Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 12
  • Item
    The shuttle time university course in the motor activity of students
    (Sumy State University, 2023) Сірик, Антоніна Євгенівна; Серик, Антонина Евгеньевна; Siryk, Antonina Yevhenivna; Гладченко, Оксана Робертівна; Гладченко, Оксана Робертовна; Hladchenko, Oksana Robertivna
    Relevance of the topic. Reforming the main areas of pedagogical education in modern realities necessitates changes in the structure of organizational and methodical support, the search for innovative approaches, active forms and methods of learning aimed at formation of a creative personality of students and health preserving technologies. This problem is solved with the introduction of modern sports and their elements into educational programs, which will undoubtedly affect the socialization of young people, increase their interest in sports, increase their motor activity, and expand knowledge in the field of physical culture and sports. Badminton should become one of these means of physical education. The relevance of ensuring the high efficiency of physical education of education seekers by means of badminton is growing significantly, considering that young people show a special interest in game sports. Game sports attract them with their emotionality, the variety of plots and tasks, the opportunity to satisfy the desire for motor activity. The purpose of the survey: to determine the pedagogical conditions for the implementation of The Shuttle Time University Course in the motor activity of students.
  • Item
    Methodology for creating students’ personal brands through career-oriented language courses
    (Sumy State University, 2023) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna; Золотова, Світлана Григорівна; Золотова, Светлана Григорьевна; Zolotova, Svitlana Hryhorivna
    2022 has been a challenging year for universities and teachers who have had to adjust to new ways of working. More than ever, there is a need for educators not only in our country, but around the world to search for new methodologies in order to find effective ways of ensuring students to continue learning, either remotely from home, in physically-distanced, face-to-face classrooms, or a combination of the two. A lot of attention should be drawn to students’ language acquisition process and its affective factors in the online environment by providing ideas, strategies, and possible solutions for technical and pedagogical problems that might arise in this teaching context. Both teachers and students have confronted some unexpected problems connected with the ways of teaching and learning a foreign language under the conditions of war using a foreign language as a tool to help students to find their place in the future world. The education system and learning are changing in response to these challenges. Foreign language instructors who are successful in obtaining possibilities of moving from traditional lessons to the process of preparing career-specific courses for certain students should plan a modified teaching approach. Primarily, this will involve concentrating on the ways of helping students to create their personal brand for their future careers.
  • Item
    Exployting TikTok in teaching English: SWOT analysis of application
    (Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, 2022) Отрощенко, Лариса Степанівна; Отрощенко, Лариса Степановна; Otroshchenko, Larysa Stepanivna; Медведовська, Дар`я Олександрівна; Медведовская, Дарья Александровна; Medvedovska, Dar`ia Oleksandrivna
    Додатки соціальних мереж зараз стають все більш популярними в освітньому процесі. Ця стаття має на меті дослідити потенціал використання нового додатка для соціальних мереж TikTok у викладанні англійської мови в Сумському державному університеті. TikTok — це і навчальна платформа, і соціальна мережа. Цей метод активного навчання має різні унікальні особливості, які приваблюють студентів. Успіх TikTok значною мірою пояснюється інтерактивним та надзвичайно привабливим характером аудіовізуального контенту, який домінує на його платформі. Метою цієї роботи є дослідження доцільності використання платформи TikTok у процесі вивчення англійської мови. Для цього авторами було використано SWOT-аналіз із оцінкою сильних сторін, слабких сторін, можливостей, загроз використання TikTok у навчальному процесі. У цій роботі розглянуто переваги інтеграції TikTok в навчальний процес у класі та поза ним. Дослідження показують, що це ефективний інструмент як для студентів, так і для вчителів. В статті представлені різні способи впровадження TikTok під час навчання англійської мови, оскільки все більше і більше викладачів англійської мови використовують платформи соціальних мереж.
  • Item
    Forming students’ cognitive creative independence in heuristic professionally oriented situations
    (Sumy State University, 2020) Міхно, Світлана Василівна; Михно, Свитлана Васильевна; Mikhno, Svitlana Vasylivna
    Successful studying at institutions of higher education requires high level of students’ independence, critical thinking, as well as the usage of creative approaches to learning activities, which should be meaningful and engaging. Involvement into different types of independent cognitive and creative activity (required, desirable, optional) should happen under the guidance, but without direct participation of the teacher in the classroom or during extracurricular activities [1]. The last ones are of great importance as a student becomes the initiator of the search for knowledge, acquires the ability to manage his/her own activities, independently states and defines a learning task; plans his/her own work, organises and controls it; corrects the planning, organization and manages to monitor this work in progress, thus ensuring the development of personal self-regulation that serves as the base component of the manifestation of cognitive and creative independence.
  • Item
    What leads Ukrainian university students to use Wikipedia?
    (Igor Sikorsky Kyiv Politechnic Institute, Publishing House "Polytechnics", 2018) Муліна, Наталія Ігорівна; Мулина, Наталия Игоревна; Mulina, Nataliia Ihorivna
    Інтернет надає студентам доступ до великої кількості джерел інформації. Посилання на сайт Вікіпедії є одним з тих, що найбільш часто зустрічається у результатах пошуку популярних сервісів. Метою дослідження було вивчити загальне ставлення студентів до Вікіпедії та з'ясувати, чи є певні закономірності використанні Вікіпедії як інформаційного джерела для навчальних цілей різними групами студентів в українському університеті, зокрема щодо мови, якою вони здійснюють пошук. Встановлено, що переважна більшість студентів користуються Вікіпедією, і більшість з них використовують її з навчальною метою. На початковому етапі роботи над письмовими завданнями студенти цінують стислість та інформативність Вікіпедії. Однак, її використання обмежується, з одного боку, недостатнім наповненням статей рідною мовою, а з іншого, - недостатнім рівнем володіння англійською. Ми з'ясували, що використання Вікіпедії з навчальною метою також залежить від спеціальності студента, року навчання і рекомендації викладачів.
  • Item
    Building a healthy lifestyle of students
    (Sumy State University, 2017) Polishchuk, T.V.; Gubko, M.V.
    Introduction: «Students – are the future of the country», - this phrase says, that students are a part of the population that gains higher education, which gives them an opportunity to take part in economical, political and social life of the country. So it's important to make young people healthy, because after graduation they will become a basis of society, of which the development of the country will be dependent.
  • Item
    The professionally applied physical training (papt) for the students of a sedentary lifestyle
    (Sumy State University, 2017) Берест, Ольга Олександрівна; Берест, Ольга Александровна; Berest, Olha Oleksandrivna; Tokar, A.V.
    The knowledge workers such as translators, coaches, teachers, economists, lawyers and others often suffer from different diseases, caused by sedentary lifestyle. This article brings up the issue of specialists, whose occupation is rather important for our society nowadays, at the time of globalization and growing of role of foreign languages.
  • Item
    Choreography in the process of physical education of students in Polish universities
    (Sumy State University, 2017) Долгова, Наталія Олександрівна; Долгова, Наталия Александровна; Dolgova, Nataliia Oleksandrivna; Lourens, N.V.
    In the conditions of the university education reforming in Ukraine, there is an urgent necessity to bring the training-educational activities of educational institutions according to the tasks of the main moral and national principles implementing of Ukraine, providing the unity of consciousness, love to the national culture in the professional and social sphere of life of future generation. Problems of the national education of young people are constantly in the focus of educators, social workers, public and political figures.
  • Item
    Safety of students doing parkour
    (Sumy State University, 2016) Boiko, A.
    In recent times parkour as a kind of physical fitness has become more and more popular among youth. Parkour is not a sport that involves competition and desire to defeat the opponent. The ideology of parkour denies these principles. The main objective of the tracers (people practicing parkour) is to be able to calculate their strength and reach the desired point in space using only their body easily, naturally, organically, freely and quickly.
  • Item
    Studying in Europe – what is it like?
    (Sumy State University, 2016) Yousupova, M.
    The author of the paper is a student at the Stockholm School of Economics in Riga, as well as the Sumy State University. The Stockholm School of Economics in Riga (SSER) is a Swedish higher education enterprise, which is based in Stockholm (Sweden), Riga (Latvia), and St. Petersburg (Russia).