Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 314
  • Item
    Аналіз сучасних напрямів цифрової трансформації бізнесу
    (Publisher.agency, 2023) Завражний, Костянтин Юрійович; Завражный, Константин Юрьевич; Zavrazhnyi, Kostiantyn Yuriiovych; Кулик, Анжеліка Костянтинівна; Кулик, Анжелика Константиновна; Kulyk, Anzhelika Kostiantynivna
    На сучасному етапі економічного розвитку важливого значення набуває цифрова трансформація бізнесу, тому актуальним є відстеження її останніх тенденцій та напрямів. Існуючі бізнес-моделі є динамічними структурами, які підлягають постійним трансформаціям і вимагають адаптації з метою забезпечення їх актуальності та відповідності ринковим вимогам. Коригування та модифікації цих моделей є необхідними для збереження їх конкурентоспроможності та відповідності потребам сучасного бізнес-середовища. Ефективний розвиток бізнесу потребує використання швидких рішень, які допомагають трансформувати бізнес-моделі компаній та отримати результат. Цей процес вимагає постійної уваги та пристосування напрямків цифрової трансформації згідно з вимогами ринкових змін та інноваційних технологій. Систематичний аналіз та уточнення стратегічних напрямків цифрової трансформації дозволяють бізнесу актуалізувати бачення свого розвитку, враховуючи змінний характер сучасного бізнес-середовища. Здійснення такого аналізу сприяє вибору оптимальних рішень для подальших змін, що сприяє підвищенню ефективності та конкурентоспроможності підприємства в епоху цифрової економіки.
  • Item
    Удосконалення системи менеджменту якості на промислових підприємствах залізничного транспорту (на прикладі ГП СКТБЕ НПО «Електроапарат»)
    (Сумський державний університет, 2023) Пономаренко, К.В.
    У дипломній роботі запропоновані методи вдосконалення системи якості на підприємстві. Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню питання ролі управління якості на підприємстві залізничного транспорту. В роботі проведений аналіз системи якості в галузі залізничного транспорту на прикладі підприємства ГП СКТБЕ НПО «ЕЛЕКТРОАПАРАТ». Досліджено вітчизняний та зарубіжний досвід управління якістю. Охарактеризовано існуючи проблеми в контексті формування ефективної системи якості на підприємстві та окреслено шляхи їх вирішення. Узагальнено підходи до визначення поняття «якість». Досліджено принципи та передумови побудови процесів реалізації процесно-орієнтованого управління якістю на промисловому підприємстві залізничного транспорту. Виявлено напрямки ефективного використання матеріалів на підприємстві. Визначено шляхи зменшення кількості бракованої продукції та запропоновано підходи щодо підвищення ефективності діяльності підприємства.
  • Item
    Місце України на світовому ринку послуг
    (Сумський державний університет, 2023) Бобошко, В.М.
    Український ринок послуг є невід’ємною частиною економічної системи країни та відіграє важливу роль у її розвитку та процвітанні. Він становить значну частину ВВП і надає різноманітні послуги, які задовольняють потреби жителів і бізнесу. Різноманітність та якість послуг, що надаються, є не лише показником економічного добробуту, а й відображає конкурентоспроможність України на міжнародній арені. Подальший розвиток галузі може сприяти залученню інвестицій, розвитку малого та середнього підприємництва та наданню якісних та доступних послуг усім громадянам України. Мета кваліфікаційної бакалаврської роботи полягає у оцінюванні місця України на світовому ринку послуг та пошук шляхів підвищення її конкурентних переваг.
  • Item
    Підвищення конкурентоспроможності організації з урахуванням принципів логістики
    (Відокремлений структурний підрозділ "Класичний фаховий коледж Сумського державного університету", 2023) Гайдук, Д.В.
    Обґрунтуванням актуальності теми є те, що основним завданням будь-якої організації в умовах сьогодення є стабільна позиція на ринку та досягнення високої конкурентної спроможності. Це запорука не тільки однієї організації, а й орієнтація підвищення конкурентоспроможності в масштабах країни. Важливим критерієм є стабільне отримання прибутку, забезпечення високого рівня життя населення. У роботі вивчено сутність та основні складові конкурентоспроможності організації; розглянуто та систематизовано методи оцінки конкурентоспроможності організації. Здійснено аналіз конкурентоспроможності ТОВ Кафе «Pizza House». На основі проведеного аналізу розроблено заходи щодо підвищення конкурентоспроможності організації на основі принципів логістики та проведено оцінку ефективності запропонованих заходів.
  • Item
    Удосконалення управління недержавним медичним закладом в умовах конкуренції на ринку медичних послуг (на прикладі центру Еледія)
    (Сумський державний університет, 2022) Куц, Лариса Вікторівна; Куц, Лариса Викторовна; Kuts, Larysa Viktorivna
    В роботі розглянуто актуальний напрям в системі розвитку охорони здоров’я в Україні – підходи, механізми та технології оптимізації управління приватним медичним закладом в умовах конкуренції на ринку медичних послуг. Висвітлено підходи до оцінки конкурентоспроможності медичних закладів Проаналізовано міжнародний досвід підвищення конкурентоспроможності в недержавних медичних закладах. Проаналізовано специфіку діяльності та склад персоналу медичного центру Еледія. Надано аналіз конкурентного середовища на ринку медичних послуг м. Суми Визначено основні стратегії вдосконалення системи управління Центром Еледія для підвищення конкурентоспроможності. Надано науково обґрунтовані рекомендації щодо удосконалення управління недержавними медичними центрами в умовах конкуренції на ринку медичних послуг України. Доведено, що що в конкурентній боротьбі на локальному ринку медичних послуг головним джерелом конкурентних переваг є не цінова конкуренція, а пропозиція ексклюзивних та якісних послуг. В роботі доводиться, що конкуренція в системі охороні здоров'я служить механізмом, що сприяє підвищенню цінності та якості медичних послуг для пацієнтів.
  • Item
    Оцінка конкурентоспроможності вітчизняної агропромислової продукції на світовому ринку
    (Сумський державний університет, 2022) Сахно, О.О.
    Поточна кліматична ситуація у світі, а також інші наслідки макро та мікроекономічних факторів змушують агропромисловий бізнес переорієнтовувати діяльність, удосконалювати технологію виробництва, додатково фінансувати удобрення ґрунтів, та інше. Всі ці та багато інших інструментів імплементують у свою діяльність виробники аграрної продукції з метою зміцнення конкурентних переваг та нарощення прибутку.
  • Item
    Управління конкурентоспроможністю потенціалу організації (на прикладі Сумського державного університету)
    (Сумський державний університет, 2022) Павловська, О.В.
    У роботі розглянуто теоретичні та практичні аспекти конкурентного потенціалу організації, основні риси та фактори впливу. За допомогою SWOT-аналізу було здійснено оцінкупотенціалу викладачів СумДУ та його конкурентів. Було оцінено конкурентоспроможність університету на ринку освітніх послуг задля визначення стратегій подальшого розвитку. У даній роботі було визначено основні напрями посилення конкурентоспроможності потенціалу організації в умовах Сумського державного університету, а також висунуто рекомендації щодо модернізації методів просування освітніх послуг університету.
  • Item
    Визначення маркетингових конкурентних позицій підприємства на ринку та можливостей щодо їх поліпшення
    (Сумський державний університет, 2022) Самойленко, А.Д.
    Бакалаврська робота складається з 47 сторінок, вступу, 3 розділів, висновків, 9 рисунків, 10 таблиць. Було використано 41 посилання на джерела. Актуальність теми роботи. Маркетингова стратегія підприємства об'єднує сукупність довгострокових узгоджених положень, які визначають формування ринкової ціни в інтересах забезпечення збуту. Зазвичай за встановленою стратегією приймаються найважливіші рішення, які тягнуть за собою довготривалі наслідки для розвитку підприємства. Маркетингова тактика є системою конкретних тактичних заходів, спрямованих на управління цінами на продукцію і послуги підприємства в короткостроковому періоді. В умовах сучасної конкуренції банкам все складніше виділятись, підніматися в рейтингу і завойовувати частку ринку. Для цього потрібен аналіз комплексу маркетингу банку і всіх його складових. На підставі цих даних можна продумувати подальшу стратегію розвитку і поліпшення його стану на ринку. Метою бакалаврської роботи: висвітлення теоретичних основ, проведення аналізу комплексу маркетингу банків країни та надання рекомендацій щодо його покращення. Завдання роботи: дослідити теоретичні аспекти теми конкурентоспроможності банків; розробити конкурентний аналіз, а також проаналізувати сильні та слабкі сторони обраного об’єкту; проаналізувати комплекс маркетингу банку; надати рекомендації щодо подальшого удосконалення маркетингової діяльності. Об’єктом дослідження теоретичні та практичні засади отримання конкурентних переваг на ринку. Предметом дослідження – механізм розробки маркетингової стратегії банку як фактору впливу на конкурентне середовище. Методи дослідження ґрунтуються на сучасних підходах до вивчення економічної науки. Застосовується статистичний аналіз, графічний, аналітичний. Метод порівняння для конкурентного аналізу. Для формування висновків метод узагальнення. Практична значущість полягає в тому, що запропоновані рекомендації щодо удосконалення мобільного додатку банку, посилення та позиціонування бренду, що покращить маркетингову політику підприємства, а також його впізнаваність. У першому розділі було досліджено теоретичні аспекти теми конкурентоспроможності банків. У другому розділі було розроблено конкурентний аналіз, а також проаналізовані сильні та слабкі сторони банку МЕГАБАНК. У третьому розділі було надано рекомендації щодо подальшого удосконалення маркетингової діяльності.
  • Item
    Удосконалення маркетингових комунікацій на підприємстві
    (Сумський державний університет, 2022) Дмитрук, К.В.
    Кваліфікаційна робота складається з 58 сторінок тексту, 3 розділів, 4 таблиць, 41 рисунків та 39 використаних джерел літератури. Актуальність теми роботи полягає у необхідності підприємств інтернет-бізнесу адаптуватися до постійних змін ринку та запитів споживачів для забезпечення його конкурентоспроможності. Метою кваліфікаційної роботи є розробка рекомендацій щодо удосконалення маркетингових комунікацій підприємства інтернет-бізнесу (на прикладі інтернет-магазину «Garne»). Завдання роботи: дослідити теоретичні аспекти маркетингових комунікацій підприємств та інтернет-бізнесу зокрема, провести аналіз маркетингової комунікаційної політики інтернет-бізнесу, провести аналіз прямих конкурентів по галузі, розробити рекомендації щодо поліпшення маркетингової комунікаційної політики підприємства інтернет-бізнесу. Об’єктом дослідження є маркетингові комунікації підприємства інтернет-бізнесу. Предметом дослідження є підприємство інтернет-бізнесу «Garne». Методи дослідження – порівняльний, статистичний, контент-аналіз, логічного узагальнення, конкурентний аналіз, seo-аналіз. Наукова новизна дослідження: розроблення рекомендацій щодо успішної діяльності підприємства, яке займається торгівлею в Інтернеті, враховуючи кризові умови господарювання та ризики ведення воєнних дій. Практична значущість дослідження полягає у формуванні рекомендацій щодо розробки комплексу рекомендацій для ефективної діяльності інтернет-бізнесу. У першому розділі розглянуто теоретичні аспекти маркетингових комунікацій у діяльності підприємства, проаналізовано важливість маркетингових комунікацій для підприємства, а особливо діяльності в Інтернеті. У другому розділі досліджено маркетингову діяльність підприємства інтернет-бізнесу «Garne», його комунікаційну політику, головні переваги та недоліки, виявивлено прогалини в маркетинговій комунікацій політиці, що потребують удосконалення. У третьому розділі проаналізовано діяльність головних конкурентів обраного підприємства, на основі конкурентного аналізу розроблено рекомендації щодо удосконалення маркетингових комунікацій підприємства інтернет-бізнесу.
  • Item
    Маркетинговий аналіз конкурентоспроможності підприємства
    (Сумський державний університет, 2022) Марченко, Є.О.
    Дипломна робота містить 59 сторінок, 3 розділи, 3 табл., 4 рис., 10 додатків, використано 19 джерел літератури. Актуальність теми дослідження. Нинішній економічний стан перебуває у безперервному процесі глобалізації, законодавчі акти та економічні реформи України надали економічним суб’єктам більше прав та свобод. У той же час багато організацій не змогли використати наявні ресурси та налагодити прибуткову діяльність через брак якісної, конкурентоспроможної продукції та відсутність стратегічного мислення. Важливим аспектом в досліджуваній темі стало складне економічне становище багатьох компаній спровоковане локдаунами, зменшенням попиту, скороченням робочих місць через коронавірусну хворобу - COVID-19. Це питання є одним із найскладніших сьогодні. Досвід останніх років показує, що не всі вітчизняні підприємства придатні до ведення ефективної конкурентної боротьби при складних економічних умовах. Навіть наявність конкурентоспроможної продукції не дозволяє багатьом з них реалізувати ці переваги через відсутність практики застосування повного комплексу заходів. Слід звернути увагу на дестабілізуючі зовнішні фактори, що оточують компанії: неефективну систему оподаткування, несприятливий інвестиційний клімат, неповне законодавство та інші. З посиленням конкуренції між суб’єктами господарювання виникає проблема забезпечення їх конкурентоспроможності, що є головною передумовою підтримання стійких позицій підприємств на внутрішньому та міжнародному ринку. В умовах конкурентної боротьби підприємству необхідно здійснювати постійний моніторинг положення на ринку, вивчати сильні та слабкі сторони власної господарської діяльності і конкурентів, створювати якісну рекламу, вміти пристосовуватись до змін ринкових ситуацій у майбутньому. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської роботи є обґрунтування теоретичних аспектів, розробка методичних основ та інструментарію оцінки конкурентоспроможності підприємства та його продукції. Матеріали, які використані під час написання дипломної роботи на тему: «Аналіз конкурентоспроможності підприємства й основні напрямки її підвищення (на матеріалах ТОВ «КЕРАМЕЙЯ»)» спеціальна та довідкова література, словники, інформаційні видання, дані з системи Інтернет, річні звіти та баланси підприємства за три останні роки (2019 р., 2020 р., 2021 р.).