Видання зареєстровані авторами шляхом самоархівування

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/1

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Item
    Досвід управління службою крові повоєнного часу
    (Одеський національний економчний університет, 2023) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav Viktorovych
    В перший день повномасштабного вторгнення Президент України закликав ставати донорами крові. Українці настільки активізувалися, що створився надлишок крові. Однак через декілька місяців запаси крові та компонентів повернулися на довоєнний рівень – втричі менше, ніж рекомендує ВООЗ (33 донації на 1000 населення). Однією із країн, яка існує в умовах воєнного стану багато років, є Ізраїль. При цьому служба крові є однією з потужніших у світі, де потреба в крові та її компонентах забезпечується в повній мірі. Тому виникає необхідність в аналізі складових управління службою крові Ізраїлю, щоб перейняти цей досвід Україні. Метою роботи є виділити складові управління, що забезпечують високий рівень роботи служби крові країни в умовах повоєнного часу. Отже, складовими успішності управління службою крові Ізраїлю є: переважання виїзних зборів крові; програма страхування крові; потужна робота Асоціація добровільних донорів; підготовка молоді до майбутнього донорства; підземний центр крові. Досвід, набутий службою крові Ізраїлю, підтвердив себе у війнах і масштабних подіях, що відбуваються в країні та її околицях. Ефективність служб крові призвела до того, що Ізраїль повністю забезпечує потребу в донорах та переливанні крові. Більше того, Ізраїль надає допомогу та відправляє до зарубіжних країн і районів лиха велику кількість крові та продуктів у рамках гуманітарної діяльності MDA. Таким чином, досвід Ізраїлю свідчить про ефективність безоплатного добровільного донорства крові для забезпечення населення країни безпечною кров’ю в достаній кількості та високої якості.
  • Item
    Критерії вибору лідерів думок в службі крові
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna
    В роботі розглянуто питання підходів до визначення критеріїв для роботи з лідерами думок (блогерами) в службі крові. Актуальність питання пов’язана з необхідністю у закладів служби крові у вигідному світлі представляти організацію та залучати добровільних донорів через соціальні мережі. Найчастіше використовуються критерії: аудиторія блогера, умови співпраці, стиль і манера взаємодії з підписниками, подача реклами, тематика акаунта, частота публікації реклами, вид рклами в блозі, статистика сторінки блогера за попередні періоди, тип лідера думок, рівень залученості. Серед інших критеріїв для прийняття рішення щодо співпраці з лідерам думок враховують також кількість вихідних підписок блогера, відсоток підтвердження реклами, вартість реклами, зовнішній вигляд акаунта блогера тощо. Таким чином, використання даних критеріїв дозволить закладу служби крові порівняти блогерів між собою та оцінити доцільність витрат на просування через лідерів думок та своєчасно внести корективи в маркетингову стратегію.
  • Item
    Дослідження проблем ринку служби крові України
    (Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2022) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav Viktorovych
    У статті подано результати дослідження проблем ринку служби крові України. Завданнями роботи є виявлення сучасних проблем в службі крові України; систематизація та класифікація їх, та виокремлення тих, які можна вирішувати за допомогою інструментів маркетингу. Спираючись на статистичні дані та експертні оцінки щодо служби крові України, було визначено найбільш актуальні проблеми служби крові України. Їх було систематизовано та класифіковано на групи: інформаційні, логістичні, виробничі, проблеми безпеки, фінансові та політичні. З’ясовано, що за допомогою інструментів маркетингу можна вирішити лише інформаційні (відсутність достатньої бази кадрових донорів; з боку держави не проводиться належна популяризація добровільного донорства та логістичні) та логістичні (недостатня кількість донорів; проблема забезпечення медичної галузі компонентами та препаратами донорської крові в достатній кількості; проблема доступності компонентів та препаратів крові для галузей медицини; великий відсоток списання еритроцитарної маси).
  • Item
    Історія служби крові
    (Сумський державний університет, 2020) Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav Viktorovych; Любчак, В. П.; Тимченко, А. С.; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna
    Розглядається історія виробничої та клінічної трансфузіології: Висвітлюються питання перших згадок про ці науки та супутні матеріали у світі та Україні. Описані складові інфраструктури служби крові (центри крові, науково-дослідні інститути, освітні заклади, банки крові, компанії-партнери, громадські організації). Аналізується історія служби крові за регіонами України та майбутнє служби крові. Розглядається світовий досвід використання маркетингових інструментів для залучення та утримання безоплатних добровільних донорів.
  • Item
    Процес маркетингового управління в закладах служби крові
    (Barca Academy Publishing, 2021) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna
    Все більше підприємств некомерційного сектору розуміють ключову роль маркетингової орієнтації діяльності та необхідності впровадження маркетингу. Метою роботи є систематизація теоретичних підходів до процесу управління маркетингом та розроблення моделі управління маркетингом служби крові. У статті проведено аналіз підходів до процесу маркетингового управління комерційних підприємств. На основі дослідження подано власну послідовність етапів маркетингового управління закладів служби крові як процесу формування і спрямування системної маркетингової взаємодії персоналу, постачальників, клієнтів та інших стейкхолдерівДля управління маркетинговою діяльністю закладів служби крові можна запропонувати наступну послідовність етапів: 1) аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища закладу; 2) встановлення цілей щодо цільових аудиторій (постачальники, персонал, клієнти, інші стейкхолдери); 3) планування: асортименту, цін, розподілу, просування іміджу закладу, залучення та розвиток постачальників, роботи з персоналом закладу та стейкхолдерами (розроблення програм маркетингу); 4) реалізація програм маркетингу щодо постачальників, персоналу та його найближчого оточення, стейкхолдерів, налагодження зворотного зв’язку з клієнтами; 5) контроль за результатами програм; 6) оцінка ефективності за показниками.
  • Item
    Аналіз інструментів маркетингу впливу: світовий досвід
    (Національний фармацевтичний університет, 2021) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna
    Через перенасичення рекламною інформацією стає все складніше впливати на прийняття рішення споживачами, як в комерційній, так і некомерційній сферах. Метою роботи є аналіз досвіду застосування маркетингу впливу в провідних закладах служби крові світу. Було проаналізовано офіційні сайти, сторінки в соціальних мережах, канал на Youtube Національної служби крові Великобританії та сайт некомерційної організації AVIS (Італія) для розуміння можливих форматів взаємодії. Враховуючи існуючий досвід, служба крові може використовувати такі форми взаємодії центру крові з блогерами: пост в блозі про візит до центру крові; запрошення до центру крові для здачі крові, запис на відео цього процесу та фотографування його; відеоролик на Youtube з показом процесу здачі крові, задоволених облич донорів, багато позитиву; прямий ефір з центру крові з блогером; сувенірна продукція центру крові в акаунті блогера з відміткою та рекомендацією; ведення акаунту центру крові в соціальних мережах протягом одного тижня чи місяця; запрошення блогера на внутрішні заходи центру крові або організація прес-туру в різних центрах крові країни з публікацією фото-звіту про дані заходи; проведення разом з блогером конкурсу в соціальних мережах з врученням сувенірних призів за найбільшу кількість репостів та лайків, за підписку; ведення однієї рубрики на сторінці центру крові в соціальних мережах протягом одного місяця; запис разом з блогером вірусного ролику, що створює додаткові можливості для ефективної взаємодії зі споживачами, привернення їх уваги, формування цінності продукту, підвищення ефективності інформування цільових споживачів. Таким чином, маркетинг впливу – один із найпотужніших та ефективних сучасних digital-каналів просування, що дозволяє не лише посилити впізнаваємість брендів, але і допомагає у вирішенні соціальних питань.
  • Item
    Маркетингова програма утримання донорів як складова маркетингового менеджменту в закладах служби крові світу
    (Луцький національний технічний університет, 2020) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliya Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav Viktorovych
    В результаті аналізу маркетингової активності служб крові в країнах з високим індексом людського розвитку (ІЛР) виявлено, що більшість маркетингових зусиль у діяльності закладів служби крові спрямовані на утримання існуючих донорів. В основі дослідження – проаналізувати маркетингові програми у службах крові країн з високим ІЛР для розроблення ефективної програми утримання донорів для малих та середніх підприємств даної галузі. В закладах служби крові світу використовується велика кількість інструментів маркетингових комунікацій: прямий маркетинг, паблік рилейшнз, реклама та стимулювання збуту. Було проаналізовано маркетингові програми служб крові у 9 країнах із високим ІЛР та визначено інструменти маркетингових комунікацій, які вони використовують для досягнення своїх цілей. Для первинних донорів, щоб заохотити повторне пожертвування, доцільно розробити посвідчення донора, наклейку на телефон «Я донор» та листівку з інформацією про вигоди для донора та основні вказівки щодо його поведінки. Після другого здавання крові бажано подарувати брелок із групою крові та білети в кіно чи театр. За 5, 10, 25 та 50 здачі крові можна використовувати поштові подяки та сертифікати від спонсорів. Для нагадування бажано використовувати сайт, соціальні мережі та мобільний додаток. Відгуки можна отримувати через дзвінки та анкети електронною поштою. Про факт використання крові слід повідомити через SMS або повідомлення на Viber / Telegram / WhatsApp. Доцільно проводити донорську діяльність раз на місяць: конкурси малюнків, віршів або пісень про здачу крові. Також можна вибрати кращого донора та пропагандиста. Для донорів, які здавали кров більше 25 разів, можна організовувати пікніки, піші прогулянки тощо. Утримання донорів – це складний і довгостроковий процес, який вимагає розроблення маркетингової програми із використанням цілого ряду маркетингових інструментів. Але це може забезпечити значний соціальний вплив, що значно перевищує маркетингові витрати.
  • Item
    Аналіз реклами служби крові в друкованих ЗМІ (на прикладі Сумського обласного центру служби крові)
    (Галицький економічний вісник, 2020) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliya Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav Viktorovych
    Служба крові – одна зі стратегічно важливих галузей охорони здоров’я у світі, яка рятує мільйони життів щорічно. Згідно з даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) у 60 країнах світу добровільні безоплатні донори забезпечують 100% запасів крові. Це їм вдається завдяки ефективним маркетинговим програмам. В Україні не вистачає донорської крові, а кількість донацій крові майже втричі менша, ніж рекомендовано ВООЗ. Тому важливо проаналізувати позитивний досвід провідних закладів служби крові. Метою дослідження є визначення ролі реклами в друкованих ЗМІ як складової маркетингової діяльності закладу служби крові. Було систематизовано переваги та недоліки реклами в друкованій пресі. Проаналізовано 71 статтю, опубліковану про Сумську станцію переливання крові в 11 друкованих виданнях за 1991 – травень 2020 рр. Виявлено друковані видання, в яких найбільше опубліковано статей. Для аналізу використано методи аналізу та логічного узагальнення, тренд-аналіз та контент-аналіз. Визначено основні тематики статей на кожному етапі становлення: акцент на співучасть у вирішенні проблем, на боротьбу з некомпетентними діями, на донора як основу функціонування закладу служби крові. Для формування залучення людей до донорського руху доцільно використовувати друковану рекламу з основним позивом "кожен може легко допомогти іншим людям, які потребують кров". Слід регулярно нагадувати в періодичній локальній пресі про заклад служби крові. Оскільки сучасні друковані ЗМІ мають друковану версію видання й інформаційний інтернет-сайт, можна донести необхідну закладу інформацію до широких кіл місцевої громадськості. Зокрема доцільно розміщувати приклади якомога більшої кількості людей та організацій, які здають кров, розповідати про внутрішню діяльність закладу, яку ніхто не бачить, показувати людей, які найактивніші в просуванні донорства, щоб вони залучали більшу кількість людей до донорства, показувати приклади успішно вирішених проблем закладу та доводити до відома ідею: бути донором просто і корисно як для донора, так і суспільства. У майбутньому це дозволить оптимізувати рекламу в друкованих ЗМІ та підвищити її ефективність, а також розробити повноцінну маркетингову програму з високими показниками залучення й утримання донорів.
  • Item
    Аналіз використання мобільних додатків в стратегіях бренд-менеджменту служби крові
    (Київський національний торговельно-економічний університет, 2020) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav Viktorovych
    Мета роботи – проаналізувати маркетингові програми у службах крові країн з високим індексом людського розвитку для розроблення ефективної програми утримання донорів для малих та середніх підприємств служби крові. В службі крові світу використовується велика кількість інструментів маркетингових комунікацій: прямий маркетинг, паблік рилейшнз, реклама та стимулювання збуту. Було проаналізовано маркетингові програми служб крові у 9 країнах із високим індексом людського розвитку та визначено інструменти маркетингових комунікацій, які вони використовують для досягнення своїх цілей. Таким чином, служба крові повинна використовувати комбінацію різних інструментів маркетингу, щоб утримати існуючих донорів крові. Для первинних донорів, щоб заохотити повторне пожертвування, доцільно розробити посвідчення донора, наклейку на телефон "Я донор" та листівку з інформацією про вигоди для донора та основні вказівки щодо його поведінки. Після другого здавання крові бажано подарувати брелок із групою крові та білети в кіно чи театр. За 5, 10, 25 та 50 здачі крові можна використовувати поштові подяки та сертифікати від спонсорів. Для нагадування бажано використовувати сайт, соціальні мережі та мобільний додаток. Відгуки можна отримувати через дзвінки та анкети електронною поштою. Про факт використання крові слід повідомити через SMS або повідомлення на Viber / Telegram / WhatsApp. Доцільно проводити донорську діяльність раз на місяць: конкурси малюнків, віршів або пісень про щдачу крові. Також можна вибрати кращого донора та пропагандиста. Для донорів, які здавали кров більше 25 разів, можна організовувати пікніки, піші прогулянки тощо.
  • Item
    Виробнича трансфузіологія
    (Сумський державний університет, 2017) Любчак, Владислав Вiкторович; Любчак, Владислав Викторович; Liubchak, Vladyslav Viktorovych; Любчак, В. П.; Тимченко, А. С.; Сміянов, Владислав Анатолійович; Смиянов, Владислав Анатольевич; Smiianov, Vladyslav Anatoliiovych
    Розглядаються аспекти сучасної виробничої трансфузіології як окремої науки, що використовує унікальні для медицини матеріали та методи зі своєю історією й шляхами розвитку. Вирішуються питання забезпечення патогенної безпеки, якості компонентів та препаратів служби крові. Розглядається нормативна база та шляхи її гармонізації з вимогами ЄС. Особливістю цього наукового видання є відсутність цитування офіційних документів та законів із посиланнями на них у разі необхідності. Це пояснюється вимогами до постійного вдосконалення згідно із сучасними системами менеджменту якості, такими як ISO 9001 та GMP, що приводить до постійних змін у цих документах. Разом із питаннями менеджменту якості розглядаються окремі аспекти з логістики, законодавства, економіки, інфраструктури, обладнання, маркетингу, виробництва, а також етичні моменти та інші вузькоспеціалізовані напрями діяльності служби крові, що формують виробничу трансфузіологію як сучасну самостійну науку.