Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
164 results
Search Results
Item Адміністративно-правові засади запровадження та функціонування військових судів в Україні(Сумський державний університет, 2021) Бегларян, Д.В.Корупція в органах влади не тільки має міжнародний вимір, а й є серйозною проблемою світової політики. Не викликає заперечень констатація небезпеки широкого поширення корупції. Протидія корупції є одним з найважливіших завдань не тільки кожної держави, а й усього світового співтовариства. Загальне визнання отримав той факт, що боротьба з корупцією зачіпає інтереси майже всіх держав. У сучасному глобалізованому соціумі боротьба з корупцією породжує цілий комплекс проблем, що вражають всі сфери життя суспільства. Не заперечуючи випадки використання корупції з метою здійснення владної діяльності, можна констатувати, що необхідність міжнародних зусиль для успішного вирішення цих проблем усвідомлюється як вченими і фахівцями з різних галузей, так і громадськими та державними діячами окремих країн. Для підвищення ефективності боротьби з корупцією в органах влади необхідні вироблення і проведення узгодженої антикорупційної політики, яка захищала б суспільство від негативного впливу корупції і захищала права людини і громадянина.Item Адміністративно-правовий механізм протидії корупції в Україні(Сумський державний університет, 2021) Слюсар, Д.О.Найбільш актуальною соціальною проблемою України, як і багатьох країн світу є запобігання та протидія корупції у всіх сферах функціонування влади, особливо у спробах держави інтеграції до Євросоюзу. Вивчення і вирішення завдань з приводу запобігання корупції на різних рівнях та різних сферах функціонування органів державної влади є однією з найактуальніших соціальних проблем сучасності багатьох країн світу, і України зокрема. Відтак, питання, які пов'язані з корупцією та визначенням шляхів ії запобігання, привертають все більшу увагу не лише теоретиків-дослідників і практиків, а також громадськість. Суспільна небезпека корупцій полягає в томy, що особи, винні у її вчиненні, посягають на соціальні, культурні цінності, на виховання та правосвідомісгь громадян, молоді зокрема. У такий спосіб, виникає необхідність у здійсненні заходів щодо запобігання корупції не лише спеціально уповноваженими суб'єктами у цій сфері, а й іншими державними органами, що відповідають за правосвідомість, навчання та виховання громадян.Item Адміністративно–правові засади надання безоплатної правової допомоги в Україні(Сумський державний університет, 2021) Тимошенко, О.О.Пріорітетним напрямком гарантування прав людини та громадянина, динамічним розвитком законодавства та забезпечення соціальних потреб населення є питання надання безоплатної правової допомоги. Адміністративно-правовий механізм забезпечення надання своєчасної компетентної правової допомоги кваліфікованими професіонали є важливим надбанням демократичної правової держави. Саме тому, інститут надання безоплатної кваліфікованої юридичної (правової) допомоги залишається одним із дієвих і надзвичайно важливих правових засобів забезпечення, охорони та захисту прав і свобод людини і громадянина. Реалізація даного механізму важко переоцінити, оскільки саме завдяки йому можна закріплювати статус демократичної правової держави. Функціональне призначення права особи на правовову допомогу є фундаментом та одним із основоположних прав людини щодо реалізації всіх суб’єктивних конституційних прав і свобод. Тому забезпечення верховенства прав людини є ключою ціллю для надання правової допомоги.Item Адміністративно-правовий статус учасників процедури надання безоплатної правової допомоги в Україні(Сумський державний університет, 2021) Усикова, Д. О.Ще нещодавно юридичні консультації та захист усіх громадян України були платними послугами, за які приходилось платити зі свого рахунку. Багато українських громадян, зокрема з числа вразливих слоїв населених пунктів, просто не мають можливості оплатити послуги адвоката, що відображалося на неможливості професійного представництва в суді. Така ситуація створювала нерівні умови та не сприяла довірі громадян до державних установах управління та, зокрема,віри у «систему справедливості», яка є важливою для розвитку ефективних механізмів реалізації демократії. З прийняттям закону України «Про безоплатну правову допомогу» в червні 2011 року Україна взяла на себе зобов’язання щодо захисту прав, зокрема, вразливих слоїв населення удосконалення їх доступу до правосуддя через надання безоплатних правових послуг. Закон передбачає попереднє відображення нової системи правової допомоги. Закон закріпив надання первинної правової допомоги з липня 2013 року. З січня 2013 року безоплатна вторинна правова допомога стала доступною для всіх затриманих осіб, що знаходяться під юрисдикцією України. Відповідно до Закону є сподівання, що безоплатна вторинна правова допомога щодо некримінальних справах набере більшого доступу для найбільш вразливих слоїв населених пунктів України в липні 2015 року. Повне введення системи повинно бути завершено до січня 2017 року. Надання безоплатної правової допомоги стало важливою зміною у достовірному забезпеченні поваги та захисту прав людини. Спеціалісти нещодавно часто вказували на невідповідність верховенства прав в Україні.Item Адміністративно-правовий механізм здійснення державного фінансового контролю в Україні(Сумський державний університет, 2021) Горий, В.В.Сьогодні контроль над державними фінансами розглядається у всьому світі відповідно до його справжньої цінності - відокремлення та підтвердження ролі та значення держави у регулюванні економічного розвитку та підвищення добробуту суспільства. Становлення в Україні інституту державного фінансового контролю (далі - ДФК), яке відбулося одночасно з процесом державотворення та формуванням соціально орієнтованої ринкової економіки, недостатня увага до ефективності державного фінансового контролю призвело до необхідності вивчити це питання. Зростання фінансових порушень в Україні спричинено не відсутністю інституціональної структури державного фінансового контролю, а слабкістю його теоретико-методологічної та методологічної бази, недоліками в організації процесу контролю. Зокрема, використання застарілих форм державного фінансового контролю сьогодні не дозволяє державі швидко та ефективно впливати на процеси, що відбуваються в економіці, забезпечити концентрацію контрольних дій на найвищих пріоритетних сферах фінансової діяльності, що зменшує ефективність функцій державного контролю. Благополуччя людей багато в чому залежить від ефективності державного фінансового контролю, для якого одна з найважливіших функцій державного управління повинна бути спрямована на виявлення відхилень від прийнятих стандартів законності, доцільності та ефективності фінансових ресурсів та управління державним майном , а також своєчасне внесення необхідних коригувань, запобіжних заходів.Item Адміністративно-правовий статус Державної податкової служби України(Сумський державний університет, 2020) Сивенко, А.С.Одними з надважливих функцій будь-якої держави, безумовно, залишається реалізація широкого спектру санкціонованих заходів для забезпечення податкової безпеки. В цьому аспекті не є винятком й Українська держава, яка в нинішніх складних умовах, об’єктивно, потребує існування належного фінансового підґрунтя для сприяння безперешкодній та своєчасній реалізації державної політики за різними напрямами у рамках окресленої сфери.Item Органи місцевого самоврядування як суб’єкти адміністративно-правових відносин(Сумський державний університет, 2020) Сніжко, В.В.Місцеве самоврядування є самостійною формою публічної влади та правом територіальної громади на вирішення питань місцевого значення. В нашій державі діє одна з наймасштабніших реформ – реформа децентралізації, яка розпочата у 2014 році та триває й нині, у 2020 році. Метою децентралізації є покращення діяльності органів місцевого самоврядування та органів державної влади через наближення їх зв'язків з громадськістю, надання більше влади народу, формування ефективного управління на державному рівні.Item Адміністративно-правовий механізм здійснення державного податкового контролю в Україні(Сумський державний університет, 2020) Щука, В.М.Організація ефективної системи податкового контролю є важливим фактором успішної модернізації української економіки. Адже реалізація державного управління економікою залежить від бюджетних можливостей країни фінансувати соціально-економічні проекти, а також від активного використання державою інструментів впливу на інтереси суб'єктів господарювання. Найважливішу роль при цьому відіграють податки.Item Адміністративно-правове регулювання процедури звернення громадян у судових органах(Сумський державний університет, 2020) Співак, К.М.Належний судовий захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів громадян є завданням національних судових органів. Діяльність будь-якого такого суб’єкту націлена на його систематичне виконання та має за мету підвищити рівень ефективності судової системи, сприяючи, тим самим, посиленню ролі судової влади, а також необхідного зростання довіри населення до цієї гілки. Вочевидь, що саме від дієвого судового захисту з боку всіх відповідних учасників судової системи помітно суттєво буде залежати політична стабільність та економічна стійкість держави, що має вкрай вагоме значення в нинішніх, без перебільшення, складних умовах. Це також може відобразитися на подальшому розвитку Української держави, позначаючись на її позиціях і впливаючи на становище під час прийняття значної кількості рішень стратегічно важливих для країни.Item Адміністративно-правові заходи протидії правопорушенням, вчиненими неповнолітніми у сфері незаконного обігу наркотичних засобів(Сумський державний університет, 2020) Теницька, І.А.Вживання наркотиків та зловжи-вання ними є проблемою соціального та громадського здоров’я в більшості країн світу, що є наслідком для емоційного та фізичного розвитку людини, зокрема неповнолітньої особи. Дослідження вказують на зв’язок між вжи-ванням наркотиків та асоціальною поведінкою, що можна охарактеризувати як неповажну поведінку та порушення прав дитини. Так, вживання наркоти-ків вводить неповнолітнього у світ злочинності, термін, що використовуєть-ся для позначення асоціальної поведінки - наприклад, кримінальних право-порушень - серед підлітків. До таких правопорушень належать не тільки не-законне вживання наркотиків, але й злочини, пов’язані з їх реалізацією чи придбанням.