Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Item
    Marketing management in blood service enterprises
    (The Academic Research and Publishing UG, 2024) Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Римарь, Юрій Володимирович; Rymar, Yurii Volodymyrovych
    У службі крові обсяг зібраних компонентів крові залежить від наявності донорів. Високі вимоги потребують високої якості продукції (щодо безпеки тощо). Якість компонентів крові залежить від стану здоров'я донорів. Терміни зберігання компонентів крові обмежені і вимагають певних умов. Підприємства служби крові повинні розташовуватися в межах досяжності пацієнтів, і переважно у великих містах з великою кількістю населення. На якість і кількість зібраної крові впливає рівень захворюваності, що призводить до відведення донорів і збитків закладів служби крові. Отже, ефективність роботи центру крові багато в чому залежить від успішності маркетингових заходів: кількості донорів та рекрутингових кампаній. Водночас здача крові добровольцями можлива лише завдяки успішній та систематичній рекламі користі донорства для здоров’я. Підтримка належного стану здоров'я залежить від кампаній утримання та встановлення довгострокових відносин між центрами крові та донорами за допомогою прямого маркетингу. Заходи стимулювання збуту змушують людей вперше здавати кров і створюють стійку звичку щомісяця відвідувати центр крові. Найбезпечніша кров від звичайного донора, а маркетинг утримання допомагає перетворити основного донора на звичайного. У статті проведено бібліометричний аналіз робіт Web of Science за 1991-2023 рр., присвячених маркетингу на підприємствах служби крові. Аналіз довів деякі факти. По-перше, потребує додаткового вивчення тема функціонування служби крові (їх всього 304 роботи). По-друге, ми бачимо зростання дослідницького інтересу (32,5% від усіх робіт за 2019-2023 рр.) і майже удвічі більше щорічних цитувань з 2019 року. По-третє, лідують учені зі США, Німеччини, Австралії, Англії, Франції та Іспанії за кількістю досліджень. У статті узагальнено проблеми служби крові України. Їх можна вирішити за допомогою маркетингового управління (безпекова, управлінська, інформаційна, економічна детермінанти). У статті визначено цілі та завдання, основні етапи та принципи управління маркетингом для підприємств служби крові. Розроблено систему з 20 критеріїв оцінки ефективності заходів маркетингового менеджменту на підприємствах служби крові. Результати дослідження складають основу загального уявлення про управління маркетингом на підприємствах служби крові.
  • Item
    Marketing management process in blood service companies
    (Sumy State University, 2021) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Babaiev, E.
    Регулярні зміни зовнішнього середовища вимагають від компанії пошуку ефективних шляхів розвитку. На ефективність компанії на ринку впливає правильно організований процес управління маркетингом. Враховуючи специфіку служби крові, можна запропонувати послідовність наступних етапів маркетингової діяльності малих і середніх закладів служби крові: 1. встановлення цілей та показників їх досягнення, кількість нових і повторних донорів, донацій, проведені заходи, залучені стейкхолдери); 2. аналіз ринку та маркетингових можливостей підприємства (постачальники, донори, товари та послуги, конкуренти, споживачі, законодавчі зміни); 3. сегментація (потенційні та існуючі донори, клієнти, споживачі послуг); 4. розробка маркетингової програми (планування шляхів досягнення цілей); 5. реалізація маркетингової програми; 6. процес управління: підготовчий етап, закупівлі, виробництво товарів і послуг, збут, лояльність; 7. контроль за виконанням маркетингового плану (цілей), його коригування та оцінка ефективності. Такий підхід дозволить систематизувати маркетингову діяльність служби крові та досягти поставлених цілей.
  • Item
    The Level of Supplying Ukraine with Donor Blood and Blood Components: Statistical Analysis
    (Львівський торговельно-економічний університет, 2022) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna
    Метою роботи є аналіз рівня забезпечення України кров’ю та її компонентами за стабільних умов. Протягом 2012–2020 років кількість донорів зменшилася вдвічі, заготівля плазми скоротилася на 30%, цільної крові – на 56,8%, кількість станцій переливання крові – на 42,6%, відділень трансфузіології лікувальних закладів – на 43,7%, лікарень, що заготовляють кров – на 15,1%. Згідно вітчизняної звітності у 2020 році потреби закладів охорони здоров’я України були забезпечені донорською кров’ю на 91,1%, плазмою – на 94,6%, еритроцитною масою – на 88,9%, а тромбоцитами на 124,1%. Кількість донацій на 1000 населення в середньому по Україні становила 11 у 2020 році, що втричі менше за рекомендовану ВООЗ. Забезпечували більше 33 донацій на 1000 населення лише Сумська область з 2015 року (40,46–61,68), а в 2012–2013 роках АР Крим та Луганська область. В усіх інших регіонах показник менше норми. Нехватка крові у 2020 році склала 952546 донацій або 66,2% від рекомендованих ВООЗ. Кількість заготовленої крові на одного мешканця протягом 2012–2020 років скоротилася майже вдвічі і у 2020 році склала 5,3 мл (ВООЗ рекомендує 12-15 мл). Нестача крові у 2020 році становила 276990,5 л або 55,7% від рекомендованих ВООЗ. Є значні розбіжності в підходах до формування потреб в крові та її компонентах на рівні держави та світу. Результати дослідження показують, що є необхідність в створенні та впровадженні системи показників, як б відображали об’єктивну потребу галузі та окремих регіонів. Для покращення забезпечення України кров’ю та її компонентами за стабільних умов потрібно впроваджувати на загальнодержавному рівні маркетингові програми. Для цього доцільно проаналізувати існуючий досвід центрів крові, що займають лідерські позиції в Україні, та світовий досвід країн, які повністю забезпечують свої потреби та впровадити їх в діяльність центрів крові. Також слід проаналізувати організацію маркетингової діяльності та систему управління маркетингом в центрах крові. Це може бути темою подальших досліджень у даному напрямку. Результати даного дослідження можуть бути корисними маркетологам, які займаються просуванням в службі крові.
  • Item
    Research of Ukrainian Blood Service Market Problems to Ensure Competitiveness
    (НУ "Запорізька політехніка", 2022) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna
    Стрімкі зміни ринкової ситуації змушують підприємства шукати шляхи підвищення конкурентоспроможності своєї продукції. Те саме стосується закладів охорони здоров’я, зокрема служби крові. Ідея донорства крові стала важливою темою досліджень у сфері маркетингу, оскільки маркетингові стратегії можуть сприяти підвищенню конкурентоспроможності як окремого центру крові, так і галузі в цілому. Робота спрямована на дослідження проблем ринку ценрів крові та визначення тих, які можна вирішити за допомогою маркетингових інструментів. Служба крові України стикається з багатьма проблемами, кожну з яких можна віднести до однієї з наступних груп: інформаційні, матеріально-технічні, виробничі, безпекові, фінансові, політичні. Водночас за допомогою маркетингових інструментів можна вирішити лише інформаційні та логістичні проблеми.
  • Item
    Influencer marketing in blood service facilities
    (Національний університет "Чернігівська політехніка", 2021) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna
    Інструменти традиційного маркетингу поступово втрачають ефективність. З кожним роком зростає кількість інтернет-користувачів і стає популярною взаємодія з компанією через соціальні медіа. Це стимулює розвиток нових напрямів маркетингової діяльності компанії. Виникає необхідність в пошуку більш сучасних і разом з цим ефективних маркетингових інструментів. Одним із них є маркетинг впливу. Дослідженню маркетингу впливу все більше уваги приділяють маркетингові та PRагенства, SMM-фахівці та маркетологи; серед науковців Гвоздецька І. В., Дяченко К. В., Куева-Естрада Дж., Бєлова Т. Г., Кислицина А. А., Журило В. та інші. Хоча з кожним роком збільшується кількість публікацій щодо маркетингу в службі крові, однак відсутні наукові публікації щодо взаємодії з лідерами думок в закладах служби крові. Метою роботи є визначення можливих форматів роботи з лідерами думок, аналіз позитивного досвіду використання маркетингу впливу в службах крові за кордоном, розробка рекомендацій щодо його використання в українських закладах крові. У роботі було визначено можливі цілі та формати роботи з лідерами думок, критерії вибору блогерів та показники для оцінки ефективності взаємодії з ними. Були проаналізовані досвід використання маркетингу впливу в закладах служби крові, зокрема в кампанії «Date 2 Donate» в Великобританії, співпраця з письменником та блогером в Італії, пост блогерів в Сінгапурі та ПАР. Було розроблено рекомендації для застосування маркетингу впливу в закладах служби крові України. Служба крові України може взаємодіяти з блогерами через пости в блозі; запрошення до центру крові; відеоролики з показом процесу здачі крові; прямі ефіри; ведення акаунту або рубрики центру крові в соціальних мережах; проведення конкурсів в соціальних мережах та інші.
  • Item
    Semiotic Analysis of Logos as a Marketing Promotion Tool for Blood Service Enterprises
    (Хмельницький національний університет, 2021) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna
    У статті проведено порівняльний аналіз логотипів закладів служби крові, виявлено особливості їх складових елементів для подальшої розробки нового логотипу або для ребрендингу існуючого та запропоновано шляхи підвищення його ефективності. Було знайдено 100 логотипів різних закладів служби крові в мережі Інтернет, зокрема на офіційних сайтах закладів та офіційних сторінках в соціальних мережах, з них 43 – Європа (з них 12 – Україна), 13 – Азія, 19 – Південна та Північна Америка, 15 – Африка, 10 – Австралія та Океанія. Було досліджено наступні аспекти: використання символьних та шрифтових елементів в логотипі, кольори, що використовуються та їх кількість, головні посили айдентики та регіональні відмінності. Під час проведення дослідження використовувались загальнонаукові аналітичні методи, а також методи аналогії та прототипів для отримання практичних результатів. Результати даного дослідження свідчать про те, що для більшості закладів служби крові регіону характерні комбіновані композиції в логотипах - це поєднання шрифту з візуальною складовою, але з досить прямим підтекстом. Найпопулярніші кольори в службі крові - червоний і синій разом з чорно-білим шрифтом. У логотипах найчастіше використовується 2 кольори (крім білого), рідше 1 або 3. Найчастіше використовуються такі символи служби крові: крапля крові, серце, хрест, людина і руки. Також зустрічаються коло, півмісяць, пелікан, зірка і метелик. Вони стимулюють певний тип поведінки та впливають на почуття. Результати даного дослідження дозволяють створити гарне відокремлення від конкурентів і в кілька разів підвищити маркетингові показники нової створеної або існуючої організації. Результати даного дослідження можуть бути використані установами служби крові при ребрендингу організації, а також власниками організацій для розробки айдентики майбутнього бренду.
  • Item
    Logo as Marketing Management Instrument for Blood Service Facilities
    (Сумський державний університет, 2021) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna
    Логотип є важливим інструментом візуальної комунікації, особливо для рекламної діяльності, ідентичності бренду та кампаній. Логотип дозволяє ідентифікувати компанію серед сотень інших в очах споживача. У дослідженні порівнюються логотипи закладів служби крові, які працюють в Україні, з логотипами закладів у різних регіонах світу. Логотипи різних закладів служби крові були знайдені в Інтернеті, зокрема на офіційних веб-сайтах центрів крові та на офіційних сторінках соціальних мереж. Було знайдено 100 логотипів з 58 країн: 43 логотипи, знайдені в Європі (12 з них в Україні), 13 в Азії, 19 у Південній та Північній Америці, 15 в Африці, 10 в Австралії та Океанії. Порівняння логотипів ґрунтувалося на аналізі логотипів України та інших державних закладів служби крові. Був використаний метод семіотичного аналізу, при якому аналізувалися словесні та візуальні сигнали символічних повідомлень. Було досліджено такі аспекти: використання символічних та шрифтових елементів у логотипі, кольори та їх кількість, основні повідомлення про ідентичність (символи повідомлень). Це дослідження підтверджує, що, зібравши таку потужну порівняльну базу компонентів, кольорів та їх комбінацій, символів та повідомлень, можна створити гарну відокремленість від конкурентів і в кілька разів збільшити маркетингові результати новоствореної організації чи існуючої. Заклади служби крові можуть використовувати результати цього дослідження для ребрендингу організації та власники організації для розвитку ідентичності майбутнього бренду.
  • Item
    Some elements of marketing activities in blood service companies: content strategy of the site
    (Сумський державний університет, 2020) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna
    Контентна стратегія є складовою PR-діяльності. Вона безпосередньо впливає на формування позитивного іміджу компанії в очах споживача. Успішний контент дозволяє сформувати імідж компанії як експерта у своїй галузі, підвищити довіру цільової аудиторії, лояльність до неї, збільшити продажі. Було проаналізовано теми публікацій на сайті Сумського обласного центру служби крові протягом 2016 - травня 2020 р. та визначено основні тематики публікацій. Оскільки лояльність аудиторії та рівень довіри до центру не розраховуються конкретними цифрами, ефективність такої діяльності може оцінювати за допомогою непрямих показників: залучення людей до соціальних мереж (рівень активності, зростання коментарів), запитання донорів, кількість повторних відвідувань, збільшення часу перебування на сайті. Таким чином, дуже важливо мати добре підготовлену контентну стратегію для всіх підприємств. Особливо це важливо для центрів крові: добре підготовлена ​​контентна стратегія дозволяє закладу поступово формувати необхідний позитивний імідж центру та пропагує ідею донорства серед населення.
  • Item
    Segmentation as a base for digital marketing strategies in blood service: A cluster analysis for classifying healthy regional subjects
    (E3S Web of Conferences, 2021) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Летуновська, Наталія Євгенівна; Летуновская, Наталия Евгеньевна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Ясниковський, А.
    The work aims to analyse the youth by lifestyle and divide it into segments for more effective interaction in advertising campaigns. The object of the study is young people aged from 18 to 35 living in Sumy, Ukraine. It was performed a cluster analysis using the k-means method in the program Statistica 10 to divide into segments. There were selected 5 clusters. The main parameter for segment division is the age and previous experience of donation or its absence. There are also important: types of family, existence of children, the type of employment, the number of far trips for rest. Demographics is important first and, to a lesser extent, lifestyle. For two clusters it is recommended to use the recruitment strategy; for others - retention strategy with aspects considered in this work. The clusters of respondents identified by the authors also provide an opportunity to divide the residents of the study region in relation to the health problems of the location of their residence in relation to life and activities.
  • Item
    Segmentation for Consumers of Small and Medium Blood Service Enterprises
    (Сумський державний університет, 2020) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna
    Одними з важливих складових маркетингової діяльності на малих та середніх підприємствах з обслуговування крові є аналіз клієнтів у службі крові та сегментація. Сегментація споживачів служби крові має свої особливості. Усі донори допомагають вирішити проблему нестачі крові в суспільстві. Вони відрізняються рівнем готовності до пожертв, бар’єрами, мотивами, віком, статтю, сферою діяльності, рівнем відданості, культурними та расовими відмінностями та іншими вторинними факторами. Сегментація споживачів служби крові може здійснюватися як за однією, так і за кількома і навіть усіма змінними. Це дозволяє нам виявити реальні та потенційні потреби та мотиви донора, максимізувати переваги одного донора, успішно конкурувати із закладами служби крові. Сегментація дозволяє центрам служби крові обирати цільові ринки, зосередившись на їх діяльності. Вона також дозволяє визначити та реалізувати стратегію розвитку центрів служби крові.