vitaliiovych; Сімонова, О.В.
    Мета: Визначити основні страхи донорства серед молоді міста та шляхи усунення цих фобій за допомогою сучасних маркетингових інструментів. Матеріали та методи: Було проведено анкетування студентів Сумського державного університету щодо страхів донорства. Анкета включала питання про досвід донорства, причини відмови та вік. Після цього була організована фокус-група серед студентів, які боялися донорства. Учасникам показали відео 360 градусів, записане в центрі крові, та обговорили, як здавати кров після перегляду відео. Результати: Основними фобіями були страх зараження під час процедури (37,7%), страх самої процедури через незнання та нерозуміння того, чого очікувати (14,0%), страх перед голкою, кров’ю та можливість дискомфорту під час процедури (10,0%); 26,7% вказали, що не можуть бути донорами за станом здоров’я, і 11,6% через особисту лінь. Було розроблено відео 360 градусів, яке демонструє процес здачі крові, показуючи наступні кроки з відібраною кров'ю в установах. Воно триває 20 хвилин. Це відео було показано у фокус-групі для десяти не-донорів із певними страхами перед здачею крові. 60% з них повідомили про зміну відношення до здачі крові на позитивне, що може свідчити про ефективність цього інструменту. Висновки: завдяки відео 360 градусів деякі недонори можуть впевнитися в безпеці, стерильності процесу, зменшити страх перед донорством і збільшити ймовірність стати постійними донорами.
  • Item
    Assessment of Consequences of The Virtual Reality Ecotours Advancing in The Context of Sustainable Development and The Covid-19 Pandemic
    (Sumy State University, 2020) Карінцева, Олександра Іванівна; Каринцева, Александра Ивановна; Karintseva, Oleksandra Ivanivna; Гончаренко, Олексій Сергійович; Гончаренко, Алексей Сергеевич; Honcharenko, Oleksii Serhiiovych; Myslovskaya, M.; Hrinevich, O.
    Досліджено та обгрунтовано соціо-еколого-економічні ефекти, які виникають внаслідок організації бізнесу з віртуальної реальності. В якості об`єкту обрано туристичну сферу регіонального рівня, а предметом є створення віртуального туру до визначних природних локацій регіону.
  • Item
    Virtual and augmented reality
    (Sumy State University, 2020) Zabara, M.; Зайцева, Інна Олексіївна; Зайцева, Инна Алексеевна; Zaitseva, Inna Oleksiivna
    What is virtual and augmented reality? First of all, for a better understating what these two terms mean let me give you a definition. Virtual reality – is a simulated experience that can even be out of this world. When augmented reality is some addons to your life. Examples of virtual reality would be you with the help of technology to go out of this world (basically it has no effect on your real life). Examples of augmented reality can be some devices that would give you the opportunity to effect things in the real world.
  • Item
    Technology of virtual reality in business
    (Sumy State University, 2016) Huba, A.A.
    VR (Virtual Reality) is characterized by the illusion of participation in a synthetic environment rather than external observation of such an environment. VR relies on three-dimensional (3D), stereoscopic, head- tracked displays, hand/body tracking and binaural sound, VR is an immersive, multi- sensory experience[1]. It may be that with the development of high technologies in the field of virtual reality this technology will get place in our lives and provide people with a huge, almost infinite space for the conduct of any business.
  • Item
    From real to virtual
    (Sumy State University, 2016) Cherkas, V.; Tarasov, A.; Hrebeniuk, B.
    Each of us is a part of the Progress. Every our dream or our desire is a fuel of the big machine named – technology. Originally, humans are lazy, and therefore we not only survived but we become cleverer. What if an ancient human hadn‘t been so lazy and had not invented a wheel or spear? I think, It would be much harder to survive. However, let‘s continue.
  • Item
    Oculus Rift
    (Sumy State University, 2016) Arnautov, O.I.
    Nowadays our world is closely connected with technologies. Changes come in people's lives with technology. People invent new gadgets, tools, machines and more useful things every day. As a rule, all these inventions make our life better and easier.
  • Item
    Oculus rift-change the gaming forever
    (Sumy State University, 2015) Yousupova, M.F.
    The creator of one of the most talked-about VR goggles is a young virtual-reality enthusiast Palmer Luckey. His passion about games and dream to play video games in simulated 3D-worlds helped him to become the owner of one of the largest collections of head-mounted displays in the world in search of the experience of actually being in the game. However, there was nothing to bring the experience from dreams to reality. Luckey set up to change it.