Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 96
  • Item
    Корупційні ризики у вищій освіті: види, прояви та протидія.
    (Всеукраїнська асоціація кримінального права, 2023) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna
    Стаття присвячена важливій та актуальній темі – кримінологічній характеристиці особливостей протидії корупційним ризикам у вищій освіті. Автор аналізує роль корупції у сфері вищої освіти. Зокрема, зазначає, що фінансові наслідки корупції в освітній сфері не такі помітні як, наприклад, корупція в економічній, політичній сфері чи сфері державних закупівель, однак важливим завданням є протидія корупції саме в освітній сфері. Наголошується, що в умовах коли системи освіти корумпована, академічні досягнення стають менш важливими, ніж «зв’язки». Це призводить до несправедливого доступу до освітніх можливостей для здобувачів. Вивчаються конкретні корупційні дії, які можуть відбуватися на всіх рівнях освітньої системи. Досліджуються визначення поняття «корупційні ризики», надані органами державної влади та викладені у доктринальних джерелах. Зосереджено увагу на групах корупційних ризиків у сфері вищої освіти, а саме ризики: у освітньому, науковому середовищі, ризики в адміністративному процесі та у сфері партнерства. Запропоновано заходи нівелювання корупційних ризиків у сфері вищої освіти. Робиться висновок, що боротьба з корупцією в освіті є важливою для забезпечення рівного доступу до освіти, підвищення якості освіти, зниження рівня бідності та сприяння соціальній стабільності. Для сприяння більш справедливому та рівноправному суспільству вкрай важливо визначити пріоритети зусиль щодо боротьби з корупцією в системі освіти. Виявлення, оцінка та управління корупційними ризиками є важливим аспектом антикорупційних зусиль. Це може включати розробку політики та процедур для запобігання корупції, створення механізмів нагляду та внутрішнього контролю, сприяння прозорості та підзвітності, а також підвищення обізнаності та навчання зацікавлених сторін щодо ризиків та наслідків корупції.
  • Item
    Особливості протидії корупції в закладах вищої освіти в умовах політики доброчесності
    (Харківський національний університет внутрішніх справ, 2023) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna
    Статтю присвячено кримінологічній характеристиці особливостей протидії корупції в закладах вищої освіти в умовах політики доброчесності. Одн очасно з тим, що право на освіту належить до фундаментальних, державане зобов’язана забезпечувати всім гро-мадянам право на вищу освіту. Незважаючи на це, більшість громадян України мають одну чи навіть кілька вищих освіт. Враховуючи популярність освітніх послуг, вони не-минуче пов’язанні з різними корупційними ризиками: починаючи з процесу зарахуван-ня до закладу вищої освіти і закінчуючи одержанням освітнього ступеня на всіх рівнях. Проаналізовано позиції вітчизняних і зарубіжних учених щодо сутності і значення ака-демічної доброчесності, закріпленогов законодавстві визначення поняття «академічна доброчесність», охарактеризовано законодавчо зафіксованіформи академічної добро-чесності, а саме: академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, спису-вання, обман, хабарництво, необ’єктивне оцінювання, надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення пере-шкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання, вплив у будь-якій формі. Доведено, що вони потребують корегування та уточнення, які варто зробити в окремому профільному законі. З’ясовано основні потенційні корупційні ризики у сфері вищої освіти. Зауважено, що ко-рупція взакладах вищої освіти характеризується високою латентністю через її вигід-ність обом сторонам. Вказано , що покладати відповідальність за корупційні дії виключ-но на працівників закладів освіти некоректно. Низька вмотивованість здобувачів освіти зумовлює пошук «альтернативних шляхів» для того, щоб одержати позитивну оцінку. Корупція уосвіті не завжди має грошову форму, частіше має характер переваг, пільг та послуг негрошового характеру. На основі аналізу чинного законодавства та основних корупційних ризиків у сфері дія-льності закладів вищої освіти запропоновано авторські заходи із запобігання корупції
  • Item
    Науковий твір "Методологічні підходи до виявлення казуальних зв’язків в системі «бізнес-освіта-наука» з урахуванням рівня детінізації економіки для сталого розвитку країни"
    (УКРНОІВІ, 2023) Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Самойликова, Анастасия Викторовна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Тютюник, Інна Володимирівна; Тютюнык, Инна Владимировна; Tiutiunyk, Inna Volodymyrivna
    У творі представлені методологічні підходи до виявлення казуальних зв’язків в системі «бізнес-освіта-наука» з урахуванням рівня детінізації економіки для сталого розвитку країни.
  • Item
    Науковий твір "Динамічна модель оцінки впливу коопетиції «бізнес – освіта – наука» на сталий розвиток"
    (УКРНОІВІ, 2023) Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Самойликова, Анастасия Викторовна; Samoilikova, Anastasiia Viktorivna; Лєонов, Сергій Вячеславович; Леонов, Сергей Вячеславович; Lieonov, Serhii Viacheslavovych
    У творі представлена динамічна модель оцінки впливу коопетиції «бізнес – освіта – наука» на сталий розвиток.
  • Item
    Інформаційно-освітнє середовище закладу освіти – важливий чинник якісної освіти
    (Сумський державний університет, 2023) Базиль, Сергій Михайлович; Базыль, Сергей Михайлович; Bazyl, Serhii Mykhailovych
    Карантинні обмеження, військовий стан у державі, суттєво змінили життя та професійну діяльність людей. Практично всі сфери життєдіяльності, були змушені перейти в інший формат роботи – онлайн. Ці обмеження також вплинули на зміст і структуру освітньої діяльності педагога й закладів освіти загалом. Для забезпечення якісної навчання в таких умовах, будь-який заклад освіти повинен мати розвинене інформаційно-освітнє середовище. Над питаннями цифровізації освітнього процесу та створення інформаційно-освітнього середовища працювали такі науковці: Н. Гунько, І. Захарова, Л. Панченко, В. Рахманов, А. Стрюк, М. Шишкіна та інші. Засади формування інформаційного середовища дистанційного навчання розглядали: М. Жалдак, Ю. Ільїна, Ю. Машбиць, М. Смульсон та інші. Але недостатньо досліджень, пов’язаних із організацією та формуванням інформаційно-освітнього середовища у закладах освіти, а також опису інструментів для реалізації поставлених задач у межах їх освітньої діяльності. Аналіз науково-педагогічних джерел показав, що немає однозначного визначення поняття «інформаційно-освітнього середовище», а науковці тлумачать його, використовуючи різні підходи та методи аналізу. Щодо інструментарію думки досить різняться та постійно змінюються завдяки досвіду та стрімкій діджиталізації всіх галузей у державі, зокрема й освіти.
  • Item
    Трансформації в освіті, викликані російсько-українською війною: збереження інтелектуального капіталу країни
    (ГО "Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій", 2023) Тарасенко, А.І.; Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna
    У роботі проаналізовано трансформації в освіті, викликані російсько-украхнською війною. Досліджено кроки держави у галузі освіти щодо збереження інтелектуального капіталу країни.
  • Item
    Пошук шляхів удосконалення вимушеного дистанційного навчання школярів та студентів
    (ГО «Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій», 2023) Гнілокозова, П.О.; Щербаченко, Вікторія Олексіївна; Щербаченко, Виктория Алексеевна; Shcherbachenko, Viktoriia Oleksiivna
    У роботі досліджено напрямки розвитку дистанційного навчання в Україні та світі. Проаналізовано тендерції та виклики онлайн освіти. Визначено кращі світові практики викладання на відстані.
  • Item
    Поняття, види та особливості надання освітніх послуг в умовах воєнного стану
    (Львівський університет бізнесу і права, 2023) Бондаренко, Ольга Сергіївна; Бондаренко, Ольга Сергеевна; Bondarenko, Olha Serhiivna; Миргород-Карпова, Валерія Валеріївна; Миргород-Карпова, Валерия Валерьевна; Myrhorod-Karpova, Valeriia Valeriivna
    Значення освіти у житті людини – колосальне. Як правило, це ключ до успіху в майбутньому. Освіта має багато переваг. Освіта в надзвичайних ситуаціях є важливою реакцією, яка рятує життя, і її слід розглядати як пріоритет. В умовах війни за короткий проміжок часу знищуються умови для життя, догляду та навчання; відбувається переривання, відмова та перешкоджання здійсненню права на освіту. Стаття спрямована на вивчення сутності та особливостей надання освітніх послуг в умовах воєнного стану Україні та характеристиці основних факторів удосконалення якості надання освітніх послуг в умовах війни.
  • Item
    Цифрові технології в освіті: сучасний досвід, проблеми та перспективи
    (Сумський державний університет, 2022)
    У колективній монографії наведено теоретико-методологічні й прикладні підходи до організації дистанційного навчання у закладах вищої освіти і використання інтерактивних методів навчання. Особливу увагу приділено результатам опитування у сфері громадянської освіти на платформі дистанційної громадянської освіти, що дасть змогу покращити розвиток громадянських компетентностей відповідно до запитів та інтересів українського суспільства. У роботі запропоновано методичний підхід до використання імерсійних цифрових технологій в інноваційній діяльності закладів освіти та стимулювання трансферу знань у реальний сектор економіки. Також подано кращі практики застосування цифрових технологій і результати інноваційної освітньої діяльності закладів середньої освіти. Розрахована на широке коло читачів, які цікавляться питаннями освіти, а також викладачів, аспірантів і студентів.
  • Item
    Класифікація понять, пов’язаних з освітою
    (Сумський державний університет, 2022) Ахновська, І.О.
    Сьогодні в Україні зруйновано близько 20% шкіл і дитячих садочків. Від обстрілів постраждали 43 заклади вищої освіти, 5 з них зруйновано повністю. За період з 24 лютого з країни виїхало понад 672 тисяч учнів. Щодо ВПО у межах України, то всередині держави зафіксовано приблизно 87 тисяч учнів. За кордон виїхало більше 26 тисяч педагогів. Державою анонсовано очне навчання з 1 вересня, але лише 8% закладів загальної освіти мають укриття, щоб розпочати офлайн навчання. Все це говорить про складні умови, в яких опинилася як наша країна, так і сфера освіти зокрема. Оскільки саме інтелектуальний капітал є двигуном розвитку економіки і прогресу, необхідним є акцент на питаннях, пов’язаних з освітою.