Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Item
    Propaganda and PR in social networs as an element of anti-crisis marketing or certain territories
    (Видавничий дім «Гельветика», 2022) Ясніковські, Адам Маріан; Ясниковски, Адам Мариан; Yasnikovski, Adam Marian; Росохата, Анна Сергіївна; Росохатая, Анна Сергеевна; Rosokhata, Anna Serhiivna; Reva, A.S.
    У цій статті розглядається роль соціальних мереж у житті людей під час війни. Важливу роль в інформу- ванні та поширенні інформації відіграють соціальні мережі. Середній користувач проводить в мережі близько 6 годин 43 хвилини на день. Це більше 100 днів на одного користувача на рік. Одна людина проводить в Інтернеті 2,7 року з 10 років. Соціальні мережі стали інструментом впливу на людей різної статі, національності та достатку. Якщо близькі друзі вважають ваш пост важливим, вони його перепублікують. Таким чином, маючи 100 друзів, вашу публікацію зможуть побачити мільйони людей. Начебто фантастика, але в українському світі зараз це норма. У лютому 2022 року почалася війна в Україні. Після вторгнення агресора в Україну люди потребували негайної допомоги. Саме соціальні мережі допомогли поширити інформацію. Потрібна була допомога транспортом, бензином, продуктами харчування, медикаментами, медичною допомогою, грошима. Люди похилого віку 65+ отримують інформацію з телебачення та сім’ї, а люди віком від 18 до 65 років – у соціальних мережах. У президента України Володимира Зеленського 17 мільйонів підписників в Instagram. Президент або його команда щоденно публікують новини, важливі пости та відеозвернення. Населення України становить близько 44 млн осіб. Використання офіційних сайтів для отримання інформації не є зручним способом. Люди вирішують, що знайти важливу інформацію в соціальних мережах легше і швидше. Це сталося раптово і незаплановано. Це перша війна, в якій соціальні мережі відіграють таку важливу роль. Важливо розуміти, що там, де багато добра, є багато зла. У соцмережах почали з’являтися сторінки, які збирали гроші на потреби військових чи біженців, а потім разом із грошима зникали. Щоб цього не сталося, завжди знайдуться добрі і злі люди, погані і добрі вчинки. Соціальні мережі можуть як допомогти, так і нашкодити. До будь-якого майданчика потрібно ставитися обережно і дотримуватися правил поведінки в Інтернеті. Кожен повинен вміти користуватися інструментами соціальних мереж. Метою статті є дослідження соціальних мереж як елемента антикризового маркетингу на конкретних територіях з моменту настання війни в Україні. Стаття несе науково-практичні знання про вплив соціальних мереж на суспільство у цих кризових умовах. Підсумком статті є важливість підтримки та використання соціальних мереж не лише в хороші часи як «місця для розваг», але й як рупора правди та «острівця безпеки».
  • Item
    The Effect of Social Media on Financial Literacy
    (Academic Publishing House Researcher s.r.o., 2021) Швагер, Ольга Андріївна; Швагер, Ольга Андреевна; Shvaher, Olha Andriivna; Дегтярьов, Сергій Іванович; Дегтярев, Сергей Иванович; Dehtiarov, Serhii Ivanovych; Polyakova, L.G.
    What makes the issue of financial literacy relevant to various social groups and the State as a whole today is the dynamic development of the market for financial services, the rapid and extensive digitalization of such services, and changes in the structure of the market caused by the emergence of new segments and new actors. A financially literate consumer will make wellinformed, responsible decisions in relation to services provided by financial institutions. Financial literacy has a direct effect both on the wellbeing of a particular individual and on wellbeing across society and the State as a whole. It tends to take on particular significance at a time of certain crisis situations. The recent COVID-19 pandemic situation has brought into clear view both the significance of requirements for the establishment of effective forms of disclosure of information in the market for financial services and the need to expand the information instrumentarium intended to improve the financial literacy of the population. Many countries have in place comprehensive legislation on protecting the rights of financial consumers, as well as relevant case law. However, that alone does not resolve most of the quite specific objectives for enhancing financial literacy – and, consequently, does not protect the population from various risks and unjustified financial losses. The authors argue that it is the use of social media – as the more sought-after and mass way to spread information in today’s world – that will help expand the audience of recipients of financial education. The paper analyzes a set of factors that influence the process of boosting the role of social media channels inimproving the financial literacy of the population and examines a set of relevant resources and tools employed in various countries to build an infrastructure for financial education. The authors also discuss the need to devote attention to the arrangement of educational activities for financially isolated and undereducated strata of the population and, in this context, focus on the right choice of media channels and means of financial education to ensure equal access to financial products and services.
  • Item
    Medical content marketing for promotion healthcare services in a region
    (Львівська політехніка, 2021) Летуновська, Наталія Євгенівна; Летуновская, Наталия Евгеньевна; Letunovska, Nataliia Yevhenivna; Nazarenko, A.P.
    У тезах контент-маркетинг розглядається як стратегічний маркетинговий та бізнес-процес, спрямований на створення та розповсюдження цінного, релевантного та послідовного контенту для залучення та утримання чітко визначеної аудиторії. Автори зазначають, що унікальна подача матеріалу може дати "вірусний" ефект, який наближає потенційного клієнта до очікуваного ухвалення рішення скористатися послугою певної медичної компанії.
  • Item
    Protection of One’s Honor, Dignity, and Business Reputation on Social Networks: Issues and Ways to Resolve Them
    (Academic Publishing House Researcher s.r.o., 2020) Славко, Анна Сергіївна; Славко, Анна Сергеевна; Slavko, Anna Serhiivna; Завгородня, Владислава Миколаївна; Завгородняя, Владислава Николаевна; Zavhorodnia, Vladyslava Mykolaivna; Shevchenko, N.A.
    Over the last decade, social networks have become an indispensable part of societal life. Today, they are used not only for engaging in interpersonal communication but also for developing a personal image or business reputation, creating or promoting a brand, building professional or business relations, conducting commerce, or obtaining the latest information about what is going on around the world. The findings from an analysis of relevant legislation, case law, and user agreements indicate the unique legal nature of social networks. Based on their analysis of social networks’ key functions, the authors prove that in many areas social networks have acquired the role of mass media, as they are capable now of delivering the latest news or any other information to the user factoring in their individual tastes and information needs. Given the significant role played by social networks in informing people in today’s society, coupled with their key characteristics suchas horizontal dissemination of information, lack of preliminary moderation of user comments, and availability of two-way communication, compromising people’s honor, dignity, and business reputation on social networks can have quite serious implications for them in various spheres of social life. With that said, it appears to be quite difficult, for now, to counter this kind of attacks, both technically and legally. The paper provides an analysis of key issues that can arise as part of efforts to counter defamation on social networks (e.g., difficulty of establishing the identity of a respondent, difficulty of proving malice, or having to factor in the special nature of communication on social networks) and ones to develop legal solutions and ways to overcome such issues.
  • Item
    Using social media platforms to create and develop business projects
    (Sumy State University, 2020) Похилько, Світлана Василівна; Похилько, Светлана Васильевна; Pokhylko, Svitlana Vasylivna; Eremenko, A.
    Матеріал присвячений використанню соціальних медіа платформ для розвитку бізнес-проектів, оскільки соціальні мережі є фундаментальною складовою сучасного життя.
  • Item
    Management and PR-promotion of the startup projects (on the example of the start-up "Red night bar")
    (Сумський державний універститет, 2018) Загребельний, І.С.
    У роботі розглядаються теоретичні та методологічні основи управління стартапами та інноваційними проектами. Досліджено теоретичні та практичні основи методів просування стартапів. Розглянуто створення проекту "Red nihgt bar", розглянуті основні способи просування проектів на ринку. Розроблено план щомісячного PR-просування проекту на ринку розважальних закладів м. Суми, концепцію корпоративної ідентичності як важливого інструменту PR-просування проекту. Розроблено ефективні PR-інструменти та розроблено рекомендації щодо просування стартапів.
  • Item
    Neologisms
    (Sumy State University, 2014) Tykhomirova, M.Y.; Stryzhachenko, K.O.
    Еach year more than 800 new words appear in the English language. Oxford Dictionary is the most authoritative publication which explores neologisms. Most neologisms appeared through social networks.
  • Item
    Different ways of engagement in conversation in social media marketing: evidences from Twitter
    (ТОВ «ДД «Папірус», 2013) Robul, Y.
    Development of Web 2.0 in the 2000s has introduced a revolution in communication to which organizations in all sectors are continuing to adapt. With the traditional media and static web sites, the marketing department goes out to look for the groups of the customers and markets, tries to reach and persuade them. On the Internet, the visitor arrives at the site and weights up whether an offering of the organization could provide with incentives for buying and eventual relationships. Another significant impact of web 2.0 is an arrival of social networks (Facebook, LinkedIn) and social media (Twitter, YouTube, Flicker), which enabled users to create their own content and to share it, engaging in dialogue [1].