Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1
Browse
34 results
Search Results
Item Вплив онлайн-навчання на фізичні показники здоров'я дітей(Сумський державний університет, 2025) Соколик, В.С.На основі результатів анкетування учнів та батьків були виявлені основні фактори, що негативно впливають на фізичне та психоемоційне здоров’я дітей: надмірне зорове навантаження, низький рівень фізичної активності, порушення режиму сну, відсутність чітко організованого робочого місця, емоційне виснаження. З урахування цих даних сформовано перелік рекомендацій для педагогів, батьків та адміністрацій закладів освіти щодо оптимізації онлайн навчання.Item Інформаційна технологія проєктування інтерактивних практичних завдань по теорії числових систем(Сумський державний університет, 2024) Таранець, З.В.Розроблено інформаційну технологію проєктування інтерактивних практичних завдань по теорії числових систем. Реалізовано інтерактивний тренажер, який відповідає поставленим завданням та проведено його тестування.Item Використання хмарного сервісу DropBox для спільної роботи над документом(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2020) Медведовська, О.Г.; Яценко, Валерій Валерійович; Yatsenko, Valerii ValeriiovychУ період поширення короновірусні інфекції різко зріс інтерес до програмного забезпечення, поширюваним згідно SaaS-моделі. У зв'язку зі сформованою епідеміологічною ситуацією в світі багато компаній змушені були перевести співробітників на віддалену роботу, в зв'язку з чим виникла проблема навчання персоналу компаній використанню можливостей, що надаються хмарними сервісами. Навчальний процес в школах і університетах також був перенесений в хмару. Учні, студенти, викладачі при переході до дистанційної форми навчання освоювали нові інструменти для її реалізації. В даний період також зріс інтерес до хмарним сховищ даних, інструменти яких можуть допомогти в організації віддаленої роботи. Найбільш потужним інструментом, який може забезпечити взаємодію учнів шкіл, університетів і викладачів на відстані є спільна робота над документом в режимі реального часу. Хмарне сховище даних DropBox дозволяє організувати спільну роботу над документом. Основною метою даної роботи було показати призначення ряду інструментів хмарного сервісу від компанії DropBox Ins., що є актуальними при переході до дистанційної форми навчання. Хмарне сховище DropBox добре відомо в світі і Україні, налічувало понад 500 млн. користувачів в 2018 році. Згідно з даними, отриманими за допомогою web-аналітичного інструмента Google Trends в роботі було показано, що найбільш затребуваним є розглянутий хмарний сервіс в економічно розвинених країнах: Люксембург, Сінгапур, Швейцарія, Австралія, Нова Зеландія. Організація навчального процесу на базі розглянутого в статті хмарного сервісу має на увазі об'єднання можливостей, що надаються хмарою з методикою їх використання. Як показала практика, студенти, які до переходу до дистанційного режиму навчання вивчали курс «Хмарні технології» і були знайомі з рядом хмарних сервісів, значно простіше перейшли до онлайн-формату навчання і не відчували ніяких труднощів з освоєнням нового програмного забезпечення, по закінченню карантину показали хороші результати в засвоєнні програм навчальних дисциплін.Item Використання масових освітніх онлайн курсів як елементу інноваційного розвитку: перспективи для України(Видавничий дім "Гельветика", 2023) Котенко, Станіслав Ігорович; Kotenko, Stanislav Ihorovych; Нєшева, Анастасія Дмитрівна; Niesheva, Anastasiia Dmytrivna; Артюхова, Надія Олександрівна; Artiukhova, Nadiia OleksandrivnaШвидкий розвиток цифрових технологій призвів до суттєвих змін у світовому освітньому ландшафті, де поява масових освітніх онлайн-курсів (MOOC) зіграла ключову роль. У цій статті досліджується потенціал використання MEOC як засобу сприяння інноваційного розвитку в контексті України. Останніми роками Україна демонструє зростаючий інтерес до сприяння інноваціям та підприємництву. Однак проблема полягає в тому, щоб ефективно подолати розрив між інноваційними ідеями та їх розвитком. MOOC набули популярності як універсальний інструмент для поширення знань, що пропонує перевагу охоплення широкої та різноманітної аудиторії. У цій статті досліджується життєздатність інтеграції MOOC у процес інноваційного розвитку та аналізуються їхні потенційні переваги. У статті розглядається сучасний інноваційний ландшафт в Україні та висвітлюються перешкоди, з якими інноватори часто стикаються, виводячи свої ідеї на ринок. Крім того, у статті також розглядаються потенційні проблеми, пов’язані з впровадженням MOOC в українському контексті, включаючи обмеження цифрової інфраструктури, проблеми адаптації та потребу в цільовому контенті. Автори пропонують стратегії подолання цих проблем, наголошуючи на важливості співпраці між університетами, дослідницькими установами, державними органами та зацікавленими сторонами приватного сектора. Автори досліджують як можна ефективно використовувати MОOC для полегшення переходу від інноваційних концепцій до готових для ринку продуктів або послуг в Україні. Вивчаючи потенційні переваги, виклики та стратегії, пов’язані з використанням MОOC для інноваційного розвитку, дослідження дає цінну інформацію науковцям, політикам, освітянам та зацікавленим сторонам, зацікавленим у зміцненні інноваційного ландшафту України шляхом інтеграції цифрових освітніх платформ. На закінчення ця стаття підкреслює трансформаційний потенціал інтеграції MOOC в інноваційну екосистему України. Демократизуючи доступ до освіти та знань, MOOC можуть розширити можливості нового покоління інноваторів і підприємців, сприяючи таким чином культурі інновацій і сприяючи економічному зростанню. Отримані результати роблять внесок у дискусію про інноваційного розвитку і пропонують ідеї для політиків, освітян і зацікавлених сторін, зацікавлених у просуванні інноваційного порядку денного України через цифрові освітні платформи.Item Динаміка розвитку форм дистанційного навчання іноземних мов в ХХІ столітті(Сумський державний університет, 2020) Кучерук, О.О.Мета: визначити найдоцільніші та найефективніші форми дистанційного навчання на сучасному етапі активного становлення та розбудови системи дистанційної освіти. Актуальність роботи: в умовах інформатизації суспільства та складного епідеміологічного становища традиційна система освіти не може задовольнити потребу особистості у постійному навчанні та розвитку. Саме тому в освітню сферу зараз активно впроваджуються ІКТ й стрімко розвивається нова система – дистанційна освіта. Теоретичне значення: матеріал роботи допоможе у визначенні термінологічної системи дистанційної освіти та окресленні ключових характеристик дистанційного навчання з метою його майбутнього ґрунтовного аналізу.Item Інтерактивне навчання як варіант інструментальної мотивації при вивченні іноземних мов(Сумський державний університет, 2020) Олійник, Д.О.Мета: Вивчення та аналіз інтерактивного навчання як варіанту інструментальної мотивації при вивченні іноземних мов. Теоретичне значення: Полягає у систематизації теоретичних передумов вивчення інтерактивного навчання як варіанту інструментальної мотивації при вивченні іноземних мов. Інтерактивне навчання підвищує мотивацію учнів у вирішенні обговорюваних проблем, що дає емоційний поштовх до подальшої пошукової діяльності учнів, спонукає їх до конкретних дій. Важливим є той факт, що всі успішні в інтерактивному навчанні, кожен сприяє загальному результату групової роботи, процес навчання стає більш значущим та захоплюючим.Item Підходи до організації дистанційного навчання в фінансово-економічних дисциплінах(Сумський державний університет, 2012) Зайцев, Олександр Васильович; Зайцев, Александр Васильевич; Zaitsev, Oleksandr Vasylovych; Шовкопляс, Оксана Анатоліївна; Шовкопляс, Оксана Анатольевна; Shovkoplias, Oksana AnatoliivnaОдним з пріоритетних напрямків розвитку сучасного інформаційного суспільства є інформатизація освіти, що представляє собою процес вдосконалення освітнього процесу на основі впровадження засобів інформаційно-комунікаційних технологій. З розвитком інформаційно-комунікаційних технологій стали інтенсивно розвиватися і електронні засоби навчання ─ засоби навчання, створені з використанням комп'ютерних інформаційних технологій. Ознайомлення з такими засобами навчання, опанування ними та впровадження їх в учбовий процес ─ мета курсів за програмою підвищення кваліфікації для викладачів Сумського державного університету, що були проведені у червні ─ грудні 2012 року на базі факультету підвищення кваліфікації Сумського державного університету.Item Правове регулювання надання послуг з підвищення кваліфікації та надання освіти дистанційно(Юридична Україна, 2012) Деревянко, Богдан Володимирович; Деревянко, Богдан Владимирович; Derevianko, Bohdan VolodymyrovychЗапропоновано стимулювати сумлінних роботодавців, які постійно організовують підвищення кваліфікації працівників; відзначено економічну обґрунтованість для навчального закладу надання послуг дистанційно; визнано доцільність надання освітніх послуг дистанційно іноземцям, інвалідам та особам, які навчаються за спеціальністю, що не потребує засвоєння складних практичних навичок.Item Правове регулювання господарської діяльності навчальних закладів(Донецький юридичний інститут, 2014) Деревянко, Богдан Володимирович; Деревянко, Богдан Владимирович; Derevianko, Bohdan VolodymyrovychУ роботі сформульовано концепцію, надано дефініцію поняття «господарська діяльність НЗ»; виокремлено 14 історико-правових етапів процесу формування правового статусу НЗ; визначено як організаційно-господарську природу акта про утворення НЗ; запропоновано застосування непрямих засобів регулюючого впливу держави на діяльність НЗ; виділено інноваційну складову майна НЗ – перспективні майнові активи; наведено нормативні визначення істотних умов договорів за участю НЗ, мінімальних розмірів статутного капіталу для приватних НЗ. Удосконалено положення щодо: ліцензування, майнового забезпечення НЗ, характеристик послуг у сфері освіти. Дістали подальшого розвитку: класифікація НЗ; положення про державне фінансування НЗ; упорядкування функцій органів управління НЗ; пропозиції стосовно утворення об’єднань бібліотек ВНЗ; система засобів правового стимулювання НЗ і роботодавців до підвищення кваліфікації працівників; пропозиції про підвищення ефективності здійснення НЗ освітньої і неосвітньої платної діяльності; визначення меж імплементації норм Болонської декларації; положення про посилення державного контролю за релігійними НЗ; запровадження недержавної фінансової підтримки НЗ; адаптація для України зарубіжного досвіду.Item Дистанцiйне навчання як перспективний напрям розвитку сучасної освіти(Видавничий дім "Гельветика", 2016) Штихно, Людмила Василівна; Штыхно, Людмила Васильевна; Shtykhno, Liudmyla VasylivnaУ статті висвітлено основні проблеми впровадження та переваги використання дистанційної освіти в навчальному процесі. Розглянуто тенденції розвитку вищої освіти в сучасних умовах. Проаналізовано сучасний стан дистанційної освіти в Україні та світовий досвід. Досліджено перспективи впровадження дистанційної освіти у ВНЗ України. Визначено головні пріоритети розвитку сучасної освіти в Україні та її перспективні напрями.