Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 19
  • Item
    Measuring an amount of money laundering: a case from Ukraine
    (International Business Information Management Association, 2020) Бойко, Антон Олександрович; Бойко, Антон Александрович; Boiko, Anton Oleksandrovych; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Боженко, Вікторія Володимирівна; Боженко, Виктория Владимировна; Bozhenko, Viktoriia Volodymyrivna; Levchenko, V.P.
    Метою дослідження є розробка методичних засад визначення обсягів відмивання коштів через реальний сектор економіки, державний та місцеві бюджети, сегмент фінансових посередників. Визначаючи обсяги відмивання злочинних доходів, автори також враховували рівень тіньової економіки та показники якості та ефективності державного регулювання національної економіки. Обсяг відмивання грошей в країні визначали за допомогою метрики Мінковського. Інформаційною базою для роботи стали дані Державної аудиторської служби України та Державної служби фінансового моніторингу України. У статті наведено результати емпіричного аналізу вимірювання відмивання грошей в Україні, який показав, що найнижчий рівень відмивання грошей був зафіксований у 2007 році; протягом 2008-2009 рр. відбулося незначне зростання обсягів відмивання грошей внаслідок активізації деструктивних процесів як у світовій фінансовій системі, так і в національній економіці; 2010-2013 рр. можна вважати періодом посткризової стабілізації та, відповідно, незначних коливань обсягів відмивання коштів, тоді як загострення військово-політичного конфлікту в Україні знову посилило зростання відмивання коштів з найвищим рівнем у 2014. Таким чином, відповідність тренду волатильності обчисленого обсягу відмивання коштів реальним політико-економічним процесам в Україні підтверджує адекватність розробленого підходу до його оцінки. Методологічний підхід дав змогу комплексно оцінити як приховані, так і явні потоки відмивання коштів та створити ефективну інформаційну базу для оцінки ефективності інструментів протидії відмиванню доходів у контексті забезпечення економічної безпеки країни.
  • Item
    Tackling Illicit Financial Flows and Cyberattacks for Enhancing National Security
    (Centre of Sociological Research, 2021) Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Яровенко, Ганна Миколаївна; Яровенко, Анна Николаевна; Yarovenko, Hanna Mykolaivna; Боженко, Вікторія Володимирівна; Боженко, Виктория Владимировна; Bozhenko, Viktoriia Volodymyrivna
    Метою даної монографії є виявлення тенденцій і моделі фінансових послуг у контексті кібербезпеки та розробити концепцію конвергенції фінансового моніторингу та системи кібербезпеки
  • Item
    The place and the role of financial monitoring in anti-money laundering system
    (Universitas Diponegoro, 2023) Уткіна, Марина Сергіївна; Уткина, Марина Сергеевна; Utkina, Maryna Serhiivna; Рєзнік, Олег Миколайович; Резник, Олег Николаевич; Rieznik, Oleh Mykolaiovych; Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna
    Фінансовий моніторинг відіграє ключову роль у загальній ефективності системи боротьби з відмиванням грошей (AML). У цій статті досліджено місце та роль фінансового моніторингу у запобіганні та виявленні діяльності з відмивання коштів. Автори підкреслили важливість ефективного фінансового моніторингу для виконання нормативних вимог. Актуалізовано визначення ролі та місця фінансового моніторингу в боротьбі з легалізацією корупційних доходів, враховуючи завдання та вимоги, які стоять перед Україною як країною-кандидатом на вступ до Європейського Союзу, та виклики, спричинені воєнним станом.
  • Item
    Relationships’ formalization of the aml relevant factors’ dynamic stability: VAR-analysis
    (Сумський державний університет, 2021) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Бондаренко, Євгенія Костянтинівна; Бондаренко, Евгения Константиновна; Bondarenko, Yevheniia Kostiantynivna; Доценко, Тетяна Віталіївна; Доценко, Татьяна Витальевна; Dotsenko, Tetiana Vitaliivna
    Global transformation processes, the spread of global economic ties and the introduction of new technologies in the financial sphere significantly increase the overall level of the international financial system’s vulnerability. One of the major threats to any national economy is the problem of combating money laundering.
  • Item
    Creation of users’ screen forms of the financial monitoring automated information system for economic development and economic growth
    (Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії і практики, 2022) Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Яровенко, Ганна Миколаївна; Яровенко, Анна Николаевна; Yarovenko, Hanna Mykolaivna; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Бойко, Антон Олександрович; Бойко, Антон Александрович; Boiko, Anton Oleksandrovych; Kravchyk, Y.V.
    Процеси інтелектуалізацій та інформатизації суспільства зумовили необхідність розроблення та застосування екранних форм автоматизованих інформаційних систем у різних сферах суб’єктами національної економіки з метою її стабільного розвитку та економічного зростання. Присвячено розробленню екранних форм, які призначені для організації взаємодії між користувачами автоматизованої системи фінансового моніторингу та відповідними модулями перевірки фінансових транзакцій, внесення нормативно-довідкової інформації, роботи із змінною-проміжною і змінною результативними, слугують точкою відліку для можливості проведення процедури симуляції автоматизованого фінансового моніторингу. Створені екранні форми за допомогою програми «Bizagi Studio» відображають прототип автоматизованої системи бізнес-процесу банку, що містить відповідні атрибути, які підлягають перевірці у процедурі фінансового моніторингу. Довідник «Клієнти банку» є ключовою формою. Для юридичних осіб створено довідник «Установчі документи». Фінансові документи фізичних осіб заносять у відповідні форми («Фінансові документи», «Паспортні дані»). Усі операції клієнта генеруються в екранну форму «Масив трансакцій». Інформація щодо рахунків клієнта зберігається у відповідній формі «Рахунки клієнтів». Нормативно-довідкову інформацію щодо типів банківських продуктів заносять до довідника «Категорія продуктів», а щодо типів трансакцій — у довідник «Типи трансакцій», щодо типів клієнтів банку — у довідник «Типи клієнтів», щодо типів рахунків — у довідник з однойменною назвою. Також є можливість організації даних про валюти, з яким банк працює, у формі довідника «Валюти». Створені екранні форми для роботи із змінною-проміжною інформацією, у яку частину інформації заносять за допомогою розрахунків бізнес-логіки системи, а частину — за допомогою користувача, і змінною результативною, яка відображає результати перевірок, дозволили провести процедури симуляції з використанням автоматизованої системи фінансового моніторингу фінансових трансакцій клієнтів банку. Графічну карту бізнес-процесу створено у програмного продукті «Bizagi Studio» з використанням компоненти «Model Process».
  • Item
    International indices in reducing the shadow economy level
    (Financial and credit activity: problems of theory and practice, 2019) Дехтяр, Надія Анатоліївна; Дехтярь, Надежда Анатольевна; Dekhtiar, Nadiia Anatoliivna; Дейнека, Ольга Валеріївна; Дейнека, Ольга Валерьевна; Deineka, Olha Valeriivna; Пігуль, Наталія Георгіївна; Пигуль, Наталья Георгиевна; Pihul, Nataliia Heorhiivna
    Досліджено теоретичні та практичні аспекти оцінювання системи організації фінансового моніторингу. На основі проведеного аналізу наявного методичного інструментарію оцінювання результативності системи протидії відмиванню грошей країни було встановлено низку недоліків в організації національного фінансового моніторингу, основними з яких є: брак установленого на законодавчому рівні переліку індикаторів, обмеженість статистичної бази та аналітичних даних для аналізу. Обґрунтовано доцільність використання як додаткових індикаторів ефективності функціонування системи фінансового моніторингу сукупність міжнародних індексів, таких як: Індекс глобального тероризму, Індекс сприйняття корупції, Індекс протидії відмиванню грошей та рівень тіньової економіки. Установлено, що використання цих показників сприятиме формуванню орієнтирів для розроблення основних засад стратегії боротьби з відмиванням грошей, отриманих злочинним шляхом, а також визначення результативності діяльності уповноважених державних органів і спеціально створених державних установ у системі детінізації економіки. Проведений аналіз міжнародних критеріїв дозволив визначити позиції кожної країни, обраної для дослідження, у міжнародному і глобальному середовищі, та здійснити їхнє ранжування (у межах кожного показника) залежно від заходів, які були вжиті для зменшення тіньової економіки. Результати групування значень міжнародних індексів дозволили систематизувати держави, які були обрані для аналізу, за рівнем ефективності організації фінансового моніторингу на країни, що характеризуються високою, середньою, низькою і недосконалою системою фінансового моніторингу. Застосування міжнародних індексів як індикаторів рівня організації фінансового моніторингу слід розглядати як складову експресдіагностики рівня відмивання брудних грошей і фінансування тероризму і рівня корупції. Упровадження цих показників посилить керівні принципи для визначення ефективності роботи уповноважених державних спеціалізованих інститутів.
  • Item
    Strengthening the economic security of the country: optimization of the financial monitoring procedure
    (Centre of Sociological Research, 2021) Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Бойко, Антон Олександрович; Бойко, Антон Александрович; Boiko, Anton Oleksandrovych; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna
    Монографія містить результати в розрізі трьох площин: економіко-політичного забезпечення процедур фінансового моніторингу для протидії відмивання кримінальних доходів та організації кібербезпеки фінансово-інформаційної сфери; економіко-аналітичного забезпечення щодо визначення рівня фінансової безпеки для 102 країн світу; інформаційного забезпечення процедур фінансового моніторингу (на прикладі України). Узагальнюючий аналіз діючих систем фінансового моніторингу для протидії відмивання кримінальних доходів та передбачення кібершахрайств представлено для країн-членів Європейського Союзу, а також Сполучених Штатів Америки, України. З метою визначення рівня фінансовиї безпеки в роботі проведено комплексний аналіз значень окремих індикаторів, що здійснють вплив на прозорість фінансової системи та характеризують можливість використання соціально-економічних об’єктів, особливо таких, як банківські установи, фінансові установі, бізнес-організації, компанії для відмивання кримінальних доходів. А також сформовано інтегральний рейтинговий показник, який відображає рівень безпеки конкретної країни (дуже високий, високий, середній, низький, дуже низький). З метою детального аналізу фінансових транзакцій та дослідження особливостей фінансових систем між групами країн світу, здійснено кластерний аналіз, результатами якого є розподіл 102 країн світу, які досліджуються групою розробки фінансових заходів боротьби з відмивання грошей (FATF), на 10 груп, статистично підтверджений інструментами дисперсійного аналізу та протоколом агломерації. В розрізі інформаційної площини розроблено автоматизований модуль для внутрішнього фінмоніторингу економічних агентів відповідно до діючого законодавства України за допомогою програмного забезпечення Bizagi Studio та нотації BPMN 2.0. Модуль містить моделі бізнес-процесів для виявлення ознак залучення у процеси легалізації коштів, здобутих злочинним шляхом: 1) багатьох параметрів діяльності різних економічних агентів; 2) платежів через систему «Клієнт-Банк» (передбачає блокування користувача у випадку відсутності джерела доходів та документів, які підтверджують законність транзакції); 3) операцій фінпосередників (перевірка за критеріями, регламентованими загальнодержавними нормативними актами, рекомендаціями FATF або визначеними самим суб’єктом фінмоніторингу); 4) осіб, які здійснюють фінансові операції (автоматизована ідентифікація та верифікація клієнтів щодо здійснення ними незаконних операцій, зміни ними наданих даних, достовірності наданої ними інформації тощо). Алгоритмічне забезпечення цієї інформаційної системи створено із використання елементів машинної бізнес-логіки, структури бази-даних, псевдокоду, блок-схем роботи програм. Крім того, розроблений модуль передбачає інтеграцію результатів внутрішнього моніторингу із автоматизованою системою державного фінансового моніторингу.
  • Item
    Prototyping of information system for monitoring banking transactions related to money laundering
    (EDP Sciences, 2019) Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Яровенко, Ганна Миколаївна; Яровенко, Анна Николаевна; Yarovenko, Hanna Mykolaivna; Бойко, Антон Олександрович; Бойко, Антон Александрович; Boiko, Anton Oleksandrovych; Доценко, Тетяна Віталіївна; Доценко, Татьяна Витальевна; Dotsenko, Tetiana Vitaliivna
    The article deals with the prototyping of an information system for intrabank monitoring of transactions related to money laundering. It has been proven that the automation of financial monitoring system would increase the bank’s efficiency due to examining all bank transactions without exception, leveling the human factor, maximizing the speed of identifying suspicious transactions, which will provide the bank management with the possibility to reduce reputational risk and minimize losses related to paying penalties imposed by regulatory agencies. It has been established that the prototype of the information system for monitoring transactions related to money laundering through banks should consist of a model of the business process monitoring in an automated system environment, a DFD model of automated monitoring of banking transactions, a structural database model, user interface forms and the logic of validation business rules. The resulting methodological and practical developments are a universal component of the financial monitoring system of any bank since they have the opportunity to transform and adapt to new standards for reporting entities or differentiation of the business processes of a bank.
  • Item
    Designing the structure of databases for internal financial monitoring by economic agents
    (CPN Publishing Group. Kyoto, Japan, 2021) Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Стельмах, І. В.
    У статті наведено результати розроблення структури баз даних внутрішнього фінансового моніторингу економічних агентів у вигляді схеми даних з урахуванням сутностей, їх атрибутів, ключових полів та взаємозв’язків, а також структури одиниць нормативно-довідкової інформації, необхідної для організації основних процедур моніторингу на підґрунті внутрішніх та зовнішніх джерел.
  • Item
    Development of databases structure of internal economic agents financial monitoring
    (University of Banking of the National Bank of Ukraine, 2021) Кузьменко, Ольга Віталіївна; Кузьменко, Ольга Витальевна; Kuzmenko, Olha Vitaliivna; Dotsenko, T.; Койбічук, Віталія Василівна; Койбичук, Виталия Васильевна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna
    The article presents the results of developing the structure of databases of internal financial monitoring of economic agents in the form of a data scheme taking into account the entities, their attributes, key fields, and relationships, as well as the structure of units of regulatory information required for basic monitoring procedures based on internal and external sources. The block diagram of the financial monitoring databases, formed in the modern BPMN 2.0 notation using the Bizagi Studio software product on the basis of internal normative and reference documents, consists of tables containing information on: the client's financial monitoring questionnaire; list of risky clients according to the system of economic agent; the list of clients for which there are court rulings and financial transactions which may contain signs of risk; list of PEP clients of the economic agent; list of clients for which there is a share of state ownership (PSP); list of prohibited industries; reference books (type of financial transactions; features of financial transactions of mandatory financial monitoring; features of financial transactions of internal financial monitoring; identity document; type of subject of primary financial monitoring; type of notification; legal status of transaction participant; type of person who related to the financial transaction; the presence of permission to provide information; signs of financial transaction; regions of Ukraine); directory of risk criteria; clients with FATCA status. The scheme of the structure of databases of internal financial monitoring of economic agents using normative and reference information on the basis of external sources is presented by tables containing information on: legal entities, natural persons-entrepreneurs, public formations, public associations, notaries, lawyers of Ukraine; the list of persons related to terrorism and international sanctions, formed by the State Financial Monitoring Service of Ukraine; list of public figures and members of their families; sanctions lists (National Security and Defense Council of Ukraine; Ministry of Economic Development and Trade of Ukraine; OFAC SDN List — US sanctions list; worldwide sanctions lists; EU sanctions lists); lists of high-risk countries (aggressor state, countries with strategic shortcomings, countries with hostilities, list of the European Commission for countries with weak APC / FT regime, countries with high levels of corruption, self-proclaimed countries, countries with high risk of FT, offshore countries); The First All-Ukrainian Bureau of Credit Histories, which describes the credit history, credit risks of individuals and legal entities in Ukraine (PVBKI); International Bureau of Credit Histories, which describes the credit history of individuals and legal entities of clients of Ukrainian economic agents (MBKI); list of dual-use goods; list of persons with OSH; AntiFraud HUB — information about fraudsters; register of bankruptcies; register of debtors; register of court decisions; database of invalid documents; list of persons hiding from the authorities; register of EP payers; registers of encumbrances on movable and immovable property; data on securities; lustration register; register of arbitration trustees; corruption register; bases of Ukrainian organizations; information on foreign companies. Integrated use of the developed databases based on the proposed schemes will improve the procedures for financial monitoring by economic agents and solve several current problems.